Από παιδί είχε πάθος με τα ξενοδοχεία και χόμπι τη συλλογή των διαφημιστικών τους φυλλαδίων. Είναι που αισθάνεται πως ο τομέας της φιλοξενίας του δίνει τη δύναμη να δημιουργεί εμπειρίες, αφού βλέπει κάθε κτίριο σαν μια λευκή σελίδα που μπορεί να γεμίσει με ιστορίες, αισθήσεις και αναμνήσεις.
Μετά από μια διήμερη εμπειρία στο Brown Paphos Hills αποφασίσαμε να επικοινωνήσουμε μαζί του και να του ζητήσουμε μια αποκλειστική συνέντευξη.
Με 36 ξενοδοχεία σε Ελλάδα, Ισραήλ, Κύπρο και Κροατία, o Leon Avigad-ιδρυτής της Brown Hotels-αφηγείται στο τεύχος Σεπτεμβρίου του περιοδικού IN Business τη δική του ιστορία, η οποία οδήγησε στη δημιουργία της αλυσίδας και τον ερχομό της στην Κύπρο, μόλις τον περασμένο Ιούνιο, και μας αποκαλύπτει αν θα υπάρξει sequel.
Kύριε Avigad, επιτέλους τα Brown Hotels στην Κύπρο με το Paphos Hills. Μιλήστε μας για τους λόγους της απόφασής σας να επεκταθείτε στο νησί μας, αλλά και γιατί αργήσατε τόσο να το κάνετε.
Πάντα τρέφαμε μεγάλη εκτίμηση για την Κύπρο. Είναι κοντά στην Ελλάδα, όχι μόνο γεωγραφικά αλλά και πολιτισμικά, κάτι που την καθιστά έναν φυσικό επόμενο προορισμό για εμάς. Περιμέναμε τον κατάλληλο χρόνο, γιατί θέλαμε το σωστό project στη σωστή τοποθεσία και καλούς συνεργάτες.
Μετά την επέκτασή μας στην Ελλάδα, πριν από τέσσερα περίπου χρόνια, νιώσαμε ακόμα πιο συνδεδεμένοι με την περιοχή και περιμέναμε το ακίνητο που θα ταίριαζε πραγματικά με το DNA της Brown. Όταν προέκυψε η ευκαιρία με το Paphos Hills, όλα ταίριαξαν. Η τοποθεσία, η κλίμακα, το όραμα, όλα είχαν, πλέον, νόημα.
Η Κύπρος, παρά τις προκλήσεις, διανύει μια από τις καλύτερες χρονιές της ιστορικά όσον αφορά τις τουριστικές αφίξεις. Είχατε προβλέψει την καλή αυτή πορεία;
Η θετική δυναμική της Κύπρου σίγουρα ενίσχυσε την εμπιστοσύνη μας. Πάντα πιστεύαμε στις προοπτικές του νησιού, αλλά είναι ενθαρρυντικό να βλέπει κανείς πόσο καλά τα πηγαίνει τα τελευταία χρόνια παρά τις παγκόσμιες προκλήσεις.
Η σταθερή ζήτηση από διεθνείς ταξιδιώτες, σε συνδυασμό με μια ισχυρή τοπική αγορά, μας έδωσε την αίσθηση ότι αυτή ήταν η κατάλληλη στιγμή.
Το επενδυτικό περιβάλλον της Κύπρου
Πώς θα χαρακτηρίζατε τη συνεργασία σας με τους φορείς του κυπριακού τουρισμού, αλλά και με τον κρατικό μηχανισμό;
Ήταν από την αρχή κι εξακολουθεί να είναι μια πολύ εποικοδομητική και θετική εμπειρία. Συναντήσαμε πραγματική προθυμία για συνεργασία από τις τοπικές Αρχές και τους τουριστικούς φορείς, οι οποίοι δείχνουν ουσιαστικό ενδιαφέρον για την ποιότητα, την ανάπτυξη και τη μακροπρόθεσμη αξία.
Η Κύπρος εξελίσσεται ως προορισμός και είμαστε ενθουσιασμένοι που αποτελούμε μέρος αυτής της πορείας.
Είναι γεγονός ότι αυξάνονται οι ξένες επενδύσεις στο κυπριακό τουριστικό προϊόν. Εσείς, είστε ικανοποιημένος με τις διαδικασίες που αφορούν στους επενδυτές;
Βρήκαμε το επενδυτικό περιβάλλον στην Κύπρο ενθαρρυντικό για σοβαρούς επενδυτές. Υπάρχει σαφής πρόθεση να υποστηριχθεί η ποιοτική ανάπτυξη στον τουριστικό τομέα.
