powered by cbn INB-DIGITAL-EDITIONS LOGO-PNG-108
powered byPsaras Construction - Επιχειρήσεις | Ανάπτυξη Γης - Κατασκευές

Ενδιαφέρον από Κύπρο και εξωτερικό για τη Μαρίνα Πάφου – Πότε κατακυρώνεται η προσφορά και ποιες οι επιλογές του αναδόχου

Κινητικότητα, για την οποία απομένει να διαφανεί εάν θα πάρει και τη μορφή επίσημου ενδιαφέροντος, δηλαδή υποβολής δήλωσης ενδιαφέροντος προς το Υφυπουργείο Τουρισμού, παρατηρείται για την ανάπτυξη της Μαρίνας Πάφου. Το ενδιαφέρον προέρχεται τόσο από κυπριακές εταιρείες, όσο και από ξένες, αλλά, παράλληλα, και από κοινοπραξίες κυπριακών και ξένων εταιρειών.

Τα πιο πάνω μετέφερε στο InBusinessNews o πρόεδρος του Συνδέσμου Μεγάλων Αναπτύξεων, Ανδρέας Δημητριάδης, εξηγώντας ότι η παράταση που δόθηκε για τη φάση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, από τις 16 Δεκεμβρίου 2025 στις 23 Ιανουαρίου 2026, καταδεικνύει ότι υπήρξε σχετικό αίτημα από ενδιαφερόμενους.

«Οι υποψήφιοι που θα προεπιλεγούν περίπου μέχρι τις 10 Μαρτίου, μετά από αξιολόγηση της δήλωσης ενδιαφέροντος που θα υποβάλουν – αντιλαμβάνομαι τρεις, εκτός αν υπάρχουν περισσότεροι που ικανοποιούν τα κριτήρια και κριθεί απαραίτητο – θα πρέπει να στείλουν την προσφορά τους περίπου μέχρι τις 10 Απριλίου 2026, ενώ η τελική επιλογή και κατακύρωση της προσφοράς αναμένεται να γίνει μέχρι το τέλος του 2026», ανέφερε ο κ. Δημητριάδης, σημειώνοντας ότι οι αναφερόμενες ημερομηνίες, υπολογίζονται με δεδομένο ότι οι ημερομηνίες που ορίζονται στην προσφορά θα μεταφερθούν κατά περίπου έναν μήνα αργότερα.

Οι δύο επιλογές του αναδόχου

Ερωτηθείς για τις ημερομηνίες υλοποίησης του έργου o πρόεδρος του Συνδέσμου Μεγάλων Αναπτύξεων απάντησε, ότι το χρονοδιάγραμμα για τα έργα δεν μπορεί να καθοριστεί σε αυτό το στάδιο, καθώς θα εξαρτηθεί από την πρόταση που θα υποβάλει ο κάθε προσφοροδότης.

«Επιπλέον, το αντικείμενο του έργου προβλέπει δύο προτάσεις. Για τον σχεδιασμό, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και μεταβίβαση του έργου, διάρκειας 55 ετών, δίνονται δύο επιλογές ανάπτυξης», διευκρίνισε.  

Σύμφωνα με αυτές, η πρώτη προβλέπει μαρίνα 1.000 θέσεων σκαφών, με το 70%-80% στη θάλασσα και το υπόλοιπο 20%-30% σε χερσαίες εγκαταστάσεις. Παράλληλα, προβλέπεται οικιστική και εμπορική ανάπτυξη.

Η δεύτερη επιλογή αναφέρεται επίσης σε μαρίνα με τα ίδια χαρακτηριστικά, οικιστική και εμπορική ανάπτυξη, αλλά και υποδομή για κρουαζιερόπλοια.

«Επομένως, ανάλογα με την επιλογή του επενδυτή θα είναι διαφορετικές οι ημερομηνίες υλοποίησης του έργου. Προσωπικά εκτιμώ ότι, με όλες τις διαδικασίες που θα απαιτηθούν (περιβαλλοντικές και συγκοινωνιακές μελέτες κ.λπ.), θα χρειαστούν 6–12 μήνες για να εγκριθούν οι σχετικές άδειες και να μπορέσει να αρχίσει τη δουλειά ο επενδυτής. Άρα μιλάμε για ένα με ενάμισι χρόνο προκειμένου να εκπονήσει τις αναγκαίες μελέτες και να λάβει τις σχετικές άδειες. Κατ’ εκτίμησή μου, θα μπορούν να αρχίσουν κατασκευαστικά έργα το 2027», πρόσθεσε.

«Το Υφυπουργείο Τουρισμού να ακολουθήσει τη σωστή διαδικασία»

Κληθείς να απαντήσει εάν αλλάζει κάτι σε σχέση με τις προηγούμενες προσπάθειες για ανάπτυξη της Μαρίνας Πάφου, οι οποίες ναυάγησαν, εξήγησε ότι «πάντοτε είναι ανοικτό το ενδεχόμενο να βρεθούμε μπροστά σε νέες προσφυγές, εφόσον το προβλέπει ο νόμος, ωστόσο αναμένω ότι το Υφυπουργείο Τουρισμού θα ακολουθήσει τη σωστή διαδικασία, κάτι που δεν έγινε στο παρελθόν από το Υπουργείο Εμπορίου και Βιομηχανίας, με αποτέλεσμα να χαθούν έσοδα για το κράτος και να μην υλοποιηθεί το έργο της μαρίνας Πάφου».

«Ασχέτως των οποιονδήποτε προσφυγών, το Υφυπουργείο Τουρισμού έχει το δικαίωμα να προχωρήσει με την κατακύρωση της προσφοράς και, εάν επιτύχει κάποια προσφυγή, τότε η επιτυχούσα εταιρεία θα μπορεί να αποταθεί στο Επαρχιακό Δικαστήριο για αποζημιώσεις, νοουμένου ότι θα αποδείξει τη ζημιά», ανέφερε καταληκτικά.

Ροή Ειδήσεων

Hellenic Bank Χορηγός Ροής INB
ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
;