Δέκα χρόνια πριν μια μικρή κυπριακή ομάδα αποφάσισε να αλλάξει τον τρόπο που παραγγέλλουμε φαγητό. Δέκα χρόνια μετά, το Foody είναι συνώνυμο της ευκολίας, της ταχύτητας και της καινοτομίας στο delivery. Ο Srdjan Stankovic, Managing Director της Delivery Hero Cyprus (Foody), μας μιλά για το ταξίδι από μια startup σε ένα πρωταγωνιστή της καθημερινότητας των Κυπρίων, για τις προκλήσεις του σήμερα και το μέλλον που έρχεται, όμως συνεχίζει να είναι μόνο… ένα tap μακριά.
To Foody γιορτάζει φέτος τη 10η επέτειό του. Ποια ήταν τα βασικά ορόσημα αυτής της πορείας;
Φέτος το Foody γιορτάζει 10 χρόνια από τότε που μια μικρή κυπριακή startup αποφάσισε να αλλάξει τον τρόπο που οι άνθρωποι παραγγέλλουν φαγητό και τελικά άλλαξε ολόκληρη την αγορά. Ξεκινώντας το 2015 με λίγα μόνο εστιατόρια και ένα μεγάλο όραμα, το Foody κατάφερε να εξελιχθεί στη Νο1 πλατφόρμα delivery στην Κύπρο, συνδέοντας εκατοντάδες χιλιάδες χρήστες με χιλιάδες επιχειρήσεις, από εστιατόρια και καφετέριες μέχρι υπεραγορές και υπηρεσίες quick commerce.
Πώς συνέβαλε στην εξέλιξη της Foody η συμπερίληψή της στο δίκτυο της Delivery Hero;
Η ένταξή μας στην οικογένεια της Delivery Hero το 2019 απετέλεσε καθοριστικό ορόσημο. Η συμμετοχή μας σε έναν παγκόσμιο οργανισμό που δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 70 αγορές παγκοσμίως, μας έδωσε τη δυνατότητα να επιταχύνουμε την καινοτομία, να επεκτείνουμε τις κατηγορίες μας και να φέρουμε διεθνή τεχνογνωσία σε μια καθαρά τοπική αγορά.
Ποιο θεωρείτε ότι είναι το μεγαλύτερο επίτευγμα του Foody σ’ αυτή τη δεκαετή διαδρομή;
Σήμερα το Foody είναι αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας των ανθρώπων, από τον πρωινό καφέ μέχρι το βραδινό sushi. Κι αυτό είναι κάτι για το οποίο είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι. Ακόμη πιο περήφανοι, όμως, είμαστε για τους ανθρώπους πίσω από όλο αυτό. Για τους περισσότερους από 100 Fooders που κάνουν τα πάντα να λειτουργούν καθημερινά. Αν μπορούσα να συνοψίσω αυτή τη δεκαετή πορεία με μία φράση, θα ήταν: 10 χρόνια, δεκάδες εκατομμύρια επιτυχημένα deliveries και αμέτρητοι ικανοποιημένοι πελάτες.
Ανοίξατε τον δρόμο για να ακολουθήσουν κι άλλοι, διαμορφώνοντας την εγχώρια αγορά παραδόσεων. Ωστόσο, ο ανταγωνισμός σήμερα είναι έντονος. Τι σας διαφοροποιεί;
Το Foody δημιουργήθηκε με βάση την απλότητα, είναι μία εφαρμογή που κάνει τα πάντα να λειτουργούν απλά. Όμως αυτό που πραγματικά μας ξεχωρίζει, είναι οι άνθρωποί μας και η γνώση τους, η τεχνολογία μας και, πάνω απ’ όλα, το πάθος μας για ό,τι κάνουμε.
Έχουμε δημιουργήσει ισχυρές συνεργασίες με μερικά από τα πιο αγαπημένα τοπικά brands, όπως οι Φούρνοι Ζορπάς, οι υπεραγορές Αλφαμέγα, η Pizza Mia, το Pasta Strada, το Deliyard, καθώς και με όλες τις μεγάλες διεθνείς αλυσίδες όπως McDonald’s, Domino’s, KFC, Burger King, Pizza Hut και πολλές άλλες.
Κάποιες από αυτές τις συνεργασίες παραμένουν αποκλειστικές;
Μάλιστα, πολλές από αυτές τις συνεργασίες είναι μόνο στο Foody και αυτή η εμπιστοσύνη είναι κάτι για το οποίο είμαστε πραγματικά περήφανοι.
