Ο κορωνοϊός αλλάζει τα πλάνα νέων εμπορικών κέντρων

Η επέλαση του κορωνοϊού και τα συνεπακόλουθα  μέτρα που έχουν ληφθεί επηρέασαν και τα πλάνα για το άνοιγμα νέων εμπορικών κέντρων και επεκτάσεων σε υφιστάμενα malls.

Η αβεβαιότητα για το τι θα φέρει η επόμενη μέρα στον κλάδο του λιανεμπορίου οδήγησε τους επιχειρηματίες/επενδυτές γνωστών νέων projects να μεταθέσουν τα σχέδια τους για άνοιγμα σε μεταγενέστερο στάδιο, όταν τα επιδημιολογικά δεδομένα θα επιτρέπουν την απρόσκοπτη επίσκεψη των καταναλωτών.

Διαβάστε ακόμα:
Φιλέτα εκατ. ευρώ στους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς
Δημόσιες επενδύσεις €1.8 δισ. που θα αναβαθμίσουν την Κύπρο
 

Όπως, εξάλλου, πληροφορείται το InBusinessNews, η ρευστή εικόνα που επικρατεί στον κλάδο, φαίνεται πως έχει δημιουργήσει και ένα μούδιασμα από πλευράς μικρού αριθμού tenants, οι οποίοι προβληματίζονται για τις συμφωνίες με νέα εμπορικά. Παρ΄όλα αυτά, οι εταιρείες που βρίσκονται πίσω από τα νέα αυτά projects, συνεχίζουν κανονικά τις συζητήσεις τους με ενδιαφερόμενους πελάτες, τονίζοντας πως σε μεγάλο ποσοστό έχουν ενοικιάσει τα καταστήματα τους.

Metropolis Mall

Κλειστά κρατά, για την ώρα, τα χαρτιά του ο νοτιοαφρικάνικος Όμιλος Acsion αναφορικά με το πότε θα ανοίξει τελικά για το κοινό, το υπό κατασκευή Metropolis Mall στη Λάρνακα.  Όπως είχε γίνει γνωστό το Φθινόπωρο, η ιδιοκτήτρια εταιρεία είχε καθορίσει ως περίοδο ανοίγματος τον Φεβρουάριο του 2021. Ωστόσο, τα προβλήματα που επέφερε η πανδημία στο λιανεμπόριο και το κλείσιμο των εμπορικών κέντρων φαίνεται πως θα επηρεάσουν και τους σχεδιασμούς της εταιρείας, η οποία πιθανότατα θα μεταθέσει το άνοιγμα του εμπορικού κέντρου σε μεταγενέστερο στάδιο, όταν η επιδημιολογική εικόνα θα είναι καλύτερη, κάτι το οποίοι φαίνεται πως προτιμούν και οι ίδιοι οι ενοικιαστές των καταστημάτων.

Την ίδια ώρα, σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι εργασίες για την κατασκευή του Metropolis Mall. Παρά τις εξελίξεις με την πανδημία, τα έργα προχωρούν κανονικά και το εμπορικό κέντρο έχει ήδη πάρει μορφή.

Υπενθυμίζεται ότι το εμπορικό κέντρο, έκτασης 39.000 τ.μ θα διαθέτει συνολικά 138 καταστήματα, μεταξύ των οποίων θα περιλαμβάνονται υπεραγορά, σινεμά, καταστήματα ρούχων, food court, παιδότοποι και 1450 χώροι στάθμευσης. Το έργο θα ανεγερθεί με ίδια κεφάλαια του νοτιοαφρικάνικου Ομίλου Acsion, ενώ το κόστος κατασκευής αναμένεται να ξεπεράσει τα €70 εκατ.

My Mall Limassol

Την ίδια ώρα, στο πάγο μέχρι νεοτέρας μπαίνουν τα πλάνα επέκταση του My Mall Limassol. Όπως μάλιστα πληροφορείται το InBusinessNews, υπό τα σημερινά δεδομένα, η ιδιοκτήτρια εταιρεία δεν αναμένει ότι θα προχωρήσει σε οποιαδήποτε επέκταση του εμπορικού κέντρου, τουλάχιστον πριν από το τέλος του 2021, όπως ήταν οι μέχρι προ πανδημίας σχεδιασμοί της. «Θα δούμε πως θα εξελιχθεί η επιδημιολογική εικόνα και η οικονομία και μετά θα αποφασίσουμε πως θα κινηθούμε», μας αναφέρθηκε χαρακτηριστικά από εκπρόσωπο της εταιρείας. Στο παρόν πάντως στάδιο, το θέμα της επέκτασης δεν υπάρχει καν προς συζήτηση.

Σημειώνεται πως στόχος της εταιρείας ήταν να επεκτείνει τις εγκαταστάσεις του mall κατά 7000 τετραγωνικά μέτρα, προς τη βορειοδυτική πλευρά. Υπενθυμίζεται ότι το mall της Λεμεσού είναι κτισμένο σε γη 104.000 τ.μ. και διαθέτει περίπου 116 καταστήματα και 17 χώρους εστίασης και καφετέριες. Οι κτηριακές εγκαταστάσεις του εμπορικού κέντρου στο Ζακάκι καταλαμβάνουν πέραν των 48.000 τ.μ., ο ενοικιάσιμος χώρος φτάνει τα 31.000 τ.μ., ενώ διαθέτει συνολικά 1,600 χώρους στάθμευσης.

