powered by cbn INB-DIGITAL-EDITIONS LOGO-PNG-108
Powered byFreedom24 - Οικονομία | Ελλάδα

Ανεβάζει ρυθμούς η ελληνική ναυτιλία-Αύξηση χωρητικότητας 50% την τελευταία δεκαετία

Η Ελλάδα συνεχίζει να κρατάει τα σκήπτρα στην παγκόσμια ναυτιλία, διατηρώντας την πρωτοκαθεδρία της ως η μεγαλύτερη ναυτιλιακή δύναμη στον κόσμο.

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το 21% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου, με έναν στόλο που περιλαμβάνει 5.520 πλοία, ενώ η συνολική χωρητικότητα του στόλου τους έχει αυξηθεί κατά 50% την τελευταία δεκαετία.

Αυτό το εντυπωσιακό ποσοστό της αύξησης αποτελεί απόδειξη της στρατηγικής τους προσαρμογής στις ανάγκες της παγκόσμιας αγοράς, και της συνεχούς επιδίωξης για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και χαμηλότερο κόστος μεταφοράς.

Η ελληνική ναυτιλία, με τις τεράστιες δυνατότητες και τις αναγκαίες επενδύσεις στον τομέα, διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην παγκόσμια μεταφορά βασικών αγαθών, καλύπτοντας ζωτικά τμήματα της διεθνούς εφοδιαστικής αλυσίδας.

Με ποσοστά άνω του 31% στον παγκόσμιο στόλο πετρελαιοφόρων, 25% στους bulk carriers, και εξαιρετική παρουσία στον τομέα της μεταφοράς Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG), η ελληνική ναυτιλία επηρεάζει άμεσα την παγκόσμια οικονομία και το εμπόριο.

Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του ελληνόκτητου στόλου είναι η κυριαρχία στην cross-trade ναυτιλία, με τα ελληνικά πλοία να μεταφέρουν φορτία μεταξύ τρίτων χωρών σε ποσοστό που ξεπερνά το 98% της μεταφορικής τους ικανότητας.

Η επένδυση σε νεότευκτα πλοία και εξοπλισμό με περιβαλλοντική απόδοση φαίνεται να είναι η στρατηγική για την επόμενη μέρα.

 Οι παραγγελίες για νέους πλοία έχουν αυξηθεί σημαντικά, με 241 πλοία να παραγγέλνονται το 2023, αντιπροσωπεύοντας μια αύξηση 40% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Αυτή η αύξηση στην ανανέωση του στόλου υπογραμμίζει τη δέσμευση των Ελλήνων πλοιοκτητών στην πρόοδο και την καινοτομία.

Αξιοσημείωτο είναι ότι το μέσο μέγεθος των ελληνόκτητων πλοίων είναι σχεδόν διπλάσιο από τον παγκόσμιο μέσο όρο, με την χωρητικότητα να φτάνει τα 81.395 dwt, σε αντίθεση με τον παγκόσμιο μέσο όρο των 45.337 dwt.

Αυτή η τάση αντικατοπτρίζει την προτίμηση των Ελλήνων πλοιοκτητών για μεγάλες, αποτελεσματικές μονάδες, οι οποίες επιτυγχάνουν οικονομίες κλίμακας και διατηρούν τα κόστη μεταφοράς σε χαμηλά επίπεδα.

Το ελληνικό ναυτιλιακό οικοσύστημα δεν είναι απλώς η μεγαλύτερη δύναμη στον κόσμο σε όρους χωρητικότητας, αλλά και η πιο εκσυγχρονισμένη και ευέλικτη.

Με έναν μέσο όρο ηλικίας στόλου γύρω από τα 10 χρόνια, η Ελλάδα ξεπερνά τον παγκόσμιο μέσο όρο ηλικίας στόλου, που ανέρχεται στα 11 χρόνια.

Η ελληνική ναυτιλία δείχνει έτσι το δρόμο για το μέλλον του διεθνούς εμπορίου, με τα ελληνικά πλοία να εξασφαλίζουν μια κρίσιμη θέση σε κάθε κρίκο της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας.

Η ελληνική ναυτιλία αντιπροσωπεύει (σε όρους dwt):

  • 31,27% του παγκόσμιου στόλου πετρελαιοφόρων
  • 25,32% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου
  • 22,65% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG)
  • 15,79% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χημικών και προϊόντων πετρελαίου
  • 11,46% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς υγραερίου (LPG)
  • 8,92% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς Εμπορευματοκιβωτίων

Πηγή: newmoney.gr

;