Οι top 20 αεροπορικές εταιρείες το 2024-Πόσους επιβάτες μετέφεραν
InBusinessNews 08:10 - 21 Ιουνίου 2025

Ανεπαίσθητη είναι η διαφοροποίηση στη λίστα με τις 20 κορυφαίες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες το 2024 σε σχέση με το 2019, την τελευταία χρονιά προ της πανδημίας. Όλες οι εταιρείες που βρίσκονταν στην κορυφή το 2023 διατηρούν τη θέση τους και υπάρχει μόνο μία νέα είσοδος σε σχέση με το αντίστοιχο top-20 πριν από το COVID-19.
Στην ουσία, το έτος 2019 αποτελεί σημαντικό σημείο αναφοράς για την αεροπορική βιομηχανία, καθώς ήταν η τελευταία χρονιά που κύλησε ομαλά, πριν από την πανδημία.
Πολλές αεροπορικές εταιρείες και αεροδρόμια ακόμα προσπαθούν να επανέλθουν στα προ-πανδημικά επίπεδα επιβατικής κίνησης, καθιστώντας το 2019 έναν κρίσιμο δείκτη ανάκαμψης. Τα κυπριακά αεροδρόμια έχουν καταφέρει να ανακάμψουν ήδη από το 2023.
Στον αστερισμό των low-cost εταιρειών
Όπως δείχνουν οι αριθμοί, ο κόσμος της αεροπλοΐας βρίσκεται πλέον στον αστερισμό των low-cost αεροπορικών εταιρειών. Από τις κορυφαίες 20 ευρωπαϊκές εταιρείες, μόνο οκτώ κατάφεραν να ξεπεράσουν τα επιβατικά τους νούμερα του 2019, εκ των οποίων πέντε είναι low-cost.
Συνολικά, εννέα low-cost αεροπορικές εταιρείες βρίσκονται μέσα στις 20 πρώτες, με πέντε από αυτές να καταλαμβάνουν θέσεις μέσα στις 10 κορυφαίες, αποτυπώνοντας τη σημαντική τους ανάπτυξη και την αυξανόμενη προτίμηση του ταξιδιωτικού κοινού.
Η τάση αυτή με την εν λόγω προτίμηση του επιβατικού κοινού, προφανώς και δεν είναι τυχαία, καθώς οι low-cost airlines προσφέρουν ανταγωνιστικά ναύλα, ευρύ δίκτυο προορισμών και συχνά εξυπηρετούν περιφερειακά αεροδρόμια, στα οποία οι παραδοσιακές legacy εταιρείες, έχουν περιορισμένη παρουσία.
Βλέποντας την αυξανόμενη δημοφιλία και αποτελεσματικότητα του μοντέλου low-cost, οι μεγαλύτεροι ευρωπαϊκοί αεροπορικοί όμιλοι όπως είναι οι Lufthansa Group, IAG και Air France-KLM έχουν δημιουργήσει θυγατρικές low-cost εταιρείες (π.χ. Eurowings, Vueling, Transavia) για να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες της αγοράς.
Η Vueling, θυγατρική του ομίλου IAG, αποτέλεσε μάλιστα τη δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία του ομίλου το 2024, ενώ η Wizz Air με 62,7 εκατομμύρια επιβάτες, ξεπέρασε αρκετές legacy αεροπορικές εταιρείες, σε ατομικό επίπεδο, αποδεικνύοντας τη δυναμική της.
Οι 20 μεγαλύτεροι ευρωπαϊκοί αεροπορικοί όμιλοι το 2024 (κατά αριθμό επιβατών):
- Ryanair Group – 197,2 εκατ. επιβάτες
- Lufthansa Group – 131,3 εκατ.
- International Airlines Group (IAG) – 122,05 εκατ.
- Air France-KLM Group – 93,6 εκατ.
- Turkish Airlines – 83,4 εκατ.
- easyJet Group – 83 εκατ.
- Wizz Air – 60 εκατ.
- Pegasus Airlines – 32 εκατ.
- SAS Group – 30 εκατ.
- Finnair Group – 29 εκατ.
- Aeroflot Group – 28,5 εκατ.
- LOT Polish Airlines – 27,5 εκατ.
- Aegean Airlines – 25,2 εκατ.
- ITA Airways – 24,8 εκατ.
- Air Europa – 22,7 εκατ.
- Swiss International Air Lines – 22,4 εκατ.
- Brussels Airlines – 21,9 εκατ.
- Iberia – 21,5 εκατ.
- Vueling – 21,2 εκατ.
- Transavia – 20,8 εκατ.
Οι κατατάξεις
Σημαντικό είναι να ξεκαθαρίσουμε πως υπάρχουν δύο διαφορετικές κατατάξεις:
- Κατάταξη ανά όμιλο (Group level): Ορισμένες θυγατρικές εταιρειές συνυπολογίζονται στα συνολικά αποτελέσματα του ομίλου που ανήκουν(π.χ. Lufthansa Group περιλαμβάνει Swiss, Austrian, Brussels Airlines, Eurowings).
- Κατάταξη σε ατομικό επίπεδο (Individual level): Οι θυγατρικές εταιρείες κατατάσσονται ξεχωριστά και τα αποτελέσματα τους δεν συνυπολιγίζονται σε αυτά του ομίλου που ανήκουν.
Η πιο πάνω κατάταξη και οι τάσεις αναδεικνύουν την προτίμηση των επιβατών σε εταιρείες με ευέλικτες, οικονομικές επιλογές και διαφοροποιημένο δίκτυο προορισμών, καθιστώντας την αγορά πιο δυναμική και ανταγωνιστική.
Η Hermes Airports παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις αυτές, που αντικατοπτρίζουν και τις αλλαγές στην επιβατική κίνηση των κυπριακών αεροδρομίων, δεσμευόμενη να προσφέρει υπηρεσίες υψηλού επιπέδου προσαρμοσμένες στις ανάγκες ενός συνεχώς εξελισσόμενου τοπίου.
Πηγή: CAPA-Centre for Aviation