powered by

Ο τουρισμός ως κινητήρια δύναμη της οικονομίας... Οι απαιτήσεις της νέας εποχής και δύο βασικές προκλήσεις

Σε ένα διεθνές περιβάλλον γεωπολιτικής ρευστότητας, το πάνελ με τίτλο «Beyond Borders: Tourism’s Role in Economic Growth and Human Connection», στο πλαίσιο του Investopia Global Mediterranean, ανέδειξε τον τουρισμό ως κινητήρια δύναμη για την οικονομία, αλλά και ως φορέα πολιτισμικής σύνδεσης, κοινωνικής ανθεκτικότητας και διακρατικής συνεργασίας.

Υπουργοί Τουρισμού και αρμόδιοι φορείς βρέθηκαν στην ίδια σκηνή και σε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση συμφώνησαν ότι η νέα εποχή απαιτεί στοχευμένες πολιτικές, διαφοροποιημένα προϊόντα, βιώσιμες πρακτικές φιλοξενίας και τεχνολογικές λύσεις που βελτιώνουν την εμπειρία του επισκέπτη και την προσβασιμότητα των τουριστικών υπηρεσιών.

Στα βασικά συμπεράσματα, η ανάγκη για στρατηγικές τουριστικής διαφοροποίησης και για επιμήκυνση της περιόδου. Οι κανόνες... αλλάζουν εξαιτίας και των νέων ταξιδιωτικών γενεών για έναν κλάδο που καλείται να συντείνει στην παγκόσμια μάχη αντιμετώπισης της κλιματικής κρίσης.

Ο Υφυπουργός Τουρισμού, Κώστας Κουμής, επεσήμανε ότι «η τουριστική πολιτική πρέπει να προσαρμόζεται διαρκώς στις εκάστοτε συνθήκες και τάσεις».

Όπως ανέφερε, τον Μάρτιο του 2023, και μετά την απώλεια της ρωσικής αγοράς, η βασική προτεραιότητα ήταν η επιστροφή σε προπανδημικά επίπεδα, κάτι που επιτεύχθηκε με στρατηγικές για άνοιγμα νέων αγορών.

Σήμερα, ο στόχος είναι η καθιέρωση της Κύπρου ως ποιοτικού, οικολογικού, δωδεκάμηνου προορισμού, παρά τις δυσκολίες εποχικότητας που χαρακτηρίζουν τη Μεσόγειο.

«Επενδύουμε σε έργα υποδομής μεγάλης κλίμακας, όπως οι μαρίνες Αγίας Νάπας και Λεμεσού, ενώ σύντομα προχωράμε σε φάση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για νέα μαρίνα στην Πάφο», δήλωσε.

Ανέφερε επίσης το άνοιγμα του μεγαλύτερου καζίνο-θερέτρου της Ευρώπης ως χαρακτηριστικό παράδειγμα προσέλκυσης επισκεπτών υψηλής προστιθέμενης αξίας.

Ως προς τις σύγχρονες τάσεις, ανέφερε ότι οι επισκέπτες πλέον αναζητούν οικολογικούς προορισμούς, εμπειρίες προσωπικού χαρακτήρα, συμμετοχή σε γεγονότα, ενώ η τεχνητή νοημοσύνη αναδεικνύεται σε καταλύτη αλλαγών.

Η Όλγα Κεφαλογιάννη, Υπουργός Τουρισμού της Ελλάδας, αναφέρθηκε στη βαθιά πολιτισμική και σύνδεση με την Κύπρο, επισημαίνοντας ακολούθως ότι ο ιδιωτικός τομέας πρέπει να ηγηθεί στην αξιοποίηση των σύγχρονων ευκαιριών.

Σχολίασε ότι η γεωπολιτική σταθερότητα επηρεάζει άμεσα τον τουρισμό, ενώ παράλληλα εμφανίζονται νέες αγορές όπως η Κίνα και η Ινδία.

Τόνισε πως η βιωσιμότητα και η αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης πρέπει να ενσωματωθούν στον σχεδιασμό του τομέα, καθώς ο τουρισμός μπορεί να συμβάλει ουσιαστικά σε αυτή την κατεύθυνση.

Υπογράμμισε την ανάγκη διαφοροποίησης του προϊόντος, ώστε να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των millennials και της Generation Z, επισημαίνοντας ότι η τεχνολογία είναι θετική, αλλά συνοδεύεται και από προκλήσεις.

