powered by cbn INB-DIGITAL-EDITIONS LOGO-PNG-108

Chrisons Technologies: Μπροστά στις τεχνολογικές εξελίξεις για 20 χρόνια

Δυο δεκαετίες εξέλιξης και καινοτομίας στον χώρο του cloud, της ασφάλειας και της επικοινωνίας, γιορτάζει φέτος η Chrisons Technologies.

Ο Technical Director της εταιρείας Κυριάκος Αριστοδήμου απαριθμεί τις ημερομηνίες-σταθμούς αυτής της επιτυχούς πορείας που ανέδειξαν την Chrisons ανάμεσα στους ηγέτες της αγοράς.

Ακόμη, μοιράζεται με συγκίνηση όλα όσα πέτυχαν με τον αδελφό του Άρη από το μηδέν όταν αποφάσισαν το 2005 να δημιουργήσουν την εταιρεία, αναφέρεται στη μετεγκατάσταση από το Ηνωμένο Βασίλειο στην Κύπρο και επεξηγεί πώς καταφέρνουν να ανταποκρίνονται πάντα στις ανάγκες των πελατών τους, υπερπηδώντας εμπόδια και προκλήσεις.

20 χρόνια παρουσίας στον κλάδο της τεχνολογίας συμπληρώνετε φέτος. Ποιο το συναίσθημα να βλέπετε την Chrisons να γιορτάζει δύο δεκαετίες συνεχούς ανάπτυξης και ειδικά σε μια εποχή που το AI κυριαρχεί παντού;

Νιώθω εξαιρετικά περήφανος που έχτισα αυτή την εταιρεία, μαζί με τον αδελφό μου, τον Άρη, από το μηδέν. Η ανάπτυξη από το μηδέν σε μια ομάδα άνω των 30 ατόμων σε διάστημα 20 ετών, η καθιέρωσή μας ως ηγέτες της αγοράς στις τεχνολογίες cloud, δικτύωση, τηλεφωνία και ασφάλεια με εξειδικευμένες ομάδες, ήταν το έργο της ζωής μας.

Παρόλα αυτά, δεν μπορώ να μην νιώθω ότι εξακολουθώ να διευθύνω μια νεοσύστατη επιχείρηση. Στον τομέα της τεχνολογίας, το τοπίο εξελίσσεται συνεχώς και με ταχύ ρυθμό. Δεν σταματάμε ποτέ να μαθαίνουμε και δεν μπορούμε να καθησυχαστούμε στον τομέα μας. Πρέπει να παραμένουμε ευέλικτοι, ώστε να μπορούμε να προσαρμοζόμαστε στις νέες τάσεις και να ξεπερνάμε τις προκλήσεις.

Τι πράττετε λοιπόν προς αυτή την κατεύθυνση;

Εκπαιδεύουμε συνεχώς τους εαυτούς μας, αξιολογούμε, βελτιστοποιούμε και συνεργαζόμαστε τόσο εσωτερικά όσο και με τους πελάτες μας, για να διασφαλίσουμε ότι παρέχουμε πάντα τις πιο σύγχρονες και ασφαλείς και τεχνολογίες, ώστε να ικανοποιούμε τις ανάγκες τους για ψηφιακή μεταμόρφωση.

Με την τεχνητή νοημοσύνη να ενσωματώνεται ολοένα και περισσότερο στην καθημερινή μας πραγματικότητα, καθίσταται ζωτικής σημασίας τόσο για την εταιρεία μας όσο και για τους πελάτες μας, να εντοπίσουμε τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους αξιοποίησης αυτών των τεχνολογιών.

Μέσα από αυτή τη διαδικασία, επιταχύνουμε την ψηφιακή μεταμόρφωση, δημιουργώντας όχι μόνο μοναδικές εμπειρίες για τους τελικούς χρήστες, αλλά και πιο απλοποιημένες, ευέλικτες και αποδοτικές λειτουργικές πρακτικές σε κάθε οργανισμό.

