powered by cbn INB-DIGITAL-EDITIONS LOGO-PNG-108
powered byBetConsultants - Επιχειρήσεις | Υπηρεσίες

Άρτεμις Αντωνιάδου-Μιχάλης Αντωνιάδης: Μια μητέρα μέντορας, η επένδυση στην Ακρόπολη και το βάρος ευθύνης της τρίτης γενιάς

Την προσπάθειά της να αποδείξει την αξία της ως νεαρή εργαζόμενη στην ίδια εταιρεία με επικεφαλής τη θεία της Αρτεμισία Παναγιώτου, την επιβεβαίωση του επιχειρηματικού της ενστίκτου για την επένδυση με το πολυκατάστημα στην Ακρόπολη τη δεκαετία του 1990, αλλά και τη μετάδοση του ενθουσιασμού και του πάθους για τη μόδα και το λιανεμπόριο στα παιδιά της, Μιχάλη και Αρτέμη, μοιράστηκε, μεταξύ πολλών άλλων, η CEO του Voici la Mode Group of Companies, Άρτεμις Αντωνιάδου.

Σε ένα fireside chat, στο πλαίσιο του INSPIRE 2025, με τον γενικό διευθυντή του Voici la Mode Group of Companies, Μιχάλη Αντωνιάδη, ανέλυσαν από κοινού τις πολλαπλές προκλήσεις και δυσκολίες στη διάρκεια της πορείας τους στον χώρο του λιανεμπορίου, την ιδιαιτερότητα ενός εργασιακού περιβάλλοντος σε μια οικογενειακή επιχείρηση, καθώς και τα καθοριστικά γεγονότα στην καριέρα τους στον όμιλο.

Ορθή εκ του αποτελέσματος η επένδυση στην Ακρόπολη

Απαιτητικό και συνεχώς εξελισσόμενο χαρακτήρισε τον τομέα του λιανεμπορίου μόδας, η CEO του Voici la Mode Group of Companies, Άρτεμις Αντωνιάδου, αναφερόμενη σε αμέτρητες προκλήσεις και δυσκολίες.

Πρώτη και καθοριστική πρόκληση στη διαμόρφωση του επιχειρηματικού της προφίλ ήταν η θεία της Αρτεμισία Παναγιώτου, στην οποία, μετά την επιστροφή της από τις σπουδές της στο Λονδίνο κλήθηκε να αποδείξει ότι μπορεί να σταθεί δίπλα της στην εταιρεία.

«Στην αρχή καταλάβαινα ότι δυσκολευόταν να μου εμπιστευτεί ευθύνες και αποφάσεις, καθώς τότε ανήκα στη νεότερη γενιά της επιχείρησης. Ενώ αρχικά είχα απογοητευτεί, εντούτοις μετέπειτα κατάλαβα ότι η θεία μου ήταν μια αυτοδημιούργητη επιχειρηματίας της εποχής με όραμα, που έχτισε τον όμιλο με σκληρή δουλειά και κόπο», σημείωσε σχετικά.

Ωστόσο, το επιχειρηματικό της ένστικτο και την σωστή της κρίση την απέδειξε στη δεκαετία του 1990, όταν μεσουρανούσε το λιανεμπόριο στο κέντρο της Λευκωσίας.

«Ενώ η θεία μου είχε αποφασίσει να επενδύσει με νέο μεγάλο κατάστημα στο κέντρο της πρωτεύουσας, δίνοντας και την σχετική προκαταβολή, εγώ θεώρησα λανθασμένη τη συγκεκριμένη κίνηση, καθώς διατηρούσαμε ήδη καταστήματα σε Λήδρας, Μακαρίου και Ονασαγόρου.

Πρότεινα, λοιπόν, να αξιοποιήσουμε γη στην Ακρόπολη και να επεκταθούμε εκτός κέντρου και εν τέλει κατάλαβε ότι διαθέτω επιχειρηματικό ένστικτο σαν την ίδια», υπογράμμισε η κ. Αντωνιάδου, εξηγώντας ότι η συγκεκριμένη κίνηση αποδείχθηκε ορθή εκ του αποτελέσματος.

Το έμφυτο ενδιαφέρον των παιδιών και η επέκταση στη Ρουμανία

Κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στο έμφυτο ενδιαφέρον των παιδιών της, Μιχάλη και Αρτέμη τόσο για την εταιρεία όσο και για τον κλάδο του λιανεμπορίου μόδας, οι οποίοι ως παιδιά παρακολουθούσαν από κοντά τη μητέρα τους να εργάζεται σκληρά στο γραφείο και στα καταστήματα, η Άρτεμις Αντωνιάδου αναγνώρισε ότι οι δύο της γιοι έχουν δεσμευτεί με τον όμιλο.

