powered by

Baker Tilly South East Europe: Βασικός πυλώνας της ανθρωποκεντρικής μας προσέγγισης τα People Analytics

Σε μια εποχή όπου οι επιχειρηματικές αποφάσεις καθοδηγούνται ολοένα και περισσότερο από δεδομένα και από την ανάλυση των τάσεων της αγοράς, τα τμήματα Ανθρώπινου Δυναμικού δεν μπορούν να μένουν στο περιθώριο. Αντίθετα, οφείλουν να ευθυγραμμίζονται με αυτή τη δυναμική και να αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της στρατηγικής αυτής προσέγγισης.

Τα People Analytics έχουν πλέον αναδειχθεί ως ακρογωνιαίος λίθος στη σύγχρονη διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού. Η αξιοποίηση δεδομένων σχετικών με το προσωπικό – από την απόδοση και την εμπειρία εργαζομένων έως την πρόβλεψη αποχωρήσεων ή την αξιολόγηση της κουλτούρας – προσφέρει πολύτιμες γνώσεις.

Στην Baker Tilly South East Europe, τα People Analytics αποτελούν ήδη βασικό πυλώνα της προσέγγισής μας για τη διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού. Οι γνώσεις αυτές επιτρέπουν στο Τμήμα ΑΔ μας να λαμβάνει πιο στοχευμένες, αποτελεσματικές και στρατηγικές αποφάσεις, μετασχηματίζοντας τον ρόλο του από καθαρά διοικητικό σε έναν ρόλο-κλειδί για την ανάπτυξη και την επιτυχία του οργανισμού.

Τι είναι όμως τα People Analytics;

Η έννοια των δεδομένων (analytics) υπήρχε στον τομέα του ΑΔ από τις αρχές του 2000, αλλά έγινε πιο δημοφιλής μετά το 2010, χάρη στην εξαιρετική δουλεία του τότε Senior Vice President of People Operation της Google, Laszlo Bock, ο οποίος ανέπτυξε την ιδέα ότι οι αποφάσεις για το ΑΔ πρέπει να βασίζονται σε δεδομένα και όχι στη διαίσθηση.

Στο βιβλίο του “Work Rules” επεξηγεί μεταξύ άλλων, πώς η Google αξιοποιεί δεδομένα για να χτίσει καλύτερο περιβάλλον εργασίας, χρησιμοποιώντας τα για να εντοπίσει τα βασικά χαρακτηριστικά που κάνουν έναν manager πετυχημένο και μια ομάδα αποδοτική, αλλά και να κατανοήσει πώς τα δεδομένα επηρεάζουν τον εργασιακό κύκλο ζωής (employee life cycle) των εργαζομένων της, από την πρόσληψη και την ανάπτυξη μέσα στον οργανισμό μέχρι και την αποχώρηση.

Αυτή η προσέγγιση ουσιαστικά άλλαξε τον τρόπο που μια εταιρεία αντιλαμβάνεται το τμήμα ΑΔ της — από διαχειριστικό σε στρατηγικό — αφού επί της ουσίας, ο τρόπος ανάλυσης δεδομένων και λήψης αποφάσεων εξελίχθηκε από την ανθρώπινη διαίσθηση σε μια πιο επιστημονική μεθοδολογία.

Άρα στην ερώτηση, τι είναι τα People Analytics, η απλή απάντηση είναι η συλλογή, ανάλυση και χρήση των σχετικών με τον τομέα δεδομένων (εσωτερικών και εξωτερικών).

Η σημαντικότερη όμως ερμηνεία, κατ’ εμέ, είναι ότι τα People Analytics αποτελούν τον τρόπο που τα τμήματα ΑΔ γίνονται στρατηγικός εταίρος των επιχειρήσεων, εξελίσσοντας τον τρόπο διαχείρισης των εργαζομένων της.