Ποια ήταν τα μεγαλύτερα ορόσημα αυτής της 20ετούς πορείας που θεωρείτε ότι καθόρισαν την ταυτότητα και την πορεία της εταιρείας;

Η μετακόμισή μας από το Ηνωμένο Βασίλειο πίσω στην Κύπρο το 2005 σηματοδότησε την επίσημη έναρξη των δραστηριοτήτων μας και την πορεία μας προς το να γίνουμε ένας από τους πρώτους παρόχους ασύρματων δικτύων στο νησί.

Οι πρώτες μας συνεργασίες με τοπικούς τηλεπικοινωνιακούς παρόχους και η διαμόρφωση της αρχικής μας ομάδας με μέλη που συνεχίζουν να είναι μαζί μας μέχρι σήμερα, αποτέλεσαν τη βάση της ανάπτυξής μας.

Η φυσική εξέλιξη από τα δίκτυα στην παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών πληροφορικής υπήρξε το επόμενο μεγάλο βήμα στο ταξίδι μας, οδηγώντας μας στο να καθιερωθούμε ως κορυφαίος πάροχος υπηρεσιών επικοινωνίας.

Ανοίξαμε το πρώτο μας γραφείο στη Λεμεσό, κερδίσαμε το πρώτο μας βραβείο Cablenet και ενταχθήκαμε στο δίκτυο συνεργατών της Microsoft.

Καθώς η ομάδα μας μεγάλωνε, μεταφερθήκαμε σε έναν σημαντικά μεγαλύτερο χώρο, εστιάζοντας πλέον στις υπηρεσίες cloud και κατακτώντας το πρώτο από τα τρία βραβεία Microsoft Partner of the Year για την Κύπρο.

Πλησιάζοντας στο παρόν, αναδιαμορφώσαμε το οικοσύστημα των συνεργατών μας και δημιουργήσαμε εξειδικευμένες ομάδες για κάθε τομέα υπηρεσιών που προσφέρουμε.

Παράλληλα, επεκτείναμε την ομάδα μας, μεταφερθήκαμε σε μεγαλύτερα γραφεία και ξεκινήσαμε να διοργανώνουμε τα πρώτα μας διαδικτυακά σεμινάρια και κλαδικές εκδηλώσεις.

Πολύ πρόσφατα, ολοκληρώσαμε με επιτυχία μια σημαντική αναθεώρηση των εσωτερικών διαδικασιών και συστημάτων μας και ενισχύσαμε στρατηγικά τις επενδύσεις μας στο μάρκετινγκ και την επιχειρηματική ανάπτυξη.

Από το 2005 μέχρι σήμερα, πώς έχει εξελιχθεί η αποστολή και το όραμα της Chrisons; Τι παραμένει αναλλοίωτο και τι έχει αλλάξει δραστικά;

Ξεκινήσαμε ως ένας εξειδικευμένος πάροχος ασύρματων δικτύων και στη συνέχεια επεκταθήκαμε δυναμικά στις υπηρεσίες πληροφορικής, με εξειδίκευση στην υποστήριξη εταιρειών που μεταβαίνουν από on-premises σε cloud, hybrid cloud και multi-cloud περιβάλλοντα.

Παραμένουμε, ωστόσο, απόλυτα σταθεροί στην αποστολή μας: να προσφέρουμε καινοτόμες και ασφαλείς λύσεις, μαζί με υψηλού επιπέδου υποστήριξη πελατών.

Οι δραστηριότητες και το εύρος των υπηρεσιών μας έχουν εξελιχθεί σημαντικά, καθώς μεγαλώσαμε με στόχευση και στρατηγική.

