ΣΥΚΑΔΕ: Δεχόμαστε συνεχή πίεση

Οι συνήθειες των καταναλωτών άλλαξαν, ως αποτέλεσμα αφενός της οικονομικής κρίσης και αφετέρου της ελευθεροποίησης του ωραρίου. Από την πλευρά μας, δηλώνει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Καταστημάτων Διαρκούς Εξυπηρέτησης (ΣΥΚΑΔΕ) Ανδρέας Θεοδούλου, χάσαμε ένα μεγάλο μέρος των πελατών μας, οι οποίοι προμηθεύονταν από εμάς είδη πρώτης ανάγκης, τα Σαββατοκύριακα ή τις καθημερινές, κατά τις ώρες που οι υπεραγορές ήταν κλειστές. Από την άλλη, παρατηρούμε ότι μετά την κρίση οι καταναλωτές έγιναν πιο ευαίσθητοι σε θέματα τιμών.
 
Πιεζόμαστε και ελισσόμαστε
Αυτή τη στιγμή βλέπουμε τον αριθμό των υπεραγορών να επανέρχεται στα επίπεδα του 2012. Πιστεύω ότι αναπόφευκτα τα καταστήματα διαρκούς εξυπηρέτησης θα συνεχίσουν να δέχονται πίεση. Όλα δείχνουν ότι η κατάσταση που δημιουργήθηκε στην αγορά τα τελευταία χρόνια έχει παγιωθεί και είναι σχεδόν απίθανο να επανέλθει στην κατάσταση που ίσχυε πριν από την αλλαγή του ωραρίου. Δεν φαίνεται να υπάρχει η πολιτική βούληση για να γίνουν αλλαγές ή άλλες ρυθμίσεις, που να επαναφέρουν ισορροπία στην αγορά και να δώσουν σε κάθε επιμέρους κλάδο του λιανικού εμπορίου τα στοιχεία εκείνα που θα του επιτρέπουν να διαφοροποιείται από τους ανταγωνιστές του και συνεπώς να επιβιώνει.
 
Μας έχει ανάγκη η αγορά
Πιστεύω ότι παρά τις δυσκολίες, τα καταστήματα διαρκούς εξυπηρέτησης θα συνεχίσουν να είναι αναγκαία για τον Κύπριο καταναλωτή. Είμαι πεπεισμένος για τις ικανότητες των ανθρώπων που εργάζονται σε αυτά, ενώ δεν πρέπει να παραγνωρίζει κανείς το γεγονός ότι ως μικρές επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα να είναι ευέλικτες, να προσαρμόζονται εύκολα στις εξελίξεις και να βρίσκουν τις λύσεις. Παράλληλα, είναι σημαντικό το γεγονός ότι μια μικρή επιχείρηση μπορεί να επενδύσει στην προσωπική επαφή με τον κόσμο, κάτι που δεν συμβαίνει στις μεγάλες υπεραγορές.

Απλώσαμε δίκτυ προστασίας
Ο ΣΥΚΑΔΕ ιδρύθηκε το 2004 με στόχο να προασπίσει και να προωθήσει τα επαγγελματικά συμφέροντα μιας νέας κατηγορίας καταστημάτων, τα οποία πρόσφεραν στους καταναλωτές προϊόντα και υπηρεσίες πέραν εκείνων που διέθεταν τα παραδοσιακά περίπτερα. Προσπάθεια μας ήταν να δημιουργήσουμε ένα δίκτυο αλληλεγγύης και συνεργασίας ανάμεσα στα μέλη μας. Κομβικό σημείο για τη λειτουργία των καταστημάτων μας απετέλεσε η ψήφιση της νομοθεσίας του 2006, η οποία προσπάθησε και σε μεγάλο βαθμό πέτυχε να επιφέρει μια ισορροπία ανάμεσα στις διάφορες επαγγελματικές κατηγορίες του λιανικού εμπορίου.
 
Ανταγωνιζόμαστε τα μεγαθήρια
Δυστυχώς, η ισορροπία αυτή ανατράπηκε πλήρως με την ελευθεροποίηση του ωραρίου. Η αλλαγή αυτή και ο τρόπος με τον οποίο έγινε, έφερε μεγάλη αναστάτωση στην αγορά, με αποτέλεσμα μεγάλος αριθμός καταστημάτων να μην καταφέρει να επιβιώσει. Όσοι μείναμε είδαμε τον κύκλο εργασιών μας να περιορίζεται αισθητά και σήμερα βρισκόμαστε στο σημείο να ανταγωνιζόμαστε υπεραγορές - μεγαθήρια σχεδόν σε κάθε δρόμο και κάθε γειτονιά. Αν καταφέραμε κάποιοι από εμάς να επιβιώσουμε και να συνεχίσουμε να δίνουμε τη μάχη μας, παρά τη μειωμένη κερδοφορία, είναι χάρη στην ευρηματικότητα και τις προσωπικές μας θυσίες.
 

Δειτε Επισης

Κλειστά τα γενικά καταστήματα την Πρωτομαγιά-Τι ισχύει για όσους εργαστούν
Έπιπλα Andreotti: Η one-stop-shop επιλογή σου!
Εννέα μνηστήρες για την ανάπτυξη και λειτουργία του e-kalathi-Οι προσφοροδότες και τα ποσά που δήλωσαν
Τα προβλήματα στην εμπορία και προώθηση των κυπριακών κρασιών στην ντόπια και ξένη αγορά
Skybags: Ποιοτική μόδα που στοιχίζει λιγότερα
Κατά παρέκκλιση και στο Υπουργικό τα δύο νέα malls στη Λεμεσό-Το κυκλοφοριακό χάος και οι νέοι κυκλικοί κόμβοι
Τα Beauty Line τιμούν την Ημέρα Γης με την εκστρατεία «Φτιάχνουμε μαζί έναν κόσμο ομορφότερο»
Μ. Παναγίδης: Επιβεβλημένη η τροποποίηση του κανονισμού της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών
Υπηρεσία Καταναλωτή: Στο 11,7% η διαφορά ακριβότερου από φθηνότερο καλάθι προϊόντων
Μια συλλογή από premium mixers εισέρχεται δυναμικά στην κυπριακή αγορά