Τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, οι ρύποι και η πειρατεία

Μάριος Ιωάννου  14/11/2017 07:06
Τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, οι ρύποι και η πειρατεία

Τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, οι ρύποι και η πειρατεία

Μάριος Ιωάννου  14/11/2017 07:06

Ανησυχίες εκφράζουν οι επίσημοι εισαγωγείς καινούργιων οχημάτων για την ραγδαία αύξηση των εγγραφών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, προειδοποιώντας για υψηλούς ρύπους και γέρασμα του στόλου. Από την πλευρά τους οι εισαγωγείς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων καθησυχάζουν ότι οι ρύποι των αυτοκινήτων που φτάνουν νομότυπα στην Κύπρο δεν ξεπερνούν τα επιτρεπτά όρια που έχουν καθοριστεί βάσει ευρωπαϊκής νομοθεσίας.

RELATED ARTICLES


Βέβαια, η ανεξέλεγκτη παρανομία από τους πειρατές του επαγγέλματος δημιουργεί αμφιβολίες τόσο για την ποιότητα των συγκεκριμένων οχημάτων όσο και για τις εκπομπές ρύπων.

Αξίζει να αναφερθεί ότι σχεδόν έξι στις δέκα εγγραφές οχημάτων που έγιναν την περίοδο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου 2017 αφορούσαν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Συγκεκριμένα, με βάση τα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας, από τις 36.669 εγγραφές της δεκαμηνίας, οι 21.501 ήταν για μεταχειρισμένα οχήματα ή ποσοστό 58,6%, ενώ οι 15.168 καινούργια οχήματα ή ποσοστό 41,4%. Εξάλλου, από τις 3.836 εγγραφές του φετινού Οκτωβρίου, οι 2.471 ή ποσοστό 64,4% αφορούσαν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα έναντι 1.365 ή ποσοστό 35,6% που ήταν οι εγγραφές καινούργιων οχημάτων.

Διαβάστε ακόμα: Για μεταχειρισμένα οχήματα έξι στις δέκα εγγραφές

Με την Ευρωπαϊκή Ένωση να ζητά από τα κράτη μέλη ολοένα και χαμηλότερες εκπομπές οχημάτων, με βάση πρότυπα προδιαγραφών ρύπων που είναι φιλικότερα στο περιβάλλον, οι εισαγωγείς νέων αυτοκινήτων ανησυχούν ότι στους κυπριακούς δρόμους θα καταλήξουν να κυκλοφορούν ιδιαίτερα ρυπογόνα οχήματα, τα οποία ανταποκρίνονται σε παλαιότερα πρότυπα ρύπων.

Σημειώνεται ότι στην ευρωπαϊκή αγορά ισχύει το πρότυπο προδιαγραφών ρύπων Euro 6, ενώ σε περίπτωση που ξεπεραστεί το επιτρεπόμενο όριο εκπομπών των τοπικών ρύπων μιας χώρας, τα κράτη μέλη καλούνται να καταβάλουν πρόστιμα στην ΕΕ.

Παράλληλα, όσο παλαιότερη είναι η χρονολογία κατασκευής των μεταχειρισμένων οχημάτων τόσο υψηλότερη είναι η απαιτούμενη κατανάλωση καυσίμων, ενώ αναπόφευκτες φαίνεται να είναι οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις, αλλά και οι επιπτώσεις στην υγεία των πολιτών από την εισπνοή των ρύπων.

Καθησυχάζουν οι εισαγωγείς μεταχειρισμένων
Από την πλευρά του ο Σύνδεσμος Εισαγωγής Μεταχειρισμένων Αυτοκινήτων, τονίζει ότι δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας, σημειώνοντας ότι τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που καταφθάνουν στους κυπριακούς δρόμους από τρίτες χώρες είναι βάσει νόμου μέχρι πέντε ετών. «Οι ρύποι των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που πωλούνται από τους νόμιμους και επίσημους πωλητές είναι χαμηλοί και οι εκπομπές τους δεν ξεπερνούν τα επιτρεπτά όρια», επισημαίνει σχετικά στο InBusinessNews, ο πρόεδρος του Συνδέσμου, Νίκος Λάντας.
 
Ερωτηθείς για το θέμα που προέκυψε με την ανεξέλεγκτη εισαγωγή στην Κύπρο οχημάτων αμφιβόλου ποιότητας, για τα οποία αρκετοί παράνομοι εισαγωγείς φαίνεται να μην καταβάλλουν τις απαραίτητες φορολογίες, ο κ. Λάντας τονίζει ότι επιχειρείται η εξεύρεση λύση σε συνεργασία με το Τμήμα Μεταφορών, το Τμήμα Τελωνείων, την Αρχή Αδειών και την Υπηρεσία ΦΠΑ, σημειώνοντας ότι απαιτείται καλύτερος συντονισμός για δραστική αντιμετώπιση της παρανομίας.

Διαβάστε ακόμα: Ανεξέλεγκτη η εισαγωγή μεταχειρισμένων οχημάτων

Αναζητούνται λύσεις κατά της παρανομίας
Μεγάλη έκταση φαίνεται να έχει το πρόβλημα με την πειρατεία στην αγορά εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, με τον αρμόδιο Σύνδεσμο να αναζητεί λύσεις σε συνεργασία και με τους δήμους, κοινότητες και τα αρμόδια κυβερνητικά τμήματα.

Μεταχειρισμένα αυτοκίνητα προς πώληση εγκαταλείπονται, όπως εξηγεί ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγής Μεταχειρισμένων Αυτοκινήτων, σε πεζοδρόμια, χωράφια και οικόπεδα, σημειώνοντας ότι θα κληθούν οι ιδιοκτήτες των οικοπέδων για να μεριμνήσουν είτε για την απομάκρυνση των οχημάτων είτε για την καταβολή των απαιτούμενων φορολογιών.

«Σε περίπτωση που τα αυτοκίνητα ανήκουν στους ιδιοκτήτες των χωραφιών και οικοπέδων, τότε θα υπόκεινται στο ΦΠΑ και τους άλλους δασμούς που υπόκεινται οι επίσημοι πωλητές και οι ιδιοκτήτες εκθεσιακών χώρων», αναφέρει ο κ. Λάντας, εξηγώντας ότι «σε διαφορετική περίπτωση θα πρέπει να πρέπει να μεριμνήσουν για τη μετακίνησή τους από τους συγκεκριμένους χώρους είτε με περιφράξεις είτε με προσωπική επαφή με τους πραγματικούς κατόχους των αυτοκίνητων».

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ

Σχετικά Άρθρα

Πίσω στην αρχή της σελίδας