Η υπηρεσία Foody Pro αποτελεί ένα ακόμη σημαντικό μας πλεονέκτημα: απεριόριστα δωρεάν deliveries, αποκλειστικές προσφορές και μια ακόμη πιο ομαλή εμπειρία για τους πιο πιστούς μας χρήστες.
Πίσω από όλα αυτά βρίσκεται μια τεχνολογία που εξελίσσεται συνεχώς, η παγκόσμια τεχνογνωσία, η σύνδεσή μας με την τοπική κοινωνία και μια υπόσχεση που τηρούμε κάθε μέρα: ακούμε τους ανθρώπους, εξελισσόμαστε και παραδίδουμε με συνέπεια.
Πώς έχει μεταμορφωθεί το δίκτυο συνεργατών σας αυτά τα δέκα χρόνια και ποιες νέες κατηγορίες επιχειρήσεων εντάσσονται πλέον στο Foody;
Όταν ξεκινήσαμε, συνεργαζόμασταν με 150 εστιατόρια. Σήμερα μετράμε πάνω από 3.500 επιχειρήσεις σε όλη την Κύπρο, από τις μεγαλύτερες διεθνείς αλυσίδες μέχρι μικρά τοπικά εστιατόρια, καφετέριες της γειτονιάς και περισσότερους από 1.800 συνεργάτες διανομής. Το όραμά μας ήταν και παραμένει να δημιουργήσουμε μια πλατφόρμα για όλους. Όχι μόνο για εστιατόρια, αλλά και για υπεραγορές, ανθοπωλεία, καταστήματα ηλεκτρονικών ειδών, ακόμα και beauty brands. Γιατί πλέον το Foody δεν αφορά μόνο στο φαγητό. Αφορά ό,τι κάνει την καθημερινότητά σου πιο εύκολη και πιο απλή.
Ποια είναι τα βασικά προβλήματα και προκλήσεις που αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή το Foody;
Η μεγαλύτερη μας πρόκληση είναι ταυτόχρονα και η μεγαλύτερη μας ευκαιρία: να συμβαδίζουμε με την ταχύτητα των αλλαγών. Οι προσδοκίες των καταναλωτών εξελίσσονται γρήγορα, θέλουν ακόμα πιο γρήγορη παράδοση, μεγαλύτερη ποικιλία και μια ακόμη πιο ομαλή εμπειρία στην εφαρμογή. Παράλληλα, δίνουμε ιδιαίτερη σημασία στη βιωσιμότητα, τη βελτιστοποίηση των διαδρομών παράδοσης και τη στήριξη των τοπικών κοινοτήτων, δεσμεύσεις μακροπρόθεσμες που αντιμετωπίζουμε με απόλυτη σοβαρότητα. Όπως κάθε σύγχρονη εταιρεία τεχνολογίας, έτσι κι εμείς, αντιμετωπίζουμε την πρόκληση του να προσελκύουμε και να διατηρούμε ταλαντούχους ανθρώπους σε μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική αγορά. Πιστεύουμε πως η Κύπρος έχει τεράστιες δυνατότητες σ’ αυτό τον τομέα και θέλουμε να είμαστε ενεργό κομμάτι της ανάπτυξής του.
Πώς αξιοποιείτε την τεχνολογία για τις καθημερινές λειτουργίες αλλά και για να ενισχύσετε την εμπειρία του χρήστη;
Η τεχνολογία είναι στον πυρήνα του Foody, αποτελεί τη βάση πάνω στην οποία χτίζουμε τα πάντα. Από τη στιγμή που γίνεται μια παραγγελία μέχρι τη στιγμή που φτάνει στον χρήστη, η τεχνολογία μας λειτουργεί αθόρυβα στο παρασκήνιο: προβλέπει τη ζήτηση, βελτιστοποιεί τις διαδρομές και βοηθά τους συνεργάτες μας να αποδίδουν καλύτερα.
Έχετε προβεί σε επενδύσεις αυτοματοποίησης και άλλες, όπως για παράδειγμα, η τεχνητή νοημοσύνη;
Τα τελευταία χρόνια έχουμε επενδύσει συστηματικά σε αυτοματοποίηση και τεχνητή νοημοσύνη, όχι απλώς για να γίνουμε πιο γρήγοροι, αλλά για να καταστούμε πιο αποδοτικοί. Τα συστήματά μας μαθαίνουν από τα ίδια τα δεδομένα της αγοράς, εξελίσσονται και μας βοηθούν να προσφέρουμε μια εμπειρία πραγματικά προσωποποιημένη για κάθε χρήστη.
