Η βιομηχανία βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι. Για την ακρίβεια, βρίσκεται μπροστά σε μια βαθιά μεταμόρφωση. Οι παραδοσιακές γραμμές παραγωγής και τα επιχειρηματικά μοντέλα αναδιαμορφώνονται ραγδαία από τις απαιτήσεις της ψηφιακής εποχής, την αυξανόμενη ευαισθητοποίηση των καταναλωτών και την επιτακτική ανάγκη αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής.
Σε αυτό το εξελισσόμενο τοπίο, οι τρεις έννοιες - Καινοτομία, Ποιότητα, Βιωσιμότητα - αναδεικνύονται σε θεμελιώδεις πυλώνες για την επιβίωση και την ευημερία του κλάδου και οδηγούν στη νέα εποχή της βιομηχανίας.
Η συσκευασία στη νέα βιομηχανική εποχή
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, έχει αναδειχθεί τα τελευταία χρόνια μια νέα εποχή και στον τομέα της συσκευασίας: Η εποχή της αειφόρου και φιλικής προς το περιβάλλον συσκευασίας. Πλέον, είναι ολοένα και περισσότερες οι επιχειρήσεις που αναζητούν νέες προσεγγίσεις, στρέφονται σε πιο eco-friendly λύσεις και επενδύουν σε καινοτόμες πρακτικές που συμβάλλουν στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος σε όλο τον κύκλο ζωής του προϊόντος, από την παραγωγή έως την απόρριψη.
Στην Dynamec, εταιρεία που ειδικεύεται στην «πράσινη συσκευασία» εδώ και 45 χρόνια, προσφέροντας βιώσιμες λύσεις με μεγάλη γκάμα compostable και eco-friendly προϊόντων, διαπιστώνουν ότι ο ρυθμός που οι «πράσινες συσκευασίες» θεωρούνται προτεραιότητα και υιοθετούνται από τις επιχειρήσεις, είναι εντατικός και ραγδαία αυξανόμενος.
«Πλέον οι εταιρείες», λένε οι άνθρωποι της Dynamec, «επενδύουν σε οικολογικό σχεδιασμό αναπτύσσοντας συσκευασίες που είναι πιο εύκολα ανακυκλώσιμες ή επαναχρησιμοποιήσιμες, ενώ υιοθετούν πρακτικές “zero waste”».
Και όπως εξηγούν, σήμερα οι τάσεις της «πράσινης συσκευασίας» αφορούν στη χρήση υλικών βιοδιασπώμενων, κομποστοποιήσιμων ή ανακυκλώσιμων, όπως το χαρτί, το ζαχαροκάλαμο και τα υποπροϊόντα φυτών. Επίσης εφαρμόζονται τεχνολογίες «lightweighting», δηλαδή μείωσης του βάρους της συσκευασίας χωρίς να θυσιάζεται η αντοχή, συμβάλλοντας έτσι στην εξοικονόμηση πρώτων υλών και ενέργειας.
Ιδιαίτερη απήχηση έχουν και οι τεχνολογικά διαδραστικές συσκευασίες που με τη χρήση ψηφιακών στοιχείων - QR Codes και AR – προσφέρουν επιπλέον πληροφορίες και οδηγίες, ενώ με τη χρήση αισθητήρων μπορούν να συλλέγουν δεδομένα και να επικοινωνούν πληροφορίες, όπως για τη φρεσκάδα ενός προϊόντος, τη διάρκεια ζωής του ή τις συνθήκες αποθήκευσής του.
Στην Dynamec - καθώς εξυπηρετεί ένα ευρύ φάσμα πελατών: από επιχειρήσεις εστίασης (HORECA), catering, ξενοδοχεία, φούρνους & ζαχαροπλαστεία, έως εταιρείες φαρμάκων, καλλυντικών και ποτών – γνωρίζουν πολύ καλά, μέσα από τη στενή συνεργασία που κτίζουν με τους πελάτες τους προκειμένου να ανταποκριθούν με εξατομικευμένες οικολογικές και καινοτόμες λύσεις συσκευασίας, πως αυτές οι πρακτικές, όχι μόνο προάγουν τη βιωσιμότητα αλλά και ενισχύουν την εικόνα των εταιρειών που τις υιοθετούν, αφού στη νέα αυτή εποχή, η βιώσιμη συσκευασία ξεπερνά τη χρηστικότητα.
Γίνεται φορέας ταυτότητας, ηχηρή δήλωση υπευθυνότητας και μέσο αφήγησης. Είναι η βάση πάνω στην οποία χτίζεται το μέλλον των brands: πιο υπεύθυνο, πιο ουσιαστικό, πιο ανθρώπινο. Και αυξάνει τις πωλήσεις, καθώς οι ευαισθητοποιημένοι πλέον καταναλωτές δίνουν προτεραιότητα σε φιλικές προς το περιβάλλον επιλογές.
Οι eco–friendly και new market λύσεις, συνεπώς, δεν αποτελούν απλώς μια τάση, αλλά μια αναγκαία στρατηγική επιλογή για βιώσιμη ανάπτυξη και ανταγωνιστικότητα στο σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον.
Δεδομένου, μάλιστα, ότι η αγορά της πράσινης συσκευασίας εξελίσσεται ραγδαία υπό την πίεση κανονισμών και νομοθετικών πλαισίων, σε εταιρείες όπως η Dynamec, με εμπειρία δεκαετιών και ολοκληρωμένες υπηρεσίες, οι επιχειρήσεις μπορούν να βρουν, όχι απλώς έναν αξιόπιστο προμηθευτή, αλλά έναν στρατηγικό συνεργάτη που θα τις βοηθήσει στην ενίσχυση του brand identity.







