Μια γυναίκα, η οποία πάλευε και δούλευε σκληρά «ίσα με τρεις άντρες» αποτέλεσε την πηγή έμπνευσης για την εξέλιξη και εν τέλει την απογείωση της γαλακτοβιομηχανίας Αλάμπρα.
Μιλώντας στο πλαίσιο του «The New Gen Leaders stage» στο INSPIRE 2025, o γενικός διευθυντής της Alambra Petrou Bros Dairy products Ltd, Γιώργος Πέτρου και ο εμπορικός διευθυντής της εταιρείας, Μιχάλης Πέτρου ανέδειξαν τη σημασία έγκαιρης εμπλοκής των παιδιών στην εταιρεία από νεαρή ηλικία, τις προκλήσεις μιας οικογενειακής επιχείρησης, αλλά και τη δυναμική του χαλλουμιού ως του πρώτου εξαγωγικού προιόντος της κυπριακής οικονομίας.
Όπως ανέφερε ο γενικός διευθυντής της Alambra Petrou Bros Dairy products Ltd, Γιώργος Πέτρου, η γιαγιά, η οποία αποτελεί το σήμα κατατεθέν των προϊόντων της γαλακτοβιομηχανίας, ήταν εκείνη που του δίδαξε την επεξεργασία γάλακτος και την παραγωγή χαλλουμιύ.
«Αυτή η γυναίκα, με επτά παιδιά και 23 εγγόνια, η οποία πάλευε και εργαζόταν σκληρά ίσα με τρεις άντρες, μας δίδαξε τη δουλειά και μας έδωσε τα εφόσια. Ως ο πιο μικρός της οικογένειας ανέλαβα αυτή τη μικρή επιχείρηση το 1982 για να τη μεγαλώσω», σημείωσε σχετικά.

«Τα παιδιά να αγαπήσουν τη δουλειά από μικρά»
Αναλύοντας την απόφασή του να εντάξει τα παιδιά του από πολύ μικρή ηλικία στην επιχείρηση, γεγονός που αποτέλεσε αντικείμενο διαφωνίας με τη σύζυγό του, εξήγησε ότι τα μέλη μιας οικογενειακής επιχείρησης θα πρέπει από μικρά να μαθαίνουν τη δουλειά, να αφοσιώνονται σε αυτό που θέλουν να κάνουν, προκειμένου να αποδώσουν και να πετύχουν.
«Ήταν πολύ μικρά τα παιδιά μου όταν τους πήρα μαζί μου στη δουλειά για να τη μάθουν εγκαίρως. Παρόλο που τσακώθηκα με τη γυναίκα μου, η ίδια εν τέλει κατάλαβε πόσο δίκιο είχα, καθώς τα παιδιά μόνο έτσι θα αγαπήσουν το επάγγελμα και την επιχείρηση», υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο κ. Πέτρου.
Αναφερόμενος στην εμπειρία που απέκτησαν τα παιδιά του στην οικογενειακή επίχειρηση, τόνισε ότι ο καθένας από τους τρεις ασχολήθηκαν με τον δικό του τομέα, στον οποίο εξειδικεύθηκαν, αναλαμβάνοντας τα σχετικά καθήκοντα, από τη μηχανική, μέχρι το εμπορικό τμήμα και το τμήμα IT.
Συνέχιση της δυναμικής πορείας του χαλλουμιού
Όραμα του Γιώργου Πέτρου είναι η συνέχιση της πρωτοπορίας και η χάραξη στρατηγικών που θα συμβάλουν στην επίτευξη των στόχων, διευκρινίζοντας ότι παρόλο που πέρασε δύσκολα, εντούτοις κατάφερε να διαχειριστεί τις προκλήσεις.
«Έπεσα, σηκώθηκα και έλεγα πάντα ότι θα τα καταφέρω. Θα πρέπει να έχεις τα πόδια σου στη γη και τα χέρια σου στον ουρανό», επεσήμανε σχετικά.
Εξάλλου, ο γενικός διευθυντής της Alambra Petrou Bros Dairy products Ltd ανέδειξε τη δυναμική του χαλλουμιού, ως το πρώτο εξαγώγιμο προιόν της Κύπρου και την αποδεδειγμένη συνεισφορά του στην κυπριακή οικονομία.
«Είχαμε την τιμή και την περηφάνια να ανήκουμε στις 2-3 εταιρείες που πριν από 40 χρόνια άρχισαν να προωθούν και να αναπτύσσουν το χαλλούμι σε ξένες αγορές», τόνισε σχετικά, επισημαίνοτας τη σημασία περαιτέρω καθιέρωσης του προιοντος στις ξένες αγορές.
Λεπτές ισορροπίες στις οικογενειακές επιχειρήσεις
Από την πλευρά του ο εμπορικός διευθυντής της Alambra Petrou Bros Dairy products Ltd, Μιχάλης Πέτρου αναφέρθηκε στην ένταξη στην οικογενειακή επιχείρηση από νεαρή ηλικία, καθώς και στις λεπτές ισορροπίες μεταξύ των μελών μιας οικογένειας που εργάζονται στο ίδιο περιβάλλον.
«Μεγαλώσαμε στη δουλειά, στο τυροκομείο, αφοσιωθήκαμε από μικρά παιδιά στην οκογενειακή επιχείρηση, στην οποία εργαζόμασταν από νεαρή ηλικία. Μπορεί να μην μας άρεσε το πρωινό ξύπνημα, αλλά η ένταξη στην επιχείρηση από νωρίς ήταν το πιο σημαντικό στάδιο για να παραμείνουμε εκεί και να αναλάβουμε στη συνέχεια καθήκοντα», εξήγησε σχετικά.

