Οι νέες τάσεις στον χώρο του convenience...Πώς αλλάζουν το παχνίδι μικρά καταστήματα και υπεραγορές της γειτονιάς

Οι εξελίξεις στα μικρά καταστήματα-από τις σύγχρονες υπεραγορές γειτονιάς, φούρνους και περιπτέρων, μέχρι τα snacking points, τα café και τις φρουταρίες-διαμορφώνουν πλέον ένα τοπίο, όπου οι διαχωριστικές γραμμές μεταξύ κατηγοριών καταστημάτων τείνουν να εξαφανιστούν.

Η ευκολία, η ταχύτητα και η εγγύτητα είναι πλέον οι κύριοι καθοριστικοί παράγοντες για τις αγοραστικές επιλογές των καταναλωτών.

Στο πλαίσιο του 22ου Cyprus Grocery Retail Conference που παρουσίασαν οι Υπεραγορές Αλφαμέγα, πραγματοποιήθηκε συζήτηση γύρω από τις νέες τάσεις στον τομέα του convenience στην κυπριακή αγορά.

Όπως επισημάνθηκε, οι πελάτες δεν επιλέγουν απλώς με βάση το είδος του καταστήματος, αλλά κυρίως με βάση την εμπειρία που αυτό προσφέρει: Τη δυνατότητα να εξυπηρετηθούν άμεσα, να βρουν φρέσκα προϊόντα και να καλύψουν τις καθημερινές τους ανάγκες χωρίς πολύπλοκες διαδικασίες.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο γεγονός ότι οι αλλαγές στη συμπεριφορά του καταναλωτή, από τη μείωση του διαθέσιμου χρόνου μέχρι την ανάγκη για εξατομικευμένες λύσεις, επηρεάζουν άμεσα τη στρατηγική των επιχειρήσεων.

Οι παίκτες του λιανεμπορίου καλούνται να προσαρμόσουν τα store formats τους, ώστε να παραμείνουν ανταγωνιστικοί. Προβλέπεται ότι τα επόμενα χρόνια θα υπάρξει ακόμη μεγαλύτερη διαφοροποίηση στα μεγέθη, τις υπηρεσίες και τον σχεδιασμό των καταστημάτων.

Ο σχεδιασμός πλέον πρέπει να απαντά στο ερώτημα: Πώς μπορούμε να είμαστε κοντά στον καταναλωτή, όχι μόνο γεωγραφικά, αλλά και εμπειρικά.

Τη θέση ότι η «μαγκιά είναι να προσαρμοστούμε στην επόμενη μέρα με ποιότητα υλικών και εξυπηρέτηση, κρατώντας την κουλτούρα μας», εξέφρασε ο Πάμπος Γαβριηλίδης, Chief Commercial Officer, Όμιλος Ζορπάς.

«Να καταφέρουμε να φέρουμε έναν καφέ που να "κουμπώνει" με τις αξίες του Ζορπά και να εξυπηρετεί την επόμενη ημέρα», είπε ενδεικτικά.

«Πάνω από το 70% των προϊόντων μας τα παράγουμε εμείς», σημείωσε. «Το σημαντικό είναι να διατηρήσουμε την ποιότητα, επενδύοντας σε εργαλεία R&D. Η ποιοτική διαφοροποίηση είναι ο κατ’ εξοχήν λόγος που υπάρχουμε».

Ο Ανδρέας Θεοδούλου, Πρόεδρος του Συνδέσμου Καταστημάτων Διαρκούς Εξυπηρέτησης, ανέφερε ότι «υπάρχουν οι μεγάλοι και αυτοί που εξειδικεύονται. Τα convenience stores είναι κάτι πολύ διαφορετικό. Μετεξελίχθηκαν και δυνάμωσαν στην Κύπρο.

Είναι στη σωστή θέση, υπάρχει εξυπηρέτηση στον καταναλωτή. Προσφέρουμε ένα προϊόν που σήμερα κάνει ένα μπαμ και προχωράμε παρακάτω.

Είναι ένα ζωντανό κύτταρο μέσα στις γειτονιές. Πρέπει να είναι ευέλικτα για να έχουν συνέχεια. Επίσης, να έχουν εξειδίκευση, είναι σημαντικό».

