Όμιλος Voici La Mode: Η εξέλιξη είναι στο DNA μας

Το ιστορικό πρώτο Marks & Spencer άνοιξε το 1965 στη Μακαρίου, δίνοντας το έναυσμα για ανάπτυξή της σε νέο εμπορικό δρόμο, μετά τη Λήδρας και την Ονασαγόρου, που μονοπωλούσαν τότε το παζάρι της πρωτεύουσας.

Ο Μιχάλης Αντωνιάδης, general manager Sfera, Accessorize, Etam, Missguided και Undiz και ο Αρτέμιος Αντωνιάδης, group business development manager, περιγράφουν την πορεία του Ομίλου Voici La Mode. Μιλούν για τα νέα brands που εισάγουν στην κυπριακή αγορά, την επέκταση στο εξωτερικό, τις ευκαιρίες που γεννήθηκαν στην πανδημία και αναφέρονται στα πλάνα για το μέλλον.

Μιλήστε μας, καταρχάς, για το ξεκίνημα και την επιτυχημένη πορεία του Ομίλου Voici La Mode.

A.A.: Η ιστορία του Ομίλου μας χαρακτηρίζεται από κάποια γεγονότα - ορόσημα, που αφενός καταδεικνύουν τη φιλοσοφία μας και αφετέρου τον θετικό αντίκτυπο που είχαμε στην εξέλιξη του λιανικού εμπορίου στον τόπο μας. Το άνοιγμα του καταστήματός μας Marks & Spencer, το 1965 στη Μακαρίου, αποτέλεσε καθοριστικό παράγοντα για την ανάπτυξη του δρόμου σε περιοχή λιανικού εμπορίου. Πριν απ’ αυτή την κίνησή μας, η εμπορική δραστηριότητα της πρωτεύουσας, δηλαδή το παζάρι, περιορίζονταν στη Λήδρας και την Ονασαγόρου. Η επόμενη στρατηγική κίνησή μας, που άλλαξε πάλι τα δεδομένα, ήταν το μεγάλο κατάστημά μας στην Ακρόπολη.

Το μέγεθος του καταστήματος, πρώτου στο είδους του στην Κύπρο, και ειδικά η τοποθεσία δεν ήταν μια επιλογή προβλεπτή και συνηθισμένη. Κανείς τότε δεν μπορούσε να προβλέψει την εμπορική επιτυχία της απόφασης αυτής σε μια περιοχή που το λιανικό εμπόριο ήταν ανύπαρκτο. Μπορεί να φαινόταν μια κίνηση τολμηρή τη δεδομένη στιγμή. Για εμάς όμως ήταν μια πολύ καλά μελετημένη απόφαση. Το κατάστημα Μ&S παραμένει μέχρι σήμερα ναυαρχίδα του Ομίλου μας. Ο Όμιλος μας εκτός από την επιχειρηματική του δράση, πάντα έχει ως γνώμονα και ψηλά της προτεραιότητες του στην εταιρική κοινωνική ευθύνη.

Το 2006 ιδρύθηκε το Ίδρυμα Αρτεμισία Παναγιώτου εις μνήμη της αείμνηστης Αρτεμισίας Παναγιώτου, ιδρυτού του Ομίλου Εταιρειών Voici La Mode. Το Ίδρυμα Αρτεμισία Παναγιώτου προσφέρει υποτροφίες σε φοιτητές με πολύ καλές σχολικές επιδόσεις, οι οποίοι αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες, στην προσπάθειά τους να συνεχίσουν να σπουδάζουν σε Πανεπιστήμιο στην Κύπρο ή στο εξωτερικό. Ορισμένες από αυτές τις υποτροφίες προσφέρονται στα μέλη του προσωπικού.

Ο Όμιλος μας εκτός από τις επιχειρηματική του δράση, πάντα έχει ως γνώμονα και ψηλά της προτεραιότητες του στην εταιρική κοινωνική ευθύνη. Το 2006 ιδρύθηκε το Ίδρυμα Αρτεμισία Παναγιώτου εις μνήμη της αείμνηστης Αρτεμισίας Παναγιώτου, ιδρυτού του Ομίλου Εταιρειών Voici La Mode. Το Ίδρυμα Αρτεμισία Παναγιώτου προσφέρει υποτροφίες σε φοιτητές με πολύ καλές σχολικές επιδόσεις, οι οποίοι αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες,  στην προσπάθειά τους να συνεχίσουν να σπουδάζουν σε Πανεπιστήμιο στην Κύπρο ή στο εξωτερικό. Ορισμένες από αυτές τις υποτροφίες προσφέρονται στα μέλη του προσωπικού.

