Το λιανικό εμπόριο στην εποχή του e-commerce...Οι στρατηγικές omnichannel και ο ανταγωνισμός σε ένα δυναμικό τοπίο

Σε μια εποχή όπου οι ψηφιακές τεχνολογίες επαναπροσδιορίζουν τον τρόπο με τον οποίο καταναλώνουμε, το λιανικό εμπόριο στην Κύπρο βρίσκεται σε κομβικό σταυροδρόμι.

Η ραγδαία άνοδος του e-commerce, οι αυξανόμενες απαιτήσεις των καταναλωτών για προσωποποιημένες και άμεσες εμπειρίες, καθώς και ο εντεινόμενος ανταγωνισμός από διεθνείς πλατφόρμες, ωθούν τις κυπριακές επιχειρήσεις να επανεξετάσουν στρατηγικές, να επενδύσουν στην καινοτομία και να συνδυάσουν έξυπνα τα φυσικά και ψηφιακά κανάλια πώλησης.

Μέσα σε αυτό το δυναμικό τοπίο, η προσαρμοστικότητα και η συνεργασία αποτελούν τα νέα θεμέλια για βιώσιμη ανάπτυξη.

Το 22ο Cyprus Grocery Retail Conference, που παρουσίασαν οι υπεραγορές Αλφαμέγα, εστίασε στις νέες τάσεις και προκλήσεις του λιανικού εμπορίου, με έμφαση στις εξελίξεις του e-commerce.

Στο συνέδριο συμμετείχαν σε συζήτηση-πάνελ εκπρόσωποι από διάφορους τομείς του λιανικού εμπορίου και παρουσίασαν τις τελευταίες τάσεις του κλάδου στην Κύπρο, όπως τον τομέα του grocery, fashion, beauty, home improvement και electronics.

Έγινε αναφορά στις αγοραστικές συνήθειες των Κύπριων καταναλωτών, οι οποίες αλλάζουν ραγδαία, καθώς το ηλεκτρονικό εμπόριο συνεχώς επεκτείνεται και οι καταναλωτές αναζητούν ευκολία και προσωπική εμπειρία.

Η συζήτηση εστίασε στις στρατηγικές omnichannel, με στόχο τη δημιουργία συνεκτικών εμπειριών για τους καταναλωτές, οι οποίες συνδυάζουν τις φυσικές και ηλεκτρονικές αγορές. Εξετάστηκε επίσης πώς οι Κύπριοι λιανέμποροι ανταγωνίζονται τις διεθνείς αλυσίδες του e-commerce, οι οποίες έχουν ήδη εδραιωθεί σε παγκόσμιο επίπεδο, προσφέροντας νέες προκλήσεις αλλά και ευκαιρίες για τον τοπικό κλάδο.

Συζητήθηκαν οι προβλέψεις για το μέλλον του λιανικού εμπορίου και του e-commerce στην Κύπρο, με έμφαση στην ανάγκη για συνεχή εξέλιξη και προσαρμογή στις τεχνολογικές αλλαγές και στις νέες καταναλωτικές ανάγκες.

Η συζήτηση κάλυψε επίσης τον τρόπο με τον οποίο οι κυπριακές επιχειρήσεις πρέπει να προσαρμοστούν σε έναν ψηφιακό κόσμο, αναγνωρίζοντας την ανάγκη για καινοτόμες λύσεις και στρατηγικές που συνδυάζουν τη φυσική και ψηφιακή εμπειρία του καταναλωτή.

Η Μαρία Γερμανού, Chief Transformation Officer, C.A. Papaellinas Group, ανέφερε ότι ο πελάτης θέλει να απολαμβάνει εμπειρία από όποιο κανάλι και αν έρθει σε επαφή.

«Σε πέντε χρόνια δεν θα ονομάζεται e-commerce, αλλά commerce», εκτίμησε, για να προσθέσει: «Το θέμα είναι τι θέλεις να πετύχεις ως επωνυμία. Χρειάζεται καλλιέργεια της ταυτότητας της επωνυμίας και να περνά τα μηνύματα που επιθυμεί».

Ο τομέας ομορφιάς είναι μόδα, είπε, δεδομένου ότι διαρκώς εμφανίζονται νέα προϊόντα, για να τονίσει ότι πρόκειται για έναν κλάδο όπου θα υπάρχει πάντα η ανάγκη της προσωπικής επαφής.

Ο Ανδρέας Βασιλόπουλος, Business Development Director G.A.P. Vassilopoulos Group/Managing Director Fetch, G.A.P. Vassilopoulos Group, σχολιάζοντας τη δύναμη των διεθνών επωνυμιών όπως Temu και Shein, είπε πως ποτέ δεν μπορούν τα μεγαθήρια να κάνουν τόσο σύντομες αποστολές και μάλιστα με χαμηλή τιμή.

«Εμείς πρέπει να παραδώσουμε εκείνο που πρέπει, στην ώρα του», 0 υπογράμμισε για να προσθέσει: "Εμείς ως Όμιλος, θεωρώ, αλλάξαμε το e-commerce για πάντα και θα υπάρξουν και έπονται και αλλαγές. Το σημαντικό είναι το κατάστημα να είναι παντού και, μαζί με την ένωση καταστημάτων και των πλατφορμών, μπορούμε να ανταγωνιστούμε τις διεθνείς αλυσίδες".

Ο Γιώργος Αντωνακάκης, Head of Unified Commerce & Operations Support, Κωτσόβολος, δήλωσε ότι το να μεταφράζουμε τα capabilities σε υπηρεσίες είναι το πιο σημαντικό. Αναφέρθηκε στο Gen AI λέγοντας ότι από εκεί δεν πρέπει να λείπει μια επωνυμία.

