Τέσσερα χρόνια ζωής συμπληρώνει φέτος το Flamingo Paradise Beach Hotel, το οποίο παρότι άνοιξε τις πύλες του εν μέσω κορωνοϊού, κατάφερε να καταστεί σημείο αναφοράς στον Πρωταρά προσελκύοντας χρόνο με τον χρόνο περισσότερους επισκέπτες, κυρίως από την Ευρώπη.
Για την πορεία του ξενοδοχείου και πώς αυτό κατάφερε μέσα σε μερικά μόλις χρόνια να αποσπάσει σημαντικές διακρίσεις και υψηλές βαθμολογίες από τους επισκέπτες του, μιλά στον «Ξενοδόχο» Αυγούστου η ιδιοκτήτρια και διευθύντρια του Flamingo Paradise Beach Hotel, Λίζα Τσολάκη.
Στη συνέντευξή της η κ. Τσολάκη αναδεικνύει τα στοιχεία του ξενοδοχείου που το κάνουν να ξεχωρίζει, τις προοπτικές της φετινής χρονιάς, ενώ κάνει αναφορά και στα μελλοντικά σχέδια για περαιτέρω ανάπτυξή του.
Αναφέρεται επίσης στις δράσεις που υλοποιεί το ξενοδοχείο για εξοικονόμηση ενέργειας, αλλά και για προώθηση της κυκλικής οικονομίας, καθώς και στις προσπάθειες για επέκταση της τουριστικής περιόδου.

Κυρία Τσολάκη καταρχάς θα θέλαμε να μας πείτε μερικά πράγματα/στοιχεία για το Flamingo Paradise; (π.χ. δυναμικότητα, εστιατόρια, υπηρεσίες, κ.ο.κ.)
Το Flamingo Paradise Beach Hotel είναι Adults Only και διαθέτει 110 δωμάτια, εκ των οποίων 20 Front sea View Suites και 90 Side Sea View.
To concept του ξενοδοχείου είναι minimal. Διαθέτει εσωτερικό εστιατόριο με buffet για το πρωινό. Στο εστιατόριο αυτό η μια πλευρά του κτηρίου είναι μόνο γυαλί, ώστε οι πελάτες να απολαμβάνουν το πρωινό τους έχοντας φανταστική θέα το μπλε χρώμα της θάλασσας, του ουρανού και της πισίνας ταυτόχρονα. Δίνει την αίσθηση χαλάρωσης και οικειότητα ενός σπιτιού.
To Flamingo Beach Restaurant ανοίγει από τις 10:00 π.μ. μέχρι τις 11:00 μ.μ. Σερβίρουμε à-la-carte menu, μεσογειακής κουζίνας καθώς επίσης και sushi.
Οι πελάτες μπορούν να απολαύσουν το μεσημεριανό ή το βραδινό τους γεύμα ακούγοντας χαλαρωτική μουσική.
Συχνά, τα βράδια, έχουμε ζωντανή μουσική όπως σαξόφωνο, κιθάρα, πιάνο, τραγούδι και παραδοσιακή κυπριακή βραδιά αναδεικνύοντας την Κυπριακή παράδοση.
Υπάρχει χώρος θεραπειών SPA για χαλάρωση, σάουνα, τζακούζι κλπ καθώς και θεραπείες μασάζ, από τους έμπειρους θεραπευτές μας.

