Ξαναπαίρνουν μπρος για τη Μαρίνα Πάφου

Με στόχο να ξεκολλήσει η διαδικασία υλοποίησης της πολυσυζητημένης Μαρίνας Πάφου, το Υπουργικό Συμβούλιο αποφάσισε, σε πρόσφατη συνεδρία του, τη σύσταση νέας Διαχειριστικής Επιτροπής Μαρίνων, στον απόηχο παλαιότερης απόφασης του Διοικητικού Δικαστηρίου, βάσει της οποίας η τέως Διαχειριστική Επιτροπή έπασχε λόγω κακής σύνθεσης.

Σύμφωνα με την απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, η νέα Διαχειριστική Επιτροπή Μαρίνων θα είναι, μεταξύ άλλων, αρμόδια για τον χειρισμό και διεκπεραίωση του διαγωνισμού που οδηγεί στην ανάθεση της σύμβασης που αφορά το έργο της Μαρίνας Πάφου. Όροι εντολής της είναι η ετοιμασία και έγκριση των εγγράφων διαγωνισμού, η αξιολόγηση των προσφορών, η διαπραγμάτευση, όπου απαιτείται, και γενικότερα η ευθύνη για το χειρισμό και τη διεκπεραίωση όλων των διαδικασιών. 

Διαβάστε ακόμα: Η Υπεραγορά Αθηαινίτης έρχεται στο ολοκαίνουργιο Nicosia Mall

Βάσει των πιο πάνω, καθίσταται σαφές ότι στόχος της Κυβέρνησης είναι να προχωρήσει τη διαδικασία απ’ εκεί που είχε μείνει, με την αξιολόγηση και κατακύρωση προσφοράς  για το έργο και όχι να πάει σε προκήρυξη νέου διαγωνισμού, καθώς κάτι τέτοιο θα έφερνε νέες καθυστερήσεις.  

Παρακολούθηση των μαρίνων
Πέραν της μαρίνας Πάφου, η νέα Διαχειριστική Επιτροπή θα είναι επίσης υπεύθυνη για το γενικό συντονισμό διεκπεραίωσης και παρακολούθησης των έργων των Μαρίνων Λεμεσού, St.Raphael, Αγίας Νάπας, Παραλιμνίου και Πάφου και με όρους εντολής:

•    Την παρακολούθηση των συμβάσεων που αφορούν τα εν λόγω έργα. Την ευθύνη για οποιεσδήποτε αλλαγές/τροποποιήσεις/απαιτήσεις που θα προκύψουν κατά τη διάρκεια των συμβάσεων ακολουθώντας τις νενομισμένες διαδικασίες, σύμφωνα με την Κ.Δ.Π. 138/2016.
•    Για οτιδήποτε άλλο προκύψει για την ορθολογιστική προώθηση των έργων. 

Διαβάστε ακόμα: Οι στρατηγικοί συνεργάτες του CIM

Η νέα Διαχειριστική Επιτροπή
Αξίζει να σημειωθεί ότι η νέα Διαχειριστική Επιτροπή Μαρίνων θα αποτελείται από τα ακόλουθα Μέλη και Γραμματεία: 
•    Πρόεδρος: Δρ Στέλιος Δ. Χειμώνας, Γενικός Διευθυντής Υπουργείου Ενέργειας
•    Αν. Πρόεδρος: Αθηνά Αριστοτέλους, Διευθύντρια Τμήματος Πολεοδομίας και Οικήσεως, 
•    Συντονίστρια Μαρίνων:  Παναγιώτα Πατσαλή, Ανώτερη Λειτουργός Εμπορίου και Βιομηχανίας
•    Μέλος: Στέλλα Ζαπίτη, Ανώτερη Λειτουργός Γενικής Διεύθυνσης Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων Συντονισμού και Ανάπτυξης, Υπουργείο Οικονομικών
•    Μέλος: Στέλιος Ζερβός, Ανώτερος Εκτελεστικός Μηχανικός, Κλάδος Θαλάσσιων Έργων, Τμήμα Δημοσίων Έργων, Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και ΄Εργων
•    Γραμματέας: Μάρκελλος Μαρκίδης, Επιθεωρητής Έργων, Πολιτικός Μηχανικός
•    Αν. Γραμματέας: Χαράλαμπος Γεωργίου, Πολιτικός Μηχανικός, Επιθεωρητής Εμπορίου και Βιομηχανίας, Αν. Γραμματέας.

Το ιστορικό ενός ναυαγίου
Σύμφωνα με το ιστορικό της υπόθεσης, το  Διοικητικό Δικαστήριο έκρινε άκυρη την απόφαση της Διαχειριστικής Επιτροπής Μαρίνων για τα διαδικαστικά σε σχέση με την κατασκευή της Μαρίνας Πάφου στα Πότιμα.
Όπως αναφέρει στην απόφαση του το Διοικητικό Δικαστήριο,  στην υπ’ αριθμό υπόθεση 662/2017, αποδέχεται ως βάσιμο τον εγειρόμενο λόγο ακύρωσης ότι η συγκρότηση της Διαχειριστικής Επιτροπής Μαρίνων, η οποία έλαβε την προσβαλλόμενη απόφαση, πάσχει λόγω κακής σύνθεσης του διορίζοντος αυτήν οργάνου.

Ο επίδικος διαγωνισμός έχει μακρά προϊστορία και το Διοικητικό Δικαστήριο εξέτασε το θέμα μετά την προσφυγή της εταιρείας Poseidon η οποία προσέφυγε στη δικαιοσύνη όταν κρίθηκε από τη Διαχειριστική Επιτροπή Μαρίνων ότι δεν πληρεί τους όρους και όταν η Διαχειριστική Επιτροπή Μαρίνων προχώρησε στη δεύτερη προσφοροδότρια εταιρεία την Pafilia.

