Powered by

Οι προβλέψεις της Deloitte για τις τάσεις της τουριστικής βιομηχανίας έως το 2040

Η μελέτη "Next Gen travellers and destinations: our vision on the tourism industry transformation" από την Deloitte σε συνεργασία με την Google, εξετάζει τις τάσεις που διαμορφώνουν το μέλλον του παγκόσμιου τουρισμού και αναδεικνύει τα νέα προφίλ των ταξιδιωτών.

Αξιοποιώντας εξελιγμένα προβλεπτικά μοντέλα και ανάλυση δισεκατομμυρίων αναζητήσεων στην Google από 230 χώρες, η μελέτη αναλύει τάσεις και παρέχει εκτιμήσεις για το μέγεθος της ταξιδιωτικής αγοράς το 2040, τις βασικές αγορές τουρισμού και τους κορυφαίους προορισμούς.

Ο τουρισμός είναι ένας κεντρικός πυλώνας της παγκόσμιας οικονομίας, ο οποίος προσαρμόζεται συνεχώς σε νέες τάσεις, ευκαιρίες και προκλήσεις. Η μελέτη επισημαίνει την ανάγκη συνέχισης και ενίσχυσης στρατηγικών και πολιτικών που θα εστιάζουν στη στόχευση νέων αναπτυσσόμενων αγορών, και δίνει έμφαση στην ανάπτυξη νέων εμπειριών και προσωποποιημένης εξυπηρέτησης του ταξιδιώτη.

Εστιάζει επίσης στην αξιοποίηση της τεχνολογίας και των ψηφιακών μέσων και καναλιών επικοινωνίας, στη βιωσιμότητα ως μέσο ανάπτυξης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος και στην ενίσχυση του αισθήματος ασφάλειας για τους ταξιδιώτες.

Ο παγκόσμιος τουρισμός το 2040

Ανάμεσα στα βασικά συμπεράσματα της μελέτης, είναι ότι ο τουρισμός θα συνεχίσει να αναπτύσσεται σημαντικά και να αποτελεί βασικό πυλώνα οικονομικής προόδου. Παρά την κρίση που πέρασε από την πανδημία COVID-19, ο κλάδος παρουσίασε αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα, φτάνοντας το 2023 ανάκαμψη στο 88% των προ-πανδημικών επιπέδων.

Κύριος λόγος της περαιτέρω ανάπτυξης αναμένεται να είναι η μεγέθυνση της μεσαίας τάξης, κυρίως σε αναδυόμενες αγορές, και η αύξηση του μέσου ετήσιου αριθμού διεθνών ταξιδιών από τα νοικοκυριά της τάξης αυτής. Σαν αποτέλεσμα η Βραζιλία, το Πακιστάν, η Σαουδική Αραβία, Ινδονησία, το Μεξικό, και η Ινδία αναμένεται να εισέλθουν στις 15 κορυφαίες χώρες εξερχόμενου τουρισμού.

Αντίστοιχα, σημαντική ανάπτυξη σε εξερχόμενο τουρισμό αναμένεται να έχουν τόσο η Κίνα, όσο και οι ΗΠΑ, ενώ οι ώριμες αγορές της Ευρώπης (Γερμανία, Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο), θα συνεχίσουν να αναπτύσσονται αλλά σε σημαντικά χαμηλότερους ρυθμούς, με το συνολικό μερίδιο των χωρών αυτών σε εξερχόμενο τουρισμό να φτάνει το 42% (από 34% το 2019).

Ως αποτέλεσμα, η πρώτη πεντάδα αγορών εξερχόμενων τουρισμού αναμένεται να αποτελείται από την Κίνα (310 εκατ. από 154,6 εκατ. το 2019), τις ΗΠΑ (260 εκατ. από 99,7 εκατ. το 2019), το Ηνωμένο Βασίλειο (145,0 εκατ. από 91,0 εκατ. το 2019), την Ινδία (145,0 εκατ. από 26,7 εκατ. το 2019) και τη Γερμανία (140,0 εκατ. από 99,5 εκατ. το 2019).

Στο μέλλον, το 45% των παγκόσμιων ταξιδιωτών θα συγκεντρωθεί σε τέσσερις βασικούς προορισμούς: Μεσόγειος, Νοτιοανατολική Ασία, Νέα Μέση Ανατολή και Καραϊβική.

Η Ευρώπη ενώ θα συνεχίσει να κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς, παρά την αναμενόμενη μείωση του μεριδίου της από 30% το 2019 στο 20%, ενώ η Μεσόγειος αναμένεται να αυξήσει την επισκεψιμότητά της από τα 365 εκατ. επισκέπτες το 2019, στα 495 εκατ. το 2040.

