Πώς οι νέες κυρώσεις της Ε.Ε. κατά του ρωσικού αργού στοχοποιούν την Τουρκία

Η πρόταση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την απαγόρευση εισαγωγής πετρελαιοειδών που έχουν παρασκευαστεί από ρωσικό πετρέλαιο αναμένεται να έχει εκτεταμένες επιπτώσεις στις αγορές καυσίμων.

Αν και η εισαγωγή ρωσικού ντίζελ και άλλων πετρελαϊκών προϊόντων στην Ε.Ε. έχει ήδη απαγορευθεί, το νέο σχέδιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής πηγαίνει ένα βήμα πιο μακριά: επιδιώκει να απαγορεύσει και την εισαγωγή καυσίμων που έχουν παραχθεί σε τρίτες χώρες, χρησιμοποιώντας ρωσικό αργό.

Η ενέργεια αυτή εντάσσεται σε ένα ευρύτερο πακέτο νέων κυρώσεων της Ε.Ε. κατά της Μόσχας με στόχο να αυξηθεί η πίεση προς τη ρωσική ηγεσία.

Στα μέτρα περιλαμβάνεται και η μείωση του ανώτατου πλαφόν για το ρωσικό πετρέλαιο στα 45 δολάρια ανά βαρέλι.

«Η ιδέα είναι να αποτρέψουμε την είσοδο ρωσικού πετρελαίου στην Ένωση από την πίσω πόρτα», δήλωσε η πρόεδρος της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν.

Εταιρείες στην Ινδία και την Τουρκία αγοράζουν μεγάλες ποσότητες ρωσικού αργού πετρελαίου και εξάγουν ντίζελ και άλλα καύσιμα προς την Ε.Ε..

Θεωρητικά, τα διυλιστήρια μπορούν να αγοράζουν φτηνό ρωσικό αργό και να πωλούν τα παραγόμενα καύσιμα σε τιμές αγοράς, γεγονός που ενισχύει τα περιθώρια κέρδους τους.

Η Ινδία και η Τουρκία αποτελούν βασικούς παίκτες στη νέα αυτή εξίσωση, καθώς αμφότερες οι χώρες εισάγουν ρωσικό πετρέλαιο και εξάγουν καύσιμα προς την Ε.Ε.

Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας αναλύσεων Kpler, οι δύο χώρες μαζί εισήγαγαν κατά μέσο όρο 1,8 εκατ. βαρέλια ρωσικού πετρελαίου ημερησίως κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους. Κατά την ίδια περίοδο, η Ε.Ε. εισήγαγε περίπου 450.000 βαρέλια επεξεργασμένων καυσίμων ημερησίως από τις δύο αυτές χώρες.

Ωστόσο, το γεγονός ότι ένα διυλιστήριο εισάγει ρωσικό αργό και ταυτόχρονα εξάγει στην Ε.Ε. δεν σημαίνει απαραίτητα ότι τα καύσιμα που καταλήγουν στην ευρωπαϊκή αγορά είναι προϊόντα του ρωσικού πετρελαίου.

Η διαδικασία για να εντοπιστεί ποια καύσιμα έχουν προέλευση τη Ρωσία και ποια όχι ενδέχεται να είναι σύνθετη και τεχνικά απαιτητική.

Σημειωτέον πως οι προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής απαιτούν την ομόφωνη στήριξη όλων των κρατών-μελών για να δρομολογηθούν, οπότε ενδέχεται να τροποποιηθούν πριν υιοθετηθούν επίσημα.

Δειτε Επισης

Άνοιξαν οι αιτήσεις για εγγραφή εκκαθαριστικών μελών για την ανταγωνιστική αγορά ηλεκτρισμού-Η ανακοίνωση του ΧΑΚ
Κ. Κωνσταντή: Εύλογοι οι προβληματισμοί Παπαναστασίου για αγορά ηλεκτρισμού-Υποχρέωση της πολιτείας να παρέμβει
Βλέπουν στρεβλώσεις στην αγορά ηλεκτρισμού και ζητούν διορθωτικές κινήσεις οι καταναλωτές
Η EnergyIntel εξασφαλίζει στρατηγική χρηματοδότηση €200.000 από το ΙδΕΚ για το έργο E247-CHP
Σε υψηλό δύο μηνών οι τιμές πετρελαίου με άνοδο πέραν του 4%
Πήρε πίσω το 7,5%...Αίτημα ΑΗΚ στην ΡΑΕΚ για αυξήσεις 3% στο ρεύμα-Πώς αιτιολογεί την απόφασή του το Δ.Σ.
Ενοχλημένος ο Παπαναστασίου με την παραφιλολογία για την αύξηση στο ρεύμα-«Δεν θα ξεπεράσει το 3%»
Εντός των επόμενων ημερών υποβάλλει αίτηση στην ΡΑΕΚ για την τιμή του ηλεκτρισμού η ΑΗΚ-«Το μελετούμε...»
Πώς οι νέες κυρώσεις της Ε.Ε. κατά του ρωσικού αργού στοχοποιούν την Τουρκία
Μικρή πτώση στις τιμές πετρελαίου-Κοντά στα $67 το βαρέλι το brent