Η Laura Khazen Lahoud, Υπουργός Τουρισμού του Λιβάνου, δήλωσε: «Όσοι εργάζονται στον τουρισμό υπηρετούν τη φιλοξενία, την φιλία και το μοίρασμα στον Λίβανο, αυτό είναι φυσικό μας πλεονέκτημα».

Τόνισε ότι ο Λίβανος επιστρέφει ενεργά στον τουριστικό χάρτη και ότι η κυβέρνηση εφαρμόζει μεταρρυθμίσεις για την πλήρη επανεκκίνηση του τομέα. «Οι ταξιδιώτες σήμερα αναζητούν πιο υπεύθυνο και ουσιαστικό τουρισμό», είπε, αναφερόμενη στην πολιτισμική ποικιλότητα και το βάθος του Λιβάνου που πρέπει να επανανακαλυφθεί.

Υπογράμμισε τη σημασία της τουριστικής εμπειρίας από την άφιξη μέχρι την αναχώρηση, καθώς και τον ρόλο της τεχνολογίας, ανακοινώνοντας την ανάπτυξη νέας τουριστικής εφαρμογής. «Θέλουμε να είμαστε πιο συμπεριληπτικοί και χρειαζόμαστε τη βοήθεια όλων για να ξαναχτίσουμε τον τουρισμό στον Λίβανο», κατέληξε.

Η Shaikha Al Nowais, γενική γραμματέας του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού του ΟΗΕ, επισήμανε δύο βασικές προκλήσεις: Πρώτον, την αναγκαιότητα ετοιμότητας απέναντι σε γεωπολιτικά γεγονότα, και δεύτερον, την εύρεση του κατάλληλου ανθρώπινου δυναμικού για την εξυπηρέτηση των ταξιδιωτών της νέας εποχής, που αναζητούν αυθεντικότητα και βάθος.

Τόνισε ότι η ευελιξία πρέπει να είναι χαρακτηριστικό του κλάδου.

Ο Θάνος Μιχαηλίδης, CEO των Thanos Hotels & Resorts και πρόεδρος του ΠΑΣΥΞΕ, δήλωσε πως «το ταξίδι είναι πλέον πιο προσιτό και προσβάσιμο από ποτέ», με αποτέλεσμα την αύξηση της ταξιδιωτικής δραστηριότητας παγκοσμίως.

Επισήμανε ότι οι νέες γενιές καταναλωτών έχουν πολύ συγκεκριμένες ανάγκες και προσδοκίες, τις οποίες ο τομέας οφείλει να κατανοήσει και να καλύψει. Η τεχνολογία, όπως ανέφερε, προσφέρει τα εργαλεία για να απευθυνθούμε σε όλα τα market segments.

Υπογράμμισε το γεγονός ότι η εξεύρεση κατάλληλα εκπαιδευμένου προσωπικού αποτελεί πρόκληση: «Η φιλοξενία απαιτεί ανθρώπους με ικανότητες και κουλτούρα. Άλλες χώρες δεν αντιμετωπίζουν το ίδιο πρόβλημα, εμείς οφείλουμε να βρούμε λύσεις», διαμήνυσε.

Τη συζήτηση συντόνισε η Χριστίνα Κοκκάλου, διευθύνουσα σύμβουλος της IMR/University of Nicosia™.

Δειτε Επισης

Ξεκινά την Παρασκευή το 1ο Corporate Padel Tournament από το PadelPro και το IN Business
Η Copper Island επίσημα στη Λεμεσό-Νέο σενάριο στην παγκόσμια κινηματογραφική βιομηχανία γράφεται στην Κύπρο(pics)
Νέα εποχή στην επαγγελματική εκπαίδευση-Η Lidl Κύπρου επενδύει στη νέα γενιά
Μια σύγχρονη κρατική υπηρεσία στο Γέρι με τη σφραγίδα της Cyfield-Παρέδωσε το Παγκύπριο Κέντρο Αιμοδοσίας
Το MBA του Πανεπιστημίου Κύπρου φιλοξένησε με επιτυχία το Blended Intensive Program (BIP)
Alpha Bank Κύπρου: Ολοκλήρωσε με επιτυχία το πρόγραμμα «Alpha Spend & Win»
ΕΚΟ Κύπρου: Εκστρατεία αγάπης 2025 για παιδιά με καρκίνο και λευχαιμία
Gala Dinner προς τιμή του Κίκη Λαζαρίδη στο Ολυμπιακό Μέγαρο
Παγκόσμια διάκριση για την Κύπρο μέσω του Let’s Do It! Cyprus
Υπουργείο Ενέργειας: Διαγωνισμός για τα Ευρωπαϊκά Βραβεία Προώθησης της Επιχειρηματικότητας 2025