Έδωσε έμφαση στα καπνικά προϊόντα που κάνουν τα convenience stores, υπογραμμίζοντας τα προβλήματα που προκύπτουν από το λαθρεμπόριο των καπνικών στην Κύπρο με εισήγηση όπως αυστηροποιηθούν οι ποινές.

Ο Κυριάκος Ζένιος, Γενικός Διευθυντής της So-Easy Stores Ltd, απαρίθμησε τρεις βασικές προκλήσεις για τον κλάδο:

  • Πρώτο, το λαθρεμπόριο καπνικών προϊόντων, το οποίο ξεπέρασε το 18%, που μεταφράζεται σε απώλειες 55 εκατ. ευρώ σε τζίρο.
  • Δεύτερο, το πολύ υψηλό κόστος ενέργειας και η δυσκολία εύρεσης προσωπικού.
  • Τρίτο, το ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον μεταξύ υπεραγορών, με τεράστιες διαφορές τιμών για το ίδιο προϊόν μεταξύ λιανικής και convenience store.

«Είμαστε σε μεταβατική εποχή, όπου ο κλάδος των μικρών καταστημάτων μπορεί να εξελιχθεί», τόνισε παρά τις προκλήσεις που καταγράφει.

Η Μαρίζα Σμάνη, Manager Commercial Operations, Philip Morris Cyprus, υπογράμμισε ότι «τα καπνικά προϊόντα είναι ζωτικό κομμάτι των convenience stores και η Philip Morris έχει αλλάξει αποστολή, προτείνοντας εναλλακτικές για τους καπνιστές».

Όπως εξήγησε, η εταιρεία επενδύει σε επιστημονικά τεκμηριωμένα, καπνικά προϊόντα νέας γενιάς.

«Είμαστε εταιρεία τεχνολογίας με ένα ταχυκίνητο προϊόν. Στηρίζουμε με νέους τρόπους τη λιανική και την εξυπηρέτηση του τελικού καταναλωτή», είπε, για να αναφερθεί στην πλατφόρμα και στα άλλα τεχνολογικά μέσα που διαθέτει η εταιρεία προς επίτευξη του πιο πάνω στόχου.

Τη συζήτηση συντόνισε ο Μάριος Αντωνίου, Διευθυντής Ανθρώπινου Δυναμικού, Χ.Α. Παπαέλληνας Εμπορική Ltd.

Δειτε Επισης

Πέραν των €33 δισ. έσοδα ΦΠΑ το 2024 μέσω συστημάτων ηλεκτρονικού εμπορίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Ενώπιον της ΕΠΑ η εξαγορά του Foody Market από τις υπεραγορές Αλφαμέγα
Toyota Κύπρου: Ολοκλήρωσε το μεγάλυτερο μέρος των ανακλήσεων σε οχήματα ευρωπαϊκών προδιαγραφών
Lidl Κύπρου: Γιορτάζει τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του καταστήματός της στο Neon Mall of Pafos
Epic: Ακραία φαινόμενα προσφορών με έως €320 σε smartphones και 50% έκπτωση στο πάγιο 2ης γραμμής
Διαπιστώνουν υπέρμετρη αύξηση των λιανικών τιμών φρούτων και λαχανικών οι καταναλωτές-Ζητούν λήψη μέτρων
Δυναμική είσοδος στην κυπριακή αγορά για τη BYD...Ξεπέρασε τις 100 παραγγελίες μέσα σε μόλις 50 ημέρες
Τα υβριδικά οδηγούν την κούρσα της αγοράς αυτοκινήτων μαζί με τα βενζινοκίνητα-Οι κορυφαίες μάρκες του πρώτου εξαμήνου
Η γαλακτοβιομηχανία Όμηρος, το μπαράζ επενδύσεων και η πολλαπλή στόχευση της καθόδου στην Κύπρο
Τα κριτήρια για τα €4 εκατ. ανά έτος την επόμενη τριετία με στόχο την αύξηση της παραγωγής αιγοπρόβειου γάλακτος