Σε νέα εποχή εισήλθε από τις 31 Οκτωβρίου ο τραπεζικός τομέας της Κύπρου, μετά και την επιτυχή ολοκλήρωση της απόκτησης κατ’ ουσίαν του συνόλου των στοιχείων ενεργητικού και παθητικού της AstroBank Public Company Ltd («AstroBank»), από την Alpha Bank, μέσω της θυγατρικής της Alpha Bank Cyprus Ltd («Alpha Bank Κύπρου»).
Σύμφωνα με χθεσινή ανακοίνωση της Alpha Bank Κύπρου, η μεταβίβαση πραγματοποιήθηκε σύμφωνα με τον «περί της Μεταβίβασης Τραπεζικών Εργασιών και Εξασφαλίσεων Νόμο (N.64(Ι)/1997)», με την τράπεζα να αναλαμβάνει τα περιουσιακά στοιχεία και τις υποχρεώσεις που μεταβιβάστηκαν στο πλαίσιο της συναλλαγής, ολοκληρώνοντας επιτυχώς τη συμφωνία που είχε υπογραφεί στις 24 Ιουνίου 2025.
- Διαβάστε επίσης: Alpha Bank: Ολοκλήρωσε την απόκτηση των τραπεζικών δραστηριοτήτων της AstroBank - Δημιουργείται η τρίτη μεγαλύτερη τράπεζα στην Κύπρο
 
Αξίζει να σημειωθεί πως, με την ολοκλήρωση της συναλλαγής, η Alpha Bank Κύπρου καθίσταται η τρίτη μεγαλύτερη τράπεζα στην Κύπρο, με συνολικό ενεργητικό που υπερβαίνει τα €6,6 δις, χαρτοφυλάκιο χορηγήσεων άνω των €2 δις και καταθέσεις που ξεπερνούν τα €5,6 δις, αυξάνοντας δραστικά τις δυνατότητές της να προσφέρει ολοκληρωμένες τραπεζικές υπηρεσίες σε ιδιώτες, επιχειρήσεις και θεσμικούς πελάτες.
Με βάση την ανακοίνωση, η συναλλαγή ενισχύει ουσιαστικά την κεφαλαιακή και επιχειρησιακή βάση της Alpha Bank στην Κύπρο, δημιουργώντας έναν ακόμη πιο ανθεκτικό και ανταγωνιστικό οργανισμό, ικανό να στηρίξει νοικοκυριά, μικρομεσαίες επιχειρήσεις και μεγάλους εταιρικούς πελάτες.
«Με την ένταξη του προσωπικού και του δικτύου καταστημάτων της AstroBank στην Alpha Bank Κύπρου, η τράπεζα αναβαθμίζει σημαντικά τις δυνατότητές της σε εξυπηρέτηση, τεχνογνωσία και ανθρώπινο δυναμικό και, αξιοποιώντας τη δυναμική και την εμπειρία του Ομίλου Alpha Bank, επενδύει περαιτέρω σε καινοτόμες λύσεις, τεχνολογικές επενδύσεις και λειτουργική αριστεία με στόχο την παροχή υπηρεσιών και προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας», προστίθεται.
Τι αλλάζει για τους πελάτες
Σημειώνεται πως ένα βασικό ζήτημα που απασχολούσε και απασχολεί τους πελάτες των δύο τραπεζών, είναι το τι αλλάζει στην καθημερινότητα και εξυπηρέτησή τους και κατά πόσον αυτή επηρεάζεται με οποιονδήποτε τρόπο από την εξαγορά της AstroBank από την Alpha Bank.
Προκειμένου να ξεκαθαρίσει το τοπίο, το InBusinessNews δίνει απαντήσεις σε 17 καίρια ερωτήματα που σχετίζονται με τους πελάτες των δύο τραπεζών.
Τι σημαίνει η συμφωνία για τους πελάτες της πρώην AstroBank;
Για τους πελάτες της πρώην AstroBank, σε αυτή τη φάση δεν αλλάζει τίποτα στον τρόπο που πραγματοποιούν τις τραπεζικές τους συναλλαγές και στον τρόπο που εξυπηρετούνται.
Οι λογαριασμοί, οι κάρτες, τα δάνεια και οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες λειτουργούν κανονικά και δεν απαιτείται καμία ενέργεια από την πλευρά τους.
