Συστάσεις Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή προς τους ταξιδιώτες-Πού να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή
InBusinessNews 14:46 - 22 Ιουλίου 2025

Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή ενημερώνει όλους τους ταξιδιώτες ότι κατά τη σύναψη σύμβασης οργανωμένου ταξιδιού έχουν το δικαίωμα να λαμβάνουν πλήρη και σαφή προσυμβατική πληροφόρηση από τους ταξιδιωτικούς πράκτορες.
Έχει διαπιστωθεί ότι σε αρκετές περιπτώσεις η πληροφόρηση που παρέχεται στους ταξιδιώτες είναι ελλιπής ή ασαφής, κυρίως όσον αφορά το δικαίωμα επιλογής προαιρετικής ταξιδιωτικής ασφάλισης και το περιεχόμενο αυτής.
Η ενημέρωση συχνά περιορίζεται σε γενική αναφορά στην ύπαρξη ασφαλιστικής κάλυψης, χωρίς επεξήγηση των δυνατοτήτων και των ωφελημάτων της.
Η Υπηρεσία καλεί τους ταξιδιώτες να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στο θέμα της ασφάλισης και συστήνει:
- Να ζητούν και να λαμβάνουν αναλυτική πληροφόρηση από τους ταξιδιωτικούς πράκτορες πριν από την κράτηση.
- Να ενημερώνονται για τα είδη ασφαλιστικής κάλυψης που προσφέρονται.
- Να εξετάζουν αν η κάλυψη περιλαμβάνει όχι μόνο περιπτώσεις όπως:
1.απώλεια αποσκευών,
2.καθυστέρηση ή ματαίωση πτήσης,
αλλά και πιο σημαντικές παροχές, όπως:
3.κάλυψη ακυρωτικών εξόδων σε περίπτωση καταγγελίας της σύμβασης από τον ταξιδιώτη για απρόβλεπτους λόγους (όπως λόγοι υγείας ή ανωτέρα βία),
4. κάλυψη επαναπατρισμού, ιατρικής φροντίδας, ή ατυχήματος στο εξωτερικό.
Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες υπενθυμίζεται ότι έχουν υποχρέωση, σύμφωνα με το άρθρο 4 του περί των Οργανωμένων Ταξιδιών και Συνδεδεμένων Ταξιδιωτικών Διακανονισμών Νόμο του 2017 (Ν. 186(I)/2017), να παρέχουν επαρκή και ουσιαστική ενημέρωση στους καταναλωτές προ της σύναψης της σύμβασης.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν σχετικές πληροφορίες για τους ταξιδιώτες εδώ και για τους τους ταξιδιωτικούς πράκτορες εδώ.