Jumbo: Μειωμένος τζίρος 22,95% στην Κύπρο

Στο ποσό των 278,82 εκατ. ευρώ ανήλθε ο τζίρος του 6μήνου (Ιανουάριος-Ιούνιος 2020) για τον όμιλο JUMBO, μειωμένος κατά -16,88% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο που ήταν 335,43 εκατ. ευρώ. 
 
Σε ότι αφορά την Κύπρο, οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 22,95%. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα εξαμηνιαία οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου, στην Κύπρο το σύνολο καθαρών πωλήσεων ανήλθε σε €28.599.197 έναντι €37.119.316  την αντίστοιχη περίοδο του 2019, το μεικτό κέρδος ανήλθε σε €14.476.266 έναντι €19.262.752 το α’ εξάμηνο του 2019 ενώ τα κέρδη προ φόρων μειώθηκαν σε €7.120.092 από €12.253.915 την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουλίου 2019.
 
Σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε ο Όμιλος, στην Ελλάδα οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 21,29%, στην Κύπρο οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 22,95% και στην Βουλγαρία κατά 13,07%. Αντιθέτως, στην ρουμανική αγορά καταγράφηκε μικρή αύξηση 3,33% συμπεριλαμβανομένου του καταστήματος στο Brasov, που ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2019.
 
Η μικτή κερδοφορία του ομίλου, κατά το πρώτο 6μηνο του έτους, ανήλθε σε 144,95 εκατ. ευρώ καταγράφοντας μείωση 20,23% (σε σύγκριση με τα 181,71 εκατ. ευρώ του α’ 6μήνου 2019).
Το περιθώριο των μικτών κερδών του ομίλου διαμορφώθηκε σε 51,99%,
ενώ πέρυσι την αντίστοιχη περίοδο ήταν 54,17%.
 
Το περιθώριο των μεικτών κερδών μειώθηκε σημαντικά λόγω του lockdown για περίπου 2,5 μήνες σε Ελλάδα και Κύπρο καθώς και λόγω των σοβαρότατων ρυθμίσεων περιορισμού της κυκλοφορίας σε όλες τις χώρες της Βαλκανικής. Η περίοδος αυτή συμπεριλάμβανε και την εποχική περίοδο του Πάσχα όπου ανάγκασε την εταιρεία είτε να πετάξει εποχιακά προϊόντα, είτε να τα προσφέρει σε τιμές δραματικά κάτω του κόστους. Με την επαναλειτουργία των καταστημάτων αναμένεται σταδιακή ανάκαμψη του μεικτού κατά το τρίτο τρίμηνο καθώς και την περίοδο των Χριστουγέννων.
 
Κατά την ίδια περίοδο, η συγκράτηση του λειτουργικού κόστους συνέβαλε ώστε τα καθαρά ενοποιημένα κέρδη μετά από φόρους να διαμορφωθούν σε 49,81 εκατ. ευρώ έναντι των 64,13 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περσινής περιόδου, μειωμένα κατά 22,34%.
 
Ο όμιλος κατά την περίοδο του lockdown προσάρμοσε την στρατηγική των αγορών λαμβάνοντας υπόψη το διάστημα αδράνειας των καταστημάτων.
 
Ωστόσο, παρέμεινε συνεπής στις υποχρεώσεις του προς τους εργαζομένους, προμηθευτές, το κράτος και τους μετόχους. Κατά συνέπεια την τελευταία μέρα του Ιουνίου 2020, τα χρηματικά διαθέσιμα και λοιπά κυκλοφορούντα χρηματοοικονομικά στοιχεία του ενεργητικού ανήλθαν σε 598,37 εκατ. ευρώ από 506,63 εκατ. ευρώ κατά την 30.06.2019.
Κατά την 30η Ιουνίου 2020 ο όμιλος JUMBO αριθμούσε 80 καταστήματα 52 βρίσκονται στην Ελλάδα, 5 στην Κύπρο, 9 στη Βουλγαρία 14 στη Ρουμανία. Επιπλέον, στην Ελλάδα λειτουργεί με επιτυχία το ηλεκτρονικό κατάστημα. Τον Ιούνιο του 2020 το ηλεκτρονικό κατάστημα έγινε διαθέσιμο και στην Κύπρο.
 
Μέσω συνεργασιών, ο όμιλος έχει παρουσία με 26 καταστήματα που φέρουν το σήμα JUMBO, σε 6 χώρες (Αλβανία, Κόσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία και Μαυροβούνιο).
 
Ο όμιλος συνεχίζει την υλοποίηση των επενδυτικών του σχεδίων. Ωστόσο, λόγω των μεγάλων καθυστερήσεων στην αδειοδότηση των έργων λόγω της πανδημίας, εκτιμάται ότι τα τρία καταστήματα που ήταν προγραμματισμένα να λειτουργήσουν εντός του 2020 θα ανοίξουν κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2021.
 
 

Δειτε Επισης

Εννέα μνηστήρες για την ανάπτυξη και λειτουργία του e-kalathi-Οι προσφοροδότες και τα ποσά που δήλωσαν
Τα προβλήματα στην εμπορία και προώθηση των κυπριακών κρασιών στην ντόπια και ξένη αγορά
Skybags: Ποιοτική μόδα που στοιχίζει λιγότερα
Κατά παρέκκλιση και στο Υπουργικό τα δύο νέα malls στη Λεμεσό-Το κυκλοφοριακό χάος και οι νέοι κυκλικοί κόμβοι
Τα Beauty Line τιμούν την Ημέρα Γης με την εκστρατεία «Φτιάχνουμε μαζί έναν κόσμο ομορφότερο»
Μ. Παναγίδης: Επιβεβλημένη η τροποποίηση του κανονισμού της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών
Υπηρεσία Καταναλωτή: Στο 11,7% η διαφορά ακριβότερου από φθηνότερο καλάθι προϊόντων
Μια συλλογή από premium mixers εισέρχεται δυναμικά στην κυπριακή αγορά
Ενέργεια χωρίς ζάχαρη με τα νέα προϊόντα Monster Energy Ζero Sugar
Ανεξαρτησίας: Ο μονόδρομος, ο δύσκολος στόχος για πεζόδρομο και ο ανταγωνισμός από τα malls