Θάνος Μιχαηλίδης: Δεν παρεμβαίνουν στα tips των υπαλλήλων τους οι ξενοδόχοι-Αχρείαστη η θέσπιση νομοθεσίας
Χαράλαμπος Χαραλάμπους 06:35 - 26 Μαΐου 2025

Την αντίθεσή του Παγκύπριου Συνδέσμου Ξενοδόχων (ΠΑΣΥΞΕ) σε σχέση με την πρόταση νόμου του ΑΚΕΛ σχετικά με τα φιλοδωρήματα (tips), η οποία συζητείται στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Εργασίας με στόχο τη θέσπιση νομοθεσίας για τη ρύθμιση της διαδικασίας, εξέφρασε μέσω του InBusinessNews ο πρόεδρος του Συνδέσμου, Θάνος Μιχαηλίδης, εξηγώντας, ότι τα tips δίνονται από τους πελάτες προς τους εργαζόμενους και σημειώνοντας, ότι οι ξενοδόχοι (αλλά και οι εργοδότες εστιατορίων, μπαρ, κομμωτηρίων, ταξί κτλ.) δεν παρεμβαίνουν σε αυτή τη διαδικασία.
- Διαβάστε εδώ: Βάζει χέρι στα...tips με παρέμβαση στη συμβατική σχέση των επιχειρήσεων με τους εργαζόμενούς τους η Βουλή
- Διαβάστε εδώ: Έντονη διαφωνία και ανησυχία επιχειρηματιών και ιδιοκτητών κέντρων αναψυχής για την νομοθετική ρύθμιση των tips
«Θα δημιουργήσει προστριβές μεταξύ των εργαζομένων»
«Η οποιαδήποτε προσπάθεια να τεθεί ένα πλαίσιο στον διαμοιρασμό των tips, απλώς θα δημιουργήσει προστριβές μεταξύ των εργαζομένων και αυτό είναι κάτι που νομίζω ότι δεν το θέλει κανένας. Η πρόταση δεν θα εξυπηρετήσει σε τίποτα», τόνισε ο κ. Μιχαηλίδης, προσθέτοντας ότι ως επόμενο βήμα θα έρθει η «επιπρόσθετη φορολογία στους υπαλλήλους, που θα κάνει ακόμα πιο δύσκολη την επεξεργασία του φιλοδωρήματος».
- Διαβάστε επίσης: Φάνος Λεβέντης: Διαφωνούν και οι εργαζόμενοι με τη νομοθετική ρύθμιση των tips-Δεν θα εξυπηρετήσει τίποτα
«Γιατί να δημιουργήσουμε αχρείαστη πολυπλοκότητα χωρίς να υπάρχει λόγος;»
«Δεν χρειάζεται κάποια ρύθμιση. Τουλάχιστον για τα ξενοδοχεία, για τα οποία μπορώ να μιλήσω, οι εργαζόμενοι παίρνουν tips εδώ και πάρα πολλά χρόνια και δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Άρα, γιατί να δημιουργήσουμε αχρείαστη πολυπλοκότητα χωρίς να υπάρχει λόγος; Είναι χρήματα που παίρνει ο εργαζόμενος από τον πελάτη, η επιχείρηση δεν έχει κάποιον ρόλο σε αυτό», διαμήνυσε ο κ. Μιχαηλίδης.
«Το να κάνουμε ολόκληρο προγραμματισμό για τον τρόπο διαμοιρασμού των tips είναι ανέφικτο και αχρείαστο», επεσήμανε περαιτέρω, υπογαμμίζοντας ότι εάν υπάρχουν επιχειρήσεις που κατακρατούν τα φιλοδωρήματα των εργαζομένων τους, τότε θα πρέπει να εντοπιστούν και να λυθεί το πρόβλημα.
«Μια τέτοια πρακτική είναι λανθασμένη και καταδικαστέα», ανέφερε καταληκτικά.