Όσον αφορά τις ισορροπίες μεταξύ της οικογένειας τα μέλη της οποίας εργάζονται στην ίδια δουλειά, ο Μιχάλης Πέτρου τις χαρακτήρισε ιδιαίτερα λεπτές, σημειώνοντας, ωστόσο, ότι οι σχέσεις εν ώρα εργασίας είναι καθαρά επαγγελματικές.
«Υπάρχουν εντάσεις και διαφωνίες, αλλά στη δουλειά είμαστε συνεργάτες και στο σπίτι οικογένεια. Δεν θα μπορούσα να κάνω κάτι άλλο, είναι κάτι που αγαπήσαμε και κάτι στο οποίο αφοσιωθήκαμε», διευκρίνισε.
Ένας πατέρας κι ένας CEO ανοιχτός στις αλλαγές
Ερωτηθείς κατά πόσο οι αλλαγές επηρεάζουν τις ισορροπίες σε μια επιχείρηση, ανέφερε ότι αν δεν υπήρχαν οι γερές βάσεις, το οικοδόμημα θα κατέρρεε. «Χτίσαμε πάνω σε αυτό και είχαμε την τύχη ο προκάτοχός μας να είναι ανοιχτός στις αλλαγές. Ενώ εμείς μπορεί να δειλιάσουμε, να φοβηθούμε, ο πατέρας μας είναι ο πρώτος που θα μας παρακινήσει να τολμήσουμε και να προχωρήσουμε», επεσήμανε ο κ. Πέτρου.
Μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε ακόμα στο κοινό όραμα της νέας γενιάς για συνέχιση της επιτυχημένης πορείας της εταιρείας και περαιτέρω προώθησης του χαλλουμιού.
«Προχωρούμε μπροστά, χωρίς να ξεχνάμε από πού ξεκινήσαμε. Επιδίωξή μας είναι να κρατήσουμε το βασικό μας προϊόν, το χαλλούμι, στις αγορές του εξωτερικού, ανοίγοντας ταυτόχρονα νέα κεφάλαια, όπως η είσοδος στην αγορά γάλακτος, ένα εγχείρημα που αγκάλιασαν οι καταναλωτές», υπέδειξε ο εμπορικός διευθυντής της Alambra Petrou Bros Dairy products Ltd.
- INSPIRE 2025-Εκεί που το πάθος συναντά τη δράση και η δράση αλλάζει τον κόσμο.
Πληροφορίες
- Στρατηγικός Συνεργάτης: CYTA Business,
- Πλατινένιος Χορηγός: Bank of Cyprus
- Χρυσοί Χορηγοί: ECOMMBX, Όμιλος Ζορπάς, Cyfield Group
- Αργυρός Χορηγός: PwC Cyprus, Petrolina (Holdings) Public Ltd, Bioland Energy
- Ακαδημαϊκός Συνεργάτης: University of Nicosia
- Χορηγοί Stage: National Bank of Greece (Cyprus) , KPMG Cyprus, Odyssey Cybersecurity, CyRIC | Cyprus Research & Innovation Center Ltd/Gravity Ventures Incubator, Invest Cyprus - CIPA
- Χορηγός Panel: ΑΝΑΔ, OPAP CYPRUS
- Podcast Presenter: payabl.
- Χορηγοί: Hermes Airports Ltd, IMR/UNIVERSITY OF NICOSIA, Libertex Europe
- Technology Partner: Kotsovolos-Κωτσόβολος
- Community Partner: TechIsland®, Junior Achievement Cyprus
- Ιnnovation Partner: ΙδΕΚ
- Mobility Partner: Char. Pilakoutas Group
- Sustainable Transport Partner: Cyprus Public Transport
- Sustainability Partner: ΑΗΚ
- Χορηγός Street Food: XM
- Coffee Partner: Coffee Berry
- Partner: Charalambides Christis LTD
- Υποστηρικτές: ASBIS, CSR Cyprus, Capacitor Partners, HJS Insurance Agents, Mastercard, Robura, Superad, Kapodistrias, Photos Photiades Breweries, Voici La Mode Group of Companies, GrantXpert, Gap Vassilopoulos, Techbiz, Grow Sustainability Consulting, ASBIS, Μurex, Drastyc , Bolt, International Sea Tourism Festival
- With the support of: Cyprus Computer Society, CITEA, CPMA, Οργανισμός Νεολαίας Κύπρου / Youth Board of Cyprus, ΟΕΒ, Skills Cyprus, Εθνική Αρχή Στοιχημάτων, Eat Wisely Cyprus
- Χορηγοί Επικοινωνίας: ΑΛΦΑ Κύπρου, CBN, IN Business, ΡΕΠΟΡΤΕΡ, SuperFM
- Under the Auspices: Nicosia Municipality
- Οργανωτής: ΙΜΗ
Στο πλαίσιο του INSPIRE 2025 πραγματοποιήθηκε το XM Street Food Festival, ένα μοναδικό γαστρονομικό και πολιτιστικό γεγονός.
Όλοι μαγείρεψαν για καλό σκοπό, καθώς μέρος των εσόδων θα διατεθεί στον οργανισμό Sistema, μια ενέργεια εταιρικής κοινωνικής ευθύνης της ΧΜ.