powered by cbn INB-DIGITAL-EDITIONS LOGO-PNG-108
Powered byAyia Napa Marina - Επιχειρήσεις | Τουρισμός - Εστίαση

Νατάσα Μιχαηλίδου: Η πιο μεγάλη τάση στον τουρισμό, οι παράμετροι που επιβάλλουν δράση και οι θεμέλιοι λίθοι του brand Thanos

Με το 2024 να αποτελεί μια εξαιρετική χρονιά για τον κυπριακό τουρισμό και για τον Όμιλο Thanos Hotels & Resorts, η διευθύντρια εταιρικών σχέσεων και επικοινωνίας του Ομίλου, Νατάσα Μιχαηλίδου, χαρακτηρίζει ως απαραίτητα συστατικά για συνέχιση της θετικής εικόνας της βιομηχανίας την περαιτέρω ενίσχυση της αεροπορικής συνδεσιμότητας σε συνδυασμό με την προβολή της Κύπρου ως ποιοτικού προορισμού και την ψηφιακή αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος.

Σε συνέντευξή της στο τεύχος Αυγούστου του περιοδικού IN Business, η κ. Μιχαηλίδου σημειώνει πως οι γεωπολιτικές εντάσεις, το αυξανόμενο κόστος ενέργειας, η έλλειψη προσωπικού και η πίεση από τις βραχυχρόνιες μισθώσεις είναι παράμετροι που επηρεάζουν άμεσα και επιβάλλουν την ανάληψη δράσης από τον κλάδο.

Αναφερόμενη στις σημερινές τάσεις στον τουρισμό, αυτές-όπως αναφέρει-περιλαμβάνουν εξατομικευμένες εμπειρίες, ευεξία, βιωσιμότητα, καινοτομία στην τεχνολογία και γαστρονομία υψηλού επιπέδου. 

«Αξίζει, όμως, να αναφέρουμε», προσθέτει, «την πιο μεγάλη τάση που δεν είναι άλλη από το AI, η οποία έχει εισβάλει και στον τομέα του τουρισμού», για να υποδείξει πως η τεχνητή νοημοσύνη γίνεται ολοένα και περισσότερο το βασικό εργαλείο για τον σύγχρονο ταξιδιώτη.

Αυθεντικότητα, μεσογειακή γοητεία, διαχρονικότητα και βιωσιμότητα, είναι σύμφωνα με την Νατάσα Μιχαηλίδου, οι θεμέλιοι λίθοι του brand Thanos.

Το 2024 συγκαταλέγεται στις καλύτερες, τουριστικά, χρονιές με τις αφίξεις να ξεπερνούν τα 4 εκατομμύρια και τα έσοδα να ανέρχονται στα €3,2 δισ. Πώς βιώσατε εσείς οι ξενοδόχοι αυτό το γεγονός και πώς προδιαγράφεται η συνέχεια του 2025;

Το 2024 απετέλεσε μια εξαιρετική χρονιά για τον κυπριακό τουρισμό και για εμάς στον Όμιλο Thanos Hotels & Resorts. Ως εταιρεία βλέπουμε το εισόδημα ανά δωμάτιο και επικεντρωνόμαστε στο να πετύχουμε, κυρίως, υψηλή μέση ημερήσια τιμή.

Τα ποσοστά πληρότητας κινήθηκαν, κατά μέσο όρο, πάνω από 70% σε ψηλές τιμές, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες, και συνολικά το 2024 είχαμε μια αύξηση 9% σε έσοδα έναντι του 2023.

Η δυναμική αυτή συνεχίζεται και το 2025, με μια παύση το περασμένο Ιούνιο και μια ανάκαμψη αμέσως μετά με το άνοιγμα του αεροδρομίου του Ισραήλ. Αναμένουμε να κλείσει η χρονιά με μια μικρή άνοδο 3% συγκριτικά με το 2024.

Πίστη στο brand

Ποια ήταν η συμβολή των ξενοδόχων στην προσέλκυση αριθμού-ρεκόρ τουριστικών αφίξεων; Εσείς πώς προωθείτε τα ξενοδοχεία σας στο εξωτερικό; 

Οι ξενοδόχοι διαδραματίζουμε καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του τουρισμού μέσα από επενδύσεις σε ποιότητα, εξυπηρέτηση και στρατηγική εξωστρέφεια.                   

