Σε λίγους μήνες τα αυτοκίνητα θα ξεκινούν με «Ν»

Θέμα πέντε έως έξι μηνών είναι η εγγραφή οχημάτων με το γράμμα «N», έπειτα από τον Ιούλιο του 2013 που στους κυπριακούς δρόμους ξεκίνησαν να κυκλοφορούν αυτοκίνητα με πινακίδες που ξεκινούν από «M».

Με βάση τις μέχρι στιγμής ενδείξεις χρειάστηκαν σχεδόν πέντε χρόνια και δεκάδες χιλιάδες εγγραφές προκειμένου να αλλάξει το αρχικό γράμμα στις πινακίδες αυτοκινήτων.

Σημειώνεται, ωστόσο, ότι το γράμμα «L» που έκανε την εμφάνισή του τον Νοέμβριο του 2011, σταμάτησε περίπου 20 μήνες μετά, στο LBT, δηλαδή τον Ιούνιο του 2013.

Όπως εξηγεί ο Διευθυντής του Τμήματος Οδικών Μεταφορών, Σωτήρης Κολέττας, τα τελευταία αυτοκίνητα που έχουν εγγραφεί έχουν πινακίδες που ξεκινούν με το «MBZ» και επομένως απαιτούνται άλλες 10.000 εγγραφές προκειμένου να ξεκινήσουν οι εγγραφές με το γράμμα «N».

«Πρόκειται για μία διαδικασία, η οποία με βάση τα μέχρι στιγμής δεδομένα, θα διαρκέσει περίπου πέντε έως έξι μήνες», αναφέρει σχετικά.

Για όσους διερωτώνται για το πότε θα αρχίσουν οι εγγραφές τετραψήφιων οχημάτων (ΑΑΑΑ), κάτι τέτοιο δεν αναμένεται να γίνει στα επόμενα χρόνια, αλλά, όπως όλα δείχνουν, σε τουλάχιστον 50 χρόνια.

Προβληματισμός για τα πολλά μεταχειρισμένα
Ερωτηθείς για το γεγονός ότι τη μερίδα του λέοντος, δηλαδή σχεδόν 60-70% έχουν τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα έναντι των καινούργιων, ο κ. Κολέττας τονίζει ότι «δεν είναι σωστή εξέλιξη για την αγορά», εξηγώντας ότι προκύπτει γήρανση του στόλου των οχημάτων αρκετά νωρίτερα από ό, τι κανονικά θα έπρεπε, όπως επίσης και ρύπανση της ατμόσφαιρας.

«Νοουμένου ότι τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα είναι μέχρι πέντε ετών, είναι γεγονός ότι η τεχνολογία τους ανήκει στην περασμένη πενταετία και οι ρύποι που εκπέμπουν είναι μεγαλύτεροι σε σχέση με τα καινούργια οχήματα τελευταίας τεχνολογίας και χαμηλότερων ρύπων», επισημαίνει ο Διευθυντής του ΤΟΜ.

«Όταν δίνονται κίνητρα για φιλικότερα στο περιβάλλον οχήματα, με χαμηλά τέλη κυκλοφορίας και μειωμένη κατανάλωση καυσίμων, δεν καθίσταται υγιής η κυκλοφορία πιο ρυπογόνων αυτοκινήτων», σημειώνει ο κ. Κολέττας, αναγνωρίζοντας, ωστόσο, ότι ο βασικότερος λόγος για απόκτηση ενός μεταχειρισμένου οχήματος είναι το χαμηλό κόστος.

Δειτε Επισης

Αλέξης Βαφεάδης: Ακούσαμε τις θέσεις του ΣΕΜΗΟ, σύντομα νέα σχέδια για ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης
ΤΟΜ: 1.300 κλήσεις πολιτών που αναμένουν ραντεβού για αερόσακο-Προχωρούν με αυξημένο ρυθμό οι αντιπροσωπείες
Frou Frou: Βλέπει σημαντική μείωση στις τιμές κακάο μέχρι τέλος 2025-Η εκτίμηση για τις επιπτώσεις του εμπορικού πολέμου
Αυξήθηκε το έλλειμμα εμπορικού ισοζυγίου το πρώτο τρίμηνο-Οι συνολικές εισαγωγές αγαθών και οι εξαγωγές
Τα λένε για την ηλεκτροκίνηση Βαφεάδης, ΣΕΜΗΟ και ΟΕΒ...Τι ζητούν οι εισαγωγείς και η διαβεβαίωση του Υπουργείου
Hadjikyriakos & Sons: Φέρνει σε αποκλειστική διάθεση τα καινοτόμα συστήματα κουζίνας BORA στην Κύπρο
Τι προτείνουν οκτώ επιχειρηματίες και η στρατηγική Χαράλαμπου Προύντζου για το κέντρο της Λευκωσίας
Όμιλος CTC: Η αναδιάρθρωση, η πώληση περιουσιακών στοιχείων διαχρονικά και το focus σε κερδοφόρες δραστηριότητες
Οι κολοσσοί του ελληνικού λιανεμπορίου που επενδύουν στα πολυκαταστήματα ERA-Η νέα εποχή μετά την εξαγορά
Μεγάλη πτώση στις εγγραφές οχημάτων το τετράμηνο-«Βουτιά» 20,2% στα σαλούν τον Απρίλιο