«Οι FinTech κάνουν αυτό που έπρεπε να κάνουν οι τράπεζες»

Οι τράπεζες μπορούν να κάνουν ότι και οι αναδυόμενες FinTech τόνισε ο Dr. Edwin Van der Ouderaa, Senior Managing Director, Global Lead Customer, Sales and Service, Global Banking, Accenture (Belgium), φτάνει να αλλάξουν τον τρόπο που σκέφτονται.

Μιλώντας στο πλαίσιο του του 9th Banking Forum & FinTech Expo, ο Dr. Edwin, μίλησε για τον τρόπο που οι FinTech και οι τράπεζες διαμορφώνουν ο ένας τον άλλο.

Όπως είπε όλα είναι πλέον ψηφιακά και e-commerce και ότι εκεί βρίσκεται το εμπόριο, όπως το χαρακτήρισε «Digital by default». Πρώτα πρέπει να σκεφτούμε τι κάνουμε ψηφιακά και μετά φυσικά, εκεί πρέπει να επικεντρωθούμε.

Ανέφερε ότι οι τράπεζες μπορούν να φτιάξουν ένα super app και να έχουν όλες τις υπηρεσίες τους εκεί. «Όμως ποιο είναι η τράπεζα και ποιο η FinTech» ρώτησε. Άλλη στρατηγική είναι να πάρει κάποιος ένα υφιστάμενο οικοσύστημα και να το μεταφέρει σε μία πλατφόρμα.

«Με όλες αυτές τις FinTech, υπάρχει ένας ξεκάθαρος διαχωρισμός από το τραπεζικό σύστημα. Κάνουν κάτι πολύ διαφορετικό» σχολίασε και τόνισε ότι ο τομέας των FinTech αυξάνεται συνεχώς και ότι αυτό πρέπει να σημαίνει κάτι. Διαχώρισε ωστόσο τις neobanks από τις FinTechs. Ωστόσο  όπως είπε «Αυτές οι εφαρμογές δεν θα έπρεπε να υπάρχουν, επειδή κάνουν ότι θα έπρεπε να κάνουν οι τράπεζες».

Αυτό που πρέπει αν κάνουν οι τράπεζες, και κάνουν οι FinTech είναι πως πρέπει να σκεφτούν πολύ απλά και όχι πολύπλοκα για το σχεδιασμό των ψηφιακών εφαρμογών τους. Έδωσε επίσης το παράδειγμα της SIAM Commercial Bank και το πως από παραδοσιακή τράπεζα, έκανε το άλμα για την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της, και πως μέσα από αυτή την κίνηση οδήγησε την τράπεζα να ισχυροποιήσει την θέση της στην αγορά.

Ένα άλλο σημείο όπου αναφέρθηκε είναι ο τρόπος επικοινωνίας των τραπεζών με τους πελάτες, και ότι αυτό μπορεί να γίνει μέσω βιντεοκλήσεων, 24ώρες το 24ώρο, και αν χρειαστεί τότε θα γίνει φυσική επικοινωνία. «Το παράδοξο που παρατηρούμε, σε όσες τράπεζες υιοθέτησαν αυτό το μέτρο, είναι ότι λιγότεροι δουλεύουν πλέον στη τράπεζα, αλλά υπάρχουν περισσότερες κλήσεις» σχολίασε.

Καταλήγοντας τόνισε ξανά για επανασχεδιασμό με βάση την extreme απλότητα και το 0% service, να υπάρχει η λογική της Amazon, και η εξυπηρέτηση να είναι Digital-by-default.

Δειτε Επισης

Απορρίφθηκε νέα αγωγή για το κούρεμα- Ορθά έγινε απομείωση των καταθέσεων έκρινε το Δικαστήριο
Αντώνης Ρούβας: Ηγετικός χρηματοπιστωτικός οργανισμός με ισχυρή παρουσία και στον ασφαλιστικό τομέα η Ελληνική
Εισαγωγή νέων Γραμματίων του Δημοσίου ύψους €25 εκατ. στο ΧΑΚ
Μείωση μετοχικού κεφαλαίου της Τρ. Κύπρου λόγω προγράμματος επαναγοράς ιδίων μετοχών-Η ανακοίνωση του ΧΑΚ
Τράπεζα Κύπρου: Ολοκλήρωσε με επιτυχία την έκδοση πράσινου ομολόγου ύψους €300 εκατ.
Η Ελληνική για εξαγορά της CNP: Ορόσημο για την ενδυνάμωση των ασφαλιστικών δραστηριοτήτων της τράπεζας
Με επένδυση €180 εκατ. στα χέρια της Ελληνικής η CNP Cyprus-Αποκτά ηγετική θέση στην ασφαλιστική αγορά
Νάγκελ (ΕΚΤ): Δεν είναι βέβαιο ότι θα υπάρξει σειρά μειώσεων επιτοκίων
Αυξάνει την παρουσία της στην Τράπεζα Κύπρου η Helikon-Ποιοι οι μέτοχοι με πέραν του 5%
Στρατηγική μεγέθυνσης της θέσης της Alpha Bank στην Κύπρο-Ξανά στο νησί το Δ.Σ. του ομίλου