Στράφηκαν για τα καλά στο online banking οι Κύπριοι-Ολοένα αυξανόμενη η χρήση της ψηφιακής τραπεζικής
InBusinessNews 06:40 - 14 Ιουλίου 2025

Καθώς η τεχνολογική επανάσταση προχωρά ο τραπεζικός τομέας ενσωματώνει όλο και περισσότερο τις ψηφιακές λύσεις.
Η ολοένα αυξανόμενη χρήση της ψηφιακής τραπεζικής αποτυπώνεται ξεκάθαρα στα στοιχεία, που δημοσιοποίησε πρόσφατα η Eurostat και καταδεικνύουν την ραγδαία αύξηση που καταγράφεται στο ποσοστό των χρηστών διαδικτύου που επιλέγουν το online banking.
Η Κύπρος με ποσοστό 85,14% βρίσκεται το 2024 πολύ πιο πάνω από τον μέσο όρο της Ε.Ε. (72,43%). Σημειώνεται ότι ποσοστό της Κύπρου ήταν 77,7% το 2023 και 71,4% το 2022.

Ενδεικτικά είναι όμως και πρόσφατα στοιχεία της Τράπεζας Κύπρου, καθώς διαπιστώνεται η θεαματική μεταβολή που έχει γίνει στην υιοθέτηση των ψηφιακών της υπηρεσιών από το πελατολόγιό της.
Παρατηρείται σημαντική αύξηση τόσο στο ποσοστό των ψηφιακών συναλλαγών, όσο και στον αριθμό των ενεργών χρηστών της εφαρμογής της για κινητά τηλέφωνα.
Άνοδος πέραν του 10%
Τα δεδομένα για το ποσοστό των ψηφιακών συναλλαγών επί του συνόλου των συναλλαγών (Digital Transactions Ratio-Total Portfolio) αποκαλύπτουν ξεκάθαρα την προτίμηση των πελατών της τράπεζας προς τις ψηφιακές υπηρεσίες και προϊόντα που προσφέρει.
Συγκεκριμένα, από 86,25% τον Μάρτιο του 2021, το ποσοστό αυτό ανέβηκε στο 96,59% τον Μάρτιο του 2025. Η αύξηση υπερβαίνει το 10% σε διάστημα μόλις τεσσάρων ετών και αποτελεί ισχυρή ένδειξη της αυξανόμενης προτίμησης των πελατών της Τράπεζας Κύπρου στα ψηφιακά κανάλια εξυπηρέτησης.
Σημειώνεται ότι οι ψηφιακές συναλλαγές περιλαμβάνουν ένα ευρύ φάσμα ενεργειών όπως καταθέσεις, αναλήψεις, εισερχόμενες και εξερχόμενες μεταφορές χρημάτων, οι οποίες αποτελούν πλέον την συντριπτική πλειοψηφία των συνολικών συναλλαγών που πραγματοποιούνται από ιδιώτες και επιχειρήσεις.

Παράλληλα με την αύξηση των ψηφιακών συναλλαγών, η Τράπεζα Κύπρου καταγράφει και ραγδαία άνοδο στην δραστηριότητα της εφαρμογής της για κινητά, το BoC Mobile app.
Ο αριθμός των ενεργών χρηστών της εφαρμογής αυξήθηκε σημαντικά, από 420.087 τον Μάρτιο του 2024 σε 451.012 τον Μάρτιο του 2025.
Η αύξηση αυτή, που ξεπερνά τις 30.000 νέους χρήστες σε ένα μόλις έτος, αποτυπώνει την ολοένα αυξανόμενη χρήση του κινητού τηλεφώνου ως κύριου εργαλείου για την πρόσβαση στις τραπεζικές υπηρεσίες.

Τα τελευταία χρόνια έχει λανσάρει στην αγορά πρωτοποριακά και καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες όπως το άνοιγμα λογαριασμού, η κατάθεση επιταγών μέσω κινητού, η επικαιροποίηση των προσωπικών στοιχείων των πελατών της, ενώ προσφέρει ακόμη και δυνατότητα υποβολής αιτήσεων για χρηματοδοτικά δάνεια, τα λεγόμενα Quick Loans.
Είναι σαφές ότι τα οφέλη του ψηφιακού μετασχηματισμού για τις τράπεζες δεν περιορίζονται μόνο στην ικανοποίηση των πελατών τους, καθώς επιδρούν θετικά και στη λειτουργική τους αποδοτικότητα.
Η ψηφιακή μετάβαση αποτελεί πλέον αναπόσπαστο κομμάτι του τραπεζικού τομέα και οι τράπεζες καλούνται να παρέχουν στους πελάτες τους ευέλικτες, ασφαλείς και αποτελεσματικές ψηφιακές υπηρεσίες και προϊόντα.
Αυτό καταδεικνύει άλλωστε η συνεχής αύξηση των ψηφιακών συναλλαγών και των χρηστών τραπεζικών εφαρμογών στο κινητό τηλέφωνο.