Σκληρός ανταγωνισμός στα ευρωπαϊκά λιμάνια-Στην κορυφή το Ρότερνταμ, διατηρείται στην πεντάδα ο Πειραιάς

Σε τροχιά ανόδου κινείται ο ευρωπαϊκός χάρτης των εμπορευματικών μεταφορών, με τα μεγαλύτερα λιμάνια της Ε.Ε. να δίνουν μάχη στήθος με στήθος για μια θέση στην κορυφαία πεντάδα.

Ανάμεσά τους, το λιμάνι του Πειραιά που παραμένει 5ος καταγράφοντας αξιοσημείωτη αύξηση 4,9% στη διακίνηση containers κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025.

Πιο συγκεκριμένα, οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, υπό τη διαχείριση της Cosco Shipping Ports, διακίνησαν συνολικά 2,054 εκατομμύρια TEU έναντι 1,958 εκατ. TEU το αντίστοιχο διάστημα του 2024.

Σε αυτό προστίθεται και η δραστηριότητα του προβλήτα Ι του ΟΛΠ, με περίπου 400.000 TEU, ανεβάζοντας τον συνολικό όγκο στα 2,45 εκατομμύρια TEU. Αυτό επιτρέπει στον Πειραιά να διατηρεί την πέμπτη θέση στην ευρωπαϊκή κατάταξη, κάτω από τη Βαλένθια αλλά μπροστά από ανταγωνιστικά λιμάνια που πιέζουν ασφυκτικά.

Η μάχη της κορυφής

Την ίδια στιγμή, το λιμάνι του Ρότερνταμ ανέκτησε την πρωτοκαθεδρία, διακινώντας 7 εκατομμύρια TEU στο εξάμηνο (+2,7%).

Η Αμβέρσα-Μπριζ διατήρησε τη δεύτερη θέση με 6,91 εκατ. TEU (+3,7%), ενώ το Αμβούργο βρίσκεται στην τρίτη θέση, καταγράφοντας στο πρώτο τρίμηνο αύξηση 6,3% και πλησιάζοντας τα 2 εκατ. TEU, με τις εκτιμήσεις να δείχνουν ότι θα ξεπεράσει τα 3,8 εκατ. στο εξάμηνο.

Η Βαλένθια, στην τέταρτη θέση, διακίνησε 2,83 εκατομμύρια TEU (+3,84%), ωστόσο η κάμψη στη διαμετακομιστική δραστηριότητα ανοίγει ένα μικρό «παράθυρο» για τον Πειραιά να την προσεγγίσει περισσότερο στο β’ εξάμηνο του έτους, αν συνεχιστεί η ανοδική του πορεία.

Ο ανταγωνισμός εντείνεται ιδιαίτερα από τα λιμάνια του Νότου, όπως της Βαρκελώνης και της Γένοβας, τα οποία καταγράφουν μικρότερες αλλά σταθερές αυξήσεις και διεκδικούν μερίδιο από τη διαμετακομιστική κίνηση που επηρεάζεται από τις παγκόσμιες γεωπολιτικές εντάσεις και την παράκαμψη της Ερυθράς Θάλασσας.

Την ίδια ώρα, τα μεγάλα λιμάνια του Βορρά αντιμετωπίζουν συμφόρηση και διαταραχές, με πλοία να φθάνουν με ακανόνιστα φορτία και τα terminals να πιέζονται από παρατεταμένους χρόνους παραμονής των containers (έως 7-8 ημέρες, έναντι των συνήθων 5). Η κατάσταση αυτή προσφέρει μια συγκυριακή ευκαιρία στον Πειραιά να ενισχύσει τον ρόλο του ως πιο ευέλικτος κόμβος για τη Νότια και Κεντρική Ευρώπη.

Η πρόκληση για το λιμάνι του Πειραιά είναι διπλή: να διατηρήσει τη δυναμική του και να κεφαλαιοποιήσει την αυξανόμενη γεωστρατηγική του σημασία στη Μεσόγειο. Η συνεχής αναβάθμιση των υποδομών, η σιδηροδρομική διασύνδεση και η ενίσχυση των χερσαίων logistics θα είναι κρίσιμες παράμετροι στην προσπάθεια να εδραιωθεί στην πρώτη πεντάδα της Ευρώπης.

Η «κούρσα των TEU» δεν συγχωρεί στασιμότητα. Και ο Πειραιάς, με σταθερό ρυθμό ανάπτυξης και ισχυρή διεθνή παρουσία, δείχνει αποφασισμένος να μείνει μπροστά.

Δειτε Επισης

Ζητούν κατοχύρωση του επαγγέλματος οι μεταφορείς skip-Αντιδρούν στο κλείσιμο μονάδας ανακύκλωσης αποβλήτων
Ο Tilo Bonow στο INSPIRE 2025: Ο άνθρωπος που έκανε το «PR» sexy
35+1 υποτροφίες στο MBA του CIIM Business School-Πανεπιστήμιο Λεμεσού
Ινστιτούτο Κύπρου: Το αόρατο τίμημα της πυρκαγιάς στη Λεμεσό-Έως και 20 εκατ. υψηλότερο το τελικό κόστος
Όμιλος εταιρειών Rostro και Ίδρυμα Rostro: €100,000 για πληγείσες κοινότητες και αποκατάσταση οικοσυστημάτων
Σκληρός ανταγωνισμός στα ευρωπαϊκά λιμάνια-Στην κορυφή το Ρότερνταμ, διατηρείται στην πεντάδα ο Πειραιάς
Προειδοποιεί για παραπλανητικά μηνύματα η Πετρολίνα-Εφιστά την προσοχή του κοινού
ΙδΕΚ: Ανακοίνωση εμβληματικού προγράμματος χρηματοδότησης «AI in Government»
Παναγιώτης Σάββα: Ο άνθρωπος που έκανε την παλαίωση…εμπειρία
Προειδοποιεί για παράνομους εράνους για τους πυρόπληκτους το ΠΣΣΕ-Ποιοι δύο είναι νόμιμοι