Με ειλικρίνεια και αυθεντικότητα, ο Λοΐζος Τόφας, συνιδρυτής της Planty, μίλησε στο INSPIRE 2025 και στο πάνελ «The Innovators Stage», για τις δυσκολίες, τις κρίσιμες αποφάσεις και τη στρατηγική πίσω από την επιτυχία της επιχείρησης του.
«Δύο φορές σκέφτηκα να τα παρατήσω»
«Οι δύο στιγμές που πραγματικά ένιωσα ότι δεν αντέχω άλλο και σκέφτηκα να τα παρατήσω, ήταν το 2013 και το 2020», εξομολογήθηκε για τις δυσκολίες της επιχειρηματικότητας. Το πρώτο χτύπημα ήρθε με την οικονομική κρίση και το κούρεμα καταθέσεων: «Ήταν η πρώτη φορά που είπα "δεν πάει άλλο". Και όμως, εκείνη ακριβώς η στιγμή έγινε το έναυσμα για να φτιάξουμε κάτι καινούργιο, κάτι διαφορετικό». Κάπως έτσι, η ιδέα εξελίχθηκε σε ένα φιλόδοξο project: τη δημιουργία μονάδας υδροπονίας στο Μαρώνι.
Η δεύτερη μεγάλη κρίση ήρθε το 2020, με την πανδημία. «Η πρώτη μας εξαγωγή ήταν προγραμματισμένη για τις 18 Μαρτίου και η αγορά έκλεισε στις 13. Εκεί ξαναείπαμε: πάει, τέλος», περιέγραψε χαρακτηριστικά, σημειώνοντας, όμως, ότι η κατάσταση ήταν μόνοδρομος: «Δεν μπορούσαμε να τα παρατήσουμε, γιατί είχαμε δεσμεύσεις, υποχρεώσεις. Ήταν ζήτημα επιβίωσης. Από τη στιγμή που καθόμαστε σήμερα εδώ σημαίνει ευτυχώς ότι τα καταφέραμε», υπογράμμισε ο κ. Τόφας.
- Διαβάστε επίσης: Γιώργος Λεπτός: Η επέκταση στο εξωτερικό, η πρώτη πρόκληση και η επιτυχία που δεν έρχεται με τηλέφωνα και e-mails
- Διαβάστε επίσης: Γιάννης Μάτσης: Η πιο δύσκολη απόφαση που πήρε ως CEO της Ελληνικής Τράπεζας και η συμβουλή του στους νεότερους
Η στρατηγική πίσω από τη γεύση
Η Planty πίστεψε στην δημιουργία μιας διαφορετικής ποιότητας λαχανικών, που απαιτούσε όμως εκπαίδευση ολόκληρης της αλυσίδας όπως εξήγησε. «Έπρεπε να πείσουμε όχι μόνο τους πελάτες να δοκιμάσουν το προϊόν, αλλά και τους συνεργάτες μας, όπως τους διανομείς, ότι πρόκειται για κάτι διαφορετικό. Αλλάξαμε μέχρι και τους distributors, αφού δεν μπορούσαν για παράδειγμα τα δικά μας προϊόντα να μεταφερθούν με φορτηγά που μεταφέρουν πχ. πατάτες. Εκπαιδεύσαμε τους πάντες ότι αυτό το προϊόν θέλει ψυγείο, θέλει σωστό χειρισμό», σημείωσε.
To μυστικό της επιτυχίας ήταν ότι η Planty επένδυσε, σύμφωνα με τον κ. Τόφα, σε μια απλή αλλά απαιτητική φιλοσοφία: «Αποφασίσαμε ότι αν κάνουμε σωστά τη δουλειά μας, τότε το προϊόν μας θα είναι διαφορετικό — και η αγορά θα το αναγνωρίσει», εξήγησε σχετικά. Οπότε η στρατηγική της εταιρείας βασίστηκε στην ποιότητα και την αξιοπιστία: «Η διαφορά στη γεύση ήταν το μεγαλύτερο μας πλεονέκτημα. Και η γεύση, είναι κάτι που δεν μπορείς να κρύψεις» κατέληξε ο συνιδρυτής της Planty,.
Συντονιστής του πάνελ «The Innovators Stage», το οποίο πραγματοποιήθηκε στον χώρο του 360 Building, στη λεωφόρο Μακαρίου ήταν η Ραλλύ Παπαγεωργίου, δημοσιογράφος του ΚΥΠΕ.
- INSPIRE 2025-Εκεί που το πάθος συναντά τη δράση και η δράση αλλάζει τον κόσμο.
Πληροφορίες
- Στρατηγικός Συνεργάτης: CYTA Business,
- Πλατινένιος Χορηγός: Bank of Cyprus
- Χρυσοί Χορηγοί: ECOMMBX, Όμιλος Ζορπάς, Cyfield Group
- Αργυρός Χορηγός: PwC Cyprus, Petrolina (Holdings) Public Ltd, Bioland Energy
- Ακαδημαϊκός Συνεργάτης: University of Nicosia
- Χορηγοί Stage: National Bank of Greece (Cyprus) , KPMG Cyprus, Odyssey Cybersecurity, CyRIC | Cyprus Research & Innovation Center Ltd/Gravity Ventures Incubator, Invest Cyprus - CIPA
- Χορηγός Panel: ΑΝΑΔ, OPAP CYPRUS
- Podcast Presenter: payabl.
- Χορηγοί: Hermes Airports Ltd, IMR/UNIVERSITY OF NICOSIA, Libertex Europe
- Technology Partner: Kotsovolos-Κωτσόβολος
- Community Partner: TechIsland®, Junior Achievement Cyprus
- Ιnnovation Partner: ΙδΕΚ
- Mobility Partner: Char. Pilakoutas Group
- Sustainable Transport Partner: Cyprus Public Transport
- Sustainability Partner: ΑΗΚ
- Χορηγός Street Food: XM
- Coffee Partner: Coffee Berry
- Partner: Charalambides Christis LTD
- Υποστηρικτές: ASBIS, CSR Cyprus, Capacitor Partners, HJS Insurance Agents, Mastercard, Robura, Superad, Kapodistrias, Photos Photiades Breweries, Voici La Mode Group of Companies, GrantXpert, Gap Vassilopoulos, Techbiz, Grow Sustainability Consulting, ASBIS, Μurex, Drastyc , Bolt, International Sea Tourism Festival
- With the support of: Cyprus Computer Society, CITEA, CPMA, Οργανισμός Νεολαίας Κύπρου / Youth Board of Cyprus, ΟΕΒ, Skills Cyprus, Εθνική Αρχή Στοιχημάτων, Eat Wisely Cyprus
- Χορηγοί Επικοινωνίας: ΑΛΦΑ Κύπρου, CBN, IN Business, ΡΕΠΟΡΤΕΡ, SuperFM
- Under the Auspices: Nicosia Municipality
- Οργανωτής: ΙΜΗ
Στο πλαίσιο του INSPIRE 2025 πραγματοποιήθηκε το XM Street Food Festival, ένα μοναδικό γαστρονομικό και πολιτιστικό γεγονός.
Όλοι μαγείρεψαν για καλό σκοπό, καθώς μέρος των εσόδων θα διατεθεί στον οργανισμό Sistema, μια ενέργεια εταιρικής κοινωνικής ευθύνης της ΧΜ.