Έτσι κτίζονται κορυφαίες επωνυμίες…H τέχνη του brand-building και πώς επιτυγχάνεται το δέσιμο της μάρκας με το κοινό
Δόνα Καπαρτή 06:30 - 28 Ιουνίου 2025

Στο σημερινό δυναμικό περιβάλλον, οι marketing managers και brand managers οφείλουν να βρίσκονται διαρκώς σε εγρήγορση, κατανοώντας σε βάθος τις εξελισσόμενες ανάγκες των πελατών τους.
Η επιτυχία δεν εξαρτάται πλέον μόνο από την προώθηση προϊόντων, αλλά από την ικανότητα δημιουργίας αυθεντικών εμπειριών, προσωποποιημένων μηνυμάτων και ουσιαστικής σύνδεσης με το κοινό-στόχο.
Οι κορυφαίες επωνυμίες στον κόσμο δεν χτίζονται τυχαία. Βασίζονται σε στρατηγική, δημιουργικότητα και βαθιά κατανόηση της καταναλωτικής συμπεριφοράς.
Στο πλαίσιο των νέων προκλήσεων, οι ηγέτιδες εταιρείες επανασχεδιάζουν τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουν το κοινό, εστιάζοντας στην ενσυναίσθηση, την αυθεντικότητα και τη συνέπεια.
Το brand-building δεν αφορά μόνο το λογότυπο ή την εικόνα· αφορά κυρίως τη δημιουργία μιας συναισθηματικής σύνδεσης που οδηγεί σε διαρκή αφοσίωση.
Παράλληλα, η χρήση δεδομένων και προηγμένων μεθόδων μέτρησης ενισχύει τη δυνατότητα των brands να διαμορφώνουν στοχευμένες καμπάνιες, να ανιχνεύουν τις πραγματικές ανάγκες του κοινού και να καινοτομούν μέσω νέων πλατφορμών.
Σε έναν κατακερματισμένο κόσμο επικοινωνίας, η αποτελεσματική τοποθέτηση μιας μάρκας εξαρτάται από τη συνεχή προσαρμογή και την ικανότητα να δημιουργεί εμπειρίες που ξεχωρίζουν και χτίζουν εμπιστοσύνη.
Καταλυτική ήταν η συζήτηση στρογγυλής τραπέζης με Marketing/Brand Managers από FMCG, χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες, συγκοινωνίες και άλλους κλάδους, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του 22ου Marketing, Advertising, Media & Communication Conference 2025, ως προς το πώς επιτυγχάνονται όλα τα παραπάνω.
Η Μαρία Κουρούπη, Director Aviation Development Marketing & Communication, Hermes Airports, ανέφερε ότι η επωνυμία δημιουργήθηκε μέσα από μια κοινοπραξία με ημερομηνία λήξης, για τη διαχείριση των κυπριακών αεροδρομίων.
«Στα πρώτα χρόνια, μόλις ολοκληρώθηκε η κατασκευή των αεροδρομίων, έπρεπε να παλέψουμε για να πείσουμε ότι χρειαζόταν να επενδύσουμε στο brand Hermes Airports». Με τον καιρό, η κοινοπραξία εξελίχθηκε σε στρατηγικό asset, προσθέτοντας αξία στο επιχειρηματικό χαρτοφυλάκιο των μετόχων.
Σήμερα, λειτουργεί ως «πρεσβευτής της Κύπρου», τόνισε, εξηγώντας ότι «τα αεροδρόμια ενίοτε εκπροσωπούν τον προορισμό». Η Hermes απορροφά το feedback του επιβατικού κοινού και, γι’ αυτό, έπρεπε να επενδύσει σε μια επωνυμία που αποπνέει αξιοπιστία, ποιοτική εξυπηρέτηση και συνέπεια στην εμπειρία, εξήγησε.
Η Σωτηρούλα Σωτηρίου, Marketing & Corporate Image Manager στη Charalambides Christis Ltd., εστίασε στις προκλήσεις του λιανεμπορίου και στην ανάγκη για καινοτομία. «Για εμάς, όλα ξεκινούν από το καλό προϊόν, ένα προϊόν που παράγεται με αγάπη».