Η Ισπανία, η Γαλλία, οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Κίνα θα διατηρήσουν τη θέση τους στην πρώτη πεντάδα, ενώ η Ιταλία θα πέσει στην έκτη θέση και το Μεξικό θα ανέβει στην πέμπτη θέση. Η Ελλάδα εκτιμάται ότι θα διατηρήσει τη θέση της εντός των 20 πιο δημοφιλών προορισμών παγκοσμίως, συνεχίζοντας την ανάπτυξή της, σε χαμηλότερους ρυθμούς όμως από προορισμούς που μπορούν να υποδεχτούν πολύ περισσότερους ταξιδιώτες.

Παράλληλα, η Αφρική και η Μέση Ανατολή αναμένεται να γνωρίσουν τους μεγαλύτερους ρυθμούς ανάπτυξης σαν ταξιδιωτικοί προορισμοί, ενώ η περιοχή APAC αναμένεται να ξεπεράσει τα 278 εκατομμύρια τουρίστες (30%).

Untitled-1

Συμπερασματικά, η μελέτη αναγνωρίζει μια σειρά τάσεων και παραγόντων που αναμένεται ότι θα διαμορφώσουν τον παγκόσμιο τουριστικό κλάδο τα επόμενα χρόνια, όπως:

  • Η ανάπτυξη της τεχνολογίας, με την εικονική πραγματικότητα, την τεχνητή νοημοσύνη, και τη μετάφραση/διερμηνεία σε πραγματικό χρόνο να αποτελούν βασικές εξελίξεις.
  • Η μεταβολή στο προφίλ των ταξιδιωτών, με τη γήρανση του πληθυσμού, την έμφαση στη μακροζωία, τις ανισότητες, και τη φυλετική, εθνική και σεξουαλική διαφορετικότητα να παίζουν σημαντικό ρόλο.
  • Οι κοινωνικές και πολιτισμικές αλλαγές στον τρόπο εργασίας, στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών, στους τρόπους και τα μέσα επικοινωνίας, στην έμφαση στη ψυχική υγεία και στην έννοια του ταξιδιού για κάποιο βαθύτερο σκοπό.
  • Η κλιματική αλλαγή και το ζήτημα της βιωσιμότητας, που θέτουν πίεση στον κλάδο αλλά παράλληλα αποτελούν σημαντική ευκαιρία για διαφοροποίηση και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Αν και οι παράγοντες που επηρεάζουν την ανάπτυξη του του τουριστικού τομέα δεν είναι σταθεροί και μεταβάλλονται από διάφορες επιρροές, η ανάλυση και οι προβλέψεις βασίζονται σε μια σειρά από προγνωστικά μοντέλα που ενσωματώνουν ένα σύνολο μεταβλητών που έχουν επιλεγεί με βάση την ικανότητα τους να προβλέπουν μελλοντικές τάσεις και να αποτυπώνουν τη σύνθετη δυναμική της τουριστικής ζήτησης και προσφοράς.

Δειτε Επισης

ΕΤΑΠ Πάφου: Στόχος η καθιέρωση της Πάφου ως ποιοτικού ολόχρονου τουριστικού προορισμού
Α. Σπακουρή: Όχι απλώς ένας τουριστικός προορισμός για τους Κύπριους η Ελλάδα-Γιατί βρίσκεται σταθερά στην κορυφή
Olympic Lagoon Resort: Επεκτάσεις και βελτιώσεις στο πεντάστερο ξενοδοχείο στην Αγία Νάπα (photos)
Κώστας Κουμής: Ζωτικής σημασίας η αναβάθμιση των προσφερόμενων υπηρεσιών στο Τρόοδος
Δωρεάν WiFi σε όλες τις παραλίες του Πρωταρά-Συνεργασία Δήμου Παραλιμνίου-Δερύνειας με την Cosmos Wireless
The original pan από την Pizza Hut...Ένα ταξίδι που γράφει ακόμη ιστορία, γεμάτη στιγμές
Στρέφονται νομικά κατά της Booking.com οι ευρωπαίοι ξενοδόχοι-Στηρίζει την συλλογική δράση ο ΠΑΣΥΞΕ
Costa Coffee Κύπρου: Ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός Barista of the Year 2025
Νορβηγία: Εισάγει τουριστικό φόρο 3% στα καταλύματα για αντιμετώπιση του υπερτουρισμού
Πέφτουν οι υπογραφές για την μεταστέγαση του Γραφείου Υφυπουργείου Τουρισμού στην Πάφο