Η στρατηγική επιλογή analytics στην Baker Tilly South East Europe

Τα κλασσικά πλέον analytics που χρησιμοποιούνται ευρέως αφορούν τις προσλήψεις, την εργασιακή δέσμευση (Engagement), την αποδοτικότητα τόσο των managers όσο και των ομάδων και τις τάσεις στο εξωτερικό και στο εσωτερικό περιβάλλον.

Υπάρχουν βέβαια και πιο εξειδικευμένες μετρήσεις που αξιολογούν την απόδοση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων ή το ρίσκο αποχώρησης εργαζομένων, όπως και πολλά άλλα metrics, αναλόγως της φύσης του οργανισμού και της πηγής δεδομένων που μπορεί να έχει.

Η πρόκληση είναι το πώς ένα τμήμα ΑΔ, επιλέγει τα σωστά δεδομένα, τα οποία μπορούν να συνδυαστούν και να μεταφραστούν σε analytics που να συνάδουν με τον οργανισμό, την κουλτούρα του και τον τομέα εργασίας – χωρίς όμως να αυξάνουν την πολυπλοκότητα χωρίς πραγματική αξία.

Οπότε είναι σημαντικό τα analytics να συνδέονται με βασικές αιτίες (root causes) που να σχετίζονται με τους στόχους της επιχείρησης. Αυτό ακριβώς αποτελεί τη χρυσή τομή της αξιοποίησης των People Analytics για τη μετατροπή ενός τμήματος ΑΔ από καθαρά διαχειριστικό σε στρατηγικό εταίρο της επιχείρησης.

Στην Baker Tilly South East Europe, αξιοποιούμε στρατηγικά επιλεγμένα δεδομένα για την έγκαιρη ανίχνευση τάσεων στο εσωτερικό και εξωτερικό περιβάλλον. Στο επίκεντρο αυτής της διαδικασίας βρίσκεται η εις βάθος κατανόηση των ανθρώπων μας, με στόχο τη λήψη τεκμηριωμένων αποφάσεων, απόλυτα ευθυγραμμισμένων με τις ανάγκες του οργανισμού και τη στρατηγική μας πορεία.

Τεχνολογία & εργαλεία

Εξίσου σημαντική με τη σωστή επιλογή analytics είναι η επιλογή των εργαλείων που αξιοποιεί η εταιρεία και το τμήμα ΑΔ για να εξάγει και να αναλύει δεδομένα.

Για να υπάρχουν ουσιαστικά αποτελέσματα, χρειάζεται όγκος δεδομένων που να μπορεί να μειώσει τις ατομικές στρεβλώσεις. Οπότε το ιδανικό για ένα οργανισμό είναι να έχει Σύστημα Διαχείρισης ΑΔ (HR Information System) ώστε να μπορεί να συλλέγει σωστά και αυτοματοποιημένα τα δεδομένα.

Ταυτόχρονα, πλεονέκτημα μπορεί να προσφέρει η χρήση πλατφόρμας Business Intelligence (Β.Ι.), η οποία μπορεί να ενοποιήσει τα δεδομένα με οπτικοποίηση τους σε γραφήματα και πίνακες.

Παράλληλα μπορεί να βοηθήσει στην αναγνώριση των τάσεων, που θα οδηγήσουν σε μια πιο ολοκληρωμένη πρόβλεψη και κατανόηση του τι έρχεται (predictive analytics).

Τέλος η αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης, που μπαίνει ολοένα και περισσότερο στην καθημερινότητα μας, αναμένεται να βοηθήσει ακόμη περισσότερο, κάνοντας τα People Analytics ακόμη πιο ακριβή, καθώς θα μπορούν να συγκριθούν και με δεδομένα και τάσεις της αγορά (με την υποσημείωση ότι αυτό απαιτεί προσοχή ως προς τις πηγές που θα χρησιμοποιηθούν).

Ηθική χρήση των people analytics

Προτεραιότητά μας παραμένει πάντα να ενσωματώνουμε τα people analytics στην κουλτούρα μας, χτίζοντας τα όμως με ηθικές βάσεις που προστατεύουν τόσο τον οργανισμό όσο και τους ανθρώπους μας.

