Σκεπτικισμός υπεραγορών για το «καλάθι του νοικοκυριού»

Με επιφυλάξεις για την αποτελεσματικότητα της εισαγωγής του «καλαθιού του νοικοκυριού» στην κυπριακή αγορά προσεγγιζούν το υπό διαβούλευση μέτρο οι υπεραγορές, ξεκαθαρίζοντας πως τάσσονται εναντίον της οποιαδήποτε παρέμβασης στην ελεύθερη αγορά και στον ελεύθερο ανταγωνισμό. 

Η ανησυχία των υπεραγορών που συμμετείχαν σε σύσκεψη με την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, στην οποία έγινε παρουσίαση του τροποποιητικού νομοσχεδίου, το οποίο θα πρέπει να πάρει το πράσινο φως Βουλής και Υπουργικού Συμβουλίου, αφορά την πιθανότητα δημιουργίας αθέμιτου ανταγωνισμού και αύξησης των τιμών σε συγκεκριμένα προϊόντα.

Φόβοι για μπούμερανγκ

Μιλώντας στο InBusinessNews ο εκτελεστικός γραμματέας του Παγκύπριου Συνδέσμου Υπεραγορών, Ανδρέας Χατζηαδάμου ανέφερε ότι οποιεσδήποτε παρεμβάσεις στην ελεύθερη αγορά, όπως η επιβολή πλαφόν ή ο καθορισμός ανώτατων τιμών, ελλοχεύει κινδύνους, καθώς ενδέχεται να φέρει τα αντίθετα αποτελέσματα.

Διαβάστε εδώ: Έτσι θα γεμίζει το «καλάθι του νοικοκυριού» στην Κύπρο

«Η ιστορία απέδειξε ότι η παρέμβαση σε ευαίσθητους τομείς της αγοράς, όπως τα τρόφιμα και τα είδη πρώτης ανάγκης, δύναται να αυξήσει, αντί να μειώσει τις τιμές των προϊόντων», επεσήμανε σχετικά.

Κίνδυνοι και παγίδες

Τονίζοντας την ανάγκη επαρκούς διαβούλευσης πριν την εφαρμογή του μέτρου, ο κ. Χατζηαδάμου εξήγησε ότι θα πρέπει το «καλάθι του νοικοκυριού» να εφαρμοστεί στοχευμένα και έπειτα από μελέτη, προκειμένου να μην φέρει αναστάτωση στην αγορά.

Παράλληλα, ο Σύνδεσμος Υπεραγορών προειδοποιεί αφενός για τον κίνδυνο αθέμιτου ανταγωνισμού προς όφελος των μεγάλων αλυσίδων, δημιουργώντας ζήτημα βιωσιμότητας για τις μικρές υπεραγορές και αφετέρου για πιθανή έλλειψη προϊόντων στην αγορά, τα οποία θα ενταχθούν στο καλάθι.

«Βάζουμε ξανά πλάτες»

Εκφράζοντας την ετοιμότητα για στήριξη των καταναλωτών, οι υπεραγορές κρίνουν σκόπιμο να μην υπάρξει οποιαδήποτε βιασύνη και να προηγηθεί σωστή διαβούλευση πριν την εφαρμογή της νομοθεσίας.

«Όπως το πράξαμε και στο παρελθόν, σπάζοντας μονοπώλια, όπως για παράδειγμα με τις εισαγωγές φρούτων, λαχανικών και κρεάτων, όταν οι τιμές των εν λόγω προϊόντων ήταν φουσκωμένες, έτσι και τώρα δηλώνουμε έτοιμοι να βάλουμε πλάτη και να στηρίξουμε τους καταναλωτές», τόνισε στο InBusinessNews ο εκτελεστικός γραμματέας του Παγκύπριου Συνδέσμου Υπεραγορών.

Πρόσθεσε ακόμα ότι το μέτρο θα πρέπει να είναι αποτελεσματικό και όχι να εφαρμοστεί για σκοπούς εντυπωσιασμού, δημιουργώντας ζημιά, αντί οφέλη για τους καταναλωτές. Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Χατζηαδάμου αναφέρθηκε στην επιβολή πλαφόν στην τιμή του γάλακτος στο παρελθόν, η οποία φαίνεται να έφερε τα αντίθετα αποτελέσματα, καθώς, όπως είπε, σε αρκετές υπεραγορές κατέληξε να πωλείται το γάλα σε ακριβότερη τιμή από προηγουμένως.

Ταυτόχρονα, από πλευράς υπεραγορών τονίζεται ότι οι προσφορές είναι καθημερινές και διαχρονικές, καλύπτοντας μεγάλη γκάμα προϊόντων, με την πρώτη θέση να έχουν τα προϊόντα πρώτης ανάγκης.

Διαχρονικά, ο οξύς και έντονος ανταγωνισμός μεταξύ των λιανεμπόρων με την πολιτική προσφορών και εκπτώσεων κατάφερε να ανακουφίσει εν μέρει τις τσέπες των καταναλωτών.

Δειτε Επισης

Ο Γιώργος Πριφτάκης νέος Sales Director της Coca-Cola ΗΒC Kύπρου
Οι πρώτες μέρες λειτουργίας και πώς κινήθηκαν επισκεψιμότητα και πωλήσεις στο νέο Jumbo στην Λευκωσία
H εντυπωσιακή γκάμα προϊόντων του Mamas & Papas που ήρθε στο M&S Ακρόπολης (pic)
ΚΕΟ: Μοιράζει μέρισμα συνολικού ύψους €1,7 εκ. στους μετόχους της
Χρ. Καποδίστριας & Υιοί Λτδ: Ταξίδι στη Μεγάλη Βρετανία για 17 επαγγελματίες του δικτύου Castrol Service
Ξεχώρισε το ζυθοποιείο του Ομίλου Φώτος Φωτιάδης-Διεθνής πρωτιά ποιότητας για την Carlsberg Κύπρου
Stephanis: Oι Black Friday προσφορές ξεκίνησαν και έρχονται… περισσότερες
Τα υβριδικά αυξάνονται, τα βενζινοκίνητα μειώνονται, αλλά η ηλεκτροκίνηση δεν στροφάρει-Οι top σε εγγραφές μάρκες
Στο 1,6% ο εναρμονισμένος πληθωρισμός-Αυξημένος ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή
Καύσιμα: Έρευνα για διαφορετική τιμολόγηση μεταξύ επαρχιών ζητεί ο Σύνδεσμος Καταναλωτών