Powered by

Αναβαθμίζεται το αλιευτικό καταφύγιο Κάτω Πύργου-Βελτιωτικά έργα για την ομαλή λειτουργία και τη διευκόλυνση σκαφών

Σε βελτιωτικά μέτρα και έργα για αντιμετώπιση του προβλήματος συσσώρευσης ιζήματος και φυκιών στην είσοδο και εντός της λεκάνης του αλιευτικού καταφυγίου Κάτω Πύργου, προχωρά το Τμήμα Αλιείας και Θαλασσίων Ερευνών (ΤΑΘΕ).

Τη μελέτη για την κατασκευή των βελτιωτικών έργων συντονίζει το Τμήμα Δημοσίων Έργων (Κλάδος Θαλασσίων Έργων), του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, ενώ σε διαβούλευση έχει τεθεί μέσω του Τμήματος Περιβάλλοντος σχετική μελέτη εκτίμησης των επιπτώσεων στο περιβάλλον (ΜΕΕΠ).

Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στο πλαίσιο του Προγράμματος Θάλασσας, Αλιείας και Υδατοκαλλιέργειας (ΠΘΑΥ) 2021-2027.

Οι αναμενόμενες θετικές επιπτώσεις από την υλοποίηση των βελτιωτικών έργων είναι εκτός από την αντιμετώπιση του προβλήματος συσσώρευσης φυκιών και πρόκλησης δυσοσμίας, η δυνατότητα μελλοντικής εκβάθυνσης του διαύλου προσέγγισης με χερσαία μηχανήματα, η διασφαλιση της ομαλής λειτουργίας του αλιευτικού καταφυγίου, η αύξηση των θέσεων εργασίας και της επισκεψιμότητας στην περιοχή.

Διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας και αντιμετώπιση προβλημάτων

Όπως αναφέρεται στη ΜΕΕΠ που έχει κατατεθεί, η υφιστάμενη διάταξη του λιμένα αντιμετωπίζει πρόβλημα συσσώρευσης άμμου και φυκιών στην είσοδο και στη λιμενολεκάνη με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα στην ομαλή λειτουργία του αλιευτικού καταφυγίου.

Η υφιστάμενη κατάσταση απαιτεί τακτική εκβάθυνση και καθαρισμό του καταφυγίου. Σύμφωνα με ενημέρωση που υπήρξε από το Τμήμα Δημοσίων Έργων, και με βάση προηγούμενα έργα εκβάθυνσης του λιμένα, το κόστος ανέρχονταν στις €400.000-€500.000 για κάθε εκβάθυνση ανά 1,5-2 χρόνια.

Τα βελτιωτικά έργα στοχεύουν στο να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά το πρόβλημα της συσσώρευσης άμμου και φυκιών με τρόπο που να διασφαλίζεται ότι στην περιοχή του αλιευτικού καταφυγίου, στον δίαυλο εισόδου και εξόδου και μέσα στη λεκάνη του καταφυγίου υπάρχει ωφέλιμο βάθος, ώστε τα σκάφη που εισέρχονται/ εξέρχονται και σταθμεύουν στο καταφύγιο να μετακινούνται με ευκολία και χωρίς οποιοδήποτε κίνδυνο πρόκλησης ατυχήματος. Επιπρόσθετα, προτείνονται μέτρα για την ανανέωση των υδάτων της λεκάνης του καταφυγίου.

Δυναμικότητα του έργου

Σύμφωνα με τη μελέτη εκτίμησης των επιπτώσεων στο περιβάλλον, τα βελτιωτικά έργα για το αλιευτικό καταφύγιο Κάτω Πύργου κατατάσσονται στην κατηγορία «μαρίνες, χώροι ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής και αλιευτικά καταφύγια» και «λιμενοβραχίονες και κυματοθραύστες».

