Powered by

Αναβαθμίζεται το αλιευτικό καταφύγιο Κάτω Πύργου-Βελτιωτικά έργα για την ομαλή λειτουργία και τη διευκόλυνση σκαφών

Σε βελτιωτικά μέτρα και έργα για αντιμετώπιση του προβλήματος συσσώρευσης ιζήματος και φυκιών στην είσοδο και εντός της λεκάνης του αλιευτικού καταφυγίου Κάτω Πύργου, προχωρά το Τμήμα Αλιείας και Θαλασσίων Ερευνών (ΤΑΘΕ).

Τη μελέτη για την κατασκευή των βελτιωτικών έργων συντονίζει το Τμήμα Δημοσίων Έργων (Κλάδος Θαλασσίων Έργων), του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, ενώ σε διαβούλευση έχει τεθεί μέσω του Τμήματος Περιβάλλοντος σχετική μελέτη εκτίμησης των επιπτώσεων στο περιβάλλον (ΜΕΕΠ).

Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στο πλαίσιο του Προγράμματος Θάλασσας, Αλιείας και Υδατοκαλλιέργειας (ΠΘΑΥ) 2021-2027.

Οι αναμενόμενες θετικές επιπτώσεις από την υλοποίηση των βελτιωτικών έργων είναι εκτός από την αντιμετώπιση του προβλήματος συσσώρευσης φυκιών και πρόκλησης δυσοσμίας, η δυνατότητα μελλοντικής εκβάθυνσης του διαύλου προσέγγισης με χερσαία μηχανήματα, η διασφαλιση της ομαλής λειτουργίας του αλιευτικού καταφυγίου, η αύξηση των θέσεων εργασίας και της επισκεψιμότητας στην περιοχή.

Διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας και αντιμετώπιση προβλημάτων

Όπως αναφέρεται στη ΜΕΕΠ που έχει κατατεθεί, η υφιστάμενη διάταξη του λιμένα αντιμετωπίζει πρόβλημα συσσώρευσης άμμου και φυκιών στην είσοδο και στη λιμενολεκάνη με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα στην ομαλή λειτουργία του αλιευτικού καταφυγίου.

Η υφιστάμενη κατάσταση απαιτεί τακτική εκβάθυνση και καθαρισμό του καταφυγίου. Σύμφωνα με ενημέρωση που υπήρξε από το Τμήμα Δημοσίων Έργων, και με βάση προηγούμενα έργα εκβάθυνσης του λιμένα, το κόστος ανέρχονταν στις €400.000-€500.000 για κάθε εκβάθυνση ανά 1,5-2 χρόνια.

Τα βελτιωτικά έργα στοχεύουν στο να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά το πρόβλημα της συσσώρευσης άμμου και φυκιών με τρόπο που να διασφαλίζεται ότι στην περιοχή του αλιευτικού καταφυγίου, στον δίαυλο εισόδου και εξόδου και μέσα στη λεκάνη του καταφυγίου υπάρχει ωφέλιμο βάθος, ώστε τα σκάφη που εισέρχονται/ εξέρχονται και σταθμεύουν στο καταφύγιο να μετακινούνται με ευκολία και χωρίς οποιοδήποτε κίνδυνο πρόκλησης ατυχήματος. Επιπρόσθετα, προτείνονται μέτρα για την ανανέωση των υδάτων της λεκάνης του καταφυγίου.

Δυναμικότητα του έργου

Σύμφωνα με τη μελέτη εκτίμησης των επιπτώσεων στο περιβάλλον, τα βελτιωτικά έργα για το αλιευτικό καταφύγιο Κάτω Πύργου κατατάσσονται στην κατηγορία «μαρίνες, χώροι ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής και αλιευτικά καταφύγια» και «λιμενοβραχίονες και κυματοθραύστες».