Φυσικά, κάθε προορισμός έχει τις διαδικασίες του, αλλά γενικά είμαστε ικανοποιημένοι με τον τρόπο που προχώρησαν τα πράγματα και με το πνεύμα συνεργασίας που συναντήσαμε.
Γιατί επιλέγηκε η Πάφος
Γιατί επιλέξατε την Πάφο για το πρώτο Brown του νησιού;
Η Πάφος έχει μια μοναδική ατμόσφαιρα. Είναι γραφική, χαλαρή και πολιτισμικά πλούσια. Το ακίνητο που έγινε Brown Paphos Hills είχε όλα όσα αναζητούμε για έναν boutique προορισμό.
Δεν είναι μεγάλο, έχει υψόμετρο με υπέροχη θέα και αποπνέει μια γαλήνια, σχεδόν ποιητική αίσθηση. Ήταν το ξενοδοχείο Pafiana, το οποίο επανασχεδιάστηκε ως ένα σύγχρονο boutique θέρετρο που νιώθει διεθνές και συνάμα τοπικό.
Τι νέο έρχεστε να προσφέρετε στο εγχώριο τουριστικό προϊόν;
Φέρνουμε τη φιλοξενία της Brown, που χαρακτηρίζεται από θερμή υποδοχή, προσεγμένο design και εμπειρίες που αφηγούνται ιστορίες. Το ξενοδοχείο περιλαμβάνει ένα υπέροχο spa που είναι ανοιχτό και σε άτομα τα οποία έρχονται αποκλειστικά γι’ αυτό κι όχι μόνο στους διαμένοντες, καθώς και δύο kosher εστιατόρια που αναδεικνύουν μεσογειακές γεύσεις και φρέσκα, τοπικά υλικά.
Το Rakia, το κεντρικό μας εστιατόριο, προσφέρει δημιουργική κουζίνα με προσωπική υπογραφή από μία ταλαντούχο σεφ που φέραμε ειδικά γι’ αυτό το έργο.
Με τη βεράντα του να βλέπει τους λόφους και τη θάλασσα, είναι επίσης ιδανικό σκηνικό για μικρές, ιδιωτικές εκδηλώσεις είτε πρόκειται για ένα γάμο, μια γιορτή είτε για μια εταιρική συνάντηση. Η ατμόσφαιρα είναι κομψή, φυσική και πραγματικά αξέχαστη.
Η boutique φιλοξενία και οι αγορές-στόχος
Τι σημαίνει για σας η boutique φιλοξενία, την οποία προβάλλετε;
Για εμάς η boutique φιλοξενία αφορά στην προσωπικότητα, στην προσοχή στη λεπτομέρεια και στη συναισθηματική σύνδεση.
Σημαίνει να προσφέρεις κάτι επιλεγμένο και προσωπικό, όχι στάνταρ ή μαζικό. Στο Paphos Hills αυτό φαίνεται στον σχεδιασμό, στο φαγητό, στην ήρεμη ενέργεια και στον τρόπο που φιλοξενούμε τους επισκέπτες μας είτε είναι ζευγάρια είτε μικρές οικογένειες.
Η χαλαρή ατμόσφαιρα είναι πολύ σημαντική για, κάθε λεπτομέρεια μετρά, από τα δωμάτια μέχρι τη μουσική και το άρωμα στο λόμπι. Αυτό είναι για εμάς το νόημα του boutique. Είναι ένα μέρος για να χαλαρώσεις, να επανασυνδεθείς και να απολαύσεις τη θέα.
Ποιες είναι οι αγορές στις οποίες στοχεύετε και ποιες κατηγορίες τουριστών θέλετε στο Paphos Hills;
Στοχεύουμε κυρίως σε ταξιδιώτες από την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη, καθώς και τον αυξανόμενο αριθμό Κύπριων που αναζητούν ποιοτικά σύντομα ταξίδια στο νησί.
Το ξενοδοχείο απευθύνεται σε άτομα που αναζητούν άνεση και ηρεμία κι όχι στον μαζικό τουρισμό.
Είναι ανάμεσα στους στόχους σας και ο εγχώριος τουρισμός;
Ασφαλώς κι ευνοούμε τη σύνδεση του ξενοδοχείου μας με τους ανθρώπους της Κύπρου, για τους οποίους θέλουμε να καταστεί ένας προσφιλής προορισμός.
