Το μέλλον του ψηφιακού μάρκετινγκ...Tο περιεχόμενο, τα social media και η στρατηγική σύνδεση με το κοινό
Δόνα Καπαρτή 06:35 - 27 Ιουνίου 2025

Σημαντικές ανακατατάξεις συντελούνται στο ψηφιακό μάρκετινγκ και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς η τεχνητή νοημοσύνη, το σύντομο περιεχόμενο και η αυθεντικότητα μεταμορφώνουν τον τρόπο προβολής.
Το κοινό διεκδικεί αμεσότητα και ουσία, ενώ πλατφόρμες όπως το TikTok και τα Instagram Reels διαμορφώνουν νέες νόρμες αλληλεπίδρασης.
Σε συζήτηση πάνελ με Κύπριους εμπειρογνώμονες του ψηφιακού μάρκετινγκ και των social media, στο πλαίσιο του 22ου Marketing, Advertising, Media & Communication Conference 2025, αναδείχθηκαν πολύτιμες ιδέες και συμβουλές για τον επιχειρηματικό κόσμο, και ιδιαίτερα για όσους δραστηριοποιούνται στον χώρο της επικοινωνίας και της διαφήμισης.
Ο Αντρέας Αναστασιάδης, Head of Strategy & Digital στην Telia & Pavla BBDO, αναφέρθηκε στην αξία των ειδικών που έχουν δεξιότητες στη συλλογή και ανάλυση δεδομένων. Εστίασε, επίσης, στη δυναμική του TikTok, επισημαίνοντας πως σήμερα είναι σχεδόν αδιανόητο να δημιουργούνται στρατηγικά πλάνα χωρίς να περιλαμβάνεται η συγκεκριμένη πλατφόρμα.
«Το ύφος του marketing μοιάζει με το "wild west", είναι σύνθετο και απαιτεί προσέγγιση μέσα από το πρίσμα του branding, των PR, της διαχείρισης κρίσεων και της συνολικής επικοινωνιακής στρατηγικής», σημείωσε.
Η πολυπλοκότητα, κατά τον ίδιο, είναι μια ευκαιρία για βάθος και ουσία. «Πρέπει να είμαστε μέρος της ψυχαγωγίας», τόνισε αργότερα, αναφερόμενος στην ανάγκη του κοινού να συμμετέχει, να σχολιάζει και να εκφράζεται στα ΜΚΔ.
Ο Πέτρος Ηρακλέους, General Manager της Orb Communications, επισήμανε πως η ουσία της αλλαγής στο digital marketing προέρχεται από το ίδιο το κοινό. «Η αλλαγή αυτή βασίζεται στο τι εμπιστευόμαστε εμείς ως καταναλωτές», είπε χαρακτηριστικά.
Κατά τον ίδιο, η δυνατότητα στοχευμένης προσέγγισης που προσφέρει το digital marketing είναι καθοριστική, από το στάδιο της επίγνωσης (awareness) μέχρι το στάδιο της μετατροπής (conversion).
«Τους πελάτες δεν τους ενδιαφέρει ιδιαίτερα ποια μέσα θα χρησιμοποιήσουμε· εκείνο που έχει σημασία είναι να φτάσει το μήνυμα τη σωστή στιγμή στο σωστό κοινό», ανέφερε, περιγράφοντας τον ρόλο των διαφημιστικών γραφείων ως «στρατηγικών συνεργατών» των brands.
Ο Αντρέας Παύλου, Managing Director στη DeLeMa McCann, δήλωσε ότι το κομμάτι του ψηφιακού μάρκετινγκ είναι αυτό που υφίσταται τη μεγαλύτερη αλλαγή.
«Παρατηρούμε σημαντικές μετατοπίσεις προϋπολογισμών προς τα digital κανάλια, κυρίως στα social media, εξαιτίας της μεταβαλλόμενης καταναλωτικής συμπεριφοράς και του αυξημένου χρόνου παραμονής των χρηστών σε αυτά». Τα data-driven strategies είναι πλέον ο νέος κανόνας, αλλά-όπως προειδοποίησε-η υπερβολική έμφαση στην απόδοση (performance) μπορεί να βλάψει την επωνυμία. «Χρειάζεται ισορροπία», τόνισε.
Σε ό,τι αφορά την επίδραση εργαλείων όπως το ChatGPT, σημείωσε πως η πλατφόρμα αυτή απορροφά ερωτήματα που άλλοτε πήγαιναν στη Google, κάτι που αλλάζει ριζικά την εμπειρία και τις προκλήσεις για τις διαφημιστικές ομάδες.
Η Νατάσα Περδίου, Country Manager της Action Cyprus, σημείωσε πως «το καλό, προσωποποιημένο περιεχόμενο και το χτίσιμο ουσιαστικής εμπλοκής (engagement) μπορούν να αναδείξουν το ψηφιακό τοπίο».
Όπως είπε, οι πελάτες ενδιαφέρονται για την άμεση απόδοση. Ωστόσο, η ίδια εξέφρασε προβληματισμό:
«Στον βωμό της ταχύτητας, της παραγωγής καθημερινού περιεχομένου και της ανάγκης να κάνουμε πολλά πράγματα ταυτόχρονα, χάσαμε τη δημιουργικότητά μας».
Και προειδοποίησε: «Αν δεν το συζητήσουμε και δεν επαναπροσδιορίσουμε τον ρόλο μας ως διαφημιστές, αυτό το έλλειμμα θα μας κοστίσει».
Το συντονισμό είχε ο CEO του Alpha Κύπρου, Πέτρος Πέτρου.