Η ποιότητα, σύμφωνα με την ίδια, είναι ο παράγοντας που δημιουργεί τη σχέση εμπιστοσύνης και αγάπης με τον καταναλωτή. Σχολίασε ότι η εποχή απαιτεί όχι μόνο παραδοσιακό marketing, αλλά πολύ περισσότερα.
«Το ζητούμενο δεν είναι απλώς να είμαστε σε όλα τα κανάλια επαφής. Η αυθεντικότητα, η συνεχής εγρήγορση και η παρακολούθηση του ανταγωνισμού είναι στοιχεία που πρέπει να παραμείνουν έντονα», τόνισε. Και συμπλήρωσε: «Οι μάρκες που αγκαλιάζουν τις τολμηρές ιδέες είναι αυτές που θα επιβιώσουν. Πρέπει να βλέπουμε τα σημάδια των καιρών».
Η Χρυστάλλα Κουρή, Chief Marketing Officer (CMO) Retailing, Papaellinas Group, ανέδειξε τη σημασία της συναισθηματικής σύνδεσης με τον καταναλωτή. «Η σημασία του purpose-driven branding αυξάνεται συνεχώς, καθώς είναι περισσότερο το ‘γιατί’ του brand παρά το ‘τι’». Η διατήρηση των αξιών, σύμφωνα με την ίδια, αποτελεί πρόκληση μέσα στις σύγχρονες μεταβαλλόμενες συνθήκες.
Επισήμανε, επίσης, τον ρόλο του διακαναλικού τοπίου (omnichannel) που αλλάζει διαρκώς και μεταμορφώνει το περιβάλλον του brand-building. «Το brand είναι πλέον διάλογος και κοινότητα», είπε, υπογραμμίζοντας τη σημασία της συμμετοχής του κόσμου.
Ο Vahid Bassett, Strategic Operations Junior Director στην ECOMMBX, μίλησε για την ανάγκη οι επωνυμίες να κατανοήσουν την ευθύνη τους απέναντι σε ολόκληρο το κοινωνικό φάσμα. «Ξεκινάμε στρατηγικά και προχωράμε στο εκτελεστικό έργο. Το branding έρχεται πρώτο».
Σύμφωνα με τον ίδιο, «αρχίζουμε από το ποιοι είμαστε, τι κάνουμε, γιατί το κάνουμε και ποιο είναι το αποτύπωμά μας». Όπως είπε, στην ECOMMBX έτσι ακριβώς λειτουργούν.
Συμπλήρωσε ότι έχει αλλάξει όχι μόνο το “impact” του έργου, αλλά και η σημασία της αγάπης και του πάθους για ό,τι κάνουμε, κάτι που πρέπει να μεταφέρεται και στην εταιρική δομή και, τελικά, στον πελάτη.
Ο Νίκος Μπενιουδάκης, Marketing & CSR Manager, OPAP Cyprus / OPAP Sports, τόνισε ότι «το πιο σημαντικό είναι το περιεχόμενο» και ο τρόπος με τον οποίο οι επωνυμίες αντιλαμβάνονται τον εαυτό τους.
Σύμφωνα με έρευνες, όπως είπε, 7 στους 10 καταναλωτές περιμένουν από τις επωνυμίες να τους προσφέρουν αίσθημα ασφάλειας, ενώ ενδιαφέρονται για τη θετική συνεισφορά τους στην κοινωνία.
Αναφερόμενος στην OPAP Κύπρου, είπε πως τα τελευταία 20 χρόνια έχουν επιστρέψει €350 εκατ. σε φόρους στο κράτος και πως διαθέτουν το μεγαλύτερο δίκτυο καταστημάτων στην Κύπρο.
Επιπλέον, πάνω από €70 εκατ. έχουν επενδυθεί σε κοινωνικά έργα. «Το θετικό μας αποτύπωμα φτάνει στο 84%-το υψηλότερο στην κοινωνία-και αυτό μας γεμίζει υπερηφάνεια, αλλά και ευθύνη να συνεχίσουμε το έργο μας», κατέληξε.
Τον συντονισμό είχε ο CEO του Alpha Κύπρου, Πέτρος Πέτρου.