Από την αρχή είχαμε έντονο ενδιαφέρον από τοπικούς επισκέπτες, οι οποίοι το ανακαλύπτουν ως ιδανικό μέρος για ένα ήσυχο σαββατοκύριακο, ένα ξεχωριστό δείπνο ή μια ημέρα στο spa. Η ανταπόκριση ήταν πολύ θερμή.
Ο κόσμος λατρεύει τη θέα, την ηρεμία, το φαγητό και τη συνολική αίσθηση του χώρου. Αυτή η τοπική σύνδεση είναι πολύ σημαντική για εμάς και θέλουμε να την ενδυναμώσουμε ακόμη περισσότερο.
Τα επόμενα πλάνα για την Κύπρο
Ποια είναι τα επόμενα πλάνα σας για την Κύπρο;
Η πρόθεσή μας είναι ξεκάθαρη: Να συνεχίσουμε να αναπτυσσόμαστε δυναμικά, με ουσία και στρατηγική. Eξετάζουμε νέες επενδυτικές ευκαιρίες σε βασικούς προορισμούς όπως η Λάρνακα και η Λεμεσός, ενώ βρισκόμαστε σε αναζήτηση και άλλων ακινήτων που ευθυγραμμίζονται με το όραμα και τις αξίες της Brown Hotels.
Στόχος μας είναι να προσφέρουμε στην Κύπρο μια νέα εκδοχή φιλοξενίας, μια προσέγγιση boutique που να είναι αυθεντική, προσιτή και γεμάτη ψυχή. Θέλουμε οι επισκέπτες μας να νιώθουν ότι βιώνουν κάτι ιδιαίτερο, αλλά χωρίς να χάνεται η αίσθηση της άνεσης και της προσβασιμότητας.
Η Κύπρος έχει τεράστιο δυναμική και εμείς θέλουμε να αποτελέσουμε ενεργό μέρος αυτής της εξέλιξης, φέρνοντας τη δική μας οπτική στη σύγχρονη φιλοξενία του νησιού.
Η έμπνευση για την δημιουργία της Brown Hotels
Πείτε μας λίγο, όμως, την ιστορία της Brown Hotels από την αρχή. Με ποια αφορμή εμπνευστήκατε τη δημιουργία της;
Η ιστορία της Brown Hotels ξεκίνησε από ένα όραμα: Να δημιουργηθεί μια νέα μορφή φιλοξενίας που δεν θα περιορίζεται απλώς στη διαμονή, αλλά θα αφηγείται εμπειρίες, θα αναδεικνύει την κουλτούρα κάθε τόπου και θα αναβαθμίζει τις ίδιες τις γειτονιές όπου εδράζεται.
Το όραμα αυτό πήρε σάρκα και οστά το 2010, όταν ιδρύθηκε η Brown Hotels, ξεκινώντας μια πορεία που πιστεύω πως άλλαξε το τοπίο του hospitality.
Ποια σχέση είχατε εσείς προηγουμένως με τον κλάδο της φιλοξενίας;
Από παιδί είχα πάθος με τον χώρο των ξενοδοχείων. Το χόμπι μου ήταν να συλλέγω διαφημιστικά φυλλάδια ξενοδοχείων. Με σπουδές στις διεθνείς σχέσεις, MBA από το University of Derby, καθώς και εκπαίδευση στο ιστορικό Badrutt’s Palace στο Σεντ Μόριτζ, εργάστηκα σε μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες, προτού ιδρύσω τα Brown Hotels.
Πιστεύω πως ο συνδυασμός διεθνούς εμπειρίας, βαθιάς κατανόησης των ανθρώπων και επιχειρηματικού ενστίκτου, με βοήθησε να εντοπίζω πρώτος τις ευκαιρίες σε περιοχές που οι άλλοι θεωρούν δύσκολες.
Η Ελλάδα ως φυσική επιλογή
Πρόσφατα βρεθήκαμε στο Brown Acropol της Αθήνας και στα άλλα της αλυσίδας στην πόλη. Φαίνεται πως έχετε συμβάλει στην επιστροφή τουριστών στο κέντρο, ακόμα και σε περιοχές όπως η Ομόνοια, που δεν συγκαταλέγονται στις πλέον τουριστικές. Αλήθεια, γιατί εστιάσατε σε αυτές;
Η Ελλάδα ήταν μια φυσική επιλογή. Η ιστορία, η κουλτούρα, η αρχιτεκτονική και πάνω απ’ όλα οι άνθρωποι με την αυθεντική αίσθηση φιλοξενίας, με έκαναν να μετακομίσω μόνιμα στην Αθήνα, δηλώνοντας πλέον Αθηναίος πολίτης. Οραματίστηκα την αναγέννηση της Ομόνοιας και μπορώ να πω, τόλμησα να επενδύσω σε μια περιοχή που είχε απομακρυνθεί από τον τουριστικό χάρτη.