Τα βελτιωτικά έργα περιλαμβάνουν τις πιο κάτω εργασίες:

  • Καθαίρεση τμήματος του υφιστάμενου προσήνεμου κυματοθραύστη.
  • Μέρος του υφιστάμενου προσήνεμου κυματοθραύστη διατηρείται ως αποσπασμένος.
  • Δημιουργία νέου προσήνεμου κυματοθραύστη σε βαθύτερα νερά (περίπου 100 μέτρα βορειότερα)
  • Επέκταση του υφιστάμενου υπήνεμου βορειότερα περίπου 115 μέτρα.
  • Ο υπήνεμος έχει καμπύλο σχήμα με προέκταση προς τα ανατολικά περίπου 30 μέτρα.
  • Η είσοδος του αλιευτικού καταφυγίου μετακινείται βορειότερα σε βαθύτερα νερά.
  • Παρέχεται διάδρομος πρόσβασης πλάτους 4 μέτρων στους κυματοθραύστες εκατέρωθεν του διαύλου εισόδου.

Εξάλλου, διευκρινίζεται ότι δεν θα πραγματοποιηθεί οποιαδήποτε εκβάθυνση εντός της λιμενολεκάνης ή οποιαδήποτε εκσκαφή για την κατασκευή των έργων, σε σύγκριση με τα αρχικά βάθη, ενώ νοείται ότι ιζήματα προερχόμενα από προσχώσεις θα αφαιρεθούν.

Οι υφιστάμενες ανάγκες του Τμήματος Αλιείας και Θαλασσίων Ερευνών για μόνιμο ελλιμενισμό σκαφών είναι 16 σκάφη. Το ΤΑΘΕ ενημέρωσε πως επιθυμεί για σκοπούς μελλοντικού προγραμματισμού όπως το αλιευτικό καταφύγιο έχει χωρητικότητα τουλάχιστον 30 σκαφών.

Σημειώθηκε επίσης ότι πέραν των πιο πάνω θα πρέπει να υπάρχει και ο απαραίτητος χώρος για την εξυπηρέτηση της Ναυτικής και Λιμενικής Αστυνομίας που υπολογίζεται να χρειάζεται γύρω στα 20 μέτρα κρηπιδώματος (όταν το σκάφος πλαγιοδετεί). Τα υφιστάμενα κρηπιδώματα και χώροι πρόσδεσης των σκαφών θεωρούνται επαρκή και δεν απαιτείται η δημιουργία νέων χώρων πρόσδεσης.

Τα άτομα που θα εργοδοτηθούν στο στάδιο κατασκευής του έργου εκτιμάται ότι θα είναι περίπου 10-15.

Δειτε Επισης

Στο τεύχος Ιουνίου του περιοδικού GOLD: Η Λεμεσός ως μια πόλη συνώνυμο της φιλοδοξίας και της δυναμικής εξέλιξης
Η CPO φέρνει την Korres στο Mall of Cyprus-Ποιο είναι το ελληνικό brand που κατέφθασε στο εμπορικό κέντρο
Όμιλος Λεπτός: Οι εξαιρετικές επιδόσεις της αγοράς ακινήτων και η Κύπρος ως ασφαλές λιμάνι εν μέσω αβεβαιότητας
Όλα τα αναγκαία μέτρα στα αεροδρόμια, διευθετήθηκε το θέμα της διαμονής για όλους...Η αξιολόγηση του ΣΕΑ
Kλειστός ο εναέριος χώρος της Μέση Ανατολής, εκατοντάδες ακυρώσεις και εκτροπές πτήσεων
Αλ. Ιωσηφίδης: Ανήσυχη η ναυτιλιακή κοινότητα της Κύπρου-Τα στενά του Ορμούζ και τι θα δημιουργούσε μια πετρελαϊκή κρίση
Αύξηση 24,6% στα έσοδα από τουρισμό το πρώτο τρίμηνο...Ρεκόρ τον Μάρτιο με €129,4 εκατ.
Υπεγράφη η συμφωνία παραχώρησης άδειας χρήσης του ιστορικού Φάρου Περβολιών-Σημείο επιστημονικής έρευνας και καινοτομίας
Ελληνική και Eurobank Κύπρου γίνονται ένα και επαναδιαμορφώνουν τον τραπεζικό χάρτη-Τι αλλάζει για τους πελάτες
Βρίσκει κλειστές πόρτες από τις τράπεζες για δάνειο ο ΑΔΜΗΕ-Ζητά ανάκτηση €250 εκατ. για να συνεχiστει ο GSI