Με ολοένα και πιο εντατικούς ρυθμούς συνεχίζονται οι προετοιμασίες από πλευράς Κυβέρνησης, ενόψει της ανάληψης της Προεδρίας του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης από την Κύπρο το πρώτο εξάμηνο του 2026, με όλα τα αρμόδια υπουργεία και υπηρεσίες να τρέχουν όλες τις απαραίτητες διαδικασίες, προκειμένου τα πάντα να είναι έτοιμα και στην ώρα τους.
- Διαβάστε επίσης: Αναβάθμιση από DBRS και «Α» από Α (χαμηλό)... «Η υπευθυνότητα της οικονομικής μας πολιτικής φέρνει αποτελέσματα»
- Διαβάστε επίσης: Είδε Watsa, παρουσίασε σε κορυφαίους επενδυτές του Καναδά τα πλεονεκτήματα της Κύπρου ο Χριστοδουλίδης (video&pics)
- Διαβάστε επίσης: Prem Watsa: Όταν έχεις έναν ηγέτη χώρας που είναι τόσο φιλικός προς την επιχειρηματικότητα... Έτσι καλωσόρισε τον Χριστοδουλίδη ο CEO της Fairfax (video&pics)
Στο πλαίσιο αυτό και δεδομένου ότι στην Κύπρο θα αφιχθούν αρκετές χιλιάδες σύνεδροι για να συμμετάσχουν σε συνέδρια και εκδηλώσεις που προγραμματίζονται στο πλαίσιο της κυπριακής Προεδρίας της Ε.Ε., το υφυπουργείο Τουρισμού προκήρυξε και τέταρτο διαγωνισμό για εξασφάλιση δωματίων σε ξενοδοχεία της επαρχίας Πάφου.
Ο εν λόγω διαγωνισμός, έρχεται ως συνέχεια αντίστοιχων διαγωνισμών που προκηρύχθηκαν μέσω του Ηλεκτρονικού Συστήματος Σύναψης Συμβάσεων (e-procurement), με αντικείμενο την εξασφάλιση δωματίων σε ξενοδοχεία των επαρχιών Λευκωσίας, Λεμεσού και Λάρνακας.
Το αντικείμενο του διαγωνισμού
Σύμφωνα με τα έγγραφα του διαγωνισμού, πρωταρχικός στόχος της σύμβασης που θα υπογραφεί όταν επιλεγεί ο ανάδοχος, είναι η εύρυθμη, έγκαιρη και υψηλού επιπέδου παροχή συνεδριακών υπηρεσιών, δωματίων και σίτισης, στο πλαίσιο των αναγκών που απορρέουν από την ανάληψη της Κυπριακής Προεδρίας του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης το πρώτο εξάμηνο του 2026.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, «η επιτυχής υλοποίηση των υπηρεσιών, με επαγγελματισμό και συνέπεια, αναμένεται να συμβάλει καθοριστικά στην ενίσχυση της εικόνας της Κυπριακής Δημοκρατίας ως ικανού και αξιόπιστου διοργανωτή υψηλού επιπέδου ευρωπαϊκών συναντήσεων και παράλληλα να αναδείξει την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών φιλοξενίας στην Κύπρο».
Ειδικότερα, και με βάση τα έγγραφα του διαγωνισμού, ο ανάδοχος που θα επιλεχθεί θα αναλάβει την παροχή συνεδριακών χώρων και σχετικού εξοπλισμού συμπεριλαμβανομένης της προσφοράς δωματίων και σίτισης για τις ανάγκες της Κυπριακής Προεδρίας του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά το πρώτο εξάμηνο του 2026, σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις που θα ορίζονται στη σύμβαση που θα υπογραφεί.
Βάσει σχετικού καταλόγου που περιλαμβάνεται στα έγγραφα, η σύμβαση θα χωριστεί σε 13 τμήματα, όσα και τα συνέδρια που θα πραγματοποιηθούν στην επαρχία Πάφου.
Το κόστος που θα καλυφθεί
Σημειώνεται ότι το κόστος για τα δωμάτια που θα δεσμεύονται, θα αναλαμβάνεται είτε από την αναθέτουσα αρχή (υφυπουργείο Τουρισμού) είτε από τους συνέδρους ως ακολούθως:
- Η αναθέτουσα αρχή θα αναλάβει μόνο το κόστος για διαμονή Single Use με πρόγευμα μόνο για τον αριθμό των δωματίων και μόνο για τις διανυκτερεύσεις που παρουσιάζονται σε σχετικούς πίνακες που περιλαμβάνονται στα έγγραφα του διαγωνισμού.
- Οι σύνεδροι θα αναλαμβάνουν όλα τα κόστη που δεν αναλαμβάνονται από την αναθέτουσα Αρχή.
- Επισημαίνεται πως κατά την κράτηση διανυκτερεύσεων, των οποίων το κόστος αναλαμβάνεται από τους σύνεδρους, θα ισχύουν τα ακόλουθα:
(α)Κατά την κράτηση των δωματίων θα υπάρχει προπληρωμή (εγγύηση) από τον ίδιο το σύνεδρο για την πρώτη βραδιά της διαμονής του.
(β)Σε περίπτωση ακύρωσης ή μείωσης της διάρκειας παραμονής, πέντε μέρες πριν την προγραμματισμένη άφιξη, τότε δεν επιστρέφεται το ποσό τη εγγύησης (δηλαδή το ποσό που προπληρώθηκε). Διευκρινίζεται ότι το ποσό της εγγύησης επιστρέφεται στο σύνεδρο που σε περίπτωση που η ακύρωση της κράτησης οφείλεται σε ακύρωση του συνεδρίου για τους λόγους ανωτέρας βίας που αναφέρονται στο άρθρο 18 της Συμφωνίας.
- Σε περίπτωση που μετά την κράτηση διανυκτερεύσεων των οποίων το κόστος αναλαμβάνεται από την αναθέτουσα αρχή ακυρωθεί το συνέδριο για οποιοδήποτε λόγο ακυρώνεται και η κράτηση και δεν καταβάλλεται οποιοδήποτε ποσό ως αμοιβή ή αποζημίωση στον ανάδοχο.
Λοιπές απαιτήσεις
Σημειώνεται πως ο ανάδοχος επίσης θα έχει και τις ακόλουθες υποχρεώσεις κατά τη διάρκεια της σύμβασης:
- Σε περίοπτο μέρος στον προθάλαμο της εισόδου του ξενοδοχείου θα πρέπει να τοποθετήσει ενημερωτική πινακίδα για καθοδήγηση των συνέδρων στο χώρο του Συνεδρίου και στην οποία θα αναρτήσει επίσης το πρόγραμμα του συνεδρίου.
- Θα πρέπει να διασφαλίσει ότι κατά τη διάρκεια των εργασιών του συνεδρίου δεν θα διεξάγονται οποιεσδήποτε άλλες δραστηριότητες σε αίθουσες ή άλλους χώρους του ξενοδοχείου οι οποίες πιθανόν να δημιουργούν οχληρία (οπτική, ακουστική, οσμές κλπ) και να επηρεάζουν τη ομαλή διεξαγωγή των εργασιών του συνεδρίου. Διευκρινίζεται ότι είναι αποδεκτό να πραγματοποιούνται παράλληλα στο ξενοδοχείο και συνέδρια άλλων φορέων.
- Να μη δεχθεί οποιεσδήποτε χορηγίες (sponsorships) σε σχέση με τις υπηρεσίες της σύμβασης.
- Στους κοινόχρηστους χώρους του ξενοδοχείου να παρέχεται δωρεάν ασύρματη σύνδεση με το διαδίκτυο.
- Να προμηθευτεί και να τοποθετήσει στο ξενοδοχείο απινιδωτή, κιβώτιο πρώτων βοηθειών και επαρκή αριθμό πυροσβεστήρων. Να λάβει όλα τα δέοντα μέτρα για την ασφάλεια και υγεία των συνέδρων όπως π.χ. σχέδιο διαχείρισης έκτακτης ανάγκης όπως είναι τα έκτακτα περιστατικά υγείας (λιποθυμίες, ατυχήματα κλπ), οι σεισμοί και οι πυρκαγιές, να διατηρεί τις εξόδους κινδύνου προσβάσιμες και καθαρές από εμπόδια, να τοποθετήσει σε εμφανή σημεία ενημερωμένα σχέδια εκκένωσης του κτιρίου, να φροντίσει για την ασφαλή εγκατάσταση ήχου, φωτισμού και οπτικοακουστικών μέσων, για την ασφαλή παρασκευή των φαγητών κλπ
- Να προμηθευτεί και να τοποθετήσει στο ξενοδοχείο τις σημαίες της Κύπρου και της Ευρωπαϊκής Ένωσης οι οποίες θα πρέπει να πληρούν τις ακόλουθες προδιαγραφές:
-Ιστούς 220μ. με βάση σίλβερ.
-Σημαίες 180x120.
-Διαστολέας σημαίας, ο οποίος να είναι συμβατός με τον ιστό.
- Καθ’ όλη τη διάρκεια της σύμβασης θα πρέπει να υπάρχει χαρτί υγείας και σαπούνι στα δωμάτια, αντιολισθητική επιφάνεια στην μπανιέρα ή ντουζιέρα των δωματίων ή αντιολισθητικό χαλάκι στην μπανιέρα ή ντουζιέρα των δωματίων, στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, ανοιγόμενες ή σταθερές, του ξενοδοχείου, να τοποθετηθεί κατάλληλη σήμανση για την αποφυγή ατυχημάτων, να υπάρχει καλάθι αχρήστων στο δωμάτιο.
Σημειώνεται, τέλος, πως προσφορές θα γίνονται δεκτές μέχρι και τις 25 Σεπτεμβρίου και ώρα 11.00 π.μ., ενώ η αποσφράγιση των προσφορών αναμένεται να γίνει μισή ώρα μετά το κλείσιμο των προσφορών.