Τα urban ξενοδοχεία της Brown στην Ομόνοια και στο κέντρο της Αθήνας απέδειξαν πως η φιλοξενία μπορεί να συνδυάζει design, κουλτούρα και εμπειρία σε περιοχές με δυναμική, φέρνοντας πίσω όχι μόνο τουρίστες αλλά και τους ίδιους τους Αθηναίους.
Οι τηλεοπτικές και ψηφιακές σας καμπάνιες έχουν αναγνωριστεί ως παγκόσμιο case study από την Google. Πού αποδίδετε αυτή την επιτυχία;
Δίνουμε μεγάλη έμφαση στο storytelling και τη συναισθηματική σύνδεση. Οι τηλεοπτικές και ψηφιακές μας καμπάνιες βασίζονται στο συναίσθημα κάθε προορισμού με δυνατές εικόνες κι ένα τόνο παιχνιδιάρικο αλλά και τολμηρό.
Έχουμε καμπάνιες που έχουν αναγνωριστεί από την Google για την αποτελεσματικότητά τους, αλλά για εμάς ο στόχος είναι πάντα η σύνδεση με τον κόσμο. Δεν προωθούμε απλώς δωμάτια, δημιουργούμε περιέργεια, επιθυμία και μια αίσθηση εμπειρίας πριν καν φτάσει ο επισκέπτης.
Η φιλοσοφία της Brown Hotels
Καταλήγοντας, θα θέλαμε να ακούσουμε από εσάς τις αρχές και τις ιδιαιτερότητες που συνθέτουν τη φιλοσοφία της Brown Hotels.
Η φιλοσοφία της Brown βασίζεται στη δημιουργία μοναδικών εμπειρικών ιστοριών για κάθε επισκέπτη. Η στρατηγική ανάπτυξής της εστιάζει στην αναβίωση περιοχών με προοπτική, στη βιωσιμότητα, την καινοτομία και τη δημιουργία εμπιστοσύνης με διεθνείς επενδυτές.
Η Brown καθοδηγεί τους επενδυτές από το αρχικό concept μέχρι την πλήρη λειτουργία του ξενοδοχείου, καλύπτοντας κάθε στάδιο, από νομική δομή, branding, διαχείριση, έως μάρκετινγκ και διεθνή προβολή.
Παράλληλα, μέσα από συνεργασίες με μεγάλες αλυσίδες όπως η Hilton και εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες όπως το Brown Academy με το BCA College στην Ελλάδα, η εταιρεία μας επενδύει και στην επόμενη γενιά επαγγελματιών της φιλοξενίας.
- Διαβάστε επίσης: Αναβάθμιση από DBRS και «Α» από Α (χαμηλό)... «Η υπευθυνότητα της οικονομικής μας πολιτικής φέρνει αποτελέσματα»
- Διαβάστε επίσης: Το «Α» και τι αντικατοπτρίζει η σταθερή προοπτική...Το σκεπτικό του DBRS για την αναβάθμιση της Κύπρου
- Διαβάστε επίσης: Μάκης Κεραυνός: Ξεκάθαρη η εμπιστοσύνη που δείχνουν οι διεθνείς οίκοι αξιολόγησης προς την οικονομική πολιτική της Κυβέρνησης
- Διαβάστε επίσης: Η αναβάθμιση από DBRS και η παρουσίαση της Κύπρου σε διεθνείς επενδυτές στον Καναδά-«Ανταγωνιστική οικονομία»
- Διαβάστε επίσης: Επίσκεψη υψηλής αξίας με…μπόνους αναβάθμιση-Η σούμα της παρουσίας Χριστοδουλίδη στο Τορόντο
- Διαβάστε επίσης: Είδε Watsa, παρουσίασε σε κορυφαίους επενδυτές του Καναδά τα πλεονεκτήματα της Κύπρου ο Χριστοδουλίδης (video&pics)
- Διαβάστε επίσης: Prem Watsa: Όταν έχεις έναν ηγέτη χώρας που είναι τόσο φιλικός προς την επιχειρηματικότητα... Έτσι καλωσόρισε τον Χριστοδουλίδη ο CEO της Fairfax (video&pics)