Τα πλάνα ανάπτυξης της SPAR στην Κύπρο

Τα επόμενα της βήματα μελετά η SPAR, μετά το άνοιγμα του πρώτου καταστήματος της αλυσίδας στη Λάρνακα στα τέλη του περασμένου Αυγούστου. Παρά τους αρχικούς σχεδιασμούς για το άνοιγμα δύο ακόμα υπεραγορών μέχρι το τέλος του 2018, η αλυσίδα φαίνεται πως ακόμα μελετά όλα τα δεδομένα, προκειμένου να προχωρήσει προσεκτικά με το πλάνο ανάπτυξης της. 

Μιλώντας στο InBusinessNews, o Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Ermes, Νίκος Καρακόιδας, ανέφερε ότι τη στιγμή αυτή η SPAR Κύπρου σχεδιάζει τη στρατηγική ανάπτυξης του brand στην Κύπρο, στηριζόμενη σε τέσσερις άξονες:
  1. Τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να ανοιχτούν καταστήματα είτε από την εταιρεία είτε από τρίτους επενδυτές
  2. Τις υπό εξέλιξη συζητήσεις και διαβουλεύσεις με υφιστάμενους λιανεμπόρους, με θέμα τη μετατροπή των υφιστάμενων υπεραγορών τους σε SPAR
  3. Τον τρόπο ανάπτυξης του express δικτύου καταστημάτων της αλυσίδας. Ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη η εκπόνηση σχετική μελέτης από ξένο οίκο για το θέμα.
  4. Η δρομολογημένη αναβάθμιση και επέκταση του spar private label.

Διαβάστε ακόμα: Σε ποιες εταιρίες έχει μετοχές το Κράτος

Βαρύτητα στη μετατροπή υφιστάμενων υπεραγορών
Ερωτηθείς για το πότε θα ανοίξει η δεύτερη υπεραγορά της αλυσίδας, ο κ. Καρακόιδας τόνισε πως για την ώρα δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα για νέο κατάστημα, καθώς αυτή τη στιγμή δίνεται βαρύτητα στο θέμα της μετατροπής υφιστάμενων υπεραγορών σε Spar, το οποίο θεωρείται από τον Όμιλο ως πιο σημαντικό. Πρόσθεσε πως η Spar Κύπρου βρίσκεται σε συζητήσεις με λιανεμπόρους για το θέμα. Αντικείμενο την όποιας συνεργασίας αυτού του τύπου, θα είναι η αδειοδότηση, εκ μέρους των αντιπροσώπων της Spar στην Κύπρο, καταστημάτων, έτσι ώστε να  ενταχθούν στο δίκτυο υπεραγορών της αλυσίδας, λειτουργώντας στη βάση συγκεκριμένων προδιαγραφών.
Όπως εξήγησε ο κ. Καρακόιδας, σε αγορές που βρίσκονται σε ώριμο στάδιο και διαθέτουν έντονο ανταγωνισμό, όπως συμβαίνει και στο χώρο των υπεραγορών στην Κύπρο, η Spar επιλέγει να αναπτύσσεται μέσω συνεργασιών. Αντίθετα, σε αγορές που βρίσκονται σε αρχικά στάδια, η αλυσίδα επιλέγει την ανάπτυξη μέσω ιδίων επενδύσεων και καταστημάτων.

Διαβάστε ακόμα: Στην Laiko Cosmos τα brands του Stoli Group

  
"Η αγορά χρειάζεται τα express καταστήματα"
Αξίζει να σημειωθεί ότι με τον ίδιο τρόπο υπολογίζεται ότι θα αναπτυχθεί και το δίκτυο των express καταστημάτων της Spar, για τα οποία ολοκληρώνεται σύντομα η μελέτη από εξειδικευμένο εξωτερικό σύμβουλο. Σύμφωνα με τον κ. Καρακόιδα, η μελέτη θα εστιάζει στη στρατηγική ανάπτυξης των express. Μερικές από τις παραμέτρους που εξετάζονται είναι οι κατάλληλες γεωγραφικές περιοχές, τα προσφερόμενα προϊόντα, οι όροι συνεργασίας με τους ενδιαφερόμενους που θα θελήσουν να αναπτύξουν express καταστήματα κτλ. «Σε 15 περίπου μέρες οριστικοποιείται η μελέτη, η οποία θα καθορίσει και των αριθμό των express καταστημάτων που θα ανοιχθούν», πρόσθεσε ο κ. Καρακόιδας, τονίζοντας ότι η αγορά δείχνει ότι χρειάζονται τα express καταστήματα.
 