Από το να παρέχουμε γενικές υπηρεσίες πληροφορικής, υλοποιημένες από μηχανικούς γενικών αρμοδιοτήτων (όπως συμβαίνει με τις περισσότερες τοπικές εταιρείες ICT), περάσαμε στη συστηματική ενίσχυση και εξειδίκευση της ομάδας μας, καλωσορίζοντας νέα, υψηλά καταρτισμένα στελέχη και δημιουργώντας αφιερωμένες, εξειδικευμένες ομάδες με βαθιά γνώση στον τομέα τους.

Από το να καλύπτουμε αποκλειστικά υπολογιστές, servers και δικτύωση, σήμερα προσφέρουμε κυρίως υπηρεσίες cloud, ασφάλειας, compliance και business applications.

Από συνεργασίες με περισσότερους από 20 vendors, πλέον εξειδικευόμαστε σε λύσεις από δύο βασικούς στρατηγικούς vendors, συμπληρωμένες από επιλεγμένους συνεργάτες που καλύπτουν εξειδικευμένους τομείς εκτός του εσωτερικού μας αντικειμένου.

Οι πολύτιμες συνεργασίες μας και η υψηλής κατάρτισης ομάδα μας μάς επιτρέπουν να λειτουργούμε ως ένα ολοκληρωμένο, ενιαίο σημείο παροχής λύσεων για οργανισμούς κάθε μεγέθους και κλάδου.

Πότε και πώς ξεκίνησε η Chrisons να ενσωματώνει λύσεις Τεχνητής Νοημοσύνης στις υπηρεσίες της;

Παρόλο που η φρενίτιδα γύρω από την τεχνητή νοημοσύνη μόλις έχει αρχίσει, οι διεθνείς vendors με τους οποίους συνεργαζόμαστε διαθέτουν προϊόντα με AI δυνατότητες εδώ και αρκετά χρόνια.

Κι εμείς, φυσικά, επιταχύναμε πρόσφατα την εσωτερική υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης, κυρίως μέσω του Copilot. Παρ’ όλα αυτά, θεωρώ ιδιαίτερα σημαντικό να ξεχωρίζουμε τον θόρυβο της τάσης από τις πραγματικές, ουσιαστικές δυνατότητες της AI και τον τρόπο με τον οποίο μπορεί πράγματι να βοηθήσει τον οργανισμό σας.

Πώς διαφοροποιείτε η προσφορά προϊόντων/λύσεων/υπηρεσιών αναλόγως τομέα και εταιρείας με δεδομένο ότι οι ανάγκες ποικίλουν και πώς μπορείτε να ανταποκρίνεστε επαρκώς στα θέλω των πελατών σας;

Η πλειονότητα των υπηρεσιών μας δεν διαφοροποιείται ανά κλάδο. Όλοι χρειάζονται identity management, endpoint management, email, διαχείριση εγγράφων, servers για τη λειτουργία business applications, ασφάλεια, compliance, case management, CRM και πολλά περισσότερα.

Ο ρόλος μας είναι να προσαρμόζουμε και να ευθυγραμμίζουμε τις λύσεις με τους στόχους και τις ανάγκες των πελατών μας, καθώς αυτοί αναπτύσσονται και εξελίσσονται.

Η εμπειρία μας σε πολλούς διαφορετικούς τομείς μάς επιτρέπει να σχεδιάζουμε το καταλληλότερο πλάνο για κάθε οργανισμό που υποστηρίζουμε.

Η Chrisons ξεχωρίζει για τη βαθιά της εξειδίκευση στο cloud και την IT ασφάλεια. Ποιες τεχνολογίες ή λύσεις έχουν περισσότερη ζήτηση αυτή τη στιγμή για τους πελάτες σας;

Τον τελευταίο καιρό, η μεγαλύτερη προσοχή επικεντρώνεται στη συμμόρφωση με τους νέους ευρωπαϊκούς κανονισμούς, όπως το NIS και το DORA. Ως αποτέλεσμα, αυτοί είναι και οι τομείς στους οποίους παρατηρούμε τη μεγαλύτερη ζήτηση.

