FMCGs: Αυτά τα προϊόντα προτιμούν οι καταναλωτές στις υπεραγορές

Μάριος Ιωάννου  30/11/2020 12:45
FMCGs: Αυτά τα προϊόντα προτιμούν οι καταναλωτές στις υπεραγορές

FMCGs: Αυτά τα προϊόντα προτιμούν οι καταναλωτές στις υπεραγορές

Μάριος Ιωάννου  30/11/2020 12:45

Ποιες κατηγορίες προϊόντων ευρείας κατανάλωσης καταγράφουν άνοδο και ποιες πτώση; Ποιες είναι οι τάσεις στις κατηγορίες των FMCGs; Σε αυτές τις ερωτήσεις κλήθηκαν να απαντήσουν τρεις διευθυντές αγορών μεγάλων υπεραγορών της Κύπρου στο πλαίσιο του «17ου Συνεδρίου Λιανικού Εμπορίου.

RELATED ARTICLES



Όπως ανέφεραν, οι καταναλωτές έχουν στραφεί σε εναλλακτικά και υγιεινά προϊόντα, ενώ ταυτόχρονα εξοικονομούν χρόνο με την επιλογή έτοιμων γευμάτων.

Παράλληλα, τα νήματα κινούν οι millennials, οι οποίοι διαμορφώνουν τις τάσεις σε αρκετές κατηγορίες, την ώρα που έμφαση δίδεται και στα πιο ποιοτικά προϊόντα.

Έτοιμα φαγητά και εναλλακτικά προϊόντα
Τις τάσεις των καταναλωτών, οι οποίες στηρίζονται σε πυλώνες, όπως ο χρόνος, η υγεία, το φυσικό περιβάλλον και η εμπειρία, ανέλυσε η Νίκη Ευθυμίου, Εμπορική Διευθύντρια στις Υπεραγορές ΑΛΦΑΜΕΓΑ, σημειώνοντας ότι οι καταναλωτές είναι πολυάσχολοι, αναζητούν γρήγορες και εύκολες λύσεις φαγητού, προκειμένου να αφιερώσουν χρόνο στη γυμναστική ή σε κοινωνικές ενασχολήσεις.

Συνεπώς, οι μεγάλες υπεραγορές διαμορφώνουν τους χώρους τους για να προσφέρουν ποικιλία από έτοιμα φαγητά, σαλάτες, σνακ.

Παράλληλα, η δεύτερη τάση σχετίζεται με την υγεία που αποτελεί πλέον πρώτη επιλογή για τον καταναλωτή, ο οποίος αναζητεί τρόφιμα και ποτά λιγότερο επιβλαβή για την υγεία, όπως προϊόντα με λιγότερη ζάχαρη και λιγότερο αλάτι.

«Μια νέα τάση είναι τα προϊόντα με υψηλή περιεκτικότητα πρωτεΐνης, εναλλακτικά γάλατα καρύδας, αμυγδάλου και βρώμης, καθώς και ποτά χωρίς αλκοόλ», υπέδειξε η κ. Ευθυμίου.

Η τρίτη τάση των καταναλωτών που σχετίζεται με την περιβαλλοντική συνείδηση, αφορά βιολογικά προϊόντα, χωρίς αντιβιοτικά, με φυτική βάση.
Οι καταναλωτές επιλέγουν να ψωνίζουν από καταστήματα με περιβαλλοντική συνείδηση και κοινωνική ευθύνη.

Αναλύοντας την τέταρτη τάση, η Εμπορική Διευθύντρια των Υπεραγορών ΑΛΦΑΜΕΓΑ, αναφέρθηκε στην αναζήτηση της εμπειρίας και της διαφορετικότητας που επιδιώκουν οι millennials και η Generation Z. «Η βιομηχανία τροφίμων μαζί με τους λιανέμπορους προσπαθούν να δημιουργούν εμπειρίες στους πελάτες, οι οποίοι με τη σειρά τους επιδιώκουν την καινοτομία και την εμπειρία είτε με φυσική παρουσία είτε διαδικτυακά με τη χρήση της τεχνολογίας», επεσήμανε σχετικά.

Εξάλλου, οι υπεραγορές καλούνται να αναλύουν διαρκώς το προφίλ των καταναλωτών στοχεύοντας στην πρόβλεψη των αναγκών τους.

Πιο ποιοτικά και πιο υγιεινά προϊόντα
Οι τάσεις στα προϊόντα ευρείας κατανάλωσης αφορούν πιο ποιοτικά προϊόντα ή αυτά που προσφέρουν κάτι επιπρόσθετο στους καταναλωτές, υπογράμμισε ο Λούκας Ζουρίδης, Γενικός Διευθυντής, Mas Υπεραγορές.