«Κοιτάξτε το exposure των προϊόντων σας διαδικτυακά», ήταν η εισήγησή του. Aναφορά έκανε και στη δέσμευση των πελατών έναντι των επωνυμιών.

Όπως σημείωσε «έχουμε μπει σε μια εποχή που ο πελάτης δεν ανήκει σε κανέναν, αγαπάει τις επωνυμίες αλλά δεν αισθάνεται τύψεις να αγοράσει ένα προϊόν από εκεί που θέλει».

Ο Ολύμπιος Τουμάζου, Executive Chairman, RAI Consultants Ltd, τόνισε ότι το e-commerce δεν είναι κάτι που πρέπει να περιορίζεται στις μεγάλες εταιρείες, μπορούν να συμμετέχουν και μικρές ή μεσαίες επιχειρήσεις.

"Το είδαμε να πετυχαίνει στον χώρο του καφέ", είπε. Δήλωσε ότι ένα ορόσημο θα ήταν το να γίνει η χρήση του ηλεκτρονικού εμπορίου με τρόπο που να μην βλάψει τις μικρές επιχειρήσεις. Στη συνέχεια ανέφερε ότι τα mall ενέταξαν το e-commerce με δημιουργικό τρόπο, λόγω του ότι πολλά καταστήματά τους είναι παράλληλα και στο ηλεκτρονικό εμπόριο, και έτσι καλύπτουν οικονομικά έξοδα, όπως τα ενοίκια των εν λόγω καταστημάτων.

Ο κ. Τουμάζου ήταν ξεκάθαρος: "Το omni channel είναι εξαιρετικά κρίσιμο για τους οργανισμούς του τομέα και ο μοναδικός τρόπος επιβίωσής τους".

Ο Κύπρος Χατζηστυλλής, Γενικός Διευθυντής, Mall of Cyprus & Mall of Engomi, εκτίμησε ότι οι διεθνείς αυτές πλατφόρμες ήρθαν για να μείνουν και πως το δυνατό τους σημείο είναι η τιμή.

Η απάντηση που πρέπει να δώσουμε είναι το γρήγορο delivery, είπε ο κ. Χατζηστυλλής, και ότι οι καταναλωτές “δίνουν πάσο” στο γεγονός ότι υπάρχει καθυστέρηση στο delivery επειδή η τιμή είναι εξαιρετικά ανταγωνιστική. Δηλαδή, η χαμηλή τιμή τους κάνει να αποδεχτούν τον μεγαλύτερο χρόνο παράδοσης. Οι τοπικές σελίδες και επιχειρήσεις, αν θέλουν να ανταγωνιστούν τις χαμηλές τιμές των ξένων brands, πρέπει να προσφέρουν άμεση παράδοση — την ίδια ή το αργότερο την επόμενη μέρα — ώστε να διαφοροποιηθούν μέσω της ταχύτητας και της εξυπηρέτησης.

Ο Μιχάλης Αντωνιάδης, Γενικός Διευθυντής, Όμιλος Voici La Mode, ανέφερε ότι βλέπουμε σήμερα, από τα αναπτυγμένα e-commerce markets, ότι το online shopping έχει μειωθεί και σταθεροποιηθεί, και ότι ο κόσμος επιστρέφει στα καταστήματα.

Να προσαρμοστούμε στις νέες ανάγκες του καταναλωτή, είναι η απάντηση στον ανταγωνισμό των μεγάλων διεθνών επωνυμιών τύπου Shein και Temu, εκτίμησε.

"Χρειάζεται μια omni channel στρατηγική", τόνισε σε μια τοποθέτηση που ενθάρρυνε την ώθηση σε κατανόηση των σημερινών καταναλωτικών απαιτήσεων.

Η συζήτηση συντονίστηκε από τον Γιώργο Μαλέκκο, Διευθύνων Σύμβουλο & Αρχιτέκτονα Καινοτομίας Λογισμικού, Powersoft.

Δειτε Επισης

Δώδεκα χρόνια στρατηγικής προόδου για το οικοσύστημα επενδυτικών ταμείων της Κύπρου
Δημήτρης Σπαρσής: Το ενδιαφέρον, το στοίχημα και ο διττός στόχος του brain gain-Εγχείρημα με καθολική επικέντρωση
Έρχονται και άλλες...Τεράστιο και αυξανόμενο το ενδιαφέρον ινδικών εταιρείων για παρουσία στην Κύπρο
Shri Manish: To μνημόνιο συνεργασίας Eurobank με ICC, το MoU του NSE IX με ΧΑΚ και η έδρα ινδικών σπουδών ICCR στο Παν. Λευκωσίας
Προχωρούν οι εργασίες για τα υψηλής τεχνολογίας νέα κεντρικά γραφεία της MSC στη Λεμεσό (photos)
Ashish Chauhan: Πολλαπλά οφέλη από τη συνεργασία NSE IX και ΧΑΚ-Ανάπτυξη και θέσεις εργασίας στις δύο χώρες
Γ. Παπαναστασίου: Πώς γεννήθηκε η ιδέα διοργάνωσης του Investopia στην Κύπρο και ο στόχος που επιτεύχθηκε
Τράπεζα Κύπρου: Ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών-Εξαγόρασε 5,142,602 μετοχές για ακύρωση ύψους €30 εκατ.
Νέο κατάστημα Bean Bar στο Ζακάκι-Άνοιξε το 18ο κατάστημα της αλυσίδας(pics)
Eurobank: Φέρνει την πρώτη agentic AI φωνητική πλατφόρμα για επιχειρήσεις στην Ευρώπη-Πρώτη παρουσίαση από Κύπρο