Στην απόφαση του, το Διοικητικό Δικαστήριο αναφέρεται και στον ισχυρισμό της εταιρείας Poseidon ότι η σύνθεση της ΔΕΜ, σε όλες τις συνεδρίες της μέχρι και τη συνεδρία κατά την οποία λήφθηκε η προσβαλλόμενη απόφαση, πάσχει ποικιλοτρόπως λόγω απουσίας και μάλιστα αδικαιολόγητης του Αναπληρωτή Γραμματέα της, λόγω μη καταγραφής στα πρακτικά των συνεδριάσεων του συγκεκριμένου λόγου απουσίας των μελών τα οποία σε συγκεκριμένες συνεδρίες απουσίαζαν, λόγω μη καταγραφής στα πρακτικά του κατά πόσον τα πρόσωπα που απουσίαζαν από μια συνεδρία ενημερώθηκαν για τα θέματα που συζητήθηκαν σε αυτή, ώστε να συμμετέχουν νομότυπα στην επόμενη και εν τέλει στην τελευταία συνεδρία της ΔΕΜ, κατά την οποία λήφθηκε η προσβαλλόμενη απόφαση.

Και επιπλέον, λόγω συμμετοχής στις συνεδρίες της ΔΕΜ διαφόρων προσώπων, τα οποία ονομάζονταν ως «Παρακαθήμενοι» και τα οποία συμμετείχαν στη συζήτηση του Υπουργείου Εμπορίου Βιομηχανίας και Τουρισμού και ως κύριο του Έργου, το ίδιο το Υπουργείο.

Σύμφωνα με το Διοικητικό Δικαστήριο, η συγκρότηση της  Διαχειριστικής Επιτροπής Μαρίνων πάσχει λόγω κακής σύνθεσης του διορίζοντας οργάνου και ειδικότερα επειδή κατά τις συνεδρίες του Υπουργικού Συμβουλίου, κατά τις οποίες αποφασίστηκε ο αρχικός διορισμός και οι μεταγενέστερες αντικαταστάσεις των μελών της ΔΕΜ, παρίσταντο πρόσωπα τα οποία δεν ήταν προς τούτο εξουσιοδοτημένα από το Νόμο  και ή το Σύνταγμα και συγκεκριμένα ο Υφυπουργός παρά τω Προέδρω και ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος ,με αποτέλεσμα η σύνθεση του Υπουργικού Συμβουλίου να καθίσταται παράνομη και πάσχουσα.
Στην απόφαση του επιπρόσθετα το Διοικητικό Δικαστήριο ανέφερε πως όσο λυπηρή και αν είναι η εκ του αποτελέσματος εκ νέου καθυστέρηση ολοκλήρωσης του επίδικου Έργου, η υλοποίηση του οποίου, προφανώς, στοχεύει στην εξυπηρέτηση του δημόσιου συμφέροντος, το Δικαστήριο δεν μπορεί να παρακάμψει τα θεμελιώδη, ως προς τη σύννομη λειτουργία της διοίκησης, ζητήματα δημοσίας τάξεως, τα οποία έχουν διαπιστωθεί.

Σημειώνεται πως το έργο περιλαμβάνει όλες τις κατασκευές , λιμενικές και κτιριακές εγκαταστάσεις, και έργα τα οποία θα σχεδιαστούν, κατασκευαστούν, χρηματοδοτηθούν, λειτουργήσουν και μεταβιβαστούν στο Κράτος. Βάσει δε της προσφοράς της αιτήτριας εταιρείας, αυτή θα έπρεπε να παρουσιάσει χρηματοδότηση ύψους τουλάχιστον 125 εκ. ευρώ, που αντιπροσωπεύει το 60% του κόστους κατασκευής του έργου.

Το έργο της Μαρίνας είχε δρομολογηθεί πριν από μια δεκαετία. Ο διαγωνισμός για την κατασκευή της μαρίνας της Πάφου στην περιοχή Πότιμα είχε προκηρυχθεί το 2006.
 

Δειτε Επισης

Ζυγίζουν την πρόταση των εργοδοτών και παίρνουν τις αποφάσεις τους οι συντεχνίες στο έτοιμο σκυρόδεμα
Ετοιμάζει νέο εργοστάσιο στο Τσέρι η Green Dot-Οι κύριες δραστηριότητες κατά την λειτουργία του
Πρόταση δύο σημείων από τους εργοδότες για άρση του αδιεξόδου στο έτοιμο σκυρόδεμα-Το γάντι στις συντεχνίες
Δείχνει τα δόντια της στις εταιρείες έτοιμου σκυροδέματος η απεργία-Επηρεάζει δραστηριότητες και κερδοφορία
Ζητούν και τα ρέστα οι απεργοί στο σκυρόδεμα-«Δεν έχω μαγικό κουμπί» διαμηνύει ο Γιάννης Παναγιώτου
Κ. Κωνσταντή: Τι εισηγείται το ΕΤΕΚ για εκτόνωση της κρίσης στον κλάδο έτοιμου σκυροδέματος
Σοβαρές επιπτώσεις από την απεργία στον κλάδο σκυροδέματος-Έντονη ανησυχία πολιτικών μηχανικών
Σε τρεις με έξι μήνες νέες προσφορές για τον δρόμο Πόλης-Πάφου… Στα 90 εκ. ευρώ εκτοξεύεται το κόστος
Γιάννης Παναγιώτου: Για 37 σεντ την ώρα ο καυγάς στο έτοιμο σκυρόδεμα-Υπαναχώρησαν οι συντεχνίες
Έξω από το Υπουργείο Εργασίας οι απεργοί στον κλάδο σκυροδέματος-Θα επιδώσουν ψήφισμα στον Παναγιώτου