Σε ό,τι αφορά τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που έχουν σχεδιαστεί για να καλύψουν αυτές τις ανάγκες, τα Microsoft Defender και Microsoft Purview, καθώς και τα Secure Networking και SASE της Fortinet, ξεχωρίζουν ως οι πιο ολοκληρωμένες λύσεις για την προστασία του ψηφιακού οικοσυστήματος ενός οργανισμού.

Αξίζει να αναφερθεί ότι οι συγκεκριμένες λύσεις έχουν διακριθεί επανειλημμένα με σημαντικά βραβεία: το Microsoft Purview έχει αναγνωριστεί για τις DLP δυνατότητές του, ενώ η Fortinet θεωρείται ευρέως ο κορυφαίος security vendor παγκοσμίως.

Αυτό μας κάνει ιδιαίτερα υπερήφανους και μας δίνει ακόμη μεγαλύτερη σιγουριά για τις λύσεις που είμαστε πιστοποιημένοι να υλοποιούμε και για τους vendors με τους οποίους συνεργαζόμαστε.

Ποιοι ήταν οι στρατηγικοί συνεργάτες που στάθηκαν δίπλα σας στη διαδρομή και πώς διαμορφώνουν σήμερα την αξία που προσφέρετε στους πελάτες σας;

Οι πιο στρατηγικοί μας συνεργάτες είναι η Microsoft και η Fortinet. Και οι δύο έχουν συμβάλει καθοριστικά στη διαμόρφωση της Chrisons, μέσω της ευθυγράμμισης στρατηγικών ανάπτυξης συνεργατών και επιχειρηματικής ανάπτυξης, καθώς και της συνεχούς υποστήριξης που μας παρέχουν.

Πώς έχετε επενδύσει στο ανθρώπινο δυναμικό σας όλα αυτά τα χρόνια; Ποια φιλοσοφία διέπει την ομάδα σας και πώς συμβάλλει στην επιτυχία της Chrisons;

Εκπαίδευση, εκπαίδευση, εκπαίδευση! Όλα τα μέλη της ομάδας μας ενθαρρύνονται και υποστηρίζονται ώστε να πετύχουν τους προσωπικούς και επαγγελματικούς τους στόχους μέσω συνεχούς εκπαίδευσης, κατάρτισης και ανάπτυξης δεξιοτήτων, όλα χρηματοδοτούμενα από τη Chrisons.

Θέλουμε κάθε άτομο στην ομάδα μας να αξιοποιεί το πλήρες δυναμικό του και να συνεχίζει να αισθάνεται ενδυναμωμένο, είτε εξειδικεύεται ακόμη περισσότερο στον τρέχοντα ρόλο του, είτε μεταβαίνει σε έναν νέο, είτε ενισχύει την υπάρχουσα τεχνογνωσία του.

Θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στην ομάδα μας οργανώνοντας εσωτερικά και εξωτερικά εκπαιδευτικά σεμινάρια, καθώς και εκδηλώσεις από vendors και ειδικούς του κλάδου. Παράλληλα, θα επιβραβεύουμε την εξατομικευμένη μαθησιακή πορεία και τα certification goals που έχουν σχεδιαστεί για κάθε εργαζόμενο ξεχωριστά.

Πόσο σημαντικό ρόλο παίζουν για εσάς το marketing και τα events, όπως το Cloud Tech Expo, στη διαμόρφωση της εικόνας και της σχέσης σας με την αγορά;

Νιώθουμε ιδιαίτερη υπερηφάνεια για τις εκδηλώσεις μας· αποτελούν κάθε χρόνο μια ξεχωριστή στιγμή στο ημερολόγιό μας, μια ευκαιρία να έρθουμε σε επαφή με νέους αλλά και υφιστάμενους πελάτες και αγορές.

Είναι εξαιρετικά σημαντικό για εμάς να προσφέρουμε εμπνευσμένες και ουσιαστικές παρουσιάσεις, αλλά και να ακούμε την άμεση ανατροφοδότηση των συμμετεχόντων.