Στα Thanos Hotels επενδύουμε συστηματικά στο διεθνές marketing μέσω συνεργασιών με luxury travel agents, με συμμετοχές σε διεθνείς εκθέσεις, όπως ILTM, WTM και ITB, σε συνέργειες με influencers και μέσα από τη δημιουργία ψηφιακού περιεχομένου υψηλής αισθητικής.               

Η πίστη μας στο brand και η αγάπη για την αυθεντικότητα του προϊόντος που προσφέρουμε, μας έχει κρατήσει με επιτυχία στους στόχους μας.

Επιπλέον, μια σημαντική παράμετρος που συμβάλλει στην αύξηση των αφίξεων είναι και η μεγάλη σε διάρκεια τουριστική περίοδος της Κύπρου, λόγω του ευνοϊκού κλίματος, σε σύγκριση με την υπόλοιπη Μεσόγειο.

Κανάλια αφίξεων

Από ποιες αγορές προέρχονται οι επισκέπτες των ξενοδοχείων σας και σε ποια κατηγορία συγκαταλέγονται; Καλύφθηκε το κενό της ρωσικής αγοράς; 

Οι βασικές αγορές μας είναι το Ηνωμένο Βασίλειο, το Ισραήλ, η Γερμανία, η Κύπρος και πρόσφατα, με αυξανόμενο ενδιαφέρον, οι ΗΠΑ.

Το κενό της ρωσικής αγοράς έχει καλυφθεί σε μεγάλο βαθμό από το Ισραήλ. Το κοινό μας αποτελείται, κυρίως, από ζευγάρια, οικογένειες υψηλού εισοδήματος, wellness seekers και independent travellers. 

Τι ποσοστό των κρατήσεων σας προέρχεται από Κύπριους αλλά και ξένους tour operators, πόσοι από μεμονωμένες κρατήσεις και πόσοι αποτελούν επαναλαμβανόμενους πελάτες; 

Το 40% των κρατήσεών μας προέρχεται από συνεργασίες με tour operators, το 44% αφορά online μεμονωμένες, ενώ το 16% είναι κρατήσεις που γίνονται online από τουριστικούς πράκτορες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το ποσοστό επαναλαμβανόμενων πελατών ξεπερνά το 30% σε ορισμένες περιόδους, στοιχείο που αποδεικνύει τη διαχρονική αξία του brand.

Τailor-made εμπειρίες

Ποιες είναι οι κυριότερες τάσεις στην τουριστική/ξενοδοχειακή βιομηχανία και πώς διαμορφώνονται οι πελατειακές προτιμήσεις; Τι αναζητούν πλέον οι πελάτες των ξενοδοχείων σας;

Οι σημερινές τάσεις στον τουρισμό περιλαμβάνουν εξατομικευμένες εμπειρίες, ευεξία, βιωσιμότητα, καινοτομία στην τεχνολογία και γαστρονομία υψηλού επιπέδου. Οι πελάτες, πλέον, δεν αναζητούν απλώς διαμονή, αλλά μια ολιστική εμπειρία φιλοξενίας.

Στα Thanos Hotels προσφέρουμε tailor-made εμπειρίες, luxury spa με signature θεραπείες, όπως τη σφαιρική μέθοδο ομορφιάς και ευεξίας από τη γνωστή θεραπεύτρια Anastasia Achilleos, διάφορα γαστρονομικά concepts από διακεκριμένους σεφ και βιώσιμες πρακτικές λειτουργίας.

Αξίζει, όμως, να αναφέρουμε την πιο μεγάλη τάση που δεν είναι άλλη από το AI, η οποία έχει εισβάλει και στον τομέα του τουρισμού. Η τεχνητή νοημοσύνη γίνεται ολοένα και περισσότερο το βασικό εργαλείο για τον σύγχρονο ταξιδιώτη.

Σύμφωνα με την παγκόσμια έρευνα Consumer Pulse της Accenture, σχεδόν το 80% των συμμετεχόντων χρησιμοποιούν ήδη το ΑΙ για να κλείσουν πτήσεις, ξενοδοχεία και γενικά την επόμενη ταξιδιωτική εμπειρία τους, κυρίως λόγω της επιθυμίας τους για προσαρμοσμένα δρομολόγια και εξατομικευμένες προτάσεις, στοχευμένες στις προτιμήσεις και στο budget τους.

Για πολλούς το ΑΙ λειτουργεί, πλέον, ως προσωπικός ταξιδιωτικός concierge, προσφέροντας λύσεις, ανακαλύπτοντας κρυμμένους θησαυρούς ανά τον κόσμο και περιορίζοντας το άγχος της οργάνωσης και των logistics.