Ανάμεσά τους συγκαταλέγονται δημητριακά με πρωτεΐνη, εναλλακτικά αλεύρια, τσιπς με κινόα ή τσιπς από χούμους, ψωμί από αλεύρι ζέας και μπισκότα βρώμης.

Σύμφωνα με τον κ. Ζουρίδη, συνεχίζεται η τάση υπερτροφών (superfoods) που ενισχύουν την υγεία και τη μακροζωία (όπως το ιπποφαές).

Την ίδια στιγμή, οι millennials γονείς στρέφονται σε υγιεινά γεύματα, όπως οργανικά κοτόπουλα βιολογικής εκτροφής, ζυμαρικά με εναλλακτικά αλεύρια και βιολογικά γάλατα για παιδιά.

Ακόμα μία τάση στα προϊόντα ευρείας κατανάλωσης σε υπεραγορές είναι επίσης η μπύρα χωρίς αλκοόλ, τα μπιφτέκια vegan χωρίς κρέας, ενώ τη δυναμική τους διατηρούν τα βιολογικά προϊόντα.

«Μια τάση που μας χαροποιεί είναι η προτίμηση στα τοπικά προϊόντα, όπως το εγχώριο κρασί, το μερίδιο αγοράς του οποίου αγγίζει το 70%», εξήγησε ο Γενικός Διευθυντής των Υπεραγορών MAS.

Οι millennials, η υγιεινή διατροφή και οι ποιοτικοί καταναλωτές
Παράξενη και διαφορετική από τις προηγούμενες χαρακτήρισε τη φετινή χρονιά ο Θεόδωρος Νικολαΐδης, Διευθυντής Αγορών, C.A.C. Papantoniou Trading Ltd, τονίζοντας ότι η πανδημία επηρέασε, έμμεσα ή άμεσα, τις κατηγορίες προϊόντων.

Όπως είπε, δύο σημαντικοί παράγοντες έχουν επηρεάσει ανοδικά ή καθοδικά κάποιες κατηγορίες προϊόντων. Ο πρώτος παράγοντας σχετίζεται με τη διεύρυνση του μεγέθους της καταναλωτικής ομάδας των millennials, η οποία αρχίζει να δημιουργεί μία δεσπόζουσα θέση στην αγορά.

«Αυξητική τάση παρατηρείται στις κάψουλες καφέ και σε πιο ψηλής ποιότητας στιγμιαίο καφέ, με ταυτόχρονη μικρή συρρίκνωση στην κατηγορία του κυπριακού καφέ», ανέφερε σχετικά ο κ. Νικολαΐδης.

Εξάλλου, ανάπτυξη καταγράφεται στην κατηγορία των κατεψυγμένων προϊόντων και των έτοιμων γευμάτων, ενώ, αντίθετα, πτωτική πορεία σημειώνουν τα ξυριστικά προϊόντα και τα hair styling.

Σημειώνεται ακόμα ότι πτωτικές τάσεις φαίνεται να καταγράφονται στην κατηγορία των παραδοσιακών χυμών, με ταυτόχρονη άνοδο των φρέσκων χυμών.

«Ένας ακόμα παράγοντας που επηρεάζει τις τάσεις στα FMCGs είναι η ανάγκη των καταναλωτών για καλύτερη ποιότητα ζωής και έμφαση στην υγεία», σημείωσε ο Διευθυντής Αγορών, της C.A.C. Papantoniou Trading Ltd, αναφερόμενος στην ανοδική πορεία που καταγράφουν για παράδειγμα τα προϊόντα χωρίς γλουτένη και χωρίς λακτόζη.

 Μια ακόμα τάση, η οποία παρατηρείται, σχετίζεται με την αλλαγή στις διατροφικές συνήθειες, με τα vegan προϊόντα και τα φιλικά προς το περιβάλλον απορρυπαντικά να σημειώνουν ανάπτυξη..

Οι υπεραγορές διαπιστώνουν ακόμα την ανάγκη των καταναλωτών για ποιοτικά προϊόντα, επιλέγοντας premium προϊόντα σε κατηγορίες όπως τυριά, αλλαντικά, αλκοολούχα (ουίσκι, τζιν), διεθνή κουζίνα και τροφές για κατοικίδια ζώα.

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ

Σχετικά Άρθρα

Πίσω στην αρχή της σελίδας