«Πάντα μου άρεσε η δουλειά μου ένιωθα ικανοποίηση κι ενθουσιασμό στον χώρο της μόδας, κάτι που μεταφέρθηκε και στα παιδιά μου, τα οποία επέδειξαν έμφυτο ενδιαφέρον για τον συγκεκριμένο τομέα. Το πιο σημαντικό, όμως, για μένα είναι ότι έμαθαν να εκτιμούν τον κόπο και την σκληρή δουλειά των συναδέλφων και να σέβονται το προσωπικό», επεσήμανε σχετικά.

Κομβική στιγμή στην καριέρα της Άρτεμις Αντωνιάδου αποτέλεσε το 2014, όταν βρισκόταν στα σκαριά η επέκταση του Marks and Spencer στα Βαλκάνια, με τον όμιλο Voici la Mode να βολιδοσκοπείται για ανάληψη της αντιπροσωπείας στη Ρουμανία.

«Ήρθε η μεγάλη πρόταση από το Λονδίνο και τότε θεωρήσαμε ότι ήταν το ιδανικό μομέντουμ, καθώς είδαμε τη Ρουμανία σαν ευκαιρία για επέκταση προκειμένου να βγούμε για πρώτη φορά έξω από τα σύνορα της μικρής μας Κύπρου», ανέφερε σχετικά η CEO του Voici la Mode Group of Companies, χαρακτηρίζοντας ως στιγμή καταξίωσης στην καριέρα της την υπογραφή συμφωνίας franchise με το Marks and Spencer Λονδίνου, στις αρχές του 2016 για ανάληψη της αντιπροσωπείας στη Ρουμανία.

Η επικέντρωση σε Κύπρο και Ρουμανία και η ευθύνη της τρίτης γενιάς

Τη φιλοδοξία του να ενταχθεί στον όμιλο, την άοκνη του προσπάθεια να αποκτήσει τα απαραίτητα εφόδια για να μπορέσει να προσφέρει, αλλά και την επιθυμία του να εξελίξει την εταιρεία και να συμβάλει στην ανάπτυξή της, είχε εκφράσει στη μητέρα του, πριν από την επιστροφή του στην Κύπρο από τις σπουδές του στο Λονδίνο, ο γενικός διευθυντής του Voici la Mode Group of Companies, Μιχάλης Αντωνιάδης.

Αναλύοντας τη δυσπιστία που μπορεί να αντιμετωπίσει κάποιος που εργάζεται σε μία οικογενειακή επιχείρηση, τόνισε ότι η Άρτεμις Αντωνιάδου αποτέλεσε την πηγή έμπνευσης για τον ίδιο και τον αδελφό του.

«Σε μια οικογενειακή επιχείρηση είναι λογικό να σκεφτούν οι υπόλοιποι κατά πόσο όντως διαθέτεις τις απαραίτητες ικανότητες ή ανέλαβες μια θέση επειδή ανήκεις στην οικογένεια. Η μητέρα μας είναι η μέντορας μας και από τότε που ήμουν μικρό παιδί, με γειώνει και με απογειώνει ταυτόχρονα, κάτι που μόνο ένας γονιός μπορεί να κάνει», συμπλήρωσε.

«Το ρητό λέει ότι η πρώτη γενιά χτίζει την επιχείρηση, η δεύτερη γενιά την επεκτείνει και η τρίτη την εγκαταλείπει στην παρακμή ή την αποτυχία. Ωστόσο, ως μέλος της τρίτης γενιάς δεν είμαι εδώ για να ταράξω τα γερά θεμέλια, αλλά νιώθοντας το μεγάλο βάρος αυτής της ευθύνης, μπορώ την ίδια ώρα να καινοτομήσω με νέες αγορές, καινούργιες στρατηγικές και τεχνολογική εξέλιξη», τόνισε, μεταξύ άλλων, στο fireside chat, στο πλαίσιο του INSPIRE 2025 o κ. Αντωνιάδης.

Εκφράζοντας τη φιλοδοξία του να παραδώσει στην τέταρτη γενιά την επιχείρηση με ακόμα πιο γερά θεμέλια, τόνισε ότι όραμά του είναι εντός της επόμενης πενταετίας ο όμιλος να είναι ακόμα πιο δυνατός, πιο ευέλικτος και πιο αναβαθμισμένος τεχνολογικά, σε συλλογική προσπάθεια με όλα τα διευθυντικά στελέχη.