Συνεχίσατε με επέκταση στο εξωτερικό, αλλά και με πρόσθετα brands εντός Κύπρου…

A.A.: Μάλιστα, το 2017 η δεύτερη γενιά υλοποίησε το όραμά της για επέκταση του Ομίλου μας στο εξωτερικό. Έχουμε τώρα την αποκλειστική αντιπροσωπία του Marks & Spencer στη Ρουμανία, μια αγορά των 25 εκατομμυρίων ανθρώπων.

Η απόφασή μας να διευρύνουμε την γκάμα  των προϊόντων μας, προσθέτοντας νέες επωνυμίες σε μια περίοδο που το λιανικό εμπόριο έχει να αντιμετωπίσει πολλές προκλήσεις, είναι μια στρατηγική απόφαση του Ομίλου μας, που σήμερα διαθέτει τα οκτώ αγαπημένα brands - Marks & Spencer, Sfera, Celio, Etam, Undiz, Accessorize, Missguided και Café la Mode. Επίσης, o Όμιλός μας επένδυσε πρόσφατα και έχει σημαντική συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο του Nicosia Mall.

Κατά την πανδημία του κορωνοϊού, το Voici la Mode Group εκμεταλλεύτηκε την πρόκληση και σε ελάχιστο χρονικό διάστημα εισήγαγε πέντε καινούργια brands. Είστε υπέρμαχοι της άποψης ότι η κρίση φέρνει ευκαιρίες;

Μ.Α.: Είναι γεγονός ότι η κρίση μπορεί να φέρει ευκαιρίες. Για να μπορέσει μια επιχείρηση να τις εκμεταλλευτεί, χρειάζονται δυο στοιχεία. Να διαθέτει από τη μια πλευρά ανθεκτικότητα και ευελιξία και από την άλλη την κρίση να αναλύει τα δεδομένα και να παίρνει ορθολογικές και επιχειρηματικά σωστές αποφάσεις. Πιστεύουμε ότι ως Όμιλος διαθέτουμε αυτά τα στοιχεία.

Η ώρα των millennials

Ανήκετε στην κατηγορία των millennials και συγκεκριμένα στην τρίτη γενιά της εταιρείας. Ποιοι είναι οι στόχοι σας για το μέλλον ενός τόσο μεγάλου Ομίλου;

Μ.Α.: Στόχος μας είναι να βασιστούμε στην επιτυχία της ιδρυτού του Ομίλου μας και της δεύτερης γενιάς και να διασφαλίσουμε ότι η επιχείρηση προσαρμόζεται στις διαρκώς μεταβαλλόμενες ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή.

Στα 70 χρόνια εμπειρίας στο λιανικό εμπόριο και στον χώρο εστίασης, ο Όμιλος Voici La Mode θεωρείται μια από τις πιο αξιόπιστες εταιρείες στην Κύπρο, χάρη στο όραμά μας να προσφέρουμε την καλύτερη εξυπηρέτηση στους πελάτες μας και προϊόντα σε καλή ποιότητα και τιμή. Όραμά μας είναι να παρακολουθούμε συνεχώς τις τάσεις των καταναλωτών και να εξελίσσουμε τον Όμιλό μας μέσω των ανθρώπων μας.

Α.Α.: Με δεδομένο ότι το επιχειρησιακό περιβάλλον μεταβάλλεται συνεχώς, αυτό που προέχει για ένα οργανισμό, είναι να εκσυγχρονιστεί και να μετεξελιχθεί για να έχει τη μέγιστη δυνατή προσαρμοστικότητα.

Αυτή η ανάγκη καθορίζει τους στόχους μας, που υιοθετούνται απ’ όλη τη διευθυντική ομάδα, ανεξάρτητα από τη γενιά στην οποία τα μέλη της ανήκουν. 

Πόσο εύκολη ή δύσκολη είναι η μετάβαση από τη παλιά γενιά στη νέα; Υπάρχει σύγκρουση απόψεων;

A.Α.: Δεν θεωρούμε ότι πρέπει να αναφερόμαστε σε σύγκρουση απόψεων.Αυτό που προκύπτει, κάποτε είναι η διαφορετικότητα απόψεων. Η ικανότητα ενός οργανισμού να αξιοποιεί τη διαφορετικότητα αυτή, ώστε να καταλήγει στις καλύτερες δυνατές αποφάσεις, είναι ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, το οποίο διαθέτουμε ως Voici la Mode.

Ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζετε και οι ανησυχίες που έχετε ως νέοι επιχειρηματίες;

Μ.Α.: Λειτουργούμε σε μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική αγορά. Ο ανταγωνισμός δεν περιορίζεται στα σύνορα της Κύπρου, δεδομένου ότι οι πελάτες μας έχουν πλέον εύκολη διαδικτυακή πρόσβαση σε πολλούς προμηθευτές. Αυτή είναι μια πρόκληση, στην οποία ο Όμιλός μας επενδύει, ανταποκρινόμενος στη νέα εποχή. 

Άλλο θέμα που αντιμετωπίζουμε σήμερα, όπως πολλοί στον τομέα του λιανικού εμπορίου, είναι οι δυσκολίες στην εξεύρεση κατάλληλου προσωπικού και στελεχών.

Τέλος, οφείλουμε πάντα να έχουμε στο πίσω μέρος του μυαλού μας το γεγονός ότι η πορεία ανάκαμψης και ανάπτυξης της κυπριακής οικονομίας υπόκειται πάντα σε οποιαδήποτε κρίση ή αστάθεια μπορεί να προκύψει λόγω του πολιτικού μας ζητήματος.

Τα προφίλ των νέων brands

Το SFERA είναι ένα ισπανικό fashion brand με περισσότερα από 500 σημεία πώλησης σε 20 χώρες. Ανήκει στο όμιλο El Corte Ingles που ιδρύθηκε το 1940 και είναι η μεγαλύτερη αλυσίδα πολυκαταστημάτων στην Ευρώπη, με τις πωλήσεις της να ξεπερνούν τα 15.5 δισ. δολάρια. Διαθέτει γυναίκεια, ανδρική και παιδική συλλογή ένδυσης.

Ο ΕΤΑΜ είναι γαλλικός όμιλος που ηγείται του τομέα της αγοράς εσωρούχων. Έχουμε εντάξει στην γκάμα του ομίλου μας το ETAM και το Undiz, δύο brands εσωρούχων, που είναι market leaders στη Γαλλία και εκ των μεγαλύτερων στη Ευρώπη, έχοντας περισσότερα από 1.400 καταστήματα σε 55 χώρες.

Το Undiz περιλαμβάνει συλλογές με εσώρουχα, μαγιό, πιτζάμες και άνετα ρούχα για το σπίτι και απευθύνεται στο Generation Z λόγω των δημιουργικών και παιχνιδιάρικων συλλογών που διαθέτει. Το Accessorize παραμένει για χρόνια η αγαπημένη μάρκα στα γυναίκεια κοσμήματα, αξεσουάρ μαλλιών και τσάντες για όλες τις ηλικίες. Το κατάστημα περιλαμβάνει και την παιδική σειρά MONSOON. Η Missguided είναι ένα πρωτοποριακό μοντέρνο brand ένδυσης, που εκπροσωπεί χωρίς αποκλεισμούς και δίχως καμία μορφή διάκρισης άτομα οποιουδήποτε σωματότυπου από ποικίλες εθνότητες. Το brand υπερασπίζεται την ελευθερία της έκφρασης και τη μοναδικότητα του κάθε ανθρώπου.

Δειτε Επισης

Φέτος το Πάσχα οι προσφορές είναι επικές-Smartphones με €0 αρχικά και €200 έκπτωση
Υπουργείο Εμπορίου: Εφαρμόζονται κανονισμοί για έλεγχο της μεσιτείας όπλων
Κλειστά τα γενικά καταστήματα την Πρωτομαγιά-Τι ισχύει για όσους εργαστούν
Έπιπλα Andreotti: Η one-stop-shop επιλογή σου!
Εννέα μνηστήρες για την ανάπτυξη και λειτουργία του e-kalathi-Οι προσφοροδότες και τα ποσά που δήλωσαν
Τα προβλήματα στην εμπορία και προώθηση των κυπριακών κρασιών στην ντόπια και ξένη αγορά
Skybags: Ποιοτική μόδα που στοιχίζει λιγότερα
Κατά παρέκκλιση και στο Υπουργικό τα δύο νέα malls στη Λεμεσό-Το κυκλοφοριακό χάος και οι νέοι κυκλικοί κόμβοι
Τα Beauty Line τιμούν την Ημέρα Γης με την εκστρατεία «Φτιάχνουμε μαζί έναν κόσμο ομορφότερο»
Μ. Παναγίδης: Επιβεβλημένη η τροποποίηση του κανονισμού της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών