powered by cbn INB-DIGITAL-EDITIONS LOGO-PNG-108
powered byBetConsultants - Επιχειρήσεις | Υπηρεσίες

Το μεγαλεπήβολο «The Gen Z & Millennial Project» που παρουσιάζει η IMH... Η νέα γενιά επιχειρηματικών ηγετών της Κύπρου

Οι αλλαγές που συμβαίνουν στο επιχειρηματικό σκηνικό της Κύπρου είναι τεκτονικές. Στο πηδάλιο βρίσκεται ήδη η νέα γενιά, η οποία θα πρωταγωνιστήσει στο εγχώριο επιχειρηματικό γίγνεσθαι για τα επόμενα είκοσι χρόνια. 

Από τη μια είναι οι νεότερες γενιές των οικογενειακών επιχειρήσεων του τόπου, οι οποίες ανέλαβαν δράση για να διασφαλίσουν το μέλλον και τη βιώσιμη ανάπτυξη των πολυμετοχικών, πλέον, οργανισμών που ιδρύθηκαν, κυρίως, μεταξύ 1960 και 2000 από την πάλαι ποτέ ισχυρή πρώτη γενιά επιχειρηματιών της χώρας.

Από την άλλη στέκονται οι αυτοδημιούργητοι επιχειρηματίες που από μια καινοτόμο ιδέα δημιούργησαν κερδοφόρες εταιρείες. Κοινός παρονομαστής; Είναι όλοι νέοι. Millennials (29-44 ετών) και Gen Z (28 ετών και μικρότεροι).

Μέσα από το φιλόδοξο project, μια πρωτοβουλία της IMH με την πολύτιμη στήριξη των project partners που δεν είναι άλλοι από την Τράπεζα Κύπρου, την Cablenet, το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου και την PwC, τα φώτα για μια ολόκληρη χρονιά, το 2025-2026, στρέφονται στη νέα γενιά ηγετών και επιχειρηματιών.

5269257477646016 PROJECT PARTNERS

Το project

Το έργο που πρόκειται να διαρκέσει ένα χρόνο είναι μια πρωτοβουλία της IMH να θέσει στο spotlight τους εταιρικούς decision makers, δηλαδή τη νέα γενιά επιχειρηματιών, αφού τους εντοπίσει. Να κατανοήσει μέσα από μεγάλη έρευνα τις προτεραιότητες και τις φιλοδοξίες τους.

Να τους δώσει βήμα και φωνή, να τους εμπνεύσει, να τους προβάλει και να τους δικτυώσει. Να τους καθοδηγήσει, ώστε να γίνουν υπεύθυνοι μέτοχοι, να τους καταστήσει κοινωνούς των ευρύτερων δράσεών της που αποσκοπούν τελικά στη βιώσιμη ανάπτυξη της κυπριακής οικονομίας.

Νέα γενιά επιχειρηματιών

  • Οι successors

Η στιγμή έφτασε! Οι successors ενηλικιώθηκαν επιχειρηματικά. Στις οικογενειακές εταιρείες που αποτελούν πλειοψηφία στην Κύπρο και το 95% του επιχειρηματικού οδηγού IN Business 1000+ Οι Μεγαλύτερες Εταιρείες της Κύπρου, ήδη τα ηνία έχει αναλάβει η δεύτερη, η τρίτη, σε κάποιες περιπτώσεις η τέταρτη, ακόμα και η πέμπτη γενιά.

Πέρα από τους εκπροσώπους της Gen X (γεννηθέντες μεταξύ 1965-1980), οι περισσότεροι από τους Μillennials και τους Gen Z successors έχουν κιόλας αναλάβει ηγετικές θέσεις στις οικογενειακές επιχειρήσεις. Είναι οι νέοι CEOs, ανώτεροι μάνατζερ, μέτοχοι, ιδιοκτήτες ή νεοεισερχόμενοι στην αγορά εργασίας σε θέσεις χαμηλής και μεσαίας διοίκησης.

Συνήθως διαθέτουν πλούσιο βιογραφικό και περγαμηνές, καθώς έχουν καλή μόρφωση και εργασιακή εμπειρία στο εξωτερικό. Σκέφτονται και δρουν διαφορετικά από τους προκατόχους τους, ενώ συχνά και οι προτεραιότητές τους διαφέρουν.

Σε πολλές περιπτώσεις οι ηγέτες από τους οποίους παρέλαβαν τη σκυτάλη έγραψαν το κλασικό success story με σκληρή δουλειά, επιμονή, θυσίες και επιχειρηματική ευφυία. Ήταν εκείνοι που δημιούργησαν επιχειρήσεις, συνήθως, ως μοναδικοί μέτοχοι και διευθύνοντες σύμβουλοι μεταξύ 1960 και 2000. 

Οι νεότεροι, μέσα σε πολυμετοχικούς πια οργανισμούς, τείνουν να αμφισβητούν παραδοσιακά συστήματα και να εφαρμόζουν πιο μοντέρνες πρακτικές, δίνοντας έμφαση σε επιχειρηματικές αξίες όπως η υπεύθυνη εταιρική διακυβέρνηση, η ηθική και σύγχρονη ESG προσέγγιση.

  • Οι αυτοδημιούργητοι

Ένας μεγάλος αριθμός εκπροσώπων της νέας γενιάς από την άλλη, έχει δημιουργήσει τις δικές του επιχειρήσεις κατακτώντας τον τίτλο των αυτοδημιούργητων.

Οι πλείστοι από όλους αυτούς έχουν ήδη παρελάσει από θέματα των Media της IMH και δηλώνουν το παρών τους συστηματικά στο κάλεσμα της εταιρείας για αναβάθμιση του επιχειρείν, συμμετέχοντας παντοιοτρόπως σε δράσεις που αφορούν συνέδρια, άλλες εκδηλώσεις και ενέργειες στο κομμάτι των ΜΜΕ.

Σε σύγκριση με τους αυτοδημιούργητους παλαιότερων εποχών, που συχνά διαμόρφωναν το ευρύτερο πεδίο της αγοράς στην οποία επιχειρούσαν, δημιουργώντας από το μηδέν εταιρείες που μεγαλούργησαν, οι σημερινοί καλούνται να εισέλθουν, να παραμείνουν και να ξεχωρίσουν σε ήδη εγκαθιδρυμένα επιχειρηματικά περιβάλλοντα.

Το γεγονός αυτό εμπερικλείει θετικά στοιχεία, τα οποία προκύπτουν, κυρίως, από το ότι βρίσκουν το έδαφος συχνά καλλιεργημένο στον τομέα που εστιάζουν.

Είναι όμως και τα τρωτά, που παρεμβάλλονται σαν ζιζάνια στο έδαφος που έχει ήδη καλλιεργηθεί, και τα οποία οι αυτοδημιούργητοι κληρονομούν θέλοντας και μη, άρα είναι και αναγκασμένοι να αντιμετωπίσουν ως προκλήσεις στην αρχή και οπωσδήποτε στη συνέχεια.                                

  • Το πιο premium κοινό 

Η IMH που κατέχει εδώ και χρόνια ηγετικό ρόλο στον τομέα μεταφοράς γνώσης και πληροφόρησης μέσω της διοργάνωσης εκδηλώσεων και των business media της έχει τώρα ένα νέο κοινό.

Άλλωστε στις μέρες μας το πιο επιθυμητό ακροατήριο απ’ όλα είναι η νέα γενιά επιχειρηματιών, successors των οικογενειακών επιχειρήσεων ή αυτοδημιούργητων, στην πλειοψηφία τους Millennials αλλά και εκπρόσωποι της Gen Z.

Είναι αυτοί που λαμβάνουν τις επιχειρηματικές αποφάσεις, οι άνθρωποι που θα πρωταγωνιστήσουν στην κυπριακή επιχειρηματική σκηνή την επόμενη εικοσαετία, το στοχευόμενο κοινό και οι πελάτες όλων.

Στόχοι και δράσεις του project

Για το Gen Z & Millennial Project, που κάνει αρχή το τελευταίο τρίμηνο του 2025, έχουν τεθεί έξι κύριοι στόχοι και για κάθε έναν από αυτούς καταρτίστηκε σχέδιο δράσης από την IMH, σε συνεργασία με τους project partners και τους υπόλοιπους χορηγούς.

Πρώτος στόχος της IMH είναι να εντοπίσει τη νέα γενιά των επιχειρηματικών ηγετών - Gen Z και Millennials - από τον οδηγό IN Business 1000+ Οι Μεγαλύτερες Εταιρείες της Κύπρου και να καταρτίσει μια πλήρη βάση δεδομένων, επιλέγοντας ομάδα - πρεσβευτών που θα αντικατοπτρίζουν τις φιλοδοξίες και τις αξίες του κοινού στο οποίο στοχεύει. 

Στη συνέχεια, για την κατανόηση και χαρτογράφηση των φιλοδοξιών, των προτεραιοτήτων αλλά και των προκλήσεων με τις οποίες είναι αντιμέτωπη η νέα γενιά, θα πραγματοποιηθεί ποσοτική και ποιοτική έρευνα από την IMR.

Ο τρίτος στόχος αφορά στην εμπλοκή, στην έμπνευση και στη δικτύωση μέσα από δράσεις όπως η οργάνωση εκδηλώσεων και summits για την παροχή ευκαιριών networking προσαρμοσμένων στο συγκεκριμένο κοινό. Παραδείγματα τέτοιων ενεργειών αποτελούν προγραμματισμένες συναντήσεις στρογγυλής τραπέζης ανάμεσα σε επιλεγμένους επιχειρηματίες της νέας γενιάς - successors ή αυτοδημιούργητους - με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ή τους χορηγούς αλλά και μικρότερες κλαδικές.

Στο πλαίσιο αυτό θα πραγματοποιηθεί και η εκδήλωση δικτύωσης UNFOLD με πέραν των 300 συμμετεχόντων και διεθνών ομιλητών, οι οποίοι θα εστιάσουν στο μέλλον της επιχειρηματικότητας.

Επόμενη πολύμορφη δράση του έργου είναι η ανάδειξη και η προώθηση των millennials και των Gen Z επιχειρηματιών με προβολή μέσω των media της IMH (ειδικές εκδόσεις, εκτεταμένη αρθρογραφία, παρουσιάσεις, βίντεο και social media stories) και παροχή ευκαιριών ανάπτυξης και δικτύωσης, αυτή τη φορά μέσω συνεργασιών με συμβουλευτικές εταιρείες, χρηματοπιστωτικά και ακαδημαϊκά ιδρύματα, εταιρείες ICT και άλλες.

Ακόμα ένας πολύ σημαντικός σκοπός του project είναι η συμβολή στην ανάπτυξη υπεύθυνων μετόχων - μελών διοικητικών συμβουλίων, που να ανταποκρίνονται στη σύγχρονη ESG προσέγγιση, ακολουθώντας τα κριτήρια της ηθικής και της εταιρικής διακυβέρνησης, κάτι το οποίο δεν ήταν απαραίτητο για την προηγούμενη γενιά επιχειρηματιών.

Τελική μα όχι λιγότερο σημαντική επιδίωξη, δεν είναι άλλη από τη συμμετοχή της νέας γενιάς στη θετική αλλαγή. Να συμβάλει, δηλαδή, το έργο στο να πιστέψουν οι νέοι επιχειρηματίες στη θετική και βιώσιμη ανάπτυξη της οικονομίας και να αποτελέσουν κομμάτι της.

  • Σε ρόλο συντονιστή

Οι μάνατζερ των τριών τμημάτων της IMH που συντονίζουν την υλοποίηση του έργου μιλούν για την έμπνευση πίσω από αυτό και τη σημασία του.

Κεύη Τσίσσιου, Marketing manager IMH (project manager)

5269256609317625 Kevi Chishios

Η IMH παραδοσιακά, πέρα από τη δραστηριοποίησή της στους τομείς των εταιρικών events, των συνεδρίων και των media, είναι γνωστή για την ανάληψη σύνθετων έργων που ακολουθούν μεγάλες τάσεις της αγοράς και της οικονομίας.

Η κυρίαρχη μεταξύ αυτών, που απετέλεσε την αφορμή για τον σχεδιασμό του πολυεπίπεδου αυτού project, είναι η παραλαβή της σκυτάλης από τη νέα γενιά επιχειρηματικών ηγετών είτε είναι Millennials είτε Gen Z.

Πρόκειται για μια τεκτονική αλλαγή στο επιχειρείν. Το Gen Z & Millennial Project θα έχει διάρκεια ενός έτους και θα εμπλέκει όλα τα τμήματα της IMH, από τα media και το marketing μέχρι τα client events και τα συνέδρια.

Για την υλοποίηση του έργου η εταιρεία μας θα έχει αρωγούς τους τέσσερις founding partners - Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου, Bank of Cyprus, PwC και Cablenet. Η συμβολή τους θα είναι πολύτιμη σε όλα τα στάδια του σχεδιασμού και των δράσεων, κάτι για το οποίο τους ευχαριστούμε θερμά. 

Έλενα Λεοντίου, Media manager

5269256792606677 Elena Leontiou

To project έχει στόχο να αναδείξει τους ηγέτες του αύριο, τη νέα γενιά επιχειρηματιών Millennials και Gen Zs, τις δικές τους στρατηγικές διοίκησης, τις προτεραιότητες, τον τρόπο σκέψης και όλα όσα θέλουν να αλλάξουν, συχνά καθοριστικά για την κυπριακή επιχειρηματικότητα.

Τα νεαρά αυτά ανώτερα στελέχη, από τη θέση τους ως μάνατζερ, μετόχοι ή ιδιοκτήτες της 2ης, 3ης, 4ης, ακόμα και της 5ης γενιάς οικογενειακών επιχειρήσεων, τοποθετούν στην ατζέντα τους θεματικές πέρα από την κερδοφορία και στηρίζουν, ταυτόχρονα, τη βιωσιμότητα, την κοινωνική υπευθυνότητα, την ισότητα και την ηθική συμπεριφορά.

Αποτελούν τη γενιά που μεγάλωσε με την τεχνολογία, που  χρησιμοποιεί ακατάπαυστα τα social media και το ΑΙ είναι μέρος της ζωής της.

Αυτοί είναι οι movers and shakers των επόμενων δεκαετιών του κυπριακού επιχειρείν και μέσω του project θέλουμε τόσο να τους προβάλουμε όσο και να τους κατανοήσουμε, ρίχνοντας περισσότερο φως στο ποια μορφή θα έχει το επιχειρείν του μέλλοντος.

Λένα Κάκκουρα, Corporate client events manager

5269257056125150 Lena Kakkoura

Η πρωτοβουλία αυτή της IMH σηματοδοτεί έναν υψίστης σημασίας project, το οποίο σχεδιάστηκε ώστε να φέρει κοντά τους εκπροσώπους της νέας γενιάς επιχειρηματικών ηγετών, Millennials και Gen Z.

Όλα τα events, τα meetings, τα συνέδρια και τα υπόλοιπα happenings για τον επόμενο χρόνο στόχο έχουν να εμπνεύσουν, να παρακινήσουν, να δικτυώσουν, να εκπαιδεύσουν και να προβάλουν τη νέα γενιά επιχειρηματιών.

Να τους κάνουν να πιστέψουν και να δώσουν δυναμικά το παρών τους στη βιώσιμη ανάπτυξη της οικονομίας και της κοινωνίας ευρύτερα.

Παράλληλα θα αφουγκραστούμε τις δικές τους ανησυχίες, φιλοδοξίες και προτάσεις, θα μοιραστούμε γνώσεις κι εμπειρίες, ώστε από την έμπνευση ενός έργου να οδηγηθούμε, μαζί και με τους τέσσερις founding partners, στην επιτυχή κι εποικοδομητική υλοποίησή του.

Ροή Ειδήσεων

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
;