«Οι FinTech κάνουν αυτό που έπρεπε να κάνουν οι τράπεζες»

InBusinessNews  08/12/2021 12:16
«Οι FinTech κάνουν αυτό που έπρεπε να κάνουν οι τράπεζες»

«Οι FinTech κάνουν αυτό που έπρεπε να κάνουν οι τράπεζες»

InBusinessNews  08/12/2021 12:16

Οι τράπεζες μπορούν να κάνουν ότι και οι αναδυόμενες FinTech τόνισε ο Dr. Edwin Van der Ouderaa, Senior Managing Director, Global Lead Customer, Sales and Service, Global Banking, Accenture (Belgium), φτάνει να αλλάξουν τον τρόπο που σκέφτονται.

Μιλώντας στο πλαίσιο του του 9th Banking Forum & FinTech Expo, ο Dr. Edwin, μίλησε για τον τρόπο που οι FinTech και οι τράπεζες διαμορφώνουν ο ένας τον άλλο.

Όπως είπε όλα είναι πλέον ψηφιακά και e-commerce και ότι εκεί βρίσκεται το εμπόριο, όπως το χαρακτήρισε «Digital by default». Πρώτα πρέπει να σκεφτούμε τι κάνουμε ψηφιακά και μετά φυσικά, εκεί πρέπει να επικεντρωθούμε.

Ανέφερε ότι οι τράπεζες μπορούν να φτιάξουν ένα super app και να έχουν όλες τις υπηρεσίες τους εκεί. «Όμως ποιο είναι η τράπεζα και ποιο η FinTech» ρώτησε. Άλλη στρατηγική είναι να πάρει κάποιος ένα υφιστάμενο οικοσύστημα και να το μεταφέρει σε μία πλατφόρμα.

«Με όλες αυτές τις FinTech, υπάρχει ένας ξεκάθαρος διαχωρισμός από το τραπεζικό σύστημα. Κάνουν κάτι πολύ διαφορετικό» σχολίασε και τόνισε ότι ο τομέας των FinTech αυξάνεται συνεχώς και ότι αυτό πρέπει να σημαίνει κάτι. Διαχώρισε ωστόσο τις neobanks από τις FinTechs. Ωστόσο  όπως είπε «Αυτές οι εφαρμογές δεν θα έπρεπε να υπάρχουν, επειδή κάνουν ότι θα έπρεπε να κάνουν οι τράπεζες».

Αυτό που πρέπει αν κάνουν οι τράπεζες, και κάνουν οι FinTech είναι πως πρέπει να σκεφτούν πολύ απλά και όχι πολύπλοκα για το σχεδιασμό των ψηφιακών εφαρμογών τους. Έδωσε επίσης το παράδειγμα της SIAM Commercial Bank και το πως από παραδοσιακή τράπεζα, έκανε το άλμα για την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της, και πως μέσα από αυτή την κίνηση οδήγησε την τράπεζα να ισχυροποιήσει την θέση της στην αγορά.

Ένα άλλο σημείο όπου αναφέρθηκε είναι ο τρόπος επικοινωνίας των τραπεζών με τους πελάτες, και ότι αυτό μπορεί να γίνει μέσω βιντεοκλήσεων, 24ώρες το 24ώρο, και αν χρειαστεί τότε θα γίνει φυσική επικοινωνία. «Το παράδοξο που παρατηρούμε, σε όσες τράπεζες υιοθέτησαν αυτό το μέτρο, είναι ότι λιγότεροι δουλεύουν πλέον στη τράπεζα, αλλά υπάρχουν περισσότερες κλήσεις» σχολίασε.

Καταλήγοντας τόνισε ξανά για επανασχεδιασμό με βάση την extreme απλότητα και το 0% service, να υπάρχει η λογική της Amazon, και η εξυπηρέτηση να είναι Digital-by-default.

RELATED ARTICLES

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
Πίσω στην αρχή της σελίδας