Τονίζεται ότι όποιες αλλαγές προκύψουν από τη νομική μεταβίβαση θα κοινοποιηθούν στους πελάτες εγκαίρως.
Χρειάζεται οι πελάτες της πρώην AstroBank να προβούν σε κάποια ενέργεια;
Δεν απαιτείται καμία ενέργεια από τους πελάτες της πρώην AstroBank σε αυτό το στάδιο. Σε περίπτωση, ωστόσο, που υπάρξει οποιαδήποτε αλλαγή στο μέλλον, οι πελάτες θα ενημερωθούν εγκαίρως και θα τους παρασχεθούν σαφείς οδηγίες σχετικά με τις επιλογές τους αλλά και τα επόμενα βήματα.
Πώς θα ενημερώνονται οι πελάτες για αλλαγές;
Θα λαμβάνουν ενημερώσεις μέσω των επίσημων καναλιών επικοινωνίας (π.χ. αναρτήσεις ειδοποίησεων στο web/mobile banking, επιστολές, SMS, ανακοινώσεις στα καταστήματα ή στην ιστοσελίδα της Alpha Bank Κύπρου).
Επισημαίνεται πως η τράπεζα επιδιώκει πλήρη διαφάνεια καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας, ώστε να εξασφαλιστεί ομαλή μετάβαση.
Θα αλλάξει κάτι στον τρόπο εξυπηρέτησης στα καταστήματα της πρώην AstroBank και της Alpha Bank Κύπρου;
Προς το παρόν, η εξυπηρέτητη των πελατών στα καταστήματα παραμένει ως έχει, ενώ για όποιες αλλαγές προκύψουν κατόπιν της μεταβίβασης, οι Πελάτες θα λάβουν έγκαιρη ενημέρωση.
Υπογραμμίζεται ότι οι πελάτες της πρώην AstroBank θα μπορούν να εξυπηρετούνται από τα καταστήματα της Alpha Bank Κύπρου και οι πελάτες της Alpha Bank Κύπρου από τα καταστήματα της πρώην AstroBank.
Σχετική πληροφόρηση θα υπάρχει στην ιστοσελίδα της Alpha Bank Κύπρου στο www.alphabank.com.cy.
Θα υπάρξει κάποια διαφοροποίηση στο δίκτυο καταστημάτων;
Το υφιστάμενο δίκτυο καταστημάτων συνεχίζει να προσφέρει πλήρη εξυπηρέτηση χωρίς διακοπές.
Για πληροφορίες σχετικά με τη γεωγραφική κάλυψη ή τις διευθύνσεις των καταστημάτων, οι πελάτες μπορούν να επισκέπτονται την ιστοσελίδα της Alpha Bank στο www.alphabank.com.cy.
Αξίζει να αναφερθεί πως οποιεσδήποτε αποφάσεις σχετικά με καταστήματα ή τμήματα θα ληφθούν μετά από λεπτομερή αξιολόγηση και θα υπάρξει έγκαιρη ενημέρωση των πελατών πριν από οποιαδήποτε ενέργεια.
Θα αλλάξει ο προσωπικός Λειτουργός Εξυπηρέτησης;
Δεν προβλέπεται αλλαγή στον προσωπικό λειτουργό εξυπηρέτησης και ως εκ τούτου οι πελάτες μπορούν να συνεχίσουν να επικοινωνούν με το ίδιο άτομο.
Σε περίπτωση, ωστόσο, μελλοντικής αλλαγής, οι πελάτες θα ενημερωθούν εκ των προτέρων από την Alpha Bank Κύπρου.
Η υπηρεσία Online Banking της πρώην AstroBank θα συνεχίσει να είναι διαθέσιμη; Η εφαρμογή θα λειτουργεί στο κινητό;
Ναι η υπηρεσία Online Banking και η εφαρμογή στο κινητό θα συνεχίσουν να είναι διαθέσιμες για ιδιώτες και επιχειρήσεις επιτρέποντας στους πελάτες να διεκπεραιώνουν τις συναλλαγές τους εύκολα και γρήγορα από οποιοδήποτε σημείο.
Θα αλλάξει ο αριθμός λογαριασμού ή το IBAN;
Όχι οι υφιστάμενοι αριθμοί λογαριασμών και τα IBAN παραμένουν αμετάβλητα. Σε περίπτωση μελλοντικής διαφοροποίησης, θα υπάρξει σχετική ενημέρωση από την Alpha Bank Κύπρου.
