Τεχνητή νοημοσύνη εν δράσει... Πώς το AI μεταμορφώνει επιχειρήσεις και κυβερνητικά συστήματα
InBusinessNews 13:26 - 20 Ιουνίου 2025

Η τεχνητή νοημοσύνη και τα σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία μεταμορφώνουν τον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων, ανεξαρτήτως μεγέθους και κλάδου.
Μέσα από παραδείγματα επιτυχημένων τοπικών ιστοριών και στην παρουσία του Επικεφαλής Επιστήμονα της Δημοκρατίας, πάνελ στο 4ο CITEA Digital Cyprus Conference 2025, παρουσίασε πρακτικές εφαρμογές που βελτιώνουν τις καθημερινές διαδικασίες και ενισχύουν την παραγωγικότητα, με έμφαση στο κόστος και την απλότητα υλοποίησης.
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στο πώς οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις μπορούν να προσεγγίσουν την AI με στοχευμένες λύσεις, χωρίς να χρειάζονται περίπλοκες τεχνολογικές υποδομές.
Οι ειδικοί τόνισαν ότι στην ουσία της επιτυχίας βρίσκεται η μετατροπή της καινοτομίας σε άμεσο αποτέλεσμα-πιο έξυπνες ροές εργασίας, γρήγορες αναλύσεις δεδομένων, αυτοματοποίηση επαναλαμβανόμενων καθηκόντων.
Ο Επικεφαλής Επιστήμονας, Δημήτρης Σκουρίδης, ανέφερε τρεις βασικές κατευθύνσεις για την Κύπρο.
Πρώτον, η αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης για τη βελτίωση της εμπειρίας των πολιτών και των επιχειρήσεων. Δεύτερον, η ενίσχυση της παραγωγικότητας μέσω της ΤΝ, κάτι που έχει και άμεσο αντίκτυπο στην καθημερινότητα των πολιτών. Τρίτον, ο καθολικός αντίκτυπος της ΤΝ στην κοινωνία, με τα υπουργεία να αναλύουν λύσεις προς αξιοποίηση, εξετάζοντας ακόμη και τη χρήση generative systems σε συγκεκριμένους τομείς.
Όπως δήλωσε, στόχος είναι η Κύπρος να διαφοροποιηθεί από άλλα κράτη-μέλη της ΕΕ.
Ο Κοσμάς Αδάμ, Chief Technology Officer, Primetel, μίλησε για τις δύο βασικές προκλήσεις στον τομέα των τηλεπικοινωνιών: Tην άμεση εξυπηρέτηση του πελάτη και τη βελτίωση εσωτερικών λειτουργιών.
Ενδεικτικά, ανέφερε ότι σήμερα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης συμβάλλουν στον εντοπισμό βλαβών και στη βελτιστοποίηση παραμέτρων του δικτύου, αλλά και στην αυτοματοποιημένη δημιουργία προσωποποιημένων προσφορών προς τους συνδρομητές.
Η Σίλια Χατζηχριστοδούλου, Founder and Managing Director, GrantXpert Consulting Ltd, τόνισε τη σημασία της κατάρτισης γύρω από την ΤΝ.
Όπως είπε, σε πελάτες της εταιρείας, που δραστηριοποιούνται στην εστίαση, εφαρμόζονται συστήματα τεχνητής νοημοσύνης για επιλογή πιάτων, στατιστικές αναλύσεις ενώ σε νοσηλευτήρια γίνεται αξιοποίησή της για μελέτη ιατρικών ιστορικών, εξετάσεων κ.α.
Πρότεινε την πραγματοποίηση μικρής εσωτερικής έρευνας από κάθε εταιρεία, καλώντας τις να «αγκαλιάσουν» το AI, γιατί-όπως δήλωσε-η εν λόγω τεχνολογία «τους λύνει τα χέρια».
Ο Τρύφων Παπάζογλου, Country Manager, SOFTONE Technologies, σημείωσε ότι η εταιρεία έχει επενδύσει στην ανάπτυξη ψηφιακού βοηθού εδώ και χρόνια. Τα τελευταία τρία χρόνια, όπως είπε, το R&D τμήμα έχει επικεντρωθεί στην ενσωμάτωση του AI.
Παρομοίασε τον AI agent με έναν νέο εργαζόμενο πανεπιστημιακής εκπαίδευσης: «Μπορεί να κάνει και λάθη, αλλά μαθαίνει από την επιχείρηση», σχολίασε. Τόνισε τη σημασία της διερεύνησης των ειδικοτήτων και των ρόλων που απαιτούνται για την κάθε εταιρεία με βάση τις ανάγκες της.
Ο κ. Παπάζογλου ενημέρωσε το κοινό ότι η πλατφόρμα της SOFTONE βρίσκεται ήδη σε πιλοτικό στάδιο και σταδιακά οι ψηφιακοί βοηθοί θα ενσωματωθούν στις εφαρμογές της, προσφέροντας μεγαλύτερη ταχύτητα και αποτελεσματικότητα στις καθημερινές εργασίες.
Τον συντονισμό της συζήτησης είχε ο Νικόλας Μεσαρίτης, CTO, ECOMMBX.