 

Neo Plaza

Οι εξελίξεις με την πανδημία μεταθέτουν για το καλοκαίρι το άνοιγμα του υπό κατασκευή εμπορικού και ψυχαγωγικού πάρκου Neo Plaza στην Κοκκινοτριμιθιά. Σύμφωνα με πληροφορίες του InBusinessNews, πιθανότερη περίοδος για την έναρξη λειτουργίας του Neo Plaza θεωρείται πλέον ο Ιούνιος του 2021, δηλαδή τρείς τρεις μήνες μετά τους μέχρι πρότινος σχεδιασμούς. Η  αλλαγή σχεδίων σχετίζεται με την επιθυμία της εταιρείας για άνοιγμα με τις καλύτερες συνθήκες και χωρίς περιορισμούς σε ότι αφορά τις εμπορικές  δραστηριότητες. Ειδικότερα, η εταιρεία επιθυμεί στο ξεκίνημα του project  να μπορεί να αναδείξει όλα τα χαρακτηριστικά του πάρκου, όπως τον χώρο εκδηλώσεων για την διεξαγωγή μεγάλων συναυλιών και events, τον πολυχώρο παιδικής διασκέδασης και ψυχαγωγίας, την κεντρική του πλατεία με τα εστιατόρια και την γιγαντοοθόνη και τον εμπορικό του πεζόδρομο.

Την ίδια ώρα, οι εργασίες κατασκευής προχωρούν κανονικά και το έργο μπαίνει πλέον στην τελευταία φάση υλοποίησης του. Οι εργασίες κατασκευής του έργου αναμένεται να ολοκληρωθούν τον Μάιο, ενώ συνεχίζονται κανονικά οι συζητήσεις με ενοικιαστές. Συμφωνίες που έχουν κλείσει,  έχουν ήδη δημοσιευθεί, ενώ σύντομα αναμένονται και άλλες.

 

Καμία αλλαγή για το The Mall of Engomi

Σε αντίθεση με τους υπόλοιπους, σταθερός παραμένει ο προγραμματισμός για το άνοιγμα του The Mall of Engomi, μετά τις εργασίες αναδιαμόρφωσης του, οι οποίες βρίσκονται σε εξέλιξη από το καλοκαίρι.

Σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε ο Όμιλος Atterbury Cyprus στο ΧΑΚ, η πρόοδος της επέκτασης του εμπορικού κέντρου προχωρεί βάσει του προγράμματος και αναμένεται να ανοίξει ξανά τις πύλες του προς το κοινό  τον Απρίλιο, πριν από το Πάσχα, όπως ήταν και ο αρχικός σχεδιασμός της εταιρείας. Εντός Φεβρουαρίου αναμένεται να γίνει και η παράδοση των καταστημάτων στους tenants.

Εξάλλου, όπως πληροφορείται το InBusinessNews, στο παρόν στάδιο οι συμφωνίες της εταιρείας με ενοικιαστές έχουν κλείσει, περίπου σε ποσοστό 80%. Φαίνεται πως η τοποθεσία του εμπορικού κέντρου και η γειτνίαση του με μεγάλες επιχειρήσεις και πανεπιστήμια, καθώς επίσης και το μικρό μέγεθος των καταστημάτων που διαθέτει δίνουν ένα επιπρόσθετο κίνητρο για ιδιοκτήτες καταστημάτων να «ρισκάρουν» ένα νέο άνοιγμα, εν μέσω πανδημίας.  

Υπενθυμίζεται ότι βάσει του σχεδιασμού, στο εμπορικό κέντρο παραμένουν η υπεραγορά Σκλαβενίτης και το Super Home Center, ενώ οι υπόλοιποι χώροι θα αναδιαμορφωθούν πλήρως, έτσι ώστε να επιτευχθεί η λειτουργία 25 συνολικά καταστημάτων.

Δειτε Επισης

Μ. Παναγίδης: Επιβεβλημένη η τροποποίηση του κανονισμού της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών
Υπηρεσία Καταναλωτή: Στο 11,7% η διαφορά ακριβότερου από φθηνότερο καλάθι προϊόντων
Μια συλλογή από premium mixers εισέρχεται δυναμικά στην κυπριακή αγορά
Ενέργεια χωρίς ζάχαρη με τα νέα προϊόντα Monster Energy Ζero Sugar
Ανεξαρτησίας: Ο μονόδρομος, ο δύσκολος στόχος για πεζόδρομο και ο ανταγωνισμός από τα malls
Ξάνθος Σαρρής: Η αναγέννηση της ΕΥΡΗΚΑ
«Μάχη» αδειοδότησης για τα δύο νέα malls στη Λεμεσό-Οι διαδικασίες που τρέχουν και ποια τα δεδομένα
Mall of Cyprus: Μέρισμα €7,5 εκατ. από τα κέρδη 2022 και 2023
Λιανεμπόριο: Το δυσβάστακτο κόστος των καυσίμων για τις επιχειρήσεις και η εξίσωση της ακρίβειας
Η Visa ανακοινώνει τον νικητή του διαγωνισμού της για ένα 100% ηλεκτρικό αυτοκίνητο