Θα πελάτες θα μπορούν να χρησιμοποιούν όλα τα ΑΤΜ και των δύο τραπεζών χωρίς χρέωση;
Οι πελάτες και των δύο τραπεζών θα μπορούν να εξυπηρετούνται από όλες τις ATM χωρίς επιπλέον χρέωση.
Οι πελάτες της πρώην AstroΒank θα μπορούν να χρησιμοποιούν χωρίς χρέωση τις ATM της πρώην AstroΒank, της Alpha Bank Κύπρου και των δικτύων Euronet και JCC.
Οι πελάτες της Alpha Bank Κύπρου θα μπορούν να χρησιμοποιούν χωρίς χρέωση τις ATM της πρώην Astrobank και της Alpha Bank Κύπρου μόνο.
Τι θα γίνει με τις πάγιες εντολές για πληρωμές;
Στο παρόν στάδιο, οι πάγιες εντολές που έχουν οι πελάτες για πληρωμές κοινωφελών λογαριασμών θα συνεχίσουν να ισχύουν κανονικά.
Τα βιβλιάρια επιταγών θα παραμείνουν σε ισχύ;
Ναι, τα βιβλιάρια επιταγών που διαθέτουν οι πελάτες των δύο τραπεζών παραμένουν σε ισχύ.
Θα χρειαστεί να γίνει αλλαγεί στο PIN των καρτών;
Όχι, το PIN θα παραμείνει το ίδιο.
Θα αλλάξουν οι χρεώσεις και τα τιμολόγια των δύο τραπεζών;
Προς το παρόν, η τιμολόγηση των δύο τραπεζών θα συνεχίσει ως έχει, μέχρι να εφαρμοστεί ο ενοποιημένος κατάλογος χρεώσεων, με κοινή τιμολόγηση.
Τι γίνεται με τους πελάτες που έχουν σχέση με την Alpha Bank Κύπρου και με την πρώην AstroBank;
Για τους πελάτες που τηρούν λογαριασμούς, δάνεια ή κάρτες με την Alpha Bank Κύπρου καθώς και με την πρώην AstroBank μπορούν να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες ως συνήθως.
Οποιεσδήποτε αλλαγές, θα πραγματοποιηθούν με πλήρη συμμόρφωση προς την ισχύουσα νομοθεσία και τους σχετικούς κανονισμούς.
Θα υπάρξουν διακοπές ή προβλήματα στις υπηρεσίες;
Όχι. Όλες οι υπηρεσίες θα συνεχίσουν να λειτουργούν κανονικά. Έχουν συσταθεί ειδικές ομάδες μετάβασης που εργάζονται ώστε η εξυπηρέτηση των πελατών να παραμείνει απρόσκοπτη.
Οι πελάτες θα λαμβάνουν τακτικές ενημερώσεις μέσω email, SMS, ανακοινώσεων σε καταστήματα και στην ιστοσελίδα της Alpha Bank Κύπρου.
Πώς προστατεύονται τα προσωπικά δεδομένα των πελατών;
Η διαφύλαξη των προσωπικών δεδομένων των πελατών αποτελεί βασική προτεραιότητα για την Alpha Bank Κύπρου.
Για τον λόγο αυτό, η τράπεζα επεξεργάζεται τα δεδομένα των πελατών της τηρώντας τις αρχές νομιμότητας επεξεργασίας που θέτει το νομικό και κανονιστικό πλαίσιο και διασφαλίζει την αρχή της διαφάνειας που απαιτεί συνοπτική, εύκολα πρόσβάσιμη, κατανοητή, με σαφή και απλή διατύπωση ενημέρωση των υποκειμένων των δεδομένων, μέσω της Δήλωσης Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, η οποία είναι διαθέσιμη στην επίσημη ιστοσελίδα της στο www.alphabank.com.cy.
Πού μπορούν να απευθύνονται οι πελάτες για περισσότερες πληροφορίες;
Οι πελάτες και των δύο τραπεζών μπορούν να απευθύνονται:
- Στα καταστήματα της Alpha Bank Κύπρου ή/ και στο Call Centre, στο 80003333 ή στο +35722888333 (για κλήσεις από εξωτερικό).
 - Στα καταστήματα της πρώην AstroBank ή/ και στο Call Centre, στο 80011800 ή στο +357 22575555 (για κλήσεις από εξωτερικό).
 