Με το μάτι στις τουριστικές περιοχές
Ο κ. Καρακόιδας απέφυγε να απαντήσει για το ποια θα είναι η πόλη που θα φιλοξενήσει τη νέα υπεραγορά Spar. Σημείωσε ότι όλες οι πόλεις ενδιαφέρουν την αλυσίδα, κυρίως όμως η Spar φαίνεται πως καλοβλέπει τις τουριστικές περιοχές.  «Ειδικά εκεί, η Spar έχει πολλά να δώσει σε έναν τοπικό επιχειρηματία, καθώς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας της Spar είναι γνωστά στο εξωτερικό και σε χώρες όπως η Αγγλία, η Γερμανία και η Ρωσία», πρόσθεσε.
 
Πολλαπλασιάζεται το spar private label
Την ίδια ώρα, η αλυσίδα ετοιμάζεται να ενισχύσει σημαντικά τα προϊόντα/κωδικούς ιδιωτικής ετικέτας της, στοχεύοντας στο να διαθέτει, μέσω την καταστημάτων της την πλήρη σειρά της Spar (private label). Ήδη στην Κύπρο θα βρίσκεται από την επόμενη βδομάδα όλη η βασική σειρά της Αγγλίας, ενώ μέχρι τα μέσα Φεβρουαρίου θα πωλείται και η σειρά Spar private label της Ιταλίας. Παράλληλα, προγραμματίζεται και η εισαγωγή προϊόντων από άλλες χώρες όπως η Ισπανία, η Νότιος Αφρική  και πιθανόν ένα μικρό μέρος  ειδών και από τη Ρωσία.
Σύμφωνα με τον κ. Καρακόιδα, μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου η Spar θα διαθέτει περίπου 2 – 3 χιλιάδες κωδικούς ιδιωτικής ετικέτας, που θα συμπληρωθούν και με επιπλέον προϊόντα από την ελληνική αγορά, έτσι ώστε η αλυσίδα να διαθέτει στα καταστήματα της όλη την γκάμα του ιδιωτικού της label. Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόκειται για προϊόντα όλων των κατηγοριών, αλλά στην πλειοψηφία τους είναι τρόφιμα.
Τονίζεται ότι τη στιγμή αυτή, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας της αλυσίδας στην Κύπρο υπολογίζονται περίπου στα 300.
 
«Κορεσμός» με τις υπεραγορές
Κληθείς να σχολιάσει το γεγονός ότι η αγορά του λιανεμπορίου στην Κύπρο βρίσκεται σε υψηλό ανταγωνισμό λόγω και του μεγάλου αριθμού υπεραγορών που υπάρχουν, ο κ. Καρακόιδας παραδέχθηκε ότι η συγκεκριμένη αγορά φτάνει σιγά σιγά σε επίπεδα κορεσμού. «Δεν είναι μια αγορά που μπορεί εύκολα να σηκώσει πολλά καινούρια καταστήματα ακόμα, όμως δεν μας ανησυχεί τόσο πολύ, γιατί για μας το βασικό μοντέλο εξάπλωσης είναι η μετατροπή υφιστάμενων καταστημάτων. Θα ήταν πρόβλημα αν θέλαμε να φέρουμε νέα καταστήματα, γιατί πραγματικά δεν υπάρχει αυτός ο επιπλέον τζίρος στην αγορά», κατέληξε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Ermes.
 
 

Δειτε Επισης

Ποιοι είναι έξι μέτοχοι του Nicosia Mall και τι λένε για το success story του μεγαλύτερου εμπορικού κέντρου της Κύπρου
CP Herbalist: Το νέο pop-up κατάστημα στο My Mall Limassol και το εργοστάσιο προ των πυλών
Νέο νομικό πλαίσιο για τη λειτουργία των λαϊκών αγορών-Τι περιλαμβάνουν οι βασικές ρυθμίσεις
Bruegel: Τι θα πρέπει να περιμένει η Ευρώπη από τους δασμούς του Τραμπ
Μιχάλης Πέτρου: Στρατηγική επέκταση με το γάλα «ΜΟΟ» σοκολάτας-Προσεχώς εμπλουτισμός με νέους κωδικούς
Όμιλος Παπαέλληνας: Γιορτάζει τα 70 χρόνια παρουσίας των χαρτομάντηλων Kleenex στην κυπριακή αγορά με επετειακή συσκευασία
Γιώργος Μαλέκκος: Εξαιρετική εμπειρία για όλους το 16ο Συνέδριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου
Έρευνα Marc για καπνικές συνήθειες στην Κύπρο-Κλειδί η ενημέρωση για το τέλος του τσιγάρου
Άγγιξε το ενά δις δολάρια ο όγκος εμπορίου μεταξύ Κύπρου και Κίνας το 2023
Beauty Line: Επανασυστήνεται με φρέσκια εικόνα και ανανεωμένη ταυτότητα