Το ξενοδοχείο συμπληρώνει φέτος τέσσερα χρόνια ζωής. Πώς θα περιγράφατε την μέχρι σήμερα πορεία του;
Η λειτουργία του ξενοδοχείου άρχισε το 2021, ακριβώς εν μέσω κορονοϊού. Ξαφνικά αναγκαστήκαμε να κολυμπήσουμε στα βαθιά, χωρίς κανένα στήριγμα.
Η εταιρεία TUI με την οποία είχαμε συμβόλαιο για κρατήσεις ολόκληρου του ξενοδοχείου από την σκανδιναβική αγορά ακύρωσε το συμβόλαιο λόγο κορωνοϊού.
Η ίδια η εταιρεία αντιμετώπιζε και αυτή οικονομικά προβλήματα επομένως δεν μπορούσε να μας στηρίξει.
Επίσης ήταν πολύ δύσκολη η εξεύρεση προσωπικού, αφού οι εργαζόμενοι έπαιρναν επίδομα για τον κορονοϊό και προτιμούσαν να μην εργάζονται.
Έτσι λειτουργήσαμε το ξενοδοχείο μόνο για τρεις μήνες με τα λιγοστά άτομα που βρίσκαμε για δουλειά.
Στο τέλος Σεπτεμβρίου αναγκαστήκαμε να σταματήσουμε την λειτουργία του ξενοδοχείου αφού δεν βρίσκαμε προσωπικό. Οι λιγοστοί εργαζόμενοι ήταν όλοι εξαντλημένοι από τους δύσκολους μήνες που περάσαμε χωρίς ρεπό και ξεκούραση.
Το 2022 άρχισε ξανά η συνεργασία μας με την εταιρεία TUI και άλλες διεθνείς εταιρείες και συνεχίζεται έκτοτε.

Οι διακρίσεις και υψηλές βαθμολογίες
Πάντως παρότι το ξενοδοχείο είναι τεσσάρων ετών, εντούτοις, έχει καταφέρει να αποσπάσει μία σειρά από σημαντικές διακρίσεις. Μπορείτε να μοιραστείτε μαζί μας αυτές τις διακρίσεις και τη σημασία τους για το ξενοδοχείο;
Στο τέλος του 2022 είχαμε ψηφιστεί ανάμεσα στα 100 καλύτερα ξενοδοχεία παγκοσμίως από την Σκανδιναβική αγορά της TUI.
Επίσης, έχουμε ψηφιστεί από την British Airways ως το ξενοδοχείο με την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών και από την εταιρεία KAYAK ως το καλύτερο ξενοδοχείο στην Κύπρο.
Επιπλέον, καταφέραμε να έχουμε πολύ ψηλές βαθμολογίες στην Booking.com, Trip Advisor και Google.
Φέτος στα βραβεία «TUI Global Hotel Awards 2025» κερδίσαμε το βραβείο Best Hotel από την TUI Nordic, κάτι για το οποίο είμαστε πολύ περήφανοι.
Εδώ θα ήθελα να ευχαριστήσω την ομάδα μου, που με πολύ αγάπη , μόχθο και πολύ καλή συνεργασία, καταφέραμε μέσα σε πού σύντομο χρονικό διάστημα να βρισκόμαστε ανάμεσα στα καλύτερα ξενοδοχεία.

Πέραν των διακρίσεων, το Flamingo Paradiseσυγκεντρώνει και υψηλές βαθμολογίες από πελάτες του. Πώς το εξηγείτε αυτό και τι σημαίνει για εσάς;
Βασικοί παράγοντες για τις πολύ ψηλές βαθμολογίες μας είναι η τοποθεσία του ξενοδοχείο μας, σε μία από τις καλύτερες παραλίες του νησιού μας, η καθαριότητα, η άψογη εξυπηρέτηση των πελατών μας, η υψηλή ποιότητα των πρώτων υλών και προϊόντων που επιλέγουμε, η μοντέρνα αρχιτεκτονική-σχεδιασμός του ξενοδοχείου, μα πάνω από όλα η ιδιαίτερη έμφαση στην κυπριακή φιλοξενία.
Η εξυπηρέτηση των πελατών είναι «BEYOND THEIR EXPECTATION» όπως μας το περιγράφουν οι ίδιο οι πελάτες.
Πολύ σημαντικό ρόλο της επίτευξης των πολύ ψηλών βαθμολογιών, οφείλεται στο προσωπικό μας το οποίο αισθάνεται μέλος της δικής μου οικογένειας.
Ως ιδιοκτήτρια και διευθύντρια του ξενοδοχείου τους αντιμετωπίζω όλους άνευ εξαιρέσεως σαν να είναι δικά μου παιδιά.
Τους εκπαιδεύω και τους στηρίζω, τον κάθε ένα ξεχωριστά, τόσο στην εργασία όσο και σε άλλα προσωπικά ζητήματα που τους απασχολούν. Είμαι το στήριγμα τους.
Οι ψηλές διακρίσεις είναι πολύ σημαντικές για την ανέλιξη όλων των επιχειρήσεων.
Οι ταξιδιώτες χρησιμοποιούν πλέον τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, διαβάζουν τις κριτικές και τα σχόλια σε διάφορες ιστοσελίδες προτού κλείσουν τις διακοπές τους. Εμπιστεύονται τα σχόλια και όλες τις εμπειρίες των προηγούμενων πελατών. Οι ψηλές βαθμολογίες μας έχουν βοηθήσει πάρα πολύ.
Σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα έχουμε καταφέρει να έχουμε πολλούς repeat πελάτες. Καταφέραμε να έχουμε ψηλή πληρότητα στην σωστή τιμή του προϊόντος (value for money).

