Οι έξι νέες ψηφιακές υπηρεσίες που προσφέρονται μέσω Gov.cy-Ταυτότητες και διαβατήρια ηλεκτρονικά

Στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της Κυβέρνησης Χριστοδουλίδη για τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό και με σκοπό την απλοποίηση και τη διευκόλυνση της αλληλεπίδρασης και της συναλλαγής των πολιτών με το Κράτος, έχει ολοκληρωθεί η δεύτερη φάση ψηφιοποίησης των υπηρεσιών του Αρχείου Πληθυσμού του Υπουργείου Εσωτερικών. Οι έξι νέες ψηφιακές υπηρεσίες, που προσφέρονται ηλεκτρονικά μέσω της Πύλης Gov.cy (ενότητα Πολίτης και καθημερινότητα > Έγγραφα και στοιχεία πολίτη), αναπτύχθηκαν από την εξειδικευμένη ομάδα Digital Services Factory του Υφυπουργείου Έρευνας, Καινοτομίας και Ψηφιακής Πολιτικής.

Η νέα δέσμη υπηρεσιών αφορά:

  1. την έκδοση/ανανέωση δελτίου ταυτότητας και διαβατηρίου για ανήλικους,
  2. την έκδοση/ανανέωση δελτίου ταυτότητας και διαβατηρίου ενηλίκων και ανηλίκων λόγω απώλειας ή φθοράς,
  3. την έκδοση διαβατηρίου ενηλίκων και ανηλίκων με fast-track διαδικασία,
  4. την έκδοση προσφυγικής ταυτότητας,
  5. την απόκτηση ιδιότητας εκτοπισμένου προσώπου (πρόσφυγα), και
  6. την έρευνα στο Αρχείο Πληθυσμού για εξεύρεση συγγενικού προσώπου.

Με εξαίρεση τις υπηρεσίες έκδοσης και ανανέωσης δελτίων ταυτότητας και διαβατηρίου, για τις οποίες, μετά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησης, απαιτείται επίσκεψη σε κάποιο από τα σημεία εξυπηρέτησης για λήψη βιομετρικών στοιχείων, όλες οι υπόλοιπες υπηρεσίες διεκπεραιώνονται εξ ολοκλήρου διαδικτυακά. Υπενθυμίζεται ότι η πρώτη δέσμη υπηρεσιών που εφαρμόστηκε τον Ιούνιο του 2024 περιλαμβάνει την επανέκδοση πιστοποιητικών γέννησης και θανάτου και προξενικών πιστοποιητικών γέννησης και θανάτου, την υποβολή αίτησης για την έκδοση ή την ανανέωση δελτίου ταυτότητας και διαβατηρίου για ενήλικες, την έκδοση πιστοποιητικού μόνιμης διαμονής και την έκδοση βεβαίωσης καταγωγής για φοιτητές.

Με τη σταδιακή ψηφιοποίηση των υπηρεσιών του Αρχείου Πληθυσμού, οι Κύπριοι πολίτες στην Κύπρο και το εξωτερικό έχουν τη δυνατότητα να εξυπηρετηθούν άμεσα, εύκολα και χωρίς περιττή ταλαιπωρία και καθυστερήσεις. Σκοπός είναι η μείωση της αχρείαστης γραφειοκρατίας και ο περιορισμός του χρόνου εξυπηρέτησης των πολιτών στις συναλλαγές τους με το Κράτος, έτσι ώστε να δημιουργηθεί ένα σύγχρονο και φιλικό Κράτος, που να διευκολύνει ουσιαστικά και αποτελεσματικά την καθημερινότητα των πολιτών.

Δειτε Επισης

Andrew Bird: Συναρπαστικό βήμα στην καριέρα μου η Remedica-Τα πλάνα και το όραμα του νέου CEO
Σε βάθος χρόνου η αξιοποίηση του φυσικού αερίου στον «Πήγασο»-«Απαιτούνται χρόνια μέχρι την εκμετάλλευση»
Ενημερωτική εκδήλωση με θέμα «Κρατικές Ενισχύσεις και Επιχειρήσεις»-Η παρουσίαση της Στέλλας Μιχαηλίδου
Φιλοξενήθηκε από ΕΒΕΑ και άκουσε τα ζητήματα του επιχειρηματικού κόσμου της επαρχίας Αμμοχώστου ο Παπαναστασίου
Όταν η καινοτομία συναντά την τόλμη: Ο Ιωάννης Πετρή στο Inspire 2025
Α. Παπακωνσταντίνου: Η αποκατάσταση των κουρεμένων, η οροφή στις αποζημιώσεις και πού διαφωνεί ο ΣΥΚΑΛΑ
Μ. Περδίος: Οι τάσεις στην διοίκηση και οι στρατηγικές της Louis Hotels για την επιτυχή λειτουργία των ξενοδοχείων της
Σώτος Τρικωμίτης: Αντίκτυπος στο σύνολο της αγοράς από το πάγωμα και ξεπάγωμα της ηλεκτροκίνησης-Θέλουμε απαντήσεις
Συμφωνία επιδότησης για υλοποίηση του συστήματος ETIAS έως το 2029
Στρατηγική συνεργασία PERHA Group και LAC Leonidas Alexandrou