Αδειοδότηση του τεμαχίου 7 σε εταιρείες γειτονικών τεμαχίων

Την απόφαση να καλέσουν τους αδειούχους στα τεμάχια της κυπριακής ΑΟΖ που συνορεύουν με το τεμάχιο 7 να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για αδειοδότηση του τεμαχίου 7, πήρε σήμερα το Υπουργικό Συμβούλιο.
 
Αυτό δήλωσε μετά τη σημερινή συνεδρία του Υπουργικού Συμβουλίου ο Υπουργός Ενέργειας Γιώργος Λακκοτρύπης. Παράλληλα, όπως είπε, στα θέματα της ενέργειας, το Υπουργικό Συμβούλιο ενέκρινε σήμερα τα έγγραφα διαγωνισμού που θα δημοσιευτεί άμεσα και αφορά τη δημιουργία απαραίτητων υποδομών για εισαγωγή υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Κύπρο, με ένα υπολογιζόμενο κεφαλαιουχικό κόστος των περίπου 300 εκ. ευρώ. Σε αυτό τον προϋπολογισμό περιλαμβάνονται περίπου 100 εκ. ευρώ τα οποία δόθηκαν στην Κύπρο από την ΕΕ ως χορηγία.

Τα έγραφα αφορούν αγορά πλωτής μονάδας αποϋγροποίησης, κατασκευή προβλήτας, κατασκευή αγωγού από την πλωτή μονάδα μέχρι τον ηλεκτροπαραγωγό σταθμό Βασιλικού, σύστημα αποθήκευσης κλπ.

Δεύτερη απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου αφορά το θαλασσοτεμάχιο 7 για το οποίο υπήρξε ενδιαφέρον για γεωλογικούς λόγους από διάφορες εταιρείες. Αποφασίσαμε σήμερα να ενεργοποιήσουμε το άρθρο 5.6 του σχετικού Νόμου που μας επιτρέπει για γεωλογικούς λόγους να καλέσουμε τους αδειούχους στα συνορεύοντα τεμάχια, για όσους το επιθυμούν να καταθέσουν αιτήσεις. Αυτή η διαδικασία είναι παρόμοια σε υφή με αυτή του τρίτου γύρου και θα αφορά ουσιαστικά τους αδειούχους στα τεμάχια 6, 8, 10, 11, τεμάχια που συνορεύουν με το 7.

Τρίτη απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου αφορά την προκήρυξη σχεδίου για θερμομόνωση οροφών υφιστάμενων κατοικιών. Είναι ένα σχέδιο που αναμένει πολύς κόσμος και θα προκηρυχθεί την ερχόμενη Δευτέρα με προϋπολογισμό 3 εκ. ευρώ και θα είναι ανοικτό μέχρι εξάντλησης του ποσού. Το σχέδιο προνοεί χρηματοδότηση 25% των επιλέξιμων δαπανών της κάθε αίτησης με μέγιστο ποσό χορηγίας τα 1250 ευρώ».

Σε ερώτηση κατά πόσο υπάρχει χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των υποδομών για εισαγωγή υγροποιημένου φυσικού αερίου, ο κ. Υπουργός είπε πως «ο διαγωνισμός αφορά τις υποδομές. Η διαφορά από τις προηγούμενες προσπάθειες έχει να κάνει με το γεγονός ότι, πρώτον, έχουμε χωρίσει τη διαδικασία σε δύο μέρη, πρώτα οι υποδομές και μετά η ίδια η προμήθεια του φυσικού αερίου, αφού έχουμε δει την τεχνική λύση που θα επιλεγεί. Και, επίσης, η δεύτερη διαφορά έχει να κάνει με το γεγονός ότι αυτή τη φορά έχουμε λάβει μια μεγάλη χορηγία από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η οποία μας επιτρέπει, το ελπίζουμε, να μειώσουμε τα κόστη για τις υποδομές».

Όσον αφορά τα χρονοδιαγράμματα είπε πως «θα πρέπει κλείσει η διαδικασία των υποδομών, να προχωρήσει ταυτόχρονα και η διαδικασία για την προμήθεια και σίγουρα θα πρέπει να το κλείσουμε το συντομότερο δυνατό»

Ερωτηθείς γιατί επέλεξε η Κυβέρνηση να πάει στη λύση της πρόσκλησης ενδιαφέροντος για αδειοδότηση του τεμαχίου 7 από τα γειτονικά τεμάχια και όχι στην προκήρυξη ενός νέου γύρου αδειοδότησης, ο κ. Λακκοτρύπης είπε πως «για το τεμάχιο 7 υπάρχουν πολύ συγκεκριμένοι γεωλογικοί λόγοι που έχουν να κάνουν με την ανακάλυψη του κοιτάσματος Καλυψώ».

Σε ερώτηση σχετικά με πληροφορίες που φέρουν την TOTAL με την Exxon να μην αποκλείουν τη δημιουργία μιας κοινοπραξίας για να προχωρήσουν μαζί στην εκμετάλλευση, ο κ. Υπουργός είπε πως «δεν θέλω να προκαταλάβω τι θα κάνουν οι εταιρείες. Σας ανέφερα τους λόγους για τους οποίους επιλέξαμε, αυτή τη διαδικασία που προβλέπεται από τον Νόμο. Από εκεί και πέρα είναι θέμα που αφορά τους ιδίους. Ο χρόνος που θα δοθεί για να καταθέσουν τις αιτήσεις τους όσοι ενδιαφέρονται είναι ένας μήνας. Από εκεί και πέρα θα ακολουθηθεί η ίδια διαδικασία που ακολουθήθηκε στους υπόλοιπους γύρους και που προνοεί ο Νόμος, δηλαδή θα πάει στη Συμβουλευτική Επιτροπή και η διαδικασία διαπραγμάτευσης».

 

Δειτε Επισης

Ανακατατάξεις στο Δ.Σ. της Petrolina-Με εκτελεστικά καθήκοντα ο Χρ. Λευκαρίτης, νέο εκτελεστικό μέλος η Α. Λευκαρίτη
Συνεχίζεται η διολίσθηση του αργού πετρελαίου
Αποκαλυπτήρια για EKO Energy-Και επίσημα στην προμήθεια πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας
Hλεκτροκίνηση: Μετά το 2035 θα εξοικονομούνται καθημερινά περίπου 12 εκ. βαρέλια πετρελαίου
Σχέδιο ενεργειακής αναβάθμισης μεγάλων επιχειρήσεων ύψους €17 εκατομμυρίων-Όλες οι πληροφορίες
BlackRock: Η μετάβαση στην πράσινη ενέργεια χρειάζεται επενδύσεις $4 τρις ετησίως
Γ. Παπαναστασίου: Στόχος χαμηλού κόστους ρεύμα για ανταγωνιστικότερη βιομηχανία
Γ. Παπαναστασίου για Great Sea Interconnector: Όχι επιβάρυνση του καταναλωτή πριν τη λειτουργία του καλωδίου
ΙΚυ: Οι δυνατότητες της ηλιακής και αιολικής ενέργειας στην Αν. Μεσόγειο και τη Μέση Ανατολή έως το 2050
Η ευρωπαϊκή ζήτηση για LNG θα κορυφωθεί το 2024