Ποια στοιχεία του ξενοδοχείου σας πιστεύετε ότι το κάνουν να ξεχωρίζει από άλλα ξενοδοχεία της περιοχής;
Πιστεύω ακράδαντα πως το ξενοδοχείο μας έχει ξεχωρίσει, ανάμεσα από πολλά άλλα ξενοδοχεία της περιοχής, επειδή όλη η οικογένεια μου εργαζόμαστε πολύ σκληρά, με ζήλο, έχοντας άμεση επαφή με όλους τους πελάτες και το προσωπικό μας.
Τόσο εγώ όσο και τα παιδιά μου έχουμε σπουδάσει στην Ελβετία Hotel Management. Στην Ελβετία έχουμε διδαχθεί να προσφέρουμε μόνο υψηλή ποιότητα και εξυπηρέτηση.

Τι είδους επισκέπτες προσελκύετε και τι είναι αυτό που ζητάνε πιο συχνά;
Οι επισκέπτες μας είναι περισσότερο Ευρωπαίοι, από το Ηνωμένο Βασίλειο και τις Σκανδιναβικές χώρες.
Σε μικρότερους αριθμούς, έχουμε πελάτες από Αμερική, Αυστραλία, Αραβικά Εμιράτα, και ντόπιους. Καθώς είμαστε Adults Only Hotel, ζητούν ηρεμία και χαλάρωση.
Γι’ αυτό τον λόγο πολλοί επισκέπτες ξαναέρχονται την επόμενη σεζόν. Επίσης, μας συστήνουν στους φίλους, συνεργάτες και συγγενείς τους.
Έχετε διαπιστώσει οποιεσδήποτε αλλαγές στη νοοτροπία των επισκεπτών σας;
Οι πελάτες γίνονται όλο και πιο απαιτητικοί. Είναι πολύ καλά ενήμεροι για τα πάντα και ζητούν άψογη εξυπηρέτηση και φροντίδα.

Πώς εξελίχθηκε η περσινή χρονιά για το ξενοδοχείο σας και ποιες οι προοπτικές της φετινής σεζόν;
Κάθε χρόνο έχουμε αύξηση τουριστών. Ιδίως φέτος έχουμε πολλές κρατήσεις από την αρχή μέχρι το τέλος της σεζόν. Είναι μια πολύ καλή χρονιά το 2025.
Τα μελλοντικά σχέδια
Τι θα μπορούσατε να μοιραστείτε μαζί μας σε σχέση με το μέλλον; Προγραμματίζετε οποιεσδήποτε νέες επενδύσεις είτε στο ξενοδοχείο είτε στον τουριστικό/ξενοδοχειακό τομέα;
Στο μέλλον θα ήθελα να λειτουργήσουμε ακόμα ένα εστιατόριο (Fine dinning). Όσον αφορά νέες επενδύσεις σε άλλο ξενοδοχείο θα έκανα όταν είμαι απόλυτα σίγουρη πως τα παιδιά μου θα είναι αρκετά ώριμα, αγαπημένα και ικανά ώστε να μπορούν να ανταπεξέλθουν σε μεγαλύτερο βαθμό με υπευθυνότητα και σκληρή δουλειά.