«Την επόμενη τριετία θα επικεντρωθούμε στη Ρουμανία και στις γειτονικές χώρες, με την Κύπρο να παραμένει η βάση μας, εισάγοντας νέες αγοραστικές εμπειρίες για το κοινό μας», επεσήμανε ο Μιχάλης Αντωνιάδης. Υπογράμμισε επίσης την ανάγκη λήψης ρίσκων, σημειώνοντας ότι, παρά τις μικρές αποτυχίες που δύναται να υπάρξουν, εντούτοις οι προσπάθειες αναμένεται να καρποφορήσουν προκειμένου να έρθουν οι επιτυχίες στο μέλλον.

Η εμπειρία που στιγμάτισε την καριέρα του στον όμιλο αποτέλεσε το 2020 όταν ο βρετανικός κολοσσός μόδας Αrcadia (Topshop, Topman κλπ.) κήρυξε πτώχευση σε ένα βράδυ.

«Ήμασταν οι franchise partners τους σε δύο χώρες, με 15 καταστήματα σε τέσσερα χρόνια και παρόλο που η συγκεκριμένη πτώχευση ήταν για μας τεράστιο πλήγμα, εντούτοις είχαμε την πεποίθηση και αυτοπεποίθηση ότι μπορούμε να το μετατρέψουμε σε ευκαιρία.

Έπρεπε να εμπνεύσουμε τον κόσμο μας, τους συνεργάτες μας και σε μόλις έξι μήνες λανσάραμε πέντε νέα brands στα καταστήματα που έκλεισαν καταφέρνοντας την υπέρβαση», επεσήμανε ο γενικός διευθυντής του Voici la Mode Group of Companies.

Ηγέτης, σύμφωνα τον ίδιο, δεν είναι αυτός που δεν λυγίζει, αλλά αυτός που μπορεί να έχει όραμα, να κοιτάξει μπροστά να καθοδηγήσει και να εμπνεύσει τις ομάδες του για να κάνει την υπέρβαση.

  • INSPIRE 2025-Εκεί που το πάθος συναντά τη δράση και η δράση αλλάζει τον κόσμο.

Πληροφορίες

  • Στρατηγικός Συνεργάτης: Cyta Business
  • Πλατινένιος Χορηγός: Τράπεζα Κύπρου
  • Χρυσοί Χορηγοί: ECOMMBX, Όμιλος Ζορπάς, Cyfield
  • Αργυρός Χορηγός: PwC Κύπρου, Petrolina, Bioland
  • Ακαδημαϊκός Συνεργάτης: Πανεπιστήμιο Λευκωσίας
  • Χορηγοί Stage: Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος (Κύπρου), KPMG Κύπρου, Odyssey, CyRIC/Gravity Ventures Incubator, Invest Cyprus
  • Χορηγός Panel: ΑΝΑΔ, ΟΠΑΠ
  • Podcast Presenter: Payabl.
  • Χορηγοί: Hermes Airports, IMR, Libertex
  • Technology Partner: ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ
  • Community Partner: TechIsland, Junior Achievement Cyprus
  • Ιnnovation Partner: ΙδΕΚ
  • Mobility Partner: PIlakoutas Group
  • Sustainable Transport Partner: Cyprus Public Transport
  • Sustainability Partner: ΑΗΚ
  • Coffee Partner: Coffee Berry
  • Partner: Χαραλαμπίδης Κρίστης
  • Υποστηρικτές: ASBIS, CSR Cyprus, Capacitor Partners, HJS Insurance Agents, Mastercard, Robura, Superad, Kapodistrias, Photos Photiades Breweries & Epilogi, Voici La Mode Group of Companies, GrantXpert, Gap Vassilopoulos, Techbiz, Grow Sustainability Consulting, ASBIS, Μurex, Drastyc , Bolt, International Sea Tourism Festival
  • With the support of: Cyprus Computer Society, CITEA, CPMA, Οργανισμός Νεολαίας Κύπρου / Youth Board of Cyprus, ΟΕΒ, Skills Cyprus, Εθνική Αρχή Στοιχημάτων, Eat Wisely Cyprus
  • Χορηγοί Επικοινωνίας: ΑΛΦΑ Κύπρου, CBN, IN Business, ΡΕΠΟΡΤΕΡ, SuperFM
  • Οργανωτής: ΙΜΗ
  • Υπό την Αιγίδα του Δήμου Λευκωσίας

Στο πλαίσιο του INSPIRE 2025 πραγματοποιήθηκε το XM Street Food Festival, ένα μοναδικό γαστρονομικό και πολιτιστικό γεγονός.

Όλοι μαγείρεψαν για καλό σκοπό, καθώς μέρος των εσόδων θα διατεθεί στον οργανισμό Sistema, μια ενέργεια εταιρικής κοινωνικής ευθύνης της ΧΜ.

;