Tο Black Friday και όλα όσα πρέπει να ξέρετε για τις αγορές σας

Χρήσιμες συμβουλές στους καταναλωτές για τις αγορές του Black Friday δίνει ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών.

Ο θεσμός του Black Friday ξεκίνησε τη δεκαετία του `60 στις ΗΠΑ και αποτελεί ουσιαστικά την έναρξη της εμπορικής περιόδου των Χριστουγέννων. Η Black Friday πραγματοποιείται την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου.

Ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών καλεί το κοινό να εντοπίσει τα προϊόντα που πιθανόν να το ενδιαφέρουν και να σημειώσουν την τιμή τους, ώστε να μπορούν πιο εύκολα να έχουν πραγματική εικόνα του ύψους των εκπτώσεων που θα ανακοινωθούν στην Black Friday. Σκοπός είναι να αγοράσουν εκείνα τα προϊόντα που τον υπόλοιπο χρόνο δεν προσφέρονται σε εκπτώσεις, για τα άλλα προϊόντα θα υπάρξουν και άλλες ευκαιρίες.

Οι καταναλωτές πρέπει να αγοράσουν αυτά που πραγματικά χρειάζονται, προσθέτει.

Ο Σύνδεσμος συμβουλεύει ώστε οι καταναλωτές να μην αγοράσουν ένα προϊόν, απλά επειδή είναι σε προσφορά. «Μελετήστε τα χαρακτηριστικά του προϊόντος που σας ενδιαφέρει, προκειμένου να βεβαιωθείτε ότι ανταποκρίνεται στις ανάγκες και απαιτήσεις σας. Αναζητήστε κριτικές (reviews) για το προϊόν. Αξιολογήστε την τελική τιμή, όχι την έκπτωση» λέει.

Μια άλλη μέθοδος που ο Σύνδεσμος προτρέπει τους καταναλωτές είναι να χρησιμοποιήσουν το διαδίκτυο, όχι μόνο για πραγματοποίηση αγορών, αλλά και για να εντοπίσουν εναλλακτικά προϊόντα, κριτικές για το προϊόν που τους ενδιαφέρουν, καθώς και την τιμή πώλησης του προϊόντος από άλλους προμηθευτές. Προσοχή συστήνεται σε προϊόντα με πολύ μεγάλες εκπτώσεις που δεν έχουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, όπως, ακριβή στοιχεία της διεύθυνσης του πωλητή ή πλήρη περιγραφή των χαρακτηριστικών του προϊόντος.

Άλλη συμβουλή του Συνδέσμου είναι πως η τιμή δεν πρέπει να είναι το μόνο κριτήριο, ιδιαίτερα αν οι καταναλωτές σκοπεύουν να αγοράσουν κάποιο προϊόν αξίας (πχ. κινητό τηλέφωνο, υπολογιστή). Είναι σημαντικό, σημειώνεται, να αξιολογήσετε την αξιοπιστία και την ποιότητα εξυπηρέτησης του συγκεκριμένου πωλητή. Ρωτήστε, επίσης, άλλους καταναλωτές για τις εμπειρίες τους, όπως για παράδειγμα η ανταπόκριση του πωλητή σε θέματα εγγυήσεων και η εξυπηρέτηση μετά την πώληση.

Ο Σύνδεσμος προτρέπει τους καταναλωτές όπως καθορίσουν τον προϋπολογισμό τους από πριν δεδομένου ότι την ημέρα του Black Friday θα υπάρξουν αρκετές προσφορές και θα είναι εύκολο να παρασυρθούν.

Άλλη συμβουλή είναι όπως οι καταναλωτές ενημερωθούν για την πολιτική επιστροφών του καταστήματος, πριν προβούν σε αγορά. Να θυμάστε, αναφέρεται, ότι σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, για αγορές από κατάστημα δεν υπάρχει νομική υποχρέωση και επαφίεται στην πολιτική του κάθε καταστήματος αν θα αποδεχτεί επιστροφές ή αλλαγές. Αυτό δεν ισχύει για αγορές μέσω διαδικτύου, όπου οι καταναλωτές έχουν δικαίωμα υπαναχώρησης μέχρι και 14 ημέρες μετά την παραλαβή του προϊόντος.

Οι καταναλωτές επίσης πρέπει να ενημερώνονται κατά πόσο το κατάστημα που τους ενδιαφέρει εφαρμόζει τον Κώδικα Καταναλωτικής Δεοντολογίας και συμμετέχει στο μηχανισμό Εναλλακτικής Επίλυσης Καταναλωτικών διαφορών ή άλλο παρόμοιο μηχανισμό όπως είναι ο μηχανισμός επίλυσης καταναλωτικών διαφορών που προσφέρει ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών.

Δειτε Επισης

Βαθιά συγκίνηση και ικανοποίηση…Όσα δήλωσαν οι βραβευθέντες των 11ων ΚΕΒΕ Business Leader Awards (video)
Από τις λίγες χώρες με αύξηση στην διακίνηση εμπορευμάτων μέσω των λιμανιών της Ε.Ε. η Κύπρος
Τορπιλίζουν κάθε προσπάθεια για γεφύρωση των διαφορών στο έτοιμο σκυρόδεμα οι συντεχνίες-Αισοδοξία για τα ξενοδοχεία
Σε πλήρη εξέλιξη η ολοκληρωμένη στεγαστική πολιτική-Ενθαρρυντικό το ενδιάφερον των developers για το Build to Rent
Νέα μηνύματα στους απεργούς από τον…Λόφο-«Οι πάντες να αρθούν στο ύψος των περιστάσεων»
Ψήφος εμπιστοσύνης και από Fitch στην κυπριακή οικονομία-«Πιο αξιόπιστη για τους επενδυτές η χώρα μας»
Δυναμική παρουσία Κύπρου στην διεθνή έκθεση China International Import Expo (pics)
Το Kia EV3 ενσωματώνει την υπηρεσία πληρωμών CarPay εντός αυτοκινήτου
Αυτοί είναι οι νέοι δασμοί που θα επιβάλει ο Τραμπ σε Κίνα, Μεξικό και Καναδά
Η συνδρομή της AWS στα success stories των πελατών της και η απήχηση του cloud στις επιχειρήσεις της Κύπρου