Ορφανίδης: Οι τράπεζες σε αναμονή business plan

Το ολοκληρωμένο business plan της πρωτοβουλίας Νέα Εποχή Ορφανίδης, που θα καταδεικνύει και τη βιωσιμότητα του όλου εγχειρήματος και το οποίο ετοιμάζεται από την Ernst & Young αναμένουν οι τράπεζες για να λάβουν τις τελικές τους αποφάσεις σε σχέση με το μέλλον των υπεραγορών Ορφανίδης.

Αν και οι τράπεζες είναι πολύ κοντά σε διορισμό παραλήπτη διαχειριστή, ξεκαθαρίζουν πως το ένα σενάριο δεν αναιρεί το άλλο. Μπορεί δηλαδή, ο παραλήπτης να θέσει σε εφαρμογή το σχέδιο που προωθεί η Ν.Ε.Α., δηλαδή διαχείριση αριθμού υπεραγορών της αλυσίδας από τους προμηθευτές. Άλλωστε, οι τράπεζες θεωρούν πως η μόνο εναλλακτική με τα σημερινά δεδομένα είναι να πουληθούν διάφορες υπεραγορές της εταιρείες σε άλλους λιανέμπορες, με δεδομένο ότι δεν θέλουν όλοι τις ίδιες, τα έσοδα από την πώληση του αέρα να καταλήξουν αναλογικά στους προμηθευτές και οι τράπεζες να καρπώνονται τα ενοίκια των

κτιρίων. Πρόκειται βέβαια, για ένα θεωρητικό σενάριο το οποίο δεν προχώρησε πέραν από κάποιες αρχικές συζητήσεις.
Συνάντηση προμηθευτών

Στο μεταξύ το Σάββατο προγραμματίζεται συνάντηση των προμηθευτών της εταιρείας με πρωτοβουλία του Γιώργου Γεωργίου που ετοίμασε και το πλάνο για τη Νέα Εποχή.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση, η συνέλευση θα εξερευνήσει ρεαλιστικά δύο σενάρια:

"Ο Ορφανίδης διαλύεται". Ποια είναι η επόμενη μέρα. Πως κινούνται οι τράπεζες; Πως εκποιούνται τα περιουσιακά του στοιχεία; Πόσο εύκολο είναι να εκποιηθούν τα περιουσιακά του στοιχεία στις τρέχουσες συνθήκες; Ποια προβλέπεται να είναι η αξία των περιουσιακών του στοιχείων; Πώς γίνεται η κατανομή των εσόδων από την εκποίηση; Πόσοι προμηθευτές εξοφλούνται; Για πόσους από αυτούς είναι ζήτημα ζωής και θανάτου; Για πόσους ακρωτηριάζεται η ανταγωνιστικότητά τους; Πώς είναι η αγορά την επόμενη μέρα που διαλύεται; Ποιες οι αλυσιδωτές αντιδράσεις; Πώς επηρεάζεται η
ανταγωνιστικότητα στον τομέα των υπεραγορών; Ποιοι εντός και εκτός Κύπρου, ωφελούνται από μια πιθανή διάλυση Ορφανίδη; Πως επηρεάζονται οι καταναλωτές; Υπάρχουν αντίστοιχες εμπειρίες από το εξωτερικό που μπορούμε να επικοινωνήσουμε με λεπτομέρεια;

"Ο Ορφανίδης συνεχίζει": Υπάρχει άλλος τρόπος να συνεχίσει τις εργασίες του αν δεν αναλάβει τη διαχείριση η Ν.Ε.Ο.; Ποιοι ωφελούνται; Ποιοι οι κίνδυνοι για την αγορά, τους προμηθευτές και τις τράπεζες από μια πιθανή αποτυχία της Ν.Ε.Ο.; Κάτω από ποιες συνθήκες αποτυγχάνει; Πώς επηρεάζεται η ανταγωνιστικότητα στον τομέα των υπεραγορών; Υιοθετούνται νέα θέσμια στις σχέσεις μεταξύ προμηθευτών και υπεραγορών;
Η “Νέα Εποχή Ορφανίδης”, σημειώνεται στην ανακοίνωση, σκοπεύει να αναδείξει μεταξύ άλλων, δύο αδυσώπητες πραγματικότητες:

Πραγματικότητα 1η: Η απλή αριθμητική δείχνει ότι τα περιουσιακά στοιχεία της Ορφανίδης δεν αρκούν ούτε για τις οφειλές προς τις Τράπεζες. Πόσο μάλλον για τους Προμηθευτές. Οι Τράπεζες στο σύνολο τους έχουν να λαμβάνουν πέραν των €170 εκατομμυρίων. Τα ακίνητα της Ορφανίδης σε σημερινές αναγκαστικές τιμές πώλησης είναι κάτω των €140 εκμ.. Επιπρόσθετα υπάρχουν άλλοι «προτιμησιακοί» πιστωτές της
τάξης των €20 εκ.. Οι προμηθευτές των €85 εκμ. μπαίνουν τρίτοι στην σειρά. Δηλαδή προτού έρθει η σειρά των προμηθευτών υπάρχει ένα αγεφύρωτο χάσμα €50 εκ..

Πραγματικότητα 2η: Το λιανικό εμπόριο της Μάλτας, σήμερα, δέκα χρόνια μετά από την κατάρρευση των υπεραγορών Price Club εξακολουθεί να υποφέρει από τις ντόμινο επιπτώσεις. Σημειώνεται ότι στη Μάλτα το συγκεκριμένο δίκτυο ήταν κατά πολύ μικρότερο από αυτό των υπεραγορών Ορφανίδης. Οι δε οικονομικές συνθήκες του 2002 ήταν σαφώς καλύτερες από αυτές που η Κύπρος βιώνει σήμερα.



 

Δειτε Επισης

Εννέα μνηστήρες για την ανάπτυξη και λειτουργία του e-kalathi-Οι προσφοροδότες και τα ποσά που δήλωσαν
Τα προβλήματα στην εμπορία και προώθηση των κυπριακών κρασιών στην ντόπια και ξένη αγορά
Skybags: Ποιοτική μόδα που στοιχίζει λιγότερα
Κατά παρέκκλιση και στο Υπουργικό τα δύο νέα malls στη Λεμεσό-Το κυκλοφοριακό χάος και οι νέοι κυκλικοί κόμβοι
Τα Beauty Line τιμούν την Ημέρα Γης με την εκστρατεία «Φτιάχνουμε μαζί έναν κόσμο ομορφότερο»
Μ. Παναγίδης: Επιβεβλημένη η τροποποίηση του κανονισμού της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών
Υπηρεσία Καταναλωτή: Στο 11,7% η διαφορά ακριβότερου από φθηνότερο καλάθι προϊόντων
Μια συλλογή από premium mixers εισέρχεται δυναμικά στην κυπριακή αγορά
Ενέργεια χωρίς ζάχαρη με τα νέα προϊόντα Monster Energy Ζero Sugar
Ανεξαρτησίας: Ο μονόδρομος, ο δύσκολος στόχος για πεζόδρομο και ο ανταγωνισμός από τα malls