Για να γίνει αυτό, πρέπει να τηρούνται μερικές βασικές παράμετροι:

  • Διαφάνεια: Οι εργαζόμενοι πρέπει να είναι ενήμεροι για το τι δεδομένα συλλέγονται και γιατί
  • Προστασία Δεδομένων: Πρέπει να τηρούνται όλοι οι κανονισμοί του GDPR τόσο στην συλλογή όσο και στην διαχείριση και φύλαξη των δεδομένων.
  • Ισορροπία: Οι αποφάσεις πρέπει να βασίζονται στα δεδομένα, αλλά δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε το ανθρώπινο στοιχείο

Όλα τα πιο πάνω ενσωματώνονται στους εσωτερικούς κανονισμούς και ελέγχονται από τους αρμόδιους επαγγελματίες της ομάδας μας, χτίζοντας έτσι μια δομή που διασφαλίζει την προστασία προς όλους.

Συμπερασματικά, τα People Analytics δεν αποτελούν απλώς μια ακόμη τεχνολογική καινοτομία. Αντιπροσωπεύουν ένα ισχυρό εργαλείο μετασχηματισμού του ρόλου των τμημάτων ΑΔ σε στρατηγικούς εταίρους του οργανισμού.

Στην Baker Tilly South East Europe, μέσα από τη μεθοδική αξιολόγησή των People Analytics, και με απόλυτο σεβασμό στις ηθικές αρχές και το νομικό πλαίσιο, έχουμε τη δυνατότητα να αποκτήσουμε ουσιαστική γνώση για τις ανάγκες, τις προσδοκίες και τη δυναμική των ανθρώπων μας. Εστιάζουμε ιδιαίτερα στη βελτίωση της εμπλοκής (engagement), της απόδοσης των ομάδων (team performance) και της διατήρησης των ταλέντων, ενσωματώνοντας δείκτες που αντικατοπτρίζουν όχι μόνο αριθμητικά μεγέθη αλλά και την πολιτισμική δυναμική του οργανισμού.

Έτσι, είμαστε σε θέση να σχεδιάζουμε και να εφαρμόζουμε στρατηγικές που δεν είναι μόνο αποδοτικές, αλλά και περισσότερο βιώσιμες και ανθρώπινες – στρατηγικές που ανταποκρίνονται στις προκλήσεις του σήμερα και θέτουν τα θεμέλια για το μέλλον.

*Director, Human Resources Department, Baker Tilly South East Europe.

Δειτε Επισης

Το «ταμείο» στις επενδυτικές σχέσεις Κύπρου και Ινδίας…Κάθοδος εταιρειών, νέες υπηρεσίες και μνημόνια συνεργασίας
Crown Iris: Στο λιμάνι Λεμεσού την Πέμπτη το κρουαζιερόπλοιο για μεταφορά 1.600 Ισραηλινών
Έδρα ινδικών σπουδών στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας-Υπογράφηκε μνημόνιο συνεργασίας
Game changing προσθήκη στο dream team της Partners Connected Communications-Media director η Μελίνα Τσιγαρίδου
Μηνύματα για πρόοδο, γνώση και ενεργό ρόλο στην κοινωνία κατά τη δεύτερη τελετή αποφοίτησης του ΤΕΠΑΚ
Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφος: Η νομική επιστήμη στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης
Από τα δεδομένα στην απόφαση: Η εξέλιξη της επιχειρηματικής νοημοσύνης
Baker Tilly South East Europe: Βασικός πυλώνας της ανθρωποκεντρικής μας προσέγγισης τα People Analytics
Έναρξη εγγραφών για το Executive Education Programme του University of Cambridge σε συνεργασία με το CIM
Make the most of your mind: Η Innovation Leo Burnett εμβαθύνει στη στρατηγική με workshop από τον Mark Pollard