Παρόλα αυτά, δεν ξεχνάμε ποτέ ότι πίσω από κάθε παραγγελία υπάρχει ένας άνθρωπος. Κάποιος που περιμένει τον πρωινό του καφέ, το μεσημεριανό του γεύμα στο διάλειμμα ή το βραδινό του σνακ. Γι’ αυτό, όσο κι αν εξελισσόμαστε τεχνολογικά, κρατάμε τον ανθρώπινο παράγοντα στο κέντρο όλων όσων κάνουμε. Η τεχνολογία μας βοηθά να παραδίδουμε καλύτερα. Οι άνθρωποί μας, όμως, είναι αυτοί που κάνουν την εμπειρία Foody πραγματικά ξεχωριστή.
Με βάση την εμπειρία σας από άλλες αγορές, ποιες ευκαιρίες βλέπετε στην κυπριακή αγορά;
Αν και η Κύπρος μπορεί να θεωρείται μικρότερη αγορά μέσα στην οικογένεια της Delivery Hero, διακρίνεται για τις μεγάλες της δυνατότητες και τη συνεχή της ανάπτυξη. Με μια οικονομία που αναπτύσσεται σταθερά, βλέπουμε σημαντικές ευκαιρίες για το μέλλον. Η εμπειρία μας από αγορές όπως η Σερβία, το Μαυροβούνιο και η Βοσνία, μας έχει δείξει ότι, ενώ η άνεση και η ευκολία είναι παγκόσμιες αξίες, αυτό που πραγματικά κάνει τη διαφορά είναι η εμπιστοσύνη και οι ισχυρές τοπικές συνεργασίες.
Πού σκοπεύετε να επικεντρώσετε τις προσπάθειές σας για την περαιτέρω ανάπτυξη της πλατφόρμας;
Εστιάζουμε στην επέκταση πέρα από το παραδοσιακό food delivery, με στόχο να εξελίξουμε το Foody σε μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα quick commerce, την εφαρμογή που καλύπτει ό,τι χρειάζεσαι, τη στιγμή που το χρειάζεσαι. Προϊόντα ομορφιάς, ηλεκτρονικά είδη, παντοπωλεία, λουλούδια, όλα αποτελούν μέρος της ίδιας αποστολής: να εξοικονομούμε χρόνο για τον κόσμο και να απλοποιούμε την καθημερινότητά του.
Με ποιους τρόπους φέρνετε πιο κοντά σας το νεανικό κοινό;
Μέσα από το Foody Pro και συνεργασίες με πανεπιστήμια, στόχος μας είναι να κάνουμε την καθημερινότητα των νέων ανθρώπων και ιδιαίτερα των φοιτητών λίγο πιο εύκολη. Προσφέρουμε λύσεις στη νέα γενιά των ψηφιακών καταναλωτών, που είναι πάντα συνδεδεμένοι και συνεχώς σε κίνηση.
Έτσι, ενώ συνεχίζουμε να αναπτυσσόμαστε τεχνολογικά, η ουσία του Foody παραμένει βαθιά ανθρώπινη: να στηρίζουμε τις τοπικές επιχειρήσεις, να ενδυναμώνουμε τους χρήστες και να κρατάμε το Foody στην καρδιά του καθημερινού ρυθμού της Κύπρου.
Ποια είναι τα σχέδιά σας για το 2026; Υπάρχουν σκέψεις για επέκταση σε άλλες χώρες;
Για εμάς τα επόμενα δέκα χρόνια ξεκινούν τώρα. Το όραμά μας για το 2026 είναι να βρει το Foody ακόμη πιο ενσωματωμένο στην καθημερινότητα των ανθρώπων,
από τις παραγγελίες φαγητού μέχρι τα προϊόντα της τελευταίας στιγμής, μαζί με μερικές εκπλήξεις που ετοιμάζουμε για τους χρήστες μας. Επεκτείνουμε το δίκτυο quick-commerce, προσθέτοντας περισσότερα καταστήματα σε κατηγορίες όπως ομορφιά, τεχνολογία και είδη καθημερινής χρήσης, ενώ ταυτόχρονα αναβαθμίζουμε συνεχώς το Foody Pro με πιο έξυπνες παραδόσεις και εξατομικευμένα προνόμια. Προς το παρόν η εστίασή μας παραμένει στην Κύπρο. Υπάρχει ακόμη πολύς χώρος για ανάπτυξη και είμαστε αποφασισμένοι να κάνουμε τη ζωή στο νησί πιο απλή, πιο έξυπνη και πάντα ένα tap μακριά.