Τα βελτιωτικά έργα περιλαμβάνουν τις πιο κάτω εργασίες:

  • Καθαίρεση τμήματος του υφιστάμενου προσήνεμου κυματοθραύστη.
  • Μέρος του υφιστάμενου προσήνεμου κυματοθραύστη διατηρείται ως αποσπασμένος.
  • Δημιουργία νέου προσήνεμου κυματοθραύστη σε βαθύτερα νερά (περίπου 100 μέτρα βορειότερα)
  • Επέκταση του υφιστάμενου υπήνεμου βορειότερα περίπου 115 μέτρα.
  • Ο υπήνεμος έχει καμπύλο σχήμα με προέκταση προς τα ανατολικά περίπου 30 μέτρα.
  • Η είσοδος του αλιευτικού καταφυγίου μετακινείται βορειότερα σε βαθύτερα νερά.
  • Παρέχεται διάδρομος πρόσβασης πλάτους 4 μέτρων στους κυματοθραύστες εκατέρωθεν του διαύλου εισόδου.

Εξάλλου, διευκρινίζεται ότι δεν θα πραγματοποιηθεί οποιαδήποτε εκβάθυνση εντός της λιμενολεκάνης ή οποιαδήποτε εκσκαφή για την κατασκευή των έργων, σε σύγκριση με τα αρχικά βάθη, ενώ νοείται ότι ιζήματα προερχόμενα από προσχώσεις θα αφαιρεθούν.

Οι υφιστάμενες ανάγκες του Τμήματος Αλιείας και Θαλασσίων Ερευνών για μόνιμο ελλιμενισμό σκαφών είναι 16 σκάφη. Το ΤΑΘΕ ενημέρωσε πως επιθυμεί για σκοπούς μελλοντικού προγραμματισμού όπως το αλιευτικό καταφύγιο έχει χωρητικότητα τουλάχιστον 30 σκαφών.

Σημειώθηκε επίσης ότι πέραν των πιο πάνω θα πρέπει να υπάρχει και ο απαραίτητος χώρος για την εξυπηρέτηση της Ναυτικής και Λιμενικής Αστυνομίας που υπολογίζεται να χρειάζεται γύρω στα 20 μέτρα κρηπιδώματος (όταν το σκάφος πλαγιοδετεί). Τα υφιστάμενα κρηπιδώματα και χώροι πρόσδεσης των σκαφών θεωρούνται επαρκή και δεν απαιτείται η δημιουργία νέων χώρων πρόσδεσης.

Τα άτομα που θα εργοδοτηθούν στο στάδιο κατασκευής του έργου εκτιμάται ότι θα είναι περίπου 10-15.

Δειτε Επισης

Αναβαθμίζεται το αλιευτικό καταφύγιο Κάτω Πύργου-Βελτιωτικά έργα για την ομαλή λειτουργία και τη διευκόλυνση σκαφών
Φάνος Λεβέντης: Διαφωνούν και οι εργαζόμενοι με τη νομοθετική ρύθμιση των tips-Δεν θα εξυπηρετήσει τίποτα
Louis Hotels: Νέα εποχή για τον όμιλο το φετινό καλοκαίρι-Σημαντικές προσθήκες που ενισχύουν το δίκτυό του
Θετική εντύπωση για τα ξενοδοχεία της Αγίας Νάπας από τουριστικούς πράκτορες της Μολδαβίας
Σε ποιους ελληνικούς προορισμούς οι τουρίστες ξοδεύουν τα περισσότερα, αλλά και τα λιγότερα
Επέκταση της προθεσμίας για άδεια λειτουργίας για ξενοδοχεία ενέκρινε η Ολομέλεια της Βουλής
Columbia Restaurants: Επιβεβαιώνεται από ανεξάρτητους ελέγχους η καθαρότητα των νερών στο Columbia Sun
Wizz Air: Απευθείας πτήση Λάρνακα-Βαρκελώνη από τον Οκτώβριο…Οι τιμές και η συχνότητα του δρομολογίου
Wizz Air: Γιορτάζει τα γενέθλιά της και δίνει τη δυνατότητα σε 21 τυχερούς να κερδίσουν έως και €1.000 σε WIZZ credits
Στο top 10 του παγκόσμιου συνεδριακού τουρισμού η Αθήνα