powered by cbn INB-DIGITAL-EDITIONS LOGO-PNG-108
Powered byFreedom24 - Οικονομία | Κύπρος

Στο μικροσκόπιο της KPMG η εναλλαξιμότητα στο δημόσιο-Αξιολογεί και καταθέτει εισηγήσεις για βελτίωση του θεσμού

Μετά τον εντοπισμό ζητημάτων και προβλημάτων όσον αφορά τη διαχείριση του εναλλάξιμου γενικού διοικητικού και γενικού γραμματειακού προσωπικού στη δημόσια υπηρεσία, όπως η δυσκολία στην πλήρωση κενών μόνιμων θέσεων, από το Τμήμα Δημόσιας Διοίκησης και Προσωπικού (ΤΔΔΠ) και την προκήρυξη σχετικού διαγωνισμού, η KPMG ανέλαβε το δύσκολο έργο αξιολόγησης του θεσμού.

Ανάμεσα σε άλλα, η KPMG αφού εξετάσει τον θεσμό στην ολότητά του, αναμένεται να καταθέσει συγκεκριμένες εισηγήσεις και προτάσεις για αντιμετώπιση των προβλημάτων που σχετίζονται με την εφαρμογή του.

Στο πλαίσιο αυτό, τρέχει σχετική έρευνα ανάμεσα στο προσωπικό της δημόσιας υπηρεσίας, με σκοπό την καταγραφή των καθηκόντων, των απόψεων και της εμπειρίας του εναλλάξιμου προσωπικού, διοικητικού και γραμματειακού, που υπηρετεί στα υπουργεία/υφυπουργεία και τα τμήματα/υπηρεσίες τους, καθώς και στις ανεξάρτητες υπηρεσίες/γραφεία.

Σημειώνεται πως τα πορίσματα από την έρευνα θα αξιοποιηθούν για τον καλύτερο προσδιορισμό των προκλήσεων και την ανάδειξη πλεονεκτημάτων στην εφαρμογή του θεσμού της εναλλαξιμότητας από την πλευρά των ίδιων των υπαλλήλων, και αναμένεται να συμβάλουν στη διαμόρφωση τεκμηριωμένων εισηγήσεων της KPMG για τη βελτίωση του θεσμού και τη διαχείριση του εναλλάξιμου προσωπικού στη δημόσια υπηρεσία ευρύτερα.

Αξίζει να σημειωθεί πως, σύμφωνα με στοιχεία που τηρούνται στο ΤΔΔΠ, ημερ. 30/09/2024, στη δημόσια υπηρεσία υπηρετούσαν 324 μέλη γενικού διοικητικού προσωπικού και 54 εργοδοτούμενοι αορίστου χρόνου (ΕΑΧ) για την εκτέλεση διοικητικών καθηκόντων, καθώς και 1.395 μέλη γενικού γραμματειακού προσωπικού και 958 ΕΑΧ γραμματειακό προσωπικό -σε αυτή την κατηγορία περιλαμβάνονται, τόσο οι ΕΑΧ για την εκτέλεση γραφειακών καθηκόντων όσο και οι ΕΑΧ Βοηθοί Γραμματειακοί Λειτουργοί.

Η εγκύκλιος

Πάντως, ένεκα της σημαντικότητας του όλου εγχειρήματος, η διευθύντρια του Τμήματος Δημόσιας Διοίκησης και Προσωπικού, Έλενα Οικονομίδου-Αζίνα, εξέδωσε σχετική εγκύκλιο, μέσω της οποίας καλεί όλα τα μέλη του γενικού διοικητικού προσωπικού (ΓΔΠ) και γενικού γραμματειακού προσωπικού (ΓΓΠ) όλων των βαθμίδων, καθώς και τους εργοδοτούμενους αορίστου χρόνου για την εκτέλεση διοικητικών και γραφειακών καθηκόντων και τους ΕΑΧ βοηθούς γραμματειακούς λειτουργούς όπως συμμετάσχουν προαιρετικά στην έρευνα.

Όπως αναφέρεται στην εγκύκλιο, ο χρόνος για τη συμπλήρωση του ερωτηματολογίου υπολογίζεται στα 15-20 λεπτά, ενώ η συμμετοχή του προσωπικού στην έρευνα θα είναι ανώνυμη και έχουν ληφθεί μέτρα για προστασία των προσωπικών δεδομένων των συμμετεχόντων και αποφυγή της ταυτοποίησής τους.

«Ενθαρρύνονται όσοι επιθυμούν να συμμετάσχουν στην έρευνα όπως απαντήσουν στο ερωτηματολόγιο μόνο μία φορά και με ειλικρίνεια, βάσει της εμπειρίας τους», προστίθεται.

Η έρευνα είναι διαθέσιμη στους παρακάτω συνδέσμους:

  • Για μέλη ΓΔΠ όλων των βαθμίδων και ΕΑΧ για την εκτέλεση διοικητικών καθηκόντων ΕΔΩ.
  • Για μέλη ΓΓΠ όλων των βαθμίδων, ΕΑΧ για την εκτέλεση γραφειακών καθηκόντων και ΕΑΧ Βοηθοί Γραμματειακοί Λειτουργοί ΕΔΩ.

Σημειώνεται ότι οι σύνδεσμοι για το διαδικτυακό ερωτηματολόγιο θα παραμείνουν ενεργοί μέχρι και τη Δευτέρα, 08 Σεπτεμβρίου 2025.

