Ψηλός παραμένει ο βαθμός ικανοποίησης των καταναλωτών από την υπηρεσία σταθερού διαδικτύου που λαμβάνουν, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε ο Επίτροπος Επικοινωνιών – ΓΕΡΗΕΤ.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, όπως αναφέρονται σε ανακοίνωση του ΓΕΡΗΕΤ, ο βαθμός ικανοποίησης από την υπηρεσία σταθερού διαδικτύου ανήλθε στο 8,3/10 το 2025 (8,2 το 2024, 8,1 το 2023 και 8,2 το 2022) ενώ για τη σχέση ποιότητας και τιμής στο 7,6/10 (7,7 τα προηγούμενα 3 χρόνια).
Όπως αναφέρεται, το 80% δεν γνωρίζει τις λεπτομέρειες απόδοσης της σύνδεσής του όπως αυτές περιγράφονται στο συμβόλαιο/ιστοσελίδα του παροχέα τους, ποσοστό βελτιωμένο σε σχέση με τις προηγούμενες έρευνες (84% το 2024 και το 2023 και 87% το 2022).
Επίσης, το 50% των καταναλωτών δεν γνωρίζουν την ταχύτητα λήψης (download) και περισσότεροι από τους μισούς (62%) την ταχύτητα μεταφόρτωσης (upload) της συνδρομής τους. Το ποσοστό των καταναλωτών που δεν προβαίνουν σε μετρήσεις απόδοσης της σταθερής σύνδεσης τους στο διαδίκτυο έχει μειωθεί σημαντικά, σε 6 στους 10 έναντι 8 στους 10 τα προηγούμενα 3 χρόνια.
Οι καταναλωτές βαθμολογούν την ικανοποίηση τους από την ταχύτητα λήψης/αποστολής (upload/download) και την ικανοποίηση από τον χρόνο απόκρισης του δικτύου με 7,9/10, την ικανοποίηση με τη γενική αξιοπιστία της σύνδεσης με 8,1/10 και την ικανοποίηση από την τεχνική υποστήριξη του παροχέα με 8,3/10.
Οι καταναλωτές συνδέονται στο διαδίκτυο κυρίως μέσω ασύρματης σύνδεσης (Wi-Fi) (88%) και η κύρια συσκευή που χρησιμοποιείται για πρόσβαση είναι το κινητό τους τηλέφωνο (78%).
Όπως ανέφεραν, οι δύο κυριότεροι λόγοι επιλογής παροχέα για τις υπηρεσίες διαδικτύου ήταν «Αξιόπιστη εταιρεία/Πιο αξιόπιστο δίκτυο» (31% το 2025, 26% το 2024 και το 2023 και 29% το 2022) και «Καλύτερες τιμές/Πιο φθηνή» (22% το 2025, 23% το 2024, 21% το 2023 και 19% το 2022).
Το 29% των καταναλωτών παρατηρεί πλήρη απώλεια της υπηρεσίας τους τουλάχιστον 1 φορά τον μήνα, ενώ το 24% δεν παρατηρεί καθόλου το εν λόγω φαινόμενο. Το 31% των καταναλωτών παρατηρεί κακή ποιότητά σύνδεσης τουλάχιστον 1 φορά τον μήνα, ενώ το 27% δεν παρατηρεί καθόλου το εν λόγω φαινόμενο.
Την ίδια ώρα, το 75% των καταναλωτών δεν παρατηρεί το φαινόμενο κακής ποιότητας σύνδεσης σε συγκεκριμένη ώρα (69% πέρσι, 72% το 2023 και 70% το 2022), ενώ το φαινόμενο εξακολουθεί να παρατηρείτε πιο συχνά μεταξύ των ωρών 20:00-22:00 (10%).
Επίσης, κατά τους τελευταίους 12 μήνες 30% των καταναλωτών δήλωσαν πως αντιμετώπισαν πρόβλημα με την υπηρεσία σύνδεσης σταθερού διαδικτύου, σε σχέση με το 29% που αντιμετώπισε κάποιο πρόβλημα τα τελευταία 2 χρόνια. Το κυριότερο πρόβλημα εξακολουθούν να είναι θέματα με τη λειτουργία υπηρεσίας στο 82%, ενώ η συντριπτική πλειοψηφία (72%) υπέβαλε σχετικό παράπονο στον παροχέα του. Ο μέσος όρος ικανοποίησης από το χειρισμό παραπόνων από τον παροχέα αυξήθηκε από 7,5 από 7,4/10 της 2 προηγούμενες χρονιές.
Τέλος, οι τρεις σημαντικότεροι λόγοι για τους οποίους οι καταναλωτές θα άλλαζαν παροχέα σταθερής ευρυζωνικής σύνδεσης ήταν «Πιο φθηνές χρεώσεις / καλύτερες προσφορές από παροχέα» (35% όπως και πέρσι, 31% το 2023 και 32% το 2022), «Κακή ποιότητα δικτύου» (30% από 29% πέρσι, 33% το 2023 και 31% το 2022) και «Αύξηση τιμών / χρεώσεων / παγίου από τον παροχέα μου» (17% από 26% πέρσι, 28% το 2023 και 27% το 2022).
Το δομημένο ερωτηματολόγιο ετοιμάστηκε από την ομάδα Παρατηρητηρίου Αγοράς του ΓΕΡΗΕΤ με δείγμα 1201 ατόμων (801 αστικές περιοχές και 400 αγροτικές περιοχές) και διεξήχθη κατά την περίοδο 30 Ιουλίου – 8 Αυγούστου 2025.







