Ολ.Τουμάζος: Έξι τάσεις και μαθήματα της πανδημίας

Στις τάσεις, τις αλλαγές, τα διδάγματα, αλλά και τα νέα δεδομένα που επέφερε η πανδημία στο λιανικό εμπόριο αναφέρθηκε ο Ολύμπιος Τουμάζου, Εκτελεστικός Πρόεδρος της RAI Consultants.

Μιλώντας στο πλαίσιο του «17ου Συνεδρίου Λιανικού Εμπορίου», επεσήμανε ότι η ανάκαμψη δεν θα είναι άμεση, καθώς υπολογίζεται ότι θα χρειαστούν δύο ή τρία χρόνια για επάνοδο στα επίπεδα του 2019.

Ταυτόχρονα, όπως είπε, η ευαισθησία στις τιμές και η προώθηση της αξίας θα παραμείνουν σημαντικές, καθώς ο καταναλωτής επιζητεί αξία στις αγορές τους.

Το cocooning
Παράλληλα, η πανδημία δημιούργησε το φαινόμενο «cocooning», δηλαδή, όπως κάνει ο μεταξοσκώληκας στο κουκούλι του), με τους καταναλωτές να στρέφονται στα είδη DIY και στο μαγείρεμα στο σπίτι.

Εξάλλου, ο κ. Τουμάζου ανέφερε ότι αυξημένη ευαισθησία υπάρχει πλέον σε ζητήματα υγείας, καθαριότητας, κοινωνικής αποστασιοποίησης και ασφάλειας στα καταστήματα, με το λιανικό εμπόριο να ανταποκρίνεται σε μεγάλο βαθμό σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία.

Ακόμα μία αλλαγή ή καλύτερα ανάγκη που δημιούργησε η πανδημία είναι η ευκολία στο ψώνισμα, μία τάση που καθοδηγήθηκε από τους millennials.

Η αλλαγή συμπεριφοράς του Κύπριου
Αναφερόμενος στην επιτάχυνση της τεχνολογίας ως απότοκο της πανδημίας, ο Εκτελεστικός Πρόεδρος της RAI Consultants επεσήμανε ότι οι καταναλωτές επιζητούν τη σύνδεση που τους λείπει με τα ηλεκτρονικά μέσα. «Η τεχνολογία έχει αλλάξει πολύ την κατανάλωση των media, όπως το Netflix αντικαθιστά σταδιακά τα παραδοσιακά μέσα», πρόσθεσε σχετικά.

Εξέφρασε ακόμα την άποψη ότι ίσως η πιο μεγάλη αλλαγή που θα διαφανεί σε βάθος χρόνου είναι η αλλαγή στις αξίες του Κύπριου.

«Ο Κύπριος έχει μετακινηθεί από μία μεσανατολική στάση του να πετάς στο διπλανό οικόπεδο ό,τι περισσεύει από το δικό σου σπίτι σε μία πιο ευρωπαϊκή, πιο πολιτισμένη, που λαμβάνει υπόψη τι συνεισφέρει ο καθένας σε θέματα υγείας και κοινωνίας. Η συμπεριφορά του γείτονα και της κοινωνίας μάς επηρεάζει», εξήγησε ο κ. Τουμάζου.

Οι ανάγκες του καταναλωτή
Τεράστιο ζήτημα αποδεικνύεται επίσης η ανοικοδόμηση εμπιστοσύνης με τους καταναλωτές.

Οι λιανέμποροι καλούνται να ανταποκριθούν στις ανάγκες του καταναλωτή για διευκόλυνση, διασύνδεση, δημιουργικότητα, ανταγωνιστικότητα στην τιμολογιακή πολιτική, όπως επίσης ενίσχυση υγιεινής και καθαριότητας.

Μιλώντας για τις νέες τάσεις στο λιανικό εμπόριο, ο κ. Τουμάζου αναφέρθηκε στην τεράστια αύξηση στην αγορά κατεψυγμένων, αλλά και την άνοδο στις ηλεκτρονικές αγορές.

Συγκεκριμένα, 11% των νοικοκυριών δήλωσαν ότι ψωνίζουν μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου, ακόμα και από υπεραγορές.

Δειτε Επισης

Μειώθηκαν οι εμπορικές συναλλαγές μέσω Πράσινης Γραμμής το 2024
Χ.Α. Παπαέλληνας Εμπορική: Επεκτείνει και ενδυναμώνει τη συνεργασία της με το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας
Στην William Grant & Sons «The Famous Grouse» και «Naked Malt»-Στην κυπριακή αγορά από την Laiko Cosmos Trading
Πότε ανοίγει ξανά η πύλη καταχώρησης των 260 αιτήσεων για την ηλεκτροκίνηση-Πού κυμαίνοντα τα ποσά των χορηγιών
Υπευθυνότητα και συμμόρφωση: Ο ρόλος των καταστημάτων διαρκούς εξυπηρέτησης στην προστασία των ανήλικων καταναλωτών
Πέντε συγκεκριμένες εισηγήσεις από ΣΕΜΗΟ για ουσιαστική και αποτελεσματική μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση
Ένα «e-kalathi» στη μέγγενη της αγοράς που απογοήτευσε λιανέμπορους και καταναλωτές
Σώτος Τρικωμίτης: Μπάχαλο με τις χορηγίες για την ηλεκτροκίνηση, εξαντλήθηκαν σε μερικά δευτερόλεπτα
Καλοκαιρινά pop-up καταστήματα στο My Mall Λεμεσού-Η απόλυτη εμπειρία αγορών επιστρέφει
Ανανεώνουμε το σαλόνι μας με καλοκαιρινές πινελιές