Το ερωτηματολόγιο

Σε ό,τι αφορά το ερωτηματολόγιο, οι δημόσιοι υπάλληλοι που θα επιλέξουν να συμμετάσχουν στην έρευνα, αρχικά καλούνται να απαντήσουν εάν συναινούν για επεξεργασία των απαντήσεων τους από την KPMG.

Παράλληλα τονίζεται, μεταξύ άλλων, ότι το ερωτηματολόγιο αποτελεί ένα εργαλείο για τη λήψη πληροφόρησης της ομάδας έργου του ανάδοχου, καθώς και πως τα στοιχεία και οι απαντήσεις που θα συλλεχθούν μέσω αυτού θα χρησιμοποιηθούν μόνο για σκοπούς ετοιμασίας των παραδοτέων στο πλαίσιο της διαδικασίας αξιολόγησης του θεσμού της εναλλαξιμότητας.

Τονίζεται, επίσης, οι πληροφορίες που θα συλλεχθούν δεν θα υποστούν περαιτέρω επεξεργασία ούτε θα χρησιμοποιηθούν για οποιονδήποτε άλλο σκοπό εκτός από τον αναφερόμενο.

Στη συνέχεια και αφού δηλώσουν το καθεστώς εργοδότησής τους και το υπουργείο/υφυπουργείο/υπηρεσία στην οποία υπηρετούν, καλούνται να επιλέξουν τις τρεις σημαντικότερες προκλήσεις που θεωρούν πως επηρεάζουν την εμπειρία τους ως μέλη του εναλλάξιμου προσωπικού:

  • Περιορισμένη υποστήριξη/εκπαίδευση κατά την ένταξη σε νέο ρόλο ή τμήμα.
  • Μικρός χρόνος προσαρμογής σε νέο περιβάλλον με αυξημένες προσδοκίες.
  • Δεν είναι πάντα ξεκάθαρο ποια καθήκοντα αναλαμβάνω όταν μετακινούμαι σε νέο υπουργείο/υφυπουργείο/τμήμα/ανεξάρτητη υπηρεσία.
  • Περιορισμένες δυνατότητες επαγγελματικής ανέλιξης.
  • Αβεβαιότητα για το εργασιακό μέλλον και πορεία εντός της δημόσιας υπηρεσίας.
  • Μετακινήσεις/μεταθέσεις που επηρεάζουν προσωπική ή οικογενειακή ζωή.
  • Δυσκολία καλλιέργειας αίσθησης σταθερότητας ή «ανήκειν» στον χώρο εργασίας.
  • Δυσκολίες σε σχέση με τη διαδικασία αξιολόγησης απόδοσης.
  • Δυσκολίες σε σχέση με τη διαδικασία προαγωγής.
  • Διαφορετική κουλτούρα στα διάφορα τμήματα.
  • Δεν είναι πάντα ξεκάθαρο ή πρακτικά εφαρμόσιμο σε ποιον μπορώ να απευθυνθώ για θέματα που με απασχολούν (π.χ. μετακινήσεις/μεταθέσεις, επικοινωνία θεμάτων που με απασχολούν, κλπ.).
  • Δ/Ε – Δεν εντοπίζω κάποια ιδιαίτερη πρόκληση.

Ακολούθως καλούνται να καταγράψουν μερικούς λόγους για τις επιλογές τους και εν συνεχεία να επιλέξουν τα τρία σημαντικότερα πλεονεκτήματα ή/και δυνατότητες που θεωρούν ότι προσφέρει ο θεσμός της εναλλαξιμότητας:

  • Εμπλουτισμός γνώσεων και εμπειριών μέσω μετακίνησης σε διαφορετικά υπουργεία/υφυπουργεία/τμήματα/ανεξάρτητες υπηρεσίες.
  • Ευκαιρία ανανέωσης και μεγαλύτερης πρόκλησης όταν αλλάζουν τα καθήκοντα ή η ομάδα εργασίας.
  • Ευκαιρία να αναδειχθεί η δουλειά μου σε διαφορετικά τμήματα ή με διαφορετικούς προϊστάμενους.
  • Αποφυγή στασιμότητας και μονότονων καθηκόντων λόγω μακροχρόνιας παραμονής στην ίδια θέση.
  • Δυνατότητα απομάκρυνσης από ένα περιβάλλον συνεργασίας που δεν ήταν λειτουργικό.
  • Δημιουργία επαγγελματικών διασυνδέσεων με άτομα από διαφορετικές υπηρεσίες.
  • Δ/Ε – Δεν εντοπίζω κάποιο συγκεκριμένο πλεονέκτημα.

Στη συνέχεια καλούνται να αξιολογήσουν τις δυνατότητες εναλλαξιμότητας που τους παρέχει η θέση τους στη κλίμακα από 1 (πολύ αρνητικά) έως 5 (πολύ θετικά), να δηλώσουν τα καθήκοντα που εκτελούν και τον πόσο χρόνο (κατά προσέγγιση) αφιερώνουν σε αυτά ανά έτος, καθώς και να απαντήσουν εάν θεωρούν ότι ο χρόνος που έχουν στη διάθεσή τους για να ολοκληρώσουν τα καθήκοντά τους είναι αρκετός.

Τέλος, καλούνται να δηλώσουν εάν στην παρούσα θέση τους έχουν καθήκοντα που περιλαμβάνουν εποπτεία ή καθοδήγηση της εργασίας άλλων συναδέλφων τους (ακόμη και ενός ατόμου) και να προσθέσουν -εάν το επιθυμούν- οποιοδήποτε άλλο σχόλιο έχουν σχετικά με τον θεσμό της εναλλαξιμότητας.

Ροή Ειδήσεων

Hellenic Bank Χορηγός Ροής INB
ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
;