Παράλληλα, οι εκδηλώσεις μας αποτελούν το ιδανικό πλαίσιο ώστε οι μηχανικοί μας να ανέβουν στη σκηνή και να παρουσιάσουν προϊόντα και υπηρεσίες όπως αυτοί τα γνωρίζουν καλύτερα. Μας αρέσει να δουλεύουμε όλοι μαζί για να δώσουμε ζωή σε κάθε event και να αφήνουμε για λίγο τις οθόνες, περνώντας μια μέρα σε booth, meeting lounge ή panel.

Η άμεση επαφή με τους πελάτες είναι θεμελιώδης για μια υγιή και μακροχρόνια επαγγελματική σχέση, και οι εκδηλώσεις μας την ενισχύουν ουσιαστικά. Επιπλέον, έχουν συμβάλει στο να ξεχωρίσουμε ως thought leaders και ως εξαιρετικοί brand ambassadors των συνεργατών μας στα μάτια της τοπικής τεχνολογικής κοινότητας.

Τι σας έχει διδάξει η κυπριακή αγορά μέσα από αυτά τα 20 χρόνια; Ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σήμερα οι επιχειρήσεις στο ICT;

Παρόλο που είμαστε από τις ελάχιστες τοπικές ICT εταιρείες που μπορούν να υπερηφανευτούν για τη λειτουργία εξειδικευμένων ομάδων, η κλίμακα της κυπριακής αγοράς έχει συχνά σταθεί εμπόδιο στην επίτευξη του βασικού μας στόχου: ακόμη βαθύτερη εξειδίκευση.

Πρόκειται για μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο, καθώς η ομάδα μας συνεχίζει να αναπτύσσεται και με τη βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης, νιώθουμε ότι πλέον πλησιάζουμε ουσιαστικά προς αυτόν τον στόχο.

Όσον αφορά ευρύτερα την εγχώρια αγορά, από την εμπειρία μου, το μεγαλύτερο εμπόδιο για τις κυπριακές, ιδιόκτητες και τοπικά διοικούμενες ΜμΕ είναι η έλλειψη πραγματικής κατανόησης γύρω από τις τεχνολογίες ICT και την κυβερνοασφάλεια. Πολλές εξακολουθούν να θεωρούν ότι είναι πιο ασφαλές να έχουν έναν server στο γραφείο, επενδύοντας ελάχιστα στην ασφάλεια και στη μετάβαση ή υιοθέτηση cloud υποδομών.

Η έλλειψη εμπιστοσύνης είναι ένα επαναλαμβανόμενο pain point που συναντώ ξανά και ξανά. Δεν αντιλαμβάνονται ότι, στην πραγματικότητα, οι cloud τεχνολογίες ενισχύουν σημαντικά την ασφάλεια, ούτε ότι η καινοτομία συμβαίνει πλέον στο cloud.

Συνεπώς, η αργή υιοθέτηση ή η πλήρης απουσία της, τους κρατά πίσω, επηρεάζοντας αρνητικά την εμπειρία των χρηστών και των πελατών τους και στερώντας τους πιθανές νέες πηγές εσόδων.

Τι να περιμένουμε από την Chrisons στο μέλλον; Ποιο είναι το επόμενο μεγάλο βήμα ή όραμα για τα επόμενα 10 χρόνια;

Βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή στη μέση ενός μεγάλου ψηφιακού μετασχηματισμού, το οποίο περιλαμβάνει την τυποποίηση όλων των λειτουργιών μας μέσω του Dynamics 365 και την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στην καθημερινή μας δραστηριότητα.

Παράλληλα με αυτή τη συναρπαστική διαδικασία, προχωρούμε και στον σχεδιασμό της επέκτασης των δραστηριοτήτων μας πέρα από τα σύνορα της Κύπρου.

Ροή Ειδήσεων

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
;