Τα τελευταία χρόνια καταγράφετε έντονα η αναγκαιότητα για ενίσχυση της βιωσιμότητας των επιχειρήσεων. Εσείς σε τι κινήσεις/πρακτικές προβαίνετε για εξοικονόμηση ενέργειας και προώθηση της κυκλικής οικονομίας;
Αναφορικά με την εξοικονόμηση ενέργειας στο ξενοδοχείο έχουν εγκατασταθεί συστήματα BMS (Building Management System), GRMS (Guest Room Management System), και EMS (Energy Management System) με τα οποία γίνετε μια ακριβής παρακολούθηση και διαχείριση της κατανάλωσης ενέργειας είτε αυτή προέρχεται από την ΑΗΚ είτε από την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από τα φωτοβολταικά που έχουν εγκατασταθεί στο ξενοδοχείο.
Όσο αφορά την Κυκλική Οικονομία συμμετέχουμε σε τρία προγράμματα, το TRAVEL LIFE, το SYNESGY όπου και είμαστε πιστοποιημένοι, και ανήκουμε στον χρυσό κύκλο του προγράμματος της Ο.Ε.Β. Circular Hotels.
Οι διαδικασίες των προγραμμάτων αυτών βοηθούν στα μέγιστα στην ανάπτυξη της κυκλικής οικονομίας.

Επιμήκυνση τουριστικής περιόδου
Επίσης τα τελευταία χρόνια γίνεται μία συντονισμένη προσπάθεια για επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Πιστεύετε ότι αυτός ο στόχος είναι εφικτός; Κι αν ναι, εσείς κάνετε σκέψεις για επέκταση της διάρκειας λειτουργίας του ξενοδοχείου σας;
Ευχόμαστε στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Όμως για να πετύχει αυτός ο στόχος χρειάζεται να υπάρξει ομαδική συναίνεση μεταξύ κράτους, ξενοδόχων, καταστηματαρχών και εστιατόρων.
Ένα χελιδόνι δεν φέρνει την Άνοιξη! Πρέπει το κράτος να κάνει αλλαγές, ώστε να μειωθούν τα λειτουργικά έξοδα των επιχειρήσεων κατά τους χειμερινούς μήνες για να μπορέσουν να παραμείνουν ανοικτές.
Ίσως το κράτος να μειώσει τις φορολογίες των αεροπλάνων που έρχονται στην Λάρνακα για τους χειμερινούς μήνες, να μειώσει το κόστος του ηλεκτρικού ρεύματος, και να δώσει κίνητρα και στήριξη στους Κύπριους εργαζόμενους να συνεχίσουν να εργάζονται κατά τους μήνες αυτούς.
Μειώνοντας τα λειτουργικά αυτά έξοδα τα ξενοδοχεία μας θα μπορούν να προφέρουν καλύτερες, πιο ελκυστικές τιμές που να μπορούν να είναι ανταγωνιστικές με άλλα κράτη και έτσι σιγά σιγά να επεκταθεί η τουριστική περίοδος τουλάχιστον μέχρι τον Δεκέμβριο και να αρχίζει πάλι τον Μάρτιο όπως γινόταν παλαιότερα.
Οι καιρικές συνθήκες τους χειμερινούς μήνες είναι εξαιρετικές και εύκολα, με την στήριξη του κράτους, θα μπορούσε να υπάρξει βελτίωση.
Με τα σημερινά δεδομένα και να θέλουμε να επεκτείνουμε την λειτουργία του ξενοδοχείου δεν θα είναι κερδοφόρα.
Επίσης, όταν έρθουν οι τουρίστες στον Πρωταρά από τον Νοέμβριο και μετά δεν έχουν καλή εντύπωση αφού σχεδόν όλα είναι κλειστά. Βάζω πάντα τον εαυτό μου στην θέση του πελάτη, σκεπτόμενη εάν θα μου άρεσε αυτή η εμπειρία για τις διακοπές μου και σίγουρα είναι όχι.

Ποια είναι μερικά οφέλη από την συμμετοχή σας ως μέλος του ΠΑΣΥΞΕ;
Ως μέλος της ΠΑ.ΣΥ.ΞΕ, έχουμε τα προνόμια να ενημερωνόμαστε για οτιδήποτε έχει σχέση με το τουριστικό προϊόν, τις διάφορες εκθέσεις στις οποίες λαμβάνει μέρος η Κύπρος στο εξωτερικό.