Ξανά νερό στ’ αυλάκι του τερματικού…Ο project manager, οι συζητήσεις με VPSM και ο νέος ανάδοχος για τα χερσαία έργα

Μετά από αρκετούς μήνες στασιμότητας και κρίσιμων επαφών και διαπραγματεύσεων για ξεκλείδωμα της όλης διαδικασίας, φαίνεται πως αρχίζει να κυλά ξανά το νερό στ’ αυλάκι για ολοκλήρωση των έργων της προβλήτας και του τερματικού υποδοχής φυσικού αερίου στο Βασιλικό, ενός μεγαλεπήβολου έργου που θα συμβάλει στην προσπάθεια απεξάρτησης της Κύπρου από τα συμβατικά καύσιμα και κατ’ επέκταση στη μείωση του κόστους ενέργειας.

Ήδη, από τον περασμένο Δεκέμβριο η Εταιρεία Υποδομών Φυσικού Αερίου (ΕΤΥΦΑ) έχει παραλάβει το πλοίο «Προμηθέας», το οποίο βρίσκεται σε διαδικασία πιστοποίησης ως FRSU και έχει υπογράψει συμφωνία με τον project manager για το τερματικό, ενώ αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε εντατικές διαπραγματεύσεις και με την VPSM για σύναψη συμφωνίας με στόχο την ολοκλήρωση των έργων στην προβλήτα το συντομότερο δυνατόν.

Μάλιστα, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε στο InBusinessNews ο πρόεδρος της ΕΤΥΦΑ, Γιώργος Ασιήκαλης, όλες οι διαδικασίες προχωρούν κανονικά και με πολύ ικανοποιητικό ρυθμό και «ήδη τρέχει αρκετό νερό στ’ αυλάκι».

Ειδικότερα, και κληθείς να σχολιάσει τις τελευταίες εξελίξεις σε σχέση με το έργο στο Βασιλικό, ο κ. Ασιήκαλης είπε ότι όλα βαίνουν καλώς.

Πώς προχωρά η διαδικασία πιστοποίησης του «Προμηθέα»

Σε ό,τι αφορά το πλοίο «Προμηθέας» ανέφερε πως αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε λιμάνι-ναυπηγείο της Μαλαισίας και «προχωρούμε με τις απαραίτητες διεργασίες για πιστοποίησή του ως πλωτής μονάδας από-υγροποίησης φυσικού αερίου (FSRU)».

«Είμαστε σε καλό δρόμο και αναμένεται ότι μέσα στο φθινόπωρο θα ολοκληρωθεί η όλη εργασία, προκειμένου το πλοίο να αποπλεύσει προς Κύπρο», πρόσθεσε, σημειώνοντας ότι «για να έρθει στην Κύπρο, όμως, -το πλοίο- χρειάζεται η προβλήτα για να μπορέσει να δέσει».

Τι γίνεται με την προβλήτα

Για το θέμα της προβλήτας, συμπλήρωσε ο κ. Ασιήκαλης, «αυτή τη στιγμή είμαστε σε διαπραγματεύσεις και συζητήσεις με την εταιρεία που είχε αναλάβει και λειτουργούσε ως υπεργολάβος της κινεζικής κοινοπραξίας CMC για κατασκευή της προβλήτας, την VPSM».

«Για την ώρα, ωστόσο, δεν μπορούμε να πούμε περισσότερα πράγματα, γιατί βρισκόμαστε -όπως είπα- σε διαπραγματεύσεις. Προσπαθούμε να αξιολογήσουμε όλες τις δυνατότητες, όλα τα χρονοδιαγράμματα, με απώτερο στόχο την ολοκλήρωση της προβλήτας το συντομότερο δυνατόν», επεσήμανε.

Σύμφωνα, πάντως, με τον πρόεδρο της ΕΤΥΦΑ, «η επιλογή της VPSM έγινε μέσω μίας νόμιμης διαδικασίας, η οποία πήρε κάποιο χρονικό διάστημα για να μπορέσουμε να την βρούμε και να δικαιολογήσουμε την απόφασή μας για να προχωρήσουμε μαζί της».

Ερωτηθείς ως προς το τι αφορούν οι διαπραγματεύσεις με την VPSM, είπε ότι «διαπραγματευόμαστε για να καταλήξουμε σε συμφωνία επί όλων των σημείων. Δηλαδή, τι εργασίες πρέπει να γίνουν, σε τι χρονοδιαγράμματα θα γίνουν, με τι ποσά θα γίνουν».

«Όλα αυτά πρέπει να συζητηθούν εκτενώς και να συμφωνηθούν, προκειμένου να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί το έργο της προβλήτας το συντομότερο δυνατόν», τόνισε.

Το τερματικό

Όσον αφορά τα χερσαία έργα για το τερματικό, ο πρόεδρος ΕΤΥΦΑ ανέφερε στο InBusinessNews ότι «μετά την επιλογή του project manager ετοιμαζόμαστε στις αμέσως επόμενες μέρες να συναντηθούμε με την ανάδοχο εταιρεία T.EN PMS Services Ltd (Technip Energies), ώστε να ξεκινήσουμε το έργο».

«Να συμφωνήσουμε, δηλαδή, όλα τα διαδικαστικά, τον τρόπο επικοινωνίας, το τι θα γίνει και πώς θα γίνει απ' δω και πέρα», εξήγησε, υπογραμμίζοντας πως «από πλευράς μας, θα δώσουμε στην εταιρεία όλα τα στοιχεία που χρειάζεται, όπως σχέδια, έγγραφα, κ.α., θα τους εξηγήσουμε ακριβώς το έργο, τι έχει γίνει μέχρι στιγμής και τι απομένει, ούτως ώστε να μας βοηθήσουν να προχωρήσουμε στο επόμενο στάδιο που είναι η προκήρυξη του διαγωνισμού για επιλογή νέου ανάδοχου που θα αναλάβει να ολοκληρώσει τα έργα».

Κληθείς να πει εάν θεωρεί πως με βάση τις προαναφερθείσες εξελίξεις άρχισε να ξαναμπαίνει το νερό στ’ αυλάκι, ο κ. Ασιήκαλης απάντησε καταφατικά. «Βεβαίως. Συνεχώς εργαζόμαστε και ήδη καταγράφονται σημαντικές εξελίξεις».

«Έχουμε παραλάβει το πλοίο, έχουμε ήδη παραγγείλει οτιδήποτε χρειαζόμαστε για να προχωρήσει η πιστοποίησή του, έχουμε υπογράψει συμβόλαια με τον project manager, είμαστε σε διαπραγματεύσεις για ολοκλήρωση της προβλήτας. Συνεπώς, όχι μόνο μπαίνει το νερό στ’ αυλάκι, ήδη τρέχει αρκετό νερό στ’ αυλάκι», κατέληξε.

Δειτε Επισης