Ένα χρόνο, σχεδόν, μετά τη διακοπή της σύμβασης για τη διαμόρφωση του αλιευτικού καταφυγίου και του ποταμού Λιοπετρίου, το έργο ξαναμπαίνει στις ράγες, με το Τμήμα Πολεοδομίας και Οικήσεως του Υπουργείου Εσωτερικών να προκηρύσσει ξανά την πρώτη φάση.
Σύμφωνα με τα έγγραφα του διαγωνισμού που δημοσιεύθηκε στο Ηλεκτρονικό Σύστημα Σύναψης Συμβάσεων (e-procurement), η σύμβαση που θα υπογραφεί θα αφορά τη συνέχιση/συμπλήρωση μέρους των εργασιών του αλιευτικού καταφυγίου (κρηπιδώματα).
- Διαβάστε επίσης: Τερμάτισε τη σύμβαση για αλιευτικό καταφύγιο και Ποταμό Λιοπετρίου ο ΥΠΕΣ-Εξάντλησε κάθε περιθώριο
Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης καθορίστηκε στις €72.000, μη συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, ως εξής:
- Για διάρκεια της σύμβασης (18 μήνες) εκτιμώμενο ποσό €54.000 και
- Για δικαίωμα προαίρεσης παράτασης της σύμβασης μέχρι έξι 6 μήνες, με προσφυγή στη διαδικασία διαπραγμάτευσης συμφώνως του άρθρου 29(5) του Ν. 73(Ι)/2016, για εκτιμώμενο ποσό €18.000.
Με βάση τα έγγραφα, προσφορές για το έργο θα γίνονται αποδεκτές μέχρι τις 14 Νοεμβρίου 2025 και ώρα 09:00 π.μ.
Γενικός στόχος
Σημειώνεται πως ο γενικός στόχος του Τμήματος Πολεοδομίας και Οικήσεως για το έργο «Διαμόρφωση του Αλιευτικού Καταφυγίου και του ποταμού στο Λιοπέτρι, Φάση Α’ – Συνέχιση / Συμπλήρωση Μέρους Εργασιών Αλιευτικού Καταφυγίου (Κρηπιδώματα)», του οποίου αυτή η σύμβαση θα είναι μέρος, είναι η υλοποίηση του έργου, η επίβλεψη των κατασκευαστικών εργασιών και η διαχείριση του κατασκευαστικού συμβολαίου.
Σύμφωνα με τα έγγραφα, το έργο αφορά την ολοκλήρωση των εργασιών κατασκευής των κρηπιδωμάτων παρά τον ποταμό Λιοπετρίου, εργασίες που έχουν ξεκινήσει και παραμένουν ημιτελείς ως τμήμα του αρχικού έργου «Διαμόρφωση του Αλιευτικού Καταφυγίου και του ποταμού στο Λιοπέτρι, Φάση Α’».
Συγκεκριμένα, αφορά την αποπεράτωση της κατασκευής 17 κρηπιδωμάτων παρά τις όχθες του ποταμού Λιοπετρίου, με την έμπηξη μεταλλικών πασσάλων στο βυθό, την τοποθέτηση στοιχείων πλευρικής αντίστασης, την κατασκευή και τοποθέτηση προκατασκευασμένων δοκών από σκυρόδεμα και την τοποθέτηση πλαϊνής επένδυσης και επένδυσης καταστρώματος από ειδική ξυλεία.
Επιπρόσθετα, περιλαμβάνει αντιπλημμυρικές εργασίες, εργασίες διαμόρφωσης χώρου στάθμευσης, εργασίες τοποθέτησης φωτιστικών και ξύλινων αποθηκών.
Σημειώνεται, τέλος, πως το συνολικό εκτιμώμενο κόστος του έργου αναμένεται να ανέλθει περίπου στα €3.600.000,00, συν Φ.Π.Α.
Ο τερματισμός της προηγούμενης σύμβασης
Υπενθυμίζεται πως, το Τμήμα Πολεοδομίας, κατόπιν οδηγιών του Υπουργού Εσωτερικών, Κωνσταντίνου Ιωάννου, προχώρησε αρχές Νοεμβρίου του 2024 στον τερματισμό της σύμβασης που είχε υπογραφεί το 2020, λόγω μη τήρησης των συμβατικών υποχρεώσεων του προηγούμενου αναδόχου.
Όπως αναφερόταν σε ανακοίνωση του Υπουργείου Εσωτερικών που εκδόθηκε στις 12 Νοεμβρίου, οι εργασίες για την πρώτη φάση του Έργου, σύμφωνα με τη σύμβαση, ξεκίνησαν στις 18 Σεπτεμβρίου 2020, με συμβατική ημερομηνία ολοκλήρωσης στις 18 Μαρτίου 2023 (διάρκεια έργου: 30 μήνες), έναντι ποσού €8.117.000.
Μετά από εξασφάλιση σημαντικού αριθμού δικαιολογημένων εγκρίσεων από την ΤΕΑΑ και την ΚΕΑΑ για παράταση χρόνου (συνολικά 22 μήνες πρόσθετα του αρχικού συμβατικού χρόνου), η ημερομηνία ολοκλήρωσης του Έργου μετατέθηκε στις 14 Ιανουαρίου 2025.
Παρόλα αυτά, ωστόσο, η ανταπόκριση του εργολάβου δεν ήταν η αναμενόμενη, αφού καθ’ όλη τη διάρκεια του Έργου καταγράφονταν μειωμένοι και εξαιρετικά αργοί ρυθμοί προόδου.
Ως εκ τούτου, και αξιολογώντας όλα τα δεδομένα όπως είχαν διαμορφωθεί αποφασίστηκε η λύση της σύμβασης, με το Υπουργείο Εσωτερικών να τονίζει πως «η ορθότητα της απόφασης τερματισμού των συμβολαίων επιβεβαιώνεται και από τα ευρήματα της σχετικής έκθεσης της Ελεγκτικής Υπηρεσίας για το θέμα, στην οποία καταγράφονται ανάμεσα σε άλλα η αδικαιολόγητη καθυστέρηση στη διεκπεραίωση του Έργου και η ανάγκη λήψης δραστικών μέτρων προς την πλευρά του εργολάβου και του Μηχανικού».