Ποιες κινήσεις πρέπει να γίνουν εκ μέρους των ξενοδόχων σε συνεργασία με τους stakeholders του τουρισμού, ώστε να διατηρηθεί αυτή η θετική εικόνα και γιατί όχι, οι αφίξεις να αυξηθούν περαιτέρω; Εσείς πώς επενδύετε στα ξενοδοχεία σας;

Είναι απαραίτητη η περαιτέρω ενίσχυση της αεροπορικής συνδεσιμότητας σε συνδυασμό με την προβολή της Κύπρου ως ποιοτικού προορισμού και την ψηφιακή αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος.

Από την πλευρά μας, ως Όμιλος, επενδύουμε συνεχώς σε αναβάθμιση των υποδομών μας, στην εκπαίδευση του προσωπικού, στην ενίσχυση της πράσινης πολιτικής μας και στην ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών.

Το wellness και το medical tourism αποτελούν επίσης τομείς με δυναμική, στους οποίους στοχεύουμε και τους ενισχύουμε. Αυθεντικότητα, μεσογειακή γοητεία, διαχρονικότητα και βιωσιμότητα-αυτοί είναι οι θεμέλιοι λίθοι του brand Thanos.

Η αποστολή μας είναι να προσφέρουμε ζεστή, αυθεντική μεσογειακή φιλοξενία στους επισκέπτες μας και να δημιουργούμε στιγμές όπου μπορούν να απολαύσουν την τοπική κουλτούρα, τη γαστρονομία και τις παραδόσεις, στοιχεία που θα τους συντροφεύουν για πολύ καιρό μετά τη διαμονή τους.

Παρόλα αυτά η ξενοδοχειακή βιομηχανία αντιμετωπίζει προκλήσεις που προκύπτουν από παράγοντες όπως οι γεωπολιτικές εξελίξεις, το αυξημένο κόστος της ενέργειας, ο ανταγωνισμός από καταλύματα τύπου Airbnb, η έλλειψη προσωπικού κλπ. Πώς σας επηρεάζουν και πώς τις αντιμετωπίζετε; 

Οι γεωπολιτικές εντάσεις, το αυξανόμενο κόστος ενέργειας, η έλλειψη προσωπικού και η πίεση από τις βραχυχρόνιες μισθώσεις είναι παράμετροι που μάς επηρεάζουν άμεσα και επιβάλλουν την ανάληψη δράσης από τον κλάδο μας.

Ως Όμιλος ανταποκρινόμαστε σε αυτές τις συνθήκες κάνοντας επενδύσεις για τη βελτιστοποίηση της ενεργειακής απόδοσης, ενώ στοχεύουμε στη στρατηγική διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού με έμφαση στην εκπαίδευση και ευημερία του προσωπικού.

Την ίδια ώρα, με μια σειρά από δράσεις αναβαθμίζουμε διαρκώς τη συνολική εμπειρία που προσφέρουμε στα ξενοδοχεία μας, κάτι που δεν μπορεί να προσφέρει ένα Airbnb. 

Ποιες είναι οι προβλέψεις σας για το 2026; Έχετε ήδη εικόνα;

Οι προκρατήσεις για το 2026 είναι ενθαρρυντικές, ιδιαίτερα από Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία και ΗΠΑ.

Ο τουρισμός ευεξίας και οι tailor-made εμπειρίες δείχνουν περαιτέρω άνοδο. Αναμένουμε νέα ρεκόρ, υπό την προϋπόθεση ότι θα διατηρηθεί η σταθερότητα και η θετική διεθνής εικόνα της Κύπρου. 

Ο Όμιλος Thanos Hotels and Resorts 

  • Έτος ίδρυσης: 1971
  • Ιδρυτής: Αλέκος Μιχαηλίδης
  • Δραστηριότητα: Υπηρεσίες hotel management, διαχείριση κι ανάπτυξη ακίνητων και ξενοδοχειακών μονάδων
  • Ξενοδοχεία και resorts: Anassa, Annabelle, Αlmyra, Amyth of Nicosia, Amyth of Mykonos Άγιος Στέφανος και  Amyth of Mykonos Super Paradise.
  • Χώροι εστίασης: Αll day destination Antasia Beach Club
  • Hotel Management: Ανάπτυξη και επαναλειτουργία του ιστορικού ξενοδοχείου Berengaria στον Πρόδρομο,  αναβίωση και εξέλιξη του εμβληματικού Palm Beach Resort στη Λάρνακα.
  • Εργαζόμενοι: 1.000+
;