Ένα με ενάμιση μήνα θα είναι η καθυστέρηση που αναμένεται να προκύψει μετά την προσφυγή της εταιρείας ΑΚΤΩΡ στην Αναθεωρητική Αρχή Προσφορών για το έργο του νέου δρόμου Πάφου-Πόλης Χρυσοχούς, μέχρι να παρθεί η απόφαση, δήλωσε στο ΚΥΠΕ ο Διευθυντής του Τμήματος Δημοσίων Έργων Ελευθέριος Ελευθερίου.
Όπως ανέφερε, το Υπουργείο Μεταφορών Επικοινωνιών και Έργων έχει προσφοροδοτήσει το έργο για τον νέο δρόμο Πάφου-Πόλης Χρυσοχούς.
Μέσα στην διαδικασία, μια από τις εταιρείες που είχε πάρει τα έγγραφα είναι η εταιρεία ΑΚΤΩΡ, η οποία έχει προσφύγει στην Αναθεωρητική Αρχή Προσφορών ζητώντας να σταματήσει την διαδικασία της προσφοροδότησης του έργου μέχρι να εξεταστούν κάποια σημεία που θεώρησε ότι πρέπει να εξεταστούν από την Αρχή και μετά να προχωρήσει η διαδικασία της προσφοροδότησης, συνέχισε.
Ο κ. Ελευθερίου ανέφερε πως αυτό είναι μέσα στα δικαιώματα της εταιρείας.
Διαβάστε επίσης: Προεδρική κατηγορηματική διαβεβαίωση για τον δρόμο Πάφου-Πόλεως Χρυσοχούς…«Φυσικά και θα γίνει»
Διαβάστε επίσης: Φρένο μέχρι νεωτέρας...Προσέβαλε τον νέο διαγωνισμό η ΑΚΤΩΡ και μπαίνει ξανά στο ψυγείο ο δρόμος Πάφου-Πόλης Χρυσοχούς
Όπως είπε, «έγινε η ακρόαση στην Αναθεωρητική Αρχή Προσφορών και η Αρχή αυτή αποφάσισε να περιοριστεί η διαδικασία μέχρι να εκφράσουμε τις θέσεις μας και οι δύο πλευρές» οι οποίες θέσεις θα εξεταστούν, ούτως ώστε να αποφασίσει η Αρχή αν κάποιοι από τους όρους των εγγράφων χρήζουν αναθεώρησης.
Εμείς, συνέχισε ο Διευθυντής του Τμήματος Δημοσίων Έργων «θα σεβαστούμε την απόφαση αυτή, θα δώσουμε τα στοιχεία τα δικά μας και θα αποφασίσει η Αναθεωρητική Αρχή Προσφορών».
Η απόφαση θα είναι, όπως εξήγησε, κατά πόσο κάποιοι από τους όρους σύμβασης χρήζουν αναθεώρησης πριν να προχωρήσει η διαδικασία της ολοκλήρωσης της προσφοροδότησης του έργου. Το έργο αφορά, όπως είπε, την Α' Φάση και το οδικό δίκτυο από την Αγία Μαρινούδα μέχρι το Στρουμπί.
Σημειώνεται πως η Α' Φάση του δρόμου Πόλης-Πάφου είχε τερματιστεί από πλευράς του κράτους με την Ελλαδική εταιρεία Intrakat, με το Υπουργείο Συγκοινωνιών Μεταφορών και Έργων να αναφέρει τότε πως δεν υπήρχε άλλη επιλογή, αφού αυτό καθορίζουν οι νομικές διαδικασίες.
Κατόπιν τούτου το Υπουργείο Μεταφορών προχώρησε στην επαναπροσφοροδότηση του έργου, κατέληξε ο κ. Ελευθερίου.
Κανονικά οι εργασίες στον υφιστάμενο δρόμο Πάφου-Πόλης
Εν τω μεταξύ, κανονικά συνεχίζονται οι εργασίες της δεύτερης φάσης του έργου βελτίωσης του υφιστάμενου δρόμου Πάφου–Πόλης Χρυσοχούς, σύμφωνα με τον διευθυντή του Τμήματος Δημοσίων Έργων Ελευθέριο Ελευθερίου.
Ο κ. Ελευθερίου συμμετείχε την Τρίτη σε σύσκεψη, στην Πάφο, με την εταιρεία που έχει κερδίσει την προσφορά για την εκτέλεση του έργου, δηλώντας ακολούθως στο ΚΥΠΕ πως ήταν συνέχεια των συσκέψεων που κάνει το Τμήμα με τους εκάστοτε εργολάβους για την πρόοδο των εργασιών και για την επίλυση προβλημάτων που προκύπτουν κατά την εκτέλεση των έργων.
Στη σύσκεψη παρέστη και ο Α’ Εκτελεστικός Μηχανικός του Τμήματος Δημοσίων Έργων Κωστάκης Κωνσταντίνου.
Ο διευθυντής του Τμήματος Δημοσίων Έργων σημείωσε πως το έργο προχωρά ικανοποιητικά και τα όποια προβλήματα προκύπτουν, όπως σε όλα τα έργα, προσπαθούν ως Τμήμα Δημοσίων Έργων σε συνεργασία με τον εργολάβο να τα επιλύσουν.
Συνέχισε, λέγοντας πως στην εκτέλεση των εργασιών του έργου δεν παρατηρήθηκαν κάποια σοβαρά προβλήματα που ενδέχεται να σταματήσουν την πορεία του έργου.
Το συμβόλαιο για το έργο είχε υπογραφεί στις 28 Νοεμβρίου του 2024 μεταξύ του Υπουργείου Μεταφορών Επικοινωνιών και Έργων και συγκεκριμένα μεταξύ του Διευθυντή του Τμήματος Δημοσίων Έργων Ελευθέριο Ελευθερίου και από μέρους της Λιβανέζικης εταιρείας Araco Construction CY Limited του Mohammed Rokaya.
Το έργο αφορά βελτιωτικές εργασίες στον υφιστάμενο δρόμο Πάφου-Πόλης Χρυσοχούς (Β7).
Αφορά στην κατασκευή δύο πρόσθετων ανηφορικών λωρίδων κυκλοφορίας, μίας στο τμήμα της οδού από τη Μεσόγη προς την Τσάδα (στη λωρίδα κυκλοφορίας με κατεύθυνση προς Τσάδα), μήκους 1,8 χλμ. περίπου, και μίας στο τμήμα της οδού από Γιόλου προς Στρουμπί (στη λωρίδα κυκλοφορίας με κατεύθυνση προς Πάφο), μήκους 1,5 χλμ. περίπου.
Η υλοποίηση του έργου ξεκίνησε περίπου τον Ιανουάριο 2025 με διάρκεια εκτέλεσης 52 εβδομάδες και κόστος €3.479.748,00 συν ΦΠΑ.
Η αποπεράτωσή του αναμένεται περί τον Ιανουάριο του 2026